Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Zbieractwo, surowce i koszty

Moderator: Caindel

przez Silver » Cz, 29 paź 2015, 19:48:14

T. Pytanie: Jak będzie wyglądał nowa mechanika rzemiosła? Czy przewidujesz przetop rudy na sztaby i dalszy proces? Czy przewidujesz możliwość robienia rożnych elementów pancerzy broni z rożnych materiałów? Np Miecz z mieczami to mały problem, ale np Włócznia ze drzewcem z brzozy i grot z np miedzy lub brązu? Czy przewidujesz mechanikę stopów i ich właściwości mechaniczne? (Jakby co mogę opisać stopy zarówno te realne jak i fantasy jeśli kogoś to interesuje)

Inna kwestia to zakupy hurtowe dla organizacji i państw, magazyny gildyjne czy organizacji, kontrakty z dostawcami itp ?
Ostatnio edytowano Cz, 29 paź 2015, 19:50:57 przez Silver, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Snædís » Cz, 29 paź 2015, 19:49:16

O.o
Dobrze że na operze zaskoczyło. Jakby zaskoczyło na internecie explorerze to byłaby beka XD
Avatar użytkownika
Snædís
Chłop
Chłop
 
Posty: 5
Dołączył(a): Cz, 29 paź 2015, 15:41:53
ID: 7699

przez Thoran Rion » Cz, 29 paź 2015, 20:10:52

Nyd ale ty tam masz jakies miliard wirusów, weź sobie przeskanuj kompa chłopie O.o Nic dziwnego, że ci nie działa.


Silver napisał(a):T. Pytanie: Jak będzie wyglądał nowa mechanika rzemiosła? Czy przewidujesz przetop rudy na sztaby i dalszy proces? Czy przewidujesz możliwość robienia rożnych elementów pancerzy broni z rożnych materiałów? Np Miecz z mieczami to mały problem, ale np Włócznia ze drzewcem z brzozy i grot z np miedzy lub brązu? Czy przewidujesz mechanikę stopów i ich właściwości mechaniczne? (Jakby co mogę opisać stopy zarówno te realne jak i fantasy jeśli kogoś to interesuje)

Inna kwestia to zakupy hurtowe dla organizacji i państw, magazyny gildyjne czy organizacji, kontrakty z dostawcami itp ?


W planie mam plany. Czyli będzie można znaleźć plan na przedmiot i go wykonać z listy składników. Co do skomplikowanych gałęzi produktów i półproduktów to już kwestia otwarta bo wystarczy odpowiednio skomponować plany aby je wytworzyć. Więc w sumie jeśli ktoś zapoda jakąś rozsądną propozycję to na pewno ją z Imkiem rozpatrzymy.

Bardzo bym chcial rozwinąć handlową stronę najmocniej jak się da czyli wszelkie rzeczy o których mówisz są w naszym zasięgu, kwestia tego plecenia w mechanikę.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nominis » Cz, 29 paź 2015, 20:15:42

Wystawiłem 350 drewna za 115 i zapłaciłem 1995 sztuk złota opłaty rynkowej
Wystawiłem drugi raz 350 drewna i zapłaciłem 2013 sztuk złota opłaty rynkowej
Nie wiem skąd taka rozbieżność w opłacie rynkowej, no chyba ze to nasi urzędnicy naliczają.

Druga sprawa to taka, chciałem wystawić za 120, a wyskoczyło mi okienko z limitem do 115. więc wystawiłem za 115, potem zmieniłem cenę na 120 i jest gites. Jeśli ma być limit (jestem przeciwny limito) to nie działa to gdy już towar wystawimy i zmieniamy cenę.

Trzecia sprawa to zauważyłem że jest podane państwo wystawiającego, choć nie wiem jakie to ma znaczenie. Wyszukać też możemy według miast tylko nie wiem po co???
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Silver » Cz, 29 paź 2015, 20:23:34

Thoran Rion napisał(a):Nyd ale ty tam masz jakies miliard wirusów, weź sobie przeskanuj kompa chłopie O.o Nic dziwnego, że ci nie działa.


Silver napisał(a):T. Pytanie: Jak będzie wyglądał nowa mechanika rzemiosła? Czy przewidujesz przetop rudy na sztaby i dalszy proces? Czy przewidujesz możliwość robienia rożnych elementów pancerzy broni z rożnych materiałów? Np Miecz z mieczami to mały problem, ale np Włócznia ze drzewcem z brzozy i grot z np miedzy lub brązu? Czy przewidujesz mechanikę stopów i ich właściwości mechaniczne? (Jakby co mogę opisać stopy zarówno te realne jak i fantasy jeśli kogoś to interesuje)

Inna kwestia to zakupy hurtowe dla organizacji i państw, magazyny gildyjne czy organizacji, kontrakty z dostawcami itp ?


W planie mam plany. Czyli będzie można znaleźć plan na przedmiot i go wykonać z listy składników. Co do skomplikowanych gałęzi produktów i półproduktów to już kwestia otwarta bo wystarczy odpowiednio skomponować plany aby je wytworzyć. Więc w sumie jeśli ktoś zapoda jakąś rozsądną propozycję to na pewno ją z Imkiem rozpatrzymy.

Bardzo bym chcial rozwinąć handlową stronę najmocniej jak się da czyli wszelkie rzeczy o których mówisz są w naszym zasięgu, kwestia tego plecenia w mechanikę.



I wracamy do kolejnej kwestii, przewidujesz rozbudowanie ilości materiałów?

Co do elementów z których mozna wytwarzać broń, zasada 3 elementów np:

Miecz = Ostrze + Rękojeść + element taki jak jelec, rdzen ostrza, głowica itp
Młot bojowy = Obuch/Dusza = Stylisk + Wzmocnienia/rekojeść
Łuk = Łęczysko + cięciwa + oplot
Włócznia = Drzewiec + Ostrze + Mocowanie
itd...

Każdy element będzie można by wykonywać z odpowiedniego materiału, z tym ograniczeniem logicznym czyli np nie zrobisz z konopnego włókna (tu mam na myśli cięciwę) Ostrza miecza. Czy nie zrobimy miedzianego łuku (mimo że wiele gier opartych na Valheru udowadnia mi to ciągle że jednak można)

Polecam także pomyśleć o "dropach" z mobów by dodatkowo zasilić rynek, lub wprowadzić coś takiego jak śmieciowe dropy np... żelazny złom czy, zniszczony pancerz itp który pozwoli by rzemieślnikom na odzyskiwanie materiałów z takich dropów. Co wprowadziło by kolejna ciekawą możliwość czyli procesy i produkcje kopania - ruda- huta- sztaby metalu/stopu
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Thoran Rion » Cz, 29 paź 2015, 20:32:14

Nominis napisał(a):Wystawiłem 350 drewna za 115 i zapłaciłem 1995 sztuk złota opłaty rynkowej
Wystawiłem drugi raz 350 drewna i zapłaciłem 2013 sztuk złota opłaty rynkowej
Nie wiem skąd taka rozbieżność w opłacie rynkowej, no chyba ze to nasi urzędnicy naliczają.


Sprawdzę.
EDIT: widocznie zmieniłeś cenę.


Nominis napisał(a):Druga sprawa to taka, chciałem wystawić za 120, a wyskoczyło mi okienko z limitem do 115. więc wystawiłem za 115, potem zmieniłem cenę na 120 i jest gites. Jeśli ma być limit (jestem przeciwny limito) to nie działa to gdy już towar wystawimy i zmieniamy cenę.


Limit działa. Widocznie ktoś dzięki twojej ofercie wystawił po wyższej cenie co i tobie pozwoliło wystawić drożej.

Nominis napisał(a):Trzecia sprawa to zauważyłem że jest podane państwo wystawiającego, choć nie wiem jakie to ma znaczenie. Wyszukać też możemy według miast tylko nie wiem po co???


To najedź na nazwę państwa, a z miastami to nie wiem o co chodzi.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Cz, 29 paź 2015, 20:39:31

Silver napisał(a):I wracamy do kolejnej kwestii, przewidujesz rozbudowanie ilości materiałów?

Co do elementów z których mozna wytwarzać broń, zasada 3 elementów np:

Miecz = Ostrze + Rękojeść + element taki jak jelec, rdzen ostrza, głowica itp
Młot bojowy = Obuch/Dusza = Stylisk + Wzmocnienia/rekojeść
Łuk = Łęczysko + cięciwa + oplot
Włócznia = Drzewiec + Ostrze + Mocowanie
itd...

Każdy element będzie można by wykonywać z odpowiedniego materiału, z tym ograniczeniem logicznym czyli np nie zrobisz z konopnego włókna (tu mam na myśli cięciwę) Ostrza miecza. Czy nie zrobimy miedzianego łuku (mimo że wiele gier opartych na Valheru udowadnia mi to ciągle że jednak można)

Polecam także pomyśleć o "dropach" z mobów by dodatkowo zasilić rynek, lub wprowadzić coś takiego jak śmieciowe dropy np... żelazny złom czy, zniszczony pancerz itp który pozwoli by rzemieślnikom na odzyskiwanie materiałów z takich dropów. Co wprowadziło by kolejna ciekawą możliwość czyli procesy i produkcje kopania - ruda- huta- sztaby metalu/stopu



Jak już mówiłem wszystko to konkretne ułożenie planów, surowców, dropów itd. Ktoś to zrobi to będzie o czym rozmawiać.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Silver » Cz, 29 paź 2015, 20:45:03

Mogę to zrobić tylko co potrzebujesz by było zrobione ?
Avatar użytkownika
Silver
Chłop
Chłop
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz, 22 paź 2015, 17:44:06
ID: 7935

przez Mazurski » Cz, 29 paź 2015, 20:56:02

Thoran Rion napisał(a):
Silver napisał(a):I wracamy do kolejnej kwestii, przewidujesz rozbudowanie ilości materiałów?

Co do elementów z których mozna wytwarzać broń, zasada 3 elementów np:

Miecz = Ostrze + Rękojeść + element taki jak jelec, rdzen ostrza, głowica itp
Młot bojowy = Obuch/Dusza = Stylisk + Wzmocnienia/rekojeść
Łuk = Łęczysko + cięciwa + oplot
Włócznia = Drzewiec + Ostrze + Mocowanie
itd...

Każdy element będzie można by wykonywać z odpowiedniego materiału, z tym ograniczeniem logicznym czyli np nie zrobisz z konopnego włókna (tu mam na myśli cięciwę) Ostrza miecza. Czy nie zrobimy miedzianego łuku (mimo że wiele gier opartych na Valheru udowadnia mi to ciągle że jednak można)

Polecam także pomyśleć o "dropach" z mobów by dodatkowo zasilić rynek, lub wprowadzić coś takiego jak śmieciowe dropy np... żelazny złom czy, zniszczony pancerz itp który pozwoli by rzemieślnikom na odzyskiwanie materiałów z takich dropów. Co wprowadziło by kolejna ciekawą możliwość czyli procesy i produkcje kopania - ruda- huta- sztaby metalu/stopu



Jak już mówiłem wszystko to konkretne ułożenie planów, surowców, dropów itd. Ktoś to zrobi to będzie o czym rozmawiać.



Coś jak crafting w MC :DDDDDDDDDDDD
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Nominis » Cz, 29 paź 2015, 21:00:55

Thoran Rion napisał(a):Sprawdzę.
EDIT: widocznie zmieniłeś cenę.


Za każdym razem wystawiłem za 115 bo limit inaczej nie pozwolił cenę zmieniłem po wystawieniu. W powiadomieniach w obu przypadków jest napisane ze wystawiłem za 115

Thoran Rion napisał(a):Limit działa. Widocznie ktoś dzięki twojej ofercie wystawił po wyższej cenie co i tobie pozwoliło wystawić drożej.


Moja oferta była najniższa na rynku, i tak jak już pisałem to w obu przypadkach miałem limit na 115, a po tym jak już wystawiłem zmieniłem na cenę wyższą. Cenę podnosiłem zaraz po wystawieniu.

Thoran Rion napisał(a):To najedź na nazwę państwa, a z miastami to nie wiem o co chodzi.

Teraz już wiem po co to, a miasta pomyliły mi się z państwami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » Cz, 29 paź 2015, 21:01:19

Silver napisał(a):Mogę to zrobić tylko co potrzebujesz by było zrobione ?


Przede wszystkim muszę porozmawiać o tym z Imkiem, dam znać w nowym topicu.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Cz, 29 paź 2015, 21:15:23

Nominis napisał(a):
Thoran Rion napisał(a):Sprawdzę.
EDIT: widocznie zmieniłeś cenę.


Za każdym razem wystawiłem za 115 bo limit inaczej nie pozwolił cenę zmieniłem po wystawieniu. W powiadomieniach w obu przypadków jest napisane ze wystawiłem za 115


A już wiem, cena opłaty rynkowej zależy od średniej ceny na rynku. Więc jeśli wystawiłeś za 115 to podbiłeś średnią. Dlatego za drugim razem koszt był większy.

Nominis napisał(a):Moja oferta była najniższa na rynku, i tak jak już pisałem to w obu przypadkach miałem limit na 115, a po tym jak już wystawiłem zmieniłem na cenę wyższą. Cenę podnosiłem zaraz po wystawieniu.


Ale dodając swoją ofertę podnosisz średnią więc możesz podnieść też cenę.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nominis » Cz, 29 paź 2015, 21:28:23

Thoran Rion napisał(a):
Ale dodając swoją ofertę podnosisz średnią więc możesz podnieść też cenę.

Ale ten limit to nawet nie była najniższa na rynku, 120 do jakich podniosłem to dalej była najniższa cena. Druga niska cena po mojej to było chyba 134. Czyli zaniżyłem swoja ofertą średnią na rynku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » Cz, 29 paź 2015, 21:30:42

Nominis napisał(a):
Thoran Rion napisał(a):
Ale dodając swoją ofertę podnosisz średnią więc możesz podnieść też cenę.

Ale ten limit to nawet nie była najniższa na rynku, 120 do jakich podniosłem to dalej była najniższa cena. Druga niska cena po mojej to było chyba 134. Czyli zaniżyłem swoja ofertą średnią na rynku.



Średnia nie jest globalna tylko jest zależna od twojego kraju. Twoja oferta w twoim kraju była najwyższa.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Telkir » Cz, 29 paź 2015, 21:37:06

Aż się musiałem wstrzymać z budową wiosek na multi, bo za dużo roboty z kupowaniem surowców :D
System wygląda całkiem fajnie, tylko już nikt nie ma żelaza (częściowo dlatego, że sam większość kupiłem), a jak tu zrobić sobie monopol na materiał?: D
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wykonane

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość