Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[mech] zmiana broni w czasie walki

Moderator: Caindel

Czy jesteś za?

Ankieta wygasła N, 29 kwi 2012, 10:27:03

Tak
13
87%
Nie
1
7%
Nie wiem
1
7%
 
Liczba głosów : 15

przez Farkas » Pt, 30 mar 2012, 10:27:03

Już na starcie zaznaczam, że nie jestem osobą walczącą i nie do końca ogarniam mechanikę walki. Jakiś czas temu proponowałem umożliwienie nabijania biegłości w walce w sposób automatyczny lecz zostało to odrzucone, a jednym z argumentów był większy realizm i możliwość zwizualizowania sobie danej walki. Przegladając forum natknąłem sie też na wzmianki o nawet kilkugodzinnych walkach (sic!).
Idąc tym szlakiem zahaczyłem o temat rekrutacyjny jednego z łaków i stwierdzenie, że dana osoba zamiast łuku miała sztylet. Broń podstawowa może pęknąć, w łuku mogą skończyć się strzały, lub gracz może zostać rozbrojony.

Wracając do propozycji.
Proponuję dodać opcję zmiany broni w walce oraz codzienniku. Wszak nie każdy posiada jedynie miecz czy łuk, a zwykle są właśnie obie te bronie i do tego nóż w bucie. Zmiana trwałaby rundę i można by to skrócić atutami by dodać możliwość parowania czy kilku kroków po wyjęciu nowej broni.
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Red » Pt, 30 mar 2012, 10:32:26

Gracz ma przy sobie to, co ma w ekwipunku. Jeśli ma w nim i miecz i sztylet, to będzie mógł odrzucić łuk i wyjąć drugą broń.
W mechanice nie ma takiej opcji, dlatego taka możliwość będzie jako zdolność dla jakiejś podklasy walczącej zapewne.

Długość taka powinna być jak w każdym innym systemie - wyciągnięcie - 1 tura.
Ze zdolnością postać będzie potrafiła wyciągnąć miecz i w tej samej turze atakować. Ale to już będą zdolności fabularne.

O to Ci chodziło? Bo nie do końca rozumiem Twój pomysł. Czego się dokładnie tyczy?
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Red
Herold
Herold
 
Posty: 2128
Dołączył(a): Pt, 3 lip 2009, 11:48:42
ID: 1986

przez Farkas » Pt, 30 mar 2012, 10:58:40

Rudy napisał(a):Gracz ma przy sobie to, co ma w ekwipunku. Jeśli ma w nim i miecz i sztylet, to będzie mógł odrzucić łuk i wyjąć drugą broń.
W mechanice nie ma takiej opcji, dlatego taka możliwość będzie jako zdolność dla jakiejś podklasy walczącej zapewne.

Długość taka powinna być jak w każdym innym systemie - wyciągnięcie - 1 tura.
Ze zdolnością postać będzie potrafiła wyciągnąć miecz i w tej samej turze atakować. Ale to już będą zdolności fabularne.

O to Ci chodziło? Bo nie do końca rozumiem Twój pomysł. Czego się dokładnie tyczy?



z tego co widze to w codziennikach akurat wyświetla się jedynie to co ma się na sobie, a zatem przydałoby się w eq zamontować jeszcze okienko na broń drugo i trzeciorzędną by się wyświetlały w codzienniku.
Znowu w walce mechanicznej w sumie wszyscy powinni mieć możliwość zmiany broni. Nawet mag powinien móc po rzuceniu czaru, przywalic komuś kosturem. Więc powinna być tez ikonka poniżej ataku, służąca do zmiany broni. Wtedy by na środkowym panelu wyskakiwały dostępne bronie i guziki do akceptacji lub anuluj. Gracz traci turę lecz ma nową broń w łapce ;)
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Red » Pt, 30 mar 2012, 11:05:40

Aaaa... O to chodzi.

Co do codzienników - jak przygotuje się skrypt do nich, to wszystko będzie banglało.

Co do walki mechanicznej - też mi się podoba pomysł możliwości zmiany broni. Jak się jedna zużyje, etc. Albo przejście z łuku na miecz... Podoba mnie się. :)
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Red
Herold
Herold
 
Posty: 2128
Dołączył(a): Pt, 3 lip 2009, 11:48:42
ID: 1986

przez Saurus » Pt, 30 mar 2012, 14:15:07

Tylko czy to aż taki rarytas, żeby bełtać skrypt walki na tą okoliczność?
Kto to widział, żeby się herbatą w wielkim pocie czoła zdobytą dzielić! No kto!
Reguły są dla idiotów, ludzie inteligentni potrafią żyć w chaosie.
BYNAJMNIEJ TO NIE PRZYNAJMNIEJ

Jasne jasne Siwa ;>
Obrazek
Ekipa Kronik Fallathanu składa się z ludzi którzy wychodzą z założenia "I have no fucking idea what am i doing - but it's working" - jak trafnie ujął to Elros xD
Avatar użytkownika
Saurus
Bajarz
Bajarz
 
Posty: 1426
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:56:19
Lokalizacja: krypta
ID: 357

przez Red » Pt, 30 mar 2012, 14:18:28

Mówisz, że to będzie spory problem?
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Red
Herold
Herold
 
Posty: 2128
Dołączył(a): Pt, 3 lip 2009, 11:48:42
ID: 1986

przez Saurus » Pt, 30 mar 2012, 14:24:10

Jak skrypt będzie generalnie przerabiany na okoliczność planowanych zmian, to łatwiej to będzie "przełknąć". Ale nie będzie to trywialna rozkminka, jak to zorganizować, żeby się skrypt nie pogubił którą broń liczyć. Dlatego pytam, czy to na prawdę konkretnie uatrakcyjni zabawę walkami czy będzie tylko z rzadka używanym "gadżetem"?
Kto to widział, żeby się herbatą w wielkim pocie czoła zdobytą dzielić! No kto!
Reguły są dla idiotów, ludzie inteligentni potrafią żyć w chaosie.
BYNAJMNIEJ TO NIE PRZYNAJMNIEJ

Jasne jasne Siwa ;>
Obrazek
Ekipa Kronik Fallathanu składa się z ludzi którzy wychodzą z założenia "I have no fucking idea what am i doing - but it's working" - jak trafnie ujął to Elros xD
Avatar użytkownika
Saurus
Bajarz
Bajarz
 
Posty: 1426
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:56:19
Lokalizacja: krypta
ID: 357

przez Farkas » Pt, 30 mar 2012, 14:29:06

Jeśli bronie będą się w końcu psuły, strzały kończyły i walki trwały po 2 godziny to raczej tak. Nie jestem walczący więc nie do mnie z tym pytaniem :P
Jeśli uważasz, że to zbyt zamotane to przynajmniej do codzieników to by się przydało.
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Red » Pt, 30 mar 2012, 14:32:36

Walki nie będą trwały 2 godzin... Ale pociski mogłyby się kończyć. Trzeba by się nad tym zastanowić...

Wymiana broni będzie się przydawała, jeśli broń się będzie psuła. Jeśli nie, taki element w walce mechanicznej rzeczywiście może być zbędne. Trzeba taki wybór jednak będzie dać na pewno w codziennikach, a tak walka będzie ta sama co w walce mechanicznej plus mody od MG... Hmmm... Trzeba to rozkminić. Zobaczymy jak ludzie będą głosowali.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Red
Herold
Herold
 
Posty: 2128
Dołączył(a): Pt, 3 lip 2009, 11:48:42
ID: 1986

przez Ethan » Pt, 30 mar 2012, 18:46:00

zmiana broni będzie rozpatrzona w momencie gdy będziemy bawić się skryptem walki. Tym bardziej, że bronie będą się od siebie różnić i na każdego przeciwnika inna broń podziała lepiej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Red » So, 31 mar 2012, 00:15:36

Ethan napisał(a):zmiana broni będzie rozpatrzona w momencie gdy będziemy bawić się skryptem walki. Tym bardziej, że bronie będą się od siebie różnić i na każdego przeciwnika inna broń podziała lepiej.

Exactly ;)
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Red
Herold
Herold
 
Posty: 2128
Dołączył(a): Pt, 3 lip 2009, 11:48:42
ID: 1986

przez Thoran Rion » Wt, 10 kwi 2012, 17:42:44

Jeszcze przynajmniej 3 głosy tutaj są potrzebne.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Kirah » Wt, 10 kwi 2012, 18:03:43

Jak trzy tylko to macie mój ;P
Kirah
Giermek
Giermek
 
Posty: 216
Dołączył(a): So, 13 lut 2010, 12:36:30
ID: 13363

przez vilu :) » Wt, 10 kwi 2012, 20:46:51

pewnie że na tak, to daje fajne możliwości nie tylko fabularne ale także mechaniczne :)
ja na prawdę staram się być miły dla ludzi..
ale oni mi tego nie ułatwiają..
bo chcą ze mną rozmawiać..

Zanim napiszesz zajrzyj TUTAJ :)
Avatar użytkownika
vilu :)
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 686
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:19:26
ID: 60


Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości