Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Zamawianie przedmiotów

Moderator: Caindel

Czy jesteś za sugestią?

Tak
15
63%
Nie
9
38%
 
Liczba głosów : 24

przez Ethan » Cz, 22 mar 2012, 21:58:26

Jak jesteś za słaby na jakiś poziom sprzętu to się nie porywaj z motyką na słońce. No a później narzekasz, że na tym nie zarabiasz. No dziwne ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Do`Awhen » Cz, 22 mar 2012, 22:02:20

Marcin napisał(a):
Nathen Hage napisał(a):Do tego co napisał Gilmor:

Propozycja:
A nie dałoby się zrobić czego w rodzaju "napiwku?"? Tzn. rzemyk będzie miał możliwość dawania tylko marży do 15% - i to będzie bardzo bronione, bo ustala pewną równowagę między klasami (choć póki nie ma atutów rzemieślniczych równowaga ta nadal jest zaburzona), ale klient jeśli taka jego wola mógłby dać od 0 do 15% od wartości przedmiotu "napiwku" jeśli byłby bardzo zadowolony z usług rzemyka i chciał mu podziękować za usługi. Opcja ta zwiększała by relacje między kupującym i sprzedającym i prowadziła do powiązań między nimi. A w przypadku opisanym przez Gilmara pozwoliłaby dodatkowo podziękować rzemykowi za usługi (ja zresztą zamawiam obecnie przedmioty u jednego rzemyka i jestem w podobnej sytuacji). A przy okazji i nieznacznie mogłaby zachęcać rzemyków do robienia przedmiotów ryzykownych, czyli tych przy których jest szansa, że przedmiot nie wyjdzie i straci się materiały i PA.


Chyba zwariowałeś ;)?


^^ :P

No Marcin byłaby dodatkowa radocha dla rzemyków przy tworzeniu przedmiotów... A takie "napiwki" pochodziłyby od innych klas, a rzemyk mógłby ustalić marżę tak jak teraz. Ba, rzemycy bardziej by współzawodniczyli z marżami bo mieliby nadzieje, że nawet jak da 5% marży to może mu coś skapnie w bonusie od klienta (a czy skapnie to zależy już od kupującego ;)).
Poprzednie postacie - Abira/Nathen Hage
Avatar użytkownika
Do`Awhen
Giermek
Giermek
 
Posty: 393
Dołączył(a): So, 31 paź 2009, 23:50:26
ID: 1700

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 22:03:00

Jasne nie wiedzę problemu, zmniejszamy marżę rzemyka do 10% a pozostałe 5% może dać kupujący jeśli zechce ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Escalus » Cz, 22 mar 2012, 22:07:14

A co w sytuacji, gdy przedmiot ma -10% ceny, za nieudany jeden test, a statystykami dalej przerasta standardowy?
Rzemyk traci, przedmiot jest lepszy, kupujący jest zadowolony, a sprzedawca wkrótce idzie z torbami?

Podkreślam, że do tego mam najwyższy współczynnik płatnerstwa (ponad 800) i wysokie cechy. A już 50lvl przedmiot stanowi ogromne ryzyko...

Mi się opcja % napiwku podoba.
Albo dostarczania przez zamawiającego potrzebnych surowców
(rzemyk górnik, rzemyk hutnik, rzemyk kowal, rzemyk jubilernik, rzemyk żebrak...)

Marcin, weź nie kpij, bo my tu poważnie...
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Do`Awhen » Cz, 22 mar 2012, 22:08:53

Marcin napisał(a):Jasne nie wiedzę problemu, zmniejszamy marżę rzemyka do 10% a pozostałe 5% może dać kupujący jeśli zechce ;)


Ale z ciebie żyła :P. To jest opcja dodatkowa. Z jednej strony woje mogą kupować przedmioty za darmo jeśli taka wola rzemyka, a z drugiej strony jeśli wola taka woja może dać rzemykowi dodatkowo zarobić. Dla mnie to jest równowaga ;). Zakładam, że oba przypadki będą zdarzały się równie często. Bo sam planuje mocno obniżać marżę dla niektórych, a z drugiej strony wiele razy spotkałem się z chęcią, że kupujący chce odwdzięczyć się. Powoduje to pewną plastyczność systemu (tak jak marża poniżej 5%), ale nie zaburza zbytnio równowagi ;), bo jak woje będą mieli poczucie, że rzemycy są bogatsi to nie będą dawali dodatkowych pieniędzy. Są plusy tego.
Ostatnio edytowano Cz, 22 mar 2012, 22:13:09 przez Do`Awhen, łącznie edytowano 2 razy
Poprzednie postacie - Abira/Nathen Hage
Avatar użytkownika
Do`Awhen
Giermek
Giermek
 
Posty: 393
Dołączył(a): So, 31 paź 2009, 23:50:26
ID: 1700

przez Do`Awhen » Cz, 22 mar 2012, 22:11:44

Gilmor napisał(a):A co w sytuacji, gdy przedmiot ma -10% ceny, za nieudany jeden test, a statystykami dalej przerasta standardowy?
Rzemyk traci, przedmiot jest lepszy, kupujący jest zadowolony, a sprzedawca wkrótce idzie z torbami?

Podkreślam, że do tego mam najwyższy współczynnik płatnerstwa (ponad 800) i wysokie cechy. A już 50lvl przedmiot stanowi ogromne ryzyko...

Mi się opcja % napiwku podoba.
Albo dostarczania przez zamawiającego potrzebnych surowców
(rzemyk górnik, rzemyk hutnik, rzemyk kowal, rzemyk jubilernik, rzemyk żebrak...)

Marcin, weź nie kpij, bo my tu poważnie...


Gilmor póki nie ma atutów rzemieślniczych póty brak równowagi. Była już o tym rozmowa. Atuty powinny umożliwić zrobienie rzemykom przedmiotów spokojnie na conajmniej swój poziom, bo fakt jest, że teraz jak będę robił wszystko co można w rozwoju postaci to spokojnie mogę robić przedmioty o 10 poz. niższe, a woj może walczyć z potworkami o kilka poz. wyższymi i będzie spokojny. Ale Lis już to podnosił i padła odpowiedź, że atuty rzemieślnicze to rozwiążą.
Ostatnio edytowano Cz, 22 mar 2012, 22:15:06 przez Do`Awhen, łącznie edytowano 3 razy
Poprzednie postacie - Abira/Nathen Hage
Avatar użytkownika
Do`Awhen
Giermek
Giermek
 
Posty: 393
Dołączył(a): So, 31 paź 2009, 23:50:26
ID: 1700

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 22:11:57

Gilmor napisał(a):A co w sytuacji, gdy przedmiot ma -10% ceny, za nieudany jeden test, a statystykami dalej przerasta standardowy?
Rzemyk traci, przedmiot jest lepszy, kupujący jest zadowolony, a sprzedawca wkrótce idzie z torbami?

Podkreślam, że do tego mam najwyższy współczynnik płatnerstwa (ponad 800) i wysokie cechy. A już 50lvl przedmiot stanowi ogromne ryzyko...

Mi się opcja % napiwku podoba.
Albo dostarczania przez zamawiającego potrzebnych surowców
(rzemyk górnik, rzemyk hutnik, rzemyk kowal, rzemyk jubilernik, rzemyk żebrak...)

Marcin, weź nie kpij, bo my tu poważnie...


Rzemyk szkoli swoje cechy by robić bez problemu przedmioty, po to właśnie rozwija postać. Ponieważ jak rozwija postać to lepiej zarabia. Choćbyś na rzęsach stanął to nie przeskoczysz swoich cech postaci. Im wyższy poziom tym trudniej zrobić przedmioty, tym więcej trzeba mieć punktów w cechach.
I jestem śmiertelnie poważny ;) ale jak słyszę takie cudaczne pomysły to sorry gregory :D
Rzemieślnik już obecnie zarabia o wiele lepiej niż pozostałe profesje i tak ma być. Jeszcze większe zwiększanie tego zarobku zniszczy nam gospodarkę w grze i tyle będzie z tych waszych pomysłów. Ale zabawa dla 5-10 osób będzie niezła ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 22:15:03

Nathen Hage napisał(a):Ale z ciebie żyła :P. To jest opcja dodatkowa. Z jednej strony woje mogą kupować przedmioty za darmo jeśli taka wola rzemyka, a z drugiej strony jeśli wola taka woja może dać rzemykowi dodatkowo zarobić. Dla mnie to jest równowaga ;). Zakładam, że oba przypadki będą zdarzały się równie często. Bo sam planuje mocno obniżać marżę dla niektórych, a z drugiej strony wiele razy spotkałem się z chęcią, że kupujący chce odwdzięczyć się. Powoduje to pewną plastyczność systemu (tak jak marża poniżej 5%), ale nie zaburza zbytnio równowagi ;), bo jak woje będą mieli poczucie, że rzemycy są bogatsi to nie będą dawali dodatkowych pieniędzy. Są plusy tego.



Nie ma żadnych plusów twoje pomysłu poza jednym. Moje multikonta będą mogły mi dawać hojne napiwki za przedmioty, które im zrobię ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Escalus » Cz, 22 mar 2012, 22:16:28

Co racja to racja;]
Właśnie to buduje pozytywne relacje między kupującym i sprzedającym. I to nas rozróżnia od NPC :P

Ba, nawet rozegranie czegoś w rodzaju dobrej rozmowy-minisesji podczas zamawiania powoduje, że chce się dać napiwek, obniżyć cenę, lub podnieść, jeśli kupujący wyjątkowo nas wkurzy. Nawet w starym Morrowindzie tak było^^
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 22:17:09

Gilmor napisał(a):Co racja to racja;]
Właśnie to buduje pozytywne relacje między kupującym i sprzedającym. I to nas rozróżnia od NPC :P

Ba, nawet rozegranie czegoś w rodzaju dobrej rozmowy-minisesji podczas zamawiania powoduje, że chce się dać napiwek, obniżyć cenę, lub podnieść, jeśli kupujący wyjątkowo nas wkurzy. Nawet w starym Morrowindzie tak było^^



No i jak najbardziej ceną możesz manipulować. W czym problem?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Do`Awhen » Cz, 22 mar 2012, 22:22:05

Marcin napisał(a):Nie ma żadnych plusów twoje pomysłu poza jednym. Moje multikonta będą mogły mi dawać hojne napiwki za przedmioty, które im zrobię ;)


Szkoda, że dużo fajnych rzeczy rozbija się multi :(. Ale ok., rozumiem.

Marcin a w przeciwną stronę, to teraz może ktoś zrobić sobie multi z rzemykami, którzy to będą przy -15% dopłacali do robionych przedmiotów dla głównego konta. Niezły interes ;). To jak napiwek nie z tego powodu, to chyba marża powinna być co najmniej od 0 do 15%.
Poprzednie postacie - Abira/Nathen Hage
Avatar użytkownika
Do`Awhen
Giermek
Giermek
 
Posty: 393
Dołączył(a): So, 31 paź 2009, 23:50:26
ID: 1700

przez Escalus » Cz, 22 mar 2012, 22:25:01

Marcin napisał(a):
Nathen Hage napisał(a):Ale z ciebie żyła :P. To jest opcja dodatkowa. Z jednej strony woje mogą kupować przedmioty za darmo jeśli taka wola rzemyka, a z drugiej strony jeśli wola taka woja może dać rzemykowi dodatkowo zarobić. Dla mnie to jest równowaga ;). Zakładam, że oba przypadki będą zdarzały się równie często. Bo sam planuje mocno obniżać marżę dla niektórych, a z drugiej strony wiele razy spotkałem się z chęcią, że kupujący chce odwdzięczyć się. Powoduje to pewną plastyczność systemu (tak jak marża poniżej 5%), ale nie zaburza zbytnio równowagi ;), bo jak woje będą mieli poczucie, że rzemycy są bogatsi to nie będą dawali dodatkowych pieniędzy. Są plusy tego.



Nie ma żadnych plusów twoje pomysłu poza jednym. Moje multikonta będą mogły mi dawać hojne napiwki za przedmioty, które im zrobię ;)





No jasne. Bo mam miliard sztuk złota zarabiając na płatnerstwie.

Jakie multikonta? Jak czytałem na forum, to ten temat stoi, a resztą chyba do tej pory RK się zajmował?

A co gdy wejdą organizacje?
Dalej wolny handel między braćmi będzie zakazany?
"Bracie pożycz mi szatę, moja się zepsuła.
Daj 1000 złota albo sobie kup, bo chciałbym, ale świat blokuje mi ten dobry uczynek" :P
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 22:26:10

Nathen Hage napisał(a):
Marcin napisał(a):Nie ma żadnych plusów twoje pomysłu poza jednym. Moje multikonta będą mogły mi dawać hojne napiwki za przedmioty, które im zrobię ;)


Szkoda, że dużo fajnych rzeczy rozbija się multi :(. Ale ok., rozumiem.

Marcin a w przeciwną stronę, to teraz może ktoś zrobić sobie multi z rzemykami, którzy to będą przy -15% dopłacali do robionych przedmiotów dla głównego konta. Niezły interes ;). To jak napiwek nie z tego powodu, to chyba marża powinna być co najmniej od 0 do 15%.


Jest to wliczone w koszty. W każdym razie dla rozwoju postaci nie jest to aż takie ważne przy obecnych założeniach bo kasy nie da rady zrobić ot tak, a i przedmiotu nie można zrobić ot tak. Trzeba na to poświęcić czas.

Trzeba tylko jeszcze policzyć czy nie zwiększyć ilości odzyskiwanych surowców po nieudanej próbie. Trzeba zbadać ile wojownicy tracą kasy na mikstury w przeliczeniu na 1 PA i u rzemieślników to dopracować.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 22:28:55

Gilmor napisał(a):A co gdy wejdą organizacje?
Dalej wolny handel między braćmi będzie zakazany?
"Bracie pożycz mi szatę, moja się zepsuła.
Daj 1000 złota albo sobie kup, bo chciałbym, ale świat blokuje mi ten dobry uczynek" :P


Handel jest cały czas wolny i oparty o sensowny system. To co wy chcecie wprowadzić wprowadza bezsens długofalowej gry rzemieślnikiem i rozwala gospodarkę gry, nic więcej. Było to już wałowane na tym forum w kilku tematach i nie ma sensu do tego wracać. Przystosujcie się do tego co jest bo jest to dobre ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Escalus » Cz, 22 mar 2012, 22:30:06

Nathen Hage napisał(a):
Marcin napisał(a):Nie ma żadnych plusów twoje pomysłu poza jednym. Moje multikonta będą mogły mi dawać hojne napiwki za przedmioty, które im zrobię ;)


Szkoda, że dużo fajnych rzeczy rozbija się multi :(. Ale ok., rozumiem.

Marcin a w przeciwną stronę, to teraz może ktoś zrobić sobie multi z rzemykami, którzy to będą przy -15% dopłacali do robionych przedmiotów dla głównego konta. Niezły interes ;). To jak napiwek nie z tego powodu, to chyba marża powinna być co najmniej od 0 do 15%.


I to by chyba rozwiązało problem zarabiana multikontami (lub po prostu wprowadzić zakaz darmowego zsyłania wszystkiego do głównego konta- grożący np warnem czy banem)
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości