Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Zmiany w surowcach/rzemieślnictwie v2

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Thoran Rion » Śr, 18 lis 2015, 13:05:20

Biorąc pod uwagę rozkminę z tego tematu viewtopic.php?f=113&t=6939 a w szczególności:

Żelazo - do produkcji narzędzi, budownictwo, przedmioty codziennego użytku itp. Surowiec do produkcji Stali.
Miedź - narzędzia, przedmioty codziennego użytku i biżuteria Surowiec do Mosiądzu i Brązu
Mithlir - biżuteria. Surowiec do produkcji stali mithrilowej. Mechanicznie też można podciągnąć pod amulety.
Adamantyt - do produkcji narzędzi, budownictwo, przedmioty codziennego użytku itp. Surowiec do produkcji stali adamantytowej.
Wszystkie te metale będą takie same, nie nadające się do produkcji broni same w sobie, dopiero po odpowiednim przetworzeniu.
Natomiast państwa które mają Metalurgię, będą mogły używać Stali Adamantytowej i Mithrilowej do wyposażania w nie armii.

Obecnie w mechanice:
Drewno: Kostury, łuki i kusze, strzały, włócznie, amulety.
Żelazo: Miecze, sztylety, topory, młoty, miecze dwuręczne, wszystkie elementy ciężkiego pancerza.
Miedź: Lekkie hełmy, lekkie zbroje, lekkie tarcze.
Skury: Lekkie buty, lekkie rękawice, lekkie spodnie, mapy.
Mithril: Zwoje, pierścienie.


Widzę to tak, że do produkcji przedmiotów metalowych potrzebny będzie jeszcze węgiel. Surowiec potrzebny do wytworzenia metalowego przedmiotu zostanie pomniejszony o 0.33 na poziom i te 0.33 zostanie zastąpione węglem w zaokrągleniu do całości.
Czyli miecz na 1 poziomie będzie wymagał 1 żelaza i 1 węgla do stworzenia. Na drugim 2 żelaza i 1 węgla itd.
Druga rzecz, można będzie zmienić materiał podstawowy na inny, czyli np. jeśli mamy np. hełm ciężki z żelaza to będziemy mogli zamienić żelazo na adamantyt (dla lekkich mithril), co drastycznie zmniejszy szansę na zrobienie przedmiotu ale będzie on posiadał lepsze właściwości.

To tyczy się rzemieślnictwa, obecnie nieużywane materiały staną się potrzebne w mechanice. Poziom zakupu w lokacji mithrilu, adamantytu i węgla zostanie zmniejszony o 60%.
------------------------------------

Zastanawialiśmy się też z Imkiem co zrobić by lepiej radzić sobie z osobami, które skupują materiały kiedy ich nie potrzebują, tym samym zabierając je innym. Postanowiliśmy wprowadzić niewielki motywator do wyzbywania się materiałów w postaci opłaty za ich składowanie, która by była pobierana raz dziennie. Do poziomu 6100 można by składować materiały bez opłat, zaś nadwyżka pociągałaby opłatę w wysokości jakiegoś % średniej ceny rynkowej. Tak, że po kilku dniach taki materiał przynosiłby straty.

------------------------------------

Choroby zostaną też inaczej rozwiązane i będzie można produkować mikstury które je usuwają. O czym jeszcze napiszę ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 13:44:11

Czy przy okazji zmian w rzemieślnictwie można by na tapetę wziąć też ten temat --> viewtopic.php?f=113&t=6407&hilit=gotowanie

Mamy profesję: kucharka, karczmarz, alchemik, zielarz i ogólnie jest mnóstwo postaci, które gotują. Czy mogliby przygotowywać jedzenie, które dawałoby dodatkową energię - w zamian za złoto. Produkty by można by kupić na rynku i tam sprzedawać już gotowe.
Nowa pracownia --> Kuchnia

Ci co mają np. ewidentnie profesje związane z gotowaniem mogliby wykonywać wszystkie posiłki. np. pełen obiad 50 PA x 1 i to wystawiają na rynek. (raz na dobę by mogli to zrobić)
Ci, co np. są wędrowcami, ale umieją jakiś tam posiłek sobie przygotować mogliby np. zdobyć energię ale z najniższym bonusem np. 10 PA x 1 (raz na 8 godzin)

A to się może przyda/będzie inspiracją do czegoś.
Już kiedyś próbowano usystematyzować surowce, może jakieś się z tego przyjmą/doda. Proszę --> viewtopic.php?p=68251#p68251 (pierwsze posty)
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 13:57:15

Podbijam temat gotowania.

Jednak zamiast, dawać PA proponował bym by rożne potrawy dodawały bonus X% do statystyk na X godzin, lub bonus do zdobywanego doświadczenia (Buffy jak w większości MMO i niedawne Rogalia). Plus można by wprowadzić statystykę głodu, zmuszająca graczy do jedzenia. Innymi słowy- niedożywienie = -% do statystyk jak Wytrzymałość czy siła. Element do dopracowania

Plus zdobywanie składników i ich hodowanie mogło by być nowym elementem rozgrywki. Zdobywanie rzadkich nasion, hodowla, udomawianie itp. Czy też polowanie na potwory dla składników.
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 14:00:17

O! Dobry pomysł, rzekłabym że nawet świetny.
Ciągle w grze mamy samych najedzonych, silnych, z pełnymi brzuchami. A tak głodzik wprowadzić to będzie ciut bardziej ciekawiej :D I się te jedzenie na coś faktycznie przyda.
Głodny - uważaj na potwora, boś słaby.
Zjadłeś kfowego sniksia - powstań, walcz! :D
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 14:14:01

Plus, jako że wprowadza się nowy materiał węgiel/ węgiel drzewny.

Zamiast produkować od razu z surowców... miejmy jeszcze jeden krok, sztaby metalu. To spowoduje ze nawet skupowanie surowców przez tych co ich nie potrzebują nie zagwarantuje im możliwość używania go. Plus otwiera możliwość tworzenia stopów, brąz, stal itp

Tworzenie pancerza z elementów i materiałów było by ciekawsze niż po prostu posiadanie x metalu, x skóry i x węgla = pancerz x poziomu.
Rozumiem że to dużo pitolenia się ale to daje ciekawe możliwości i wprowadza organizacje na poziomie micro a nie jak do tej pory makro. teraz każdy może sobie zrobić pancerz sam i nie musi polegać na innych. A wprowadzając rożne procesy. Niejako zmuszamy ludzi do tworzenia grup wzajemnego wsparcia surowcami. Czy to wprowadza więcej zamieszania i marnotrawienia czasu? Być może. Ale jeśli już gracze zmuszani są do wydetalowanego pisania lokacji, wiec niech pracują na swój sprzęt i ekwipunek. Osobiście uważam ze czas zacząć zacierać granice miedzy gra fabularna i mechaniczna.

Innym sposobem na ograniczenie "wykupywania materiałów" jest wynajmowanie górników trochę jak te idle games, którzy to generują x surowców na reset. Lub samodzielne wydobywanie minerałów w kopalniach co zmusza do wykorzystywania AP i może zniechęcać tych którzy nie są zainteresowani.
Ostatnio edytowano Śr, 18 lis 2015, 14:56:29 przez Silver, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 14:55:19

Przynajmniej nie poszłaby na marne profesja, którą rozpisałam już dawno :D

Dymarzem nazywamy osobę, która jako metalurg pracuje przy dymarce, zajmując się wytapianiem rud metali.

I Khazadcy hutnicy byliby w niebie :D bo mają Krasnoludzką Hutę http://www.kf2.pl/wiki/artykul/179#leftMenu
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Boom » Śr, 18 lis 2015, 17:24:55

Do poziomu 6100 można by składować materiały bez opłat, zaś nadwyżka pociągałaby opłatę w wysokości jakiegoś % średniej ceny rynkowej. Tak, że po kilku dniach taki materiał przynosiłby straty.


A da się uzależnić ilość materiałów bez opłaty od lvlu gracza i jego możliwości wydobycia? W sensie, że obecnie w zależności od poziomu postaci, gracz może wydobyć tyle, a tyle materiałów dziennie (4331 ns 100 poziomie u mnie) i ten limit opłacalności trzymania materiałów mógłby być po prostu wielokrotnością ( z 2, 3 dni) tej liczby, którą można wydobyć. Czyli 4331 x ileśtam.
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 17:33:08

Jak dla mnie wojownicy nie powinni wydobywać surowców. Jest to robota dla górników, robotników i rzemieślniczych profesji.
Szkolą się by zabijać potwory i walczyć na arenach, a nie po to by z kilofami zapierniczać w górach i kamień wydobywać.
Natomiast to wojownicy powinni odnajdywać części z potworów (trofea), na których by zarabiali (nikt by nie płakał, że są stratni finansowo).
Trofea i składniki z bestii np. krew, kwas itp. byłyby potrzebne alchemikom/zielarzom itp.
Jeśli ma powstać system wzajemnych zależności pomiędzy poszczególnymi postaciami i profesjami to obrałabym taki kierunek mechaniki.
Tylko nie mam pojęcia co z taką profesją jak wasal, bo jeśli patrzeć na to, że fabuła jest połączona z mechaniką to mamy absurd: Astenna córka wasala szaleje z młotem kowalskim i robi miecze ^^ :D troszkę jej to nie przystoi. :lol:
Powinna być w sumie bezrobotna, ale nie wiem skąd wtedy miałaby złoto.
Wioski nie będą aż tyle generować.
Mam nadzieję, że te Zarządzanie wejdzie w życie, wtedy to ma to jakiś sens.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Caindel » Śr, 18 lis 2015, 17:42:36

Będzie można mieć dwie drogi dla każdej postaci, więc wojownik może spokojnie być rzemolem, bo ma taka koncepcje postaci. Także takie ograniczenie nie mają najmniejszego sensu:).
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 17:47:02

Wiec posiadanie dwóch dróg dla postaci nie jest wcale ograniczeniem?
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Caindel » Śr, 18 lis 2015, 17:54:26

Nie, co najmniej jak dla mnie. Sorki, ale nikt nie jest człowiekiem - orkiestrą, jeśli dobrze rozumiem Twoje pytanie. :)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 17:55:50

Tak, owszem można mieć dwie drogi, ale mechanicznie to wojownicy będą mieć najwięcej złota i dlatego to sygnalizuję.
- sprzedaż wydobywanych surowców - złoto
- sprzedaż trofeum z bestii - złoto (coś tam kiedyś się o tym wspominało, że potwory będą coś dawać)
- złoto z wiosek i z towarów jakie się tam będzie wytwarzać

więc śpią na złocie.

Dwie ścieżki rozwoju postaci nie będą takie same. Druga będzie "słabsza", nie w takim samym stopniu jak pierwsza czyli:
Jak wojownik będzie wykokszony na Drodze Walki to jemu obojętne, rzemiolem na drugiej ścieżce (Droga Rzemiosła) może mieć nawet 1 poziom i sobie wydobywać surkę.

w przypadku rzemieślnika nie jest już tak różowo

Jak rzemieślnik w 1 ścieżce (Droga Rzemiosła) będzie wykokszony, to nigdy na drugiej ścieżce (Droga Walki) nie będzie tak samo sprawny w pokonywaniu potworów i w zdobywaniu złota. A wiadomo, im wyższy level tym więcej złota i doświadczenia zdobywa postać. Więc tym samym Rzemiol nie zarobi tyle co wojownik.
Żeby sprzedać doskonały miecz trzeba:
- więcej prób wykonać niż ma wojownik na walce
- kupić klejnoty na rynku
- wstawić klejnoty czyli stracić kolejne PA.

Aktualnie to wojownicy najlepiej stoją finansowo w grze.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 18:01:09

Wiec jak rozumiem nie będziemy w stanie zrobić skradającego się zabójce który umie przyrządzać trucizny bo to będą już trzy drogi. Wojownik, Rzemiosło i Łotr?

Tylko mówię. Nie zawsze trzeba być człowiekiem orkiestra jeśli koncepcja wymaga 3 umiejętności z 3 rożnych grup.
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 18:03:10

Nie, możesz mieć tylko kombinację dwóch ścieżek:
Wojownik-Łotr
Rzemiol-Łotr
Mag-Łotr
do wyboru itp.

Albo rybka albo akwarium.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 18:06:53

Innymi słowy. Do kitu. Bo rybki bez akwarium trzymać nie mogę w domu ^^
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

Następna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości