Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Dyskusja] Zlodzieje

Moderator: Caindel

przez Escalus » Śr, 27 mar 2013, 14:53:59

Wracając do loszków i złodziei - złodziej to jedyna profesja, która żeruje na innych graczach i do tego jest zupełnie bezkarna. Wojownik jak dostanie lanie od potwora to albo się musi wskrzeszać albo drogo leczyć. Rzemieślnikowi przepada część surowców. A złodziej co? Musi pobiegać, żeby uciec?:P
Logicznym by było, by za porażki otrzymywał jakąś karę.
Ja bym to widział tak, że kara zależałaby od sukcesów:
3 sukcesy - udało mu się ukraść
2 sukcesy - nie udało mu się nic ukraść, ale nie został złapany
1 sukces - nie udało mu się nic ukraść, dostał jakąś ranę (lub inny pomysł), ale uciekł
0 sukcesów - nie udało mu się nic ukraść, wylądował w loszku na X czasu, może wyjść za kaucją.


Tak swoją drogą może ktoś by wyciął to na nowy temat? Bo czuję, że jeszcze parę wypowiedzi może paść w tej sprawie;]
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Ehrel » Śr, 27 mar 2013, 23:18:20

No ja jestem jak najbardziej za tym pomysłem. Bo aktualnie bycie złodziejem sprowadza się do zużywania energii i albo się uda ukraść albo nie. W zasadzie mało to złodzieja obchodzi bo i tak nie ma żadnych konsekwencji. Dlatego dla mnie więzienia jest dobrym pomysłem.

Jeśli zaś chodzi o czas przebywania w więzieniu to proponuje lvl*2 --> 30 lvl postaci to 60 min w więzieniu
Natomiast kaucja to lvl*175 --> 30 lvl to 5250 gp
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Thoran Rion » Cz, 28 mar 2013, 09:34:36

Moim zdaniem nie ma to kompletnie sensu bo nie wnosi nic do gry. Złodziej jest rzemieślnikiem, działa dokładnie na tym samym algorytmie i do niego powinien być porównywany. A zarabia mniej niż rzemieślnik złota. Dlatego utrudnianie mu jeszcze gry kompletnie jest pozbawione sensu.
Tak prosty system niczego nie rozwiązuje, co innego gdyby system opierał się na bonusie za sukces i karze za porażkę to wtedy można byłoby to przemyśleć.
Generalnie wcześniej mieliśmy plany lokacji więziennej, do której mogliby przestępcy trafiać, musieliby tam w niej odpracować swoje winy (każdy zgodnie ze swoją profesją). Złodzieje na ten przykład mogliby dostawać tam jakieś zadanio-zlecenia na kradzież (w końcu właściciele więzienia też chcą dorobić :)). Nagroda za zadanie trafiała by do kieszeni gracza a złoto do kieszeni władz więzienia. Na pewno można by to bardziej rozbudować.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Eais » Cz, 28 mar 2013, 10:03:43

Skoro już jesteśmy przy złodziejach i lochach, to może jakieś atuty dla nich? Ok, jak nie zdążą zwiać to niech sobie trafiają do więzienia, ale wszystkie inne zajęcia mają swoje atuty, a złodziej nie. Miło by było gdyby trening faktycznie czynił mistrza i w tym wypadku ;)
Avatar użytkownika
Eais
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Śr, 4 maja 2011, 22:34:47
ID: 1751

przez Escalus » Cz, 28 mar 2013, 13:43:50

Marcin [Thoran] napisał(a):Złodziej jest rzemieślnikiem, działa dokładnie na tym samym algorytmie i do niego powinien być porównywany. A zarabia mniej niż rzemieślnik złota.


I może w tym problem?
Rzemieślnicy mają własną (kijową, nie oszukujmy się, ale zawsze własną) mechanikę, wojownicy też własną - w dodatku coraz lepszą i ciekawszą. Czemu olewać złodziei i awanturników? Klasyfikacja ich jako rzemieślników jest błędna (rzemiosło złodziejskie?:P ).
Mechanika (oczywiście według mnie) powinna być unikatowa. Widziałbym to w ten sposób, że rozwój złodzieja powinien opierać się na możliwości ryzyka powiązanego z okradaniem celów o różnej trudności. W chwili obecnej czy złodziej okrada innego przebiegłego i zręcznego złodzieja, czy tępego orka czy arcymaga o niebywałej inteligencji - cechy postaci okradanej nie mają żadnego znaczenia. Każdy jest taki sam, a łup jest mały. Nie ma znaczenia, czy złodziej na 1 poziomie okrada ultra-super-duper-ninja na 100 czy też pijanego Mietka z Karczmy na 1 poziomie. Liczą się cechy złodzieja i tylko tyle. Mechanika bardziej toporna niż przy robieniu mikstur u alchemika.

Co innego, gdyby powiązać zdolności ofiar z trudnością skoku oraz jakością łupu.

Mogę przygotować miniprojekt tego, jak to mogłoby wyglądać, a Ty sam ocenisz, czy warte jest to kodzenia;]

Tzn wezmę się za to, jak tylko skończę piec ciasta:P
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Thoran Rion » Cz, 28 mar 2013, 13:51:24

Escalus napisał(a):
Marcin [Thoran] napisał(a):Złodziej jest rzemieślnikiem, działa dokładnie na tym samym algorytmie i do niego powinien być porównywany. A zarabia mniej niż rzemieślnik złota.


I może w tym problem?
Rzemieślnicy mają własną (kijową, nie oszukujmy się, ale zawsze własną) mechanikę, wojownicy też własną - w dodatku coraz lepszą i ciekawszą. Czemu olewać złodziei i awanturników? Klasyfikacja ich jako rzemieślników jest błędna (rzemiosło złodziejskie?:P ).
Mechanika (oczywiście według mnie) powinna być unikatowa. Widziałbym to w ten sposób, że rozwój złodzieja powinien opierać się na możliwości ryzyka powiązanego z okradaniem celów o różnej trudności. W chwili obecnej czy złodziej okrada innego przebiegłego i zręcznego złodzieja, czy tępego orka czy arcymaga o niebywałej inteligencji - cechy postaci okradanej nie mają żadnego znaczenia. Każdy jest taki sam, a łup jest mały. Nie ma znaczenia, czy złodziej na 1 poziomie okrada ultra-super-duper-ninja na 100 czy też pijanego Mietka z Karczmy na 1 poziomie. Liczą się cechy złodzieja i tylko tyle. Mechanika bardziej toporna niż przy robieniu mikstur u alchemika.


A od kiedy to tępowość lub jej brak wpływa na to jak działa mechanika? Cechy określają jak ktoś jest dobry a nie twoje wyobrażenie o jakiejś rasie. W mechanice złodzieja tak jak i w mechanice rzemieślnika cechy decydują o powodzeniu w przeciwieństwie do mechaniki walki, w którym decyduje coś kompletnie innego. Kwestia dobrania konkretnych cech jest kwestią drugorzędną bo to tylko etykietki, które w samym mechanizmie nic nie zmieniają. A okradnięcie super duper nindzy na 100 poziomie daje więcej złota niż okradnięcie mietka z 1 poziomu. Więc w tym względzie jest ok. Skalowalność łupu i trudności zadania jest dobra i nie w tym jest problem. Problem natomiast jest w tym, że jest to cholernie nudne i tutaj trzeba pomyśleć jak to rozwinąć.

Escalus napisał(a):Mogę przygotować miniprojekt tego, jak to mogłoby wyglądać, a Ty sam ocenisz, czy warte jest to kodzenia;]

Tzn wezmę się za to, jak tylko skończę piec ciasta:P


Dopsze :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ebbervar » So, 19 kwi 2014, 03:29:59

Temat złodziei i lochów.
Pytanie podstawowe - czy lochy będą wprowadzone do gry, jako forma kary za nieudaną kradzież/ucieczkę złodzieja?
Temat póki co przenoszę do mechaniki.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505


Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości