Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Zmiany w surowcach/rzemieślnictwie v2

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 18:18:35

Ogólnie: nie można mieć wszystkiego. Zresztą kto zna się na wszystkim nie zna się na niczym.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Boom » Śr, 18 lis 2015, 18:34:42

Astenna napisał(a):Jak rzemieślnik w 1 ścieżce (Droga Rzemiosła) będzie wykokszony, to nigdy na drugiej ścieżce (Droga Walki) nie będzie tak samo sprawny w pokonywaniu potworów i w zdobywaniu złota. A wiadomo, im wyższy level tym więcej złota i doświadczenia zdobywa postać. Więc tym samym Rzemiol nie zarobi tyle co wojownik.
Żeby sprzedać doskonały miecz trzeba:
- więcej prób wykonać niż ma wojownik na walce
- kupić klejnoty na rynku
- wstawić klejnoty czyli stracić kolejne PA.

Aktualnie to wojownicy najlepiej stoją finansowo w grze.


Przedmioty można sprzedawać do beczki nie tracąc na tym. Jak trafi się super przedmiot to można wystawić go z 40% marżą. W grze mamy też jubilerów do których można podesłać przedmioty, jako że oni "powinni" zajmować się wprawianiem klejnotów. Tym samym rzemieślnik nie traci PA na wprawienie kamyka.


Skąd Wy macie informacje, że można będzie rozwijać TYLKO 2 ścieżki? Jakiś link do tematu, cokolwiek?

Poza tym wydaje mi się, że wszystkie opcje gry są dostępne dla każdego. Bez względu na to ile ma biegłości (system bezklasowy)
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 18:36:47

System bezklasowy jest moim zdaniem najzdrowszy zwłaszcza że można samemu sobie zbudować postać i to co robi.

Gdzieś tam jest temat do jeszcze mam wrażenie nie zatwierdzonego nowego systemu atutów ;P
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 18:50:16

A jak system bezklasowy ma funkcjonować w naszej mechanice?
Wolna amerykanka? Każda postac może zajmować się wszystkim? Przecież będzie jeden wielki burdel i w mech i w fabule :shock:
Chcecie by postać robiła wszystko? Kopała surowce, walczyła, robiła na drutach, tańcowała na salonach i rzucała hocus pocus?
To kiepski pomysł.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 18:59:24

Proste każdy poziom dostajesz punkt który możesz umieścić w dowolnym miejscu, niektóre umiejętności wymagają np rozwinięcia np 3 punkty w kowalstwie udostępniają ci możliwość studiowania, płatnerstwa, zbrojmistrzostwa czy innego rzemiosła związanego z metalem.

Jak z walka? Proste musisz uzbierać X punktów w danej biegliście broni potem możesz iść w specjalizacje a potem z tej specjalizacji wychodzą ci specjalne akcje z użyciem tej ze broni.

Mało? Kazdy poziom umiejętności pozwala by ci korzystać z nowych surowców lub materiałów np z płatnerstwem na 1 nie mogło się robić przedmiotów z adamatytu, bo to powiedzmy byłby 10 poziom razem z Mithrilem. Choć jak dla mnie to sztuczne ograniczenia ale i tak ciekawe.
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Deus » Śr, 18 lis 2015, 19:20:15

Boom napisał(a):
Astenna napisał(a):Jak rzemieślnik w 1 ścieżce (Droga Rzemiosła) będzie wykokszony, to nigdy na drugiej ścieżce (Droga Walki) nie będzie tak samo sprawny w pokonywaniu potworów i w zdobywaniu złota. A wiadomo, im wyższy level tym więcej złota i doświadczenia zdobywa postać. Więc tym samym Rzemiol nie zarobi tyle co wojownik.
Żeby sprzedać doskonały miecz trzeba:
- więcej prób wykonać niż ma wojownik na walce
- kupić klejnoty na rynku
- wstawić klejnoty czyli stracić kolejne PA.

Aktualnie to wojownicy najlepiej stoją finansowo w grze.


Przedmioty można sprzedawać do beczki nie tracąc na tym. Jak trafi się super przedmiot to można wystawić go z 40% marżą. W grze mamy też jubilerów do których można podesłać przedmioty, jako że oni "powinni" zajmować się wprawianiem klejnotów. Tym samym rzemieślnik nie traci PA na wprawienie kamyka.


Skąd Wy macie informacje, że można będzie rozwijać TYLKO 2 ścieżki? Jakiś link do tematu, cokolwiek?

Poza tym wydaje mi się, że wszystkie opcje gry są dostępne dla każdego. Bez względu na to ile ma biegłości (system bezklasowy)


Wiem że gdzieś czytałem o tym systemie dwuklasowym. Tylko że nie jest powiedziane że jedna ścieżka jest jakoś słabsza od drugiej. To będzie zależało tak jak zauważyłeś od biegłości, możliwe jest nawet zdobycie wszystkich atutów z obu ścieżek, choć to pewnie będzie wymagało trochę tej biegłości xD
Avatar użytkownika
Deus
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 137
Dołączył(a): So, 22 cze 2013, 16:46:30
ID: 7511

przez Thoran Rion » Śr, 18 lis 2015, 19:27:06

Silver napisał(a):Wiec jak rozumiem nie będziemy w stanie zrobić skradającego się zabójce który umie przyrządzać trucizny bo to będą już trzy drogi. Wojownik, Rzemiosło i Łotr?

Tylko mówię. Nie zawsze trzeba być człowiekiem orkiestra jeśli koncepcja wymaga 3 umiejętności z 3 rożnych grup.



Można będzie rozwijać postać w dowolny sposób (zależnie od rozwijanych Biegłości), jedynie profesje i ich możliwości będzie można mieć 2. Tak zwane specjalizacje. Czyli będzie cały zestaw atutów takich jak skradanie czy przygotowywanie wywarów, a oprócz tego będą jeszcze atuty specjalne dla danej profesji.
Ale to póki co nie jest temat o profesjach jako takich ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 19:35:07

I w ten że oto sposób udało ci się zakończyć ta niepotrzebna dyskusję.

A wracając do materiałów

Sztaby metalu i półprodukty, garbowanie skóry i egzotyczne materiały, oraz stopy metali dla większej zabawy. Im więcej kombinacji i możliwości tym lepiej. Możliwość personalizacji ekwipunku w zależności od osobistych preferencji.
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 19:36:49

Silver, pamiętaj o gotowaniu. Jeszcze jedzenie wprowadzić. Papu!
No to buczy i gra.
Ostatnio edytowano Śr, 18 lis 2015, 20:00:12 przez Astenna, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Silver » Śr, 18 lis 2015, 19:43:23

Proponuje wrzucić ankietę do KF co ludzie myślą o nowym pomyśle głodu i gotowania. Też byłby dochód dla tych którzy mieli by np tawerny czy karczmy.

Przy czym nie będziemy się rozdrabniać co do pragnienia i głodu. Płynna dieta piwna musi służyć krasnoludom. Importowanie rodzimych trunków tez jest ciekawa opcją. i dodatkowymi modyfikatorami i buffami.
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Thoran Rion » Śr, 18 lis 2015, 20:15:10

Głodu nie mam zamiaru wprowadzać do gry, u nas głodem jest limit PA ^^
Za to produkty dające boosta do czegoś na jakiś czas jak najbardziej, rogalami zadebiutował u nas system, który to obsługuje więc można spokojnie wymyślić kolejne elementy.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Astenna » Śr, 18 lis 2015, 20:43:53

Już się wzięliśmy za szkrobanie propozycji produktów spożywczych :)
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Hazzer » Pt, 20 lis 2015, 09:50:58

Thoran Rion napisał(a):------------------------------------

Zastanawialiśmy się też z Imkiem co zrobić by lepiej radzić sobie z osobami, które skupują materiały kiedy ich nie potrzebują, tym samym zabierając je innym. Postanowiliśmy wprowadzić niewielki motywator do wyzbywania się materiałów w postaci opłaty za ich składowanie, która by była pobierana raz dziennie. Do poziomu 6100 można by składować materiały bez opłat, zaś nadwyżka pociągałaby opłatę w wysokości jakiegoś % średniej ceny rynkowej. Tak, że po kilku dniach taki materiał przynosiłby straty.

------------------------------------


Ja bym nałożył jakiś filtr z biegłości czy coś. Osobiście lubię zrobić sobie spore zakupy żelaza, żeby co chwile nie dostawać tego irytującego komunikatu, że brakuje mi surowców.
Jeszcze co do opłat. Masz już jakiś opracowany wzór T?
Obrazek
Avatar użytkownika
Hazzer
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt, 17 lut 2015, 20:00:34
ID: 12086

Poprzednia strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości