Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Zamawianie przedmiotów

Moderator: Caindel

Czy jesteś za sugestią?

Tak
15
63%
Nie
9
38%
 
Liczba głosów : 24

przez Armantaro » Śr, 7 mar 2012, 21:49:06

Ethan napisał(a):to znajdź sobie inne marzenia :)


A nie dałoby się gdzieś w okienku straganu dorzucić kolejną opcję typu:
XX% taniej/drożej dla członków rasy
XX% taniej/drożej dla członków tej samej organizacji
XX% taniej/drożej dla mieszkańców miasta
Avatar użytkownika
Armantaro
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 140
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 19:22:07
ID: 6336

przez Farkas » Śr, 7 mar 2012, 22:06:43

sam bedziesz ustawial prowizję więc ręcznie będziesz to robił ;)
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Hraval » Cz, 8 mar 2012, 04:55:03

Jeśli już po wykonaniu przedmiotu klient zmieni zdanie co do opisu lub rodzaju kamienia da sie to poprawić? Będzie pozna edytowac opis i nazwę oraz wyjąć i wstawić nowy kamyk?

Generalnie podoba mi sie to co tutaj czytam, a jak będzie w praktyce to sie przekonamy. Trochę boli ze nie można będzie zrobić przecen dla stałych klientów lub czlonkow swojej organizacji. Wystarczył by przedział miedzy 5-15% rabatu z ceny przedmiotu, bo rezygnując tylko z prowizji cieżko będzie cokolwiek zarobić. No ale i tak wyglada to ładnie i składanie, teraz tylko czekać idzie ;)
Avatar użytkownika
Hraval
Chłop
Chłop
 
Posty: 48
Dołączył(a): Cz, 2 lut 2012, 06:24:50
ID: 127

przez vilu :) » Cz, 8 mar 2012, 08:04:41

Hraval napisał(a):Jeśli już po wykonaniu przedmiotu klient zmieni zdanie co do opisu lub rodzaju kamienia da sie to poprawić? Będzie pozna edytowac opis i nazwę oraz wyjąć i wstawić nowy kamyk?

To nikt mu nie zabrania zamówić kolejnej broni :)
ja na prawdę staram się być miły dla ludzi..
ale oni mi tego nie ułatwiają..
bo chcą ze mną rozmawiać..

Zanim napiszesz zajrzyj TUTAJ :)
Avatar użytkownika
vilu :)
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 686
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:19:26
ID: 60

przez Hraval » Cz, 8 mar 2012, 12:30:04

vilu :) napisał(a):
Hraval napisał(a):Jeśli już po wykonaniu przedmiotu klient zmieni zdanie co do opisu lub rodzaju kamienia da sie to poprawić? Będzie pozna edytowac opis i nazwę oraz wyjąć i wstawić nowy kamyk?

To nikt mu nie zabrania zamówić kolejnej broni :)


Ano racja, mi tam rybka, jak trzeba będzie to sie i 10 razy poprawi :lol: Powiedzmy jednak, ze martwię sie o dobro klienta, dlatego pytam 8-)
Avatar użytkownika
Hraval
Chłop
Chłop
 
Posty: 48
Dołączył(a): Cz, 2 lut 2012, 06:24:50
ID: 127

przez Escalus » Cz, 22 mar 2012, 20:33:11

Wkurza mnie jedna rzecz:
Dostałem niedawno od Boom'a zamówienie na ciężką zbroję na 50 poziom. Mam wysoki poziom umki, więc mimo zawalenia jednego testu statystyki zbroi były znacznie wyższe od tej domyślnej ze sklepu, na 50 poziom.
Ale cena była niższa niż ta sklepowa, nawet po ustawieniu marży na +15%, pominąwszy już fakt, że jeden raz mi się nie udało, straciłem też dużo PA.
I co z tego, że Boom był tak zadowolony i chciał zapłacić kilka razy więcej (zresztą nie tylko on, prawie każdy z kim piszę podziela jego poglądy w tej sprawie). Ale mechanika go zablokowała, a i sam nie mógł mi dąć 'napiwku' w postaci przesłania jakiejś dodatkowej kwoty czy surowców. Bo nie. Bo mechanika nie pozwala.

Drodzy Admini, jestem graczem naprawdę chętnym do wspólnej zabawy, wspierania innych graczy dobrym sprzętem, ale mi nie uda to się. Ani mi, ani innym rzemieślnikom, jeśli nie będziemy za ciężką pracę wychodzić nawet na swoje, bo nawet koszty produkcji się nie zwróciły, nie mówiąc już o PA, a dokładać do każdego wyprodukowanego i sprzedanego sprzętu to żadna zabawa...
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Ethan » Cz, 22 mar 2012, 21:06:32

policzyłeś sobie ile przeznaczyłeś na produkcję ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Escalus » Cz, 22 mar 2012, 21:15:28

13300 surowca + 1000PA. I drugie tyle na nieudaną próbę, która jest ryzykowna przy produkcji wysokopoziomowych przedmiotów.
Za 13k stali trzeba zapłacić blisko 10k złota, albo 6500PA w barakach.
Bądź co bądź kilkadziesiąt sztuk złota teoretycznego 'zysku' przy takich kosztach, zakładając, że wyjdzie za każdym razem, to wręcz śmieszne.
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 21:31:53

Gilmor napisał(a):13300 surowca + 1000PA. I drugie tyle na nieudaną próbę, która jest ryzykowna przy produkcji wysokopoziomowych przedmiotów.
Za 13k stali trzeba zapłacić blisko 10k złota, albo 6500PA w barakach.
Bądź co bądź kilkadziesiąt sztuk złota teoretycznego 'zysku' przy takich kosztach, zakładając, że wyjdzie za każdym razem, to wręcz śmieszne.


I o co ten płacz? O to, że przedmiot się nie udał czy o co?
Koszt jest wliczony w cenę więc nie wiem o jakich ty niebotycznych kosztach piszesz. Zysku masz tyle ile sobie ustawisz, max 15% kosztów.
Jedyne co można tutaj zmienić to zwiększyć ilość odzyskiwanych surowców po nieudanej próbie (obecnie to 30%).
Jak za 10k wydanych na wyprodukowanie przedmiotu dostajesz 11500 to jest to uczciwy zysk. Wyprodukujesz 7 takich samych przedmiotów i już cię stać na wyprodukowanie 8 za friko (z samego zysku). A gra to chyba nie tylko produkowanie 7 przedmiotów tylko tysięcy w przeciągu całej rozgrywki.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Farkas » Cz, 22 mar 2012, 21:48:32

W KF1 w cenę wykonania "kolorowego" przedmiotu były zawsze wliczone koszta 2-3 prób ;) o to całe halo.
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 21:50:55

Farkas napisał(a):W KF1 w cenę wykonania "kolorowego" przedmiotu były zawsze wliczone koszta 2-3 prób ;) o to całe halo.


W cenie kolorowego masz dodatkowe +10% free (za każde szczęście krytyczne). Więc maksymalnie możesz zyskać 45% kosztów produkcji. I nie nie rozchodzi się o to, rozchodzi się o to, że gościu by chciał, żeby przedmiot mu się zawsze udawał i żeby mógł na nim zarobić najlepiej z 400% kosztów.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Escalus » Cz, 22 mar 2012, 21:51:46

No właśnie. Maksymalnie 15%. Czy nie uważasz, że w sytuacji, gdy mój sprzęt jest znacznie lepszy niż ten ze sklepu domyślnego, a jest tani, bo razem z tymi nieszczęsnymi 15% zysku w zasadzie nie ma, coś tu nie gra?

Bo wychodzi na to, że lepiej odmawiać każdemu, kto prosi o wysokopoziomowy sprzęt, ponieważ mi się nie opłaca go robić, ale gdzie tu sens?
Nie lepiej by było wprowadzić system umówionej kwoty, za obustronną zgodą?
I rzemieślnicy by byli zadowoleni, a i kupujący by raczej nie marudzili (kupiec chce za dużo? Nie chce opuścić ceny? Idę do konkurencji!)
Na chwilę obecną robię sprzęt, bo jestem miły. Ale odliczając nieusuwalne straty spowodowane nieudanymi testami np podczas wstawiania klejnotów czy kucia wysokiej jakości sprzętu, to wcale, ale to wcale na tym nie zarabiam. A to co najmniej głupie.
Może to i wina tego, że nie ma jeszcze wcale atutów rzemieślniczych, które przechyliłyby szalę na stronę normalności, ale mimo wszystko uważam (i to nie jest samotny głos), że mechaniczne ograniczanie do 15% to stryczek dla rzemieślników.

Może chociażby się dało zmienić to w przypadku sprzedawania pojedynczych przedmiotów, 'na zamówienie' ?
Bo te wystawione na straganie niech by już zostały jakie są - towar masowy.

Nie chcę, by to brzmiało jak biadolenie kowala, któremu pękło kowadło, ale podsumowując, to myślę, że jeśli dochodzi do sytuacji, kiedy klient jest zadowolony i chce zapłacić więcej, nawet w nagrodę (tak jak tu - zbroja zrobiona Boom'owi w ostatniej chwili przed pojedynkiem z Nersusem, która znacznie pomogła, jeśli wręcz nawet umożliwiła Boom'owi wygraną) to dziwnym dla mnie jest, kiedy tego mechanika zabroni. Mamy sobie nawzajem poprawiać zabawę z grą, a nie psuć ją.
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 21:54:54

Gilmor napisał(a):No właśnie. Maksymalnie 15%. Czy nie uważasz, że w sytuacji, gdy mój sprzęt jest znacznie lepszy niż ten ze sklepu domyślnego, a jest tani, bo razem z tymi nieszczęsnymi 15% zysku w zasadzie nie ma, coś tu nie gra?


No i bardzo dobrze, że jest tańszy bo ludzie mają kupować towar u rzemieślników a nie w sklepach.
Poza tym jak robisz kolorowy item to cena za każdy udany test na szczęście krytyczne rośnie o 10%. Czyli maksymalnie możesz wyciągnąć z przedmiotu 45% kosztów, co z 10k daje 4,5k złota. To nawet więcej niż pozostałe profesje dostają za 1 PA, a rzemieślnik ma jeszcze lepiej bo może wydobywać surowce z majątku dzięki czemu zaoszczędza PA.

Gilmor napisał(a):Bo wychodzi na to, że lepiej odmawiać każdemu, kto prosi o wysokopoziomowy sprzęt, ponieważ mi się nie opłaca go robić, ale gdzie tu sens?


Wysokopoziomowy sprzęt to większy zysk i większe ryzyko. Ty decydujesz co ci się opłaca.

Gilmor napisał(a):Nie lepiej by było wprowadzić system umówionej kwoty, za obustronną zgodą?


Nie.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Do`Awhen » Cz, 22 mar 2012, 21:55:39

Do tego co napisał Gilmor:

Propozycja:
A nie dałoby się zrobić czego w rodzaju "napiwku?"? Tzn. rzemyk dalej będzie miał możliwość dawania marży do 15% - i to będzie bardzo bronione przez Marcina, bo ustala pewną równowagę między klasami (choć póki nie ma atutów rzemieślniczych równowaga ta nadal jest zaburzona), ale klient jeśli taka jego wola mógłby dać od 0 do 15% od wartości przedmiotu "napiwku" jeśli byłby bardzo zadowolony z usług rzemyka i chciał mu podziękować za usługi. Opcja ta zwiększała by relacje między kupującym i sprzedającym i prowadziła do powiązań między nimi. A w przypadku opisanym przez Gilmara pozwoliłaby dodatkowo podziękować rzemykowi za usługi (ja zresztą zamawiam obecnie przedmioty u jednego rzemyka i jestem w podobnej sytuacji). A przy okazji i nieznacznie mogłoby to zachęcić rzemyków do robienia przedmiotów ryzykownych, czyli tych przy których jest szansa, że przedmiot nie wyjdzie i straci się materiały i PA.
Ostatnio edytowano Cz, 22 mar 2012, 21:58:32 przez Do`Awhen, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednie postacie - Abira/Nathen Hage
Avatar użytkownika
Do`Awhen
Giermek
Giermek
 
Posty: 393
Dołączył(a): So, 31 paź 2009, 23:50:26
ID: 1700

przez Thoran Rion » Cz, 22 mar 2012, 21:57:02

Nathen Hage napisał(a):Do tego co napisał Gilmor:

Propozycja:
A nie dałoby się zrobić czego w rodzaju "napiwku?"? Tzn. rzemyk będzie miał możliwość dawania tylko marży do 15% - i to będzie bardzo bronione, bo ustala pewną równowagę między klasami (choć póki nie ma atutów rzemieślniczych równowaga ta nadal jest zaburzona), ale klient jeśli taka jego wola mógłby dać od 0 do 15% od wartości przedmiotu "napiwku" jeśli byłby bardzo zadowolony z usług rzemyka i chciał mu podziękować za usługi. Opcja ta zwiększała by relacje między kupującym i sprzedającym i prowadziła do powiązań między nimi. A w przypadku opisanym przez Gilmara pozwoliłaby dodatkowo podziękować rzemykowi za usługi (ja zresztą zamawiam obecnie przedmioty u jednego rzemyka i jestem w podobnej sytuacji). A przy okazji i nieznacznie mogłaby zachęcać rzemyków do robienia przedmiotów ryzykownych, czyli tych przy których jest szansa, że przedmiot nie wyjdzie i straci się materiały i PA.


Chyba zwariowałeś ;)?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość