Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Wystawianie przedmiotów

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Gronel » Wt, 23 gru 2014, 15:01:36

Dodając przedmioty na targ wzięło mnie na przemyślenia. Co tak na prawdę dla mnie, jako rzemieślnika, jest ważne w informacjach dotyczących dodanych przedmiotów, a co jest zupełnie nie potrzebne. Później skonfrontowałem to z stanem istniejącym i włączyłem painta.. :P

Cały ekwipunek można podzielić na kilka kategorii:
-atak (wszelkiego rodzaju bronie i czary)
-obrona (tarcze, pancerze, buty itd)
-biżuteria (pierścienie i amulety)
-mikstury
-mapy

W każdej z powyższych grup coś innego ważnego jest przy wystawianiu ofert na rynek dlatego też zupełnie nie widzę powodu dla którego wszystkie "tabelki" mają być identyczne dla każdej części ekwipunku... No bo czy ktoś z was kiedyś np wystawił na rynek 10 sztuk tego samego miecza tak jak mikstury? No pewnie, że nie bo się po prostu nie da:P

Z racji tego że akurat byłem na koncie zbrojmistrza to poniższe wypociny traktują o broni (akurat mi się sztylety otworzyły)

3.jpg
3.jpg (37.83 KiB) Przeglądane 4524 razy


AUTOMATYCZNE SORTOWANIE
Domyślnie bronie by się wyświetlały ze względu na poziom. Jeśli jakieś mają taki sam poziom to ze względu na obrażenia, a jeśli obrażenia są takie same to ilość wolnych miejsc na klejnoty. Sortowanie jest malejące (czerwony trójkacik)/rosnące (zielony trójkacik) więc najlepsze przedmioty powinny wylądować na górze. Oczywiście jeśli ktoś chciałby zmienić sortowanie to klika w trójkącik a on zmienia się na przeciwny kolor (lub wyłącza - nie ma wtedy sortowania danej kolumny- przydatne jeśli chcemy znaleźć najlepszy przedmiot np mamy sztylet na 100 poziomie czerwony, ale mamy też sztylet niebieski na 99 poziomie. Funkcja opcjonalna i nie wiem czy komuś się może przydać)

STATYSTYKI PRZEDMIOTU
Wcześniej był a osobna kolumna z napisem "statystyki" co wg mnie jest całkowitym marnotrawieniem miejsca. Teraz te statystyki będą się pojawiać jak najedziemy na grafikę przedmiotu lub jego nazwę. Po co? Ano po to że ktoś może chcieć zobaczyć całość opisu wliczając obniżenie kondycji albo premie/kary za broń lub opis przedmiotu

Dla ekwipunku do obrony kolumna Obrażenia przybiera nazwę "Obrona"
Dla mikstur ważne są tylko "Nazwa", "Ilość sztuk", "Poziom"oraz "Moc" (tutaj się musi wypowiedzieć jakiś alchemik, ale to chyba tylko się liczy przy dodawaniu butelek)
Biżuteria nie ma kolumny "Obrażenia"
Mapy... cóż - mapy póki co są zupełnie bez sensu więc nie widzę powodu dla którego je na targ wystawiać


Temat wystawiania przedmiotów na rynek był już poruszany kilka(naście) razy, ale może wyjątkowo ktoś coś zrobi w tej materii, bo nie wydaje się to znowu nie wiadomo jak trudne do wykonania:P
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Thoran Rion » Wt, 23 gru 2014, 20:46:29

To może idźmy na całość i od razu pokmińmy jak cały handel powinien wyglądać. Część opcji uda się na pewno na becie już zrobić a reszta trafi na deva.
Generalnie myślę o czymś takim by rynek nie był dostępny dla wszystkich a jedynie dla osób, które wykupią sobie tam stragan dzięki czemu pozbędziemy się ofert randomów, którzy nie mają zamiaru handlować przedmiotami na dłuższą metę. Usunąłbym też opcję sprzedaży przedmiotów normalnych, bo właściwie do niczego one się nie przydają.
Stragan będzie posiadał ograniczenia, głównie w ilości przedmiotów jakie będzie można w jednej chwili wystawić. Można będzie go oczywiście rozbudowywać. Podejrzewam, że wizualnie będzie to budynek we włościach (podobnie jak teraz).

Kwestie wystawiania ofert na rynku można zostawić chyba tak jak to jest obecnie z uwzględnieniem tego co Gronel napisał.

Przesyłanie przedmiotów między graczami będzie możliwe przez profil postaci (wyślij ofertę prywatną). Przyjęcie lub odrzucenie oferty przez powiadomienia.

Handel to także reklama i tutaj też trza pokminić jak to zrobić, ogłoszenia rzemieślnicze to fajna sprawa ale można by jeszcze jakieś reklamy rzemieślnicze wrzucać w inne miejsca gry np. gdzieś w menu bocznym poczty, lub sesji ;) Ewentualnie jakiś box z linkiem do straganu gracza w jego profilu lub możliwość wykupienia miejsca reklamowego w profilach innych graczy. Można pomyśleć nad tym.

Tak mniej wiecej to widzę, co byście chcieli do tego dodać, odjąć?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Tukan » Wt, 23 gru 2014, 21:34:46

Pomysł wykupienia miejsca mi się podoba :)
Co do przedmiotów normalnych... To może pójdźmy trochę inaczej... Zmieńmy nazwy np. na:
- "totalna kicha" - udało Ci się, ale lepiej to wyrzuć... (teraźniejszy zielony)
- "słabe" - taka tam norma, na rynek się nie nada. (biały)
- "zwykłe" To każdy już może kupić. (pomarańcz)
- "Dobre!" Solidnie wykonane, wyróżnia się trochę od innych (czerwony)
- "Legendarne!" Będą się zabijali o to. Zobaczysz! (niebieski)
*Nazwy są przykładowe, ale ogólnie chodzi o zniżenie wszystkiego w dół - nikt nie chce kupować białych bo równie dobrze może kupić u NPC to samo, w niższej cenie.*
A budynek czemu nie, łatwe do ogarnięcia dla graczy i intuicyjne jak się zna kfa :)

Też mi się podoba pomysł Gronela ^^

To z ofertami prywatnymi jest genialne!

Ja bym dodał jeszcze karczmę. Pod linkiem do tsa i mapką budynku. Miejsce reklamowe dla najbogatszych ;)
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ethan » Wt, 23 gru 2014, 21:54:23

Możliwość przejrzenia wszystkich wystawionych przedmiotów z profilu gracza (wejście w jego stragan).
Reklamy- po wejściu w ekwipunku w daną kategorię, gdzieś z boku pojawia się okienko z reklamami przedmiotów (Możliwe, że za MM).

Moim zdaniem koszt naprawy ekwipunku powinien iść na konto rzemieślnika, który wyprodukował broń. Ich rola zwiększyła by się. Oczywiście to do przemyślenia, czy nie rozwali balansu.

No i żeby coś można było z tą kasą zrobić w grze. Zbieranie jej dla samego zbierania to największa lipa. To co robią wszyscy to trening cech/umek itd. Dałbym trening za kasę. Im więcej tym drożej. Po 100 lev zaś można ćwiczyć cechy, ale za 1 pkt płaci się kasę wręcz nieziemską (jeśli założyłeś, że ponad 100 można levelować). Umek bym nie dawał ponad 100 lev. Te postacie były by zbyt mądre, za dużo by umiały.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Sheva » Wt, 23 gru 2014, 23:20:47

Moim zdaniem koszt naprawy ekwipunku powinien iść na konto rzemieślnika, który wyprodukował broń. Ich rola zwiększyła by się. Oczywiście to do przemyślenia, czy nie rozwali balansu.

O to, to, to! Dobry pomysł. Sama od siebie zapytam od razu, czy byłaby możliwość ustawienia sobie, ile przedmiotów na liście się pojawia. Jeśli ktoś narobi ich sporo, a później chce przejrzeć/odnaleźć czerwone albo niebieskie, to sporo przy tym klikania. A tak, mógłby sobie zmienić ilość wyświetlanych przedmiotów na np. 50 i 100 (lub więcej), prócz standardowych 20. Ułatwiłoby to nawigację pomiędzy wytworzonymi przedmiotami i selekcję tych, które chcemy wrzucić na rynek, od tych, które pójdą do kosza. Jednocześnie sprzedawałoby się je szybciej, bez zbędnego klikania.
"Pół prawdy, to całe kłamstwo."
Obrazek
Avatar użytkownika
Sheva
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 426
Dołączył(a): Pn, 21 mar 2011, 21:53:33
ID: 708

przez Astenna » Śr, 24 gru 2014, 02:03:44

Stragan będzie posiadał ograniczenia, głównie w ilości przedmiotów jakie będzie można w jednej chwili wystawić. Można będzie go oczywiście rozbudowywać. Podejrzewam, że wizualnie będzie to budynek we włościach (podobnie jak teraz).
Był już gdzieś ten temat poruszany na forum - stragany/sklepy/magazyny/pracownie itp. żeby mogły:
- wykupywać NPC ochronę (można by takiego NPC rozwijać mechanicznie oczywiście za złoto)
- wynagrodzenie dla ochrony potrącane jest np. co tydzień (tu ustalić kwotę w złocie, coś na tej zasadzie jak teraz się płaci za własny pokój w karczmie Ebiego)
- miała tam być opcja dla złodziei i ich prób kradzieży (oczywiście ochrona ma nie spać, tylko próbować ich łapać, w przypadku sukcesu złodzieja, rzemieślnik traci przedmiot; miała być określona liczba prób kradzieży, by rzemiole z torbami nie poszli np. trzy próby na dobę; w przypadku złapania złodzieja to właściciel sklepu by dostał złoto)
- koszty utrzymania sklepu (biznes to nie same dochody, dbać o mienie też trzeba - można potrącać w złocie lub surowcach np. drewno na remonty, wyposażenie itp.)
- podatki (skoro ma być profesja Poborcy podatkowego w fabule, to mechanicznie też można coś takiego zrobić)
- żeby gracz miał możliwość edytowania nazwy szyldu (nazwa sklepu/straganu, bajer byłby jakby można by tam wgrać logo, grafikę - na przykład ta opcja za MM).

Na razie tyle z pomysłów :D
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Gronel » Śr, 24 gru 2014, 10:24:27

O tym już kiedyś też wspominałem, ale nie chce mi się tego szukać.
Poruszany był temat napraw, ale mnie raczej obchodzi temat tego co jest PRZED naprawą - tj niszczenie przedmiotu.
Przedmiot powinien się psuć nie 1 pkt przy każdym potworze, ale proporcjonalnie do poziomu potwora. Nie byłoby wtedy przypadku, że gracze walczą z itemem na 1 poziom z potworami na 100... a te bestie mimo że są tak mocne to w parunastu rundach nie są w stanie zniszczyć cienkiej skórzanej opaski na biodra.

Osobiście uważam, że koszt naprawy nie powinien trafiać do rzemieślnika który przedmiot wykonał. Jeśli by było przekuwanie to ok, ale naostrzyć oręż potrafi każdy rzemieślnik
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Sheva » Śr, 24 gru 2014, 11:57:10

Więc może zamiast trafiać w ręce rzemieślnika, który przedmiot wykonał, niech kasa trafia do rzemieślnika, który go naprawi? Nie wiem czy dałoby się to zrobić i jak dużo pracy by to wymagało, ale może dać rzemykom prócz możliwości wytworzenia również możliwość naprawiania ekwipunku?
"Pół prawdy, to całe kłamstwo."
Obrazek
Avatar użytkownika
Sheva
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 426
Dołączył(a): Pn, 21 mar 2011, 21:53:33
ID: 708

przez Gronel » Śr, 24 gru 2014, 13:48:51

naprawa ekwipunku usuwa pieniądze z gry (może i nie są to jakieś astronomiczne kwoty, ale zawsze jakieś są). Płacąc rzemieślnikom automatycznie za zrobienie czegoś za co nie tracą PA, nie zdobywają doświadczenia oraz żadnej biegłości jest po prostnu niczym innym jak przepłynięcie pieniędzy od jednej postaci do drugiej.
Jeśli by to nie była natomiast akcja automatyczna i zabierała PA (jak każda inna czynność) to rzemieślnicy nie robili by nic innego poza naprawianiem przedmiotów.

Także naprawa ekwipunku odpada, ale przekuwanie może zostać (choć przez całą grę barbarzyńcą w KF1 tylko raz mi się przydarzyło bym doszczętnie zniszczył broń)
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Sheva » Śr, 24 gru 2014, 19:07:00

Nie mówię o tym, żeby działo się to bez utraty PA i uzyskaniu doświadczenia przez rzemyka. Chociaż faktycznie mogłaby to być trochę problemowa opcja, nie dość, że wymagałaby wysłania "zapytania" o naprawę, to i rzemyk od siebie musiałby potwierdzić.
"Pół prawdy, to całe kłamstwo."
Obrazek
Avatar użytkownika
Sheva
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 426
Dołączył(a): Pn, 21 mar 2011, 21:53:33
ID: 708

przez Ethan » Śr, 24 gru 2014, 19:18:40

Chyba, że wcześniej ustawi automatyczne potwierdzenia na naprawy wszystkie/od znajomych których ma na liście :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Sheva » Cz, 25 gru 2014, 00:00:23

Ewentualnie zgodzi się na naprawy przedmiotów od/powyżej jakiegoś lvla ^^
"Pół prawdy, to całe kłamstwo."
Obrazek
Avatar użytkownika
Sheva
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 426
Dołączył(a): Pn, 21 mar 2011, 21:53:33
ID: 708

przez Ethan » Cz, 25 gru 2014, 03:39:28

Myślę, że ma to ręce i nogi. Teraz tylko decyzja mózga, który to potwierdzi :D

p.s. Nie jedzcie tatara z łososia do wódki :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Cz, 21 maja 2015, 13:16:58

Tutaj nie wiem jaki jest wynik dyskusji xD Na co w końcu mam się zgodzić?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Astenna » Cz, 21 maja 2015, 16:56:05

Był już gdzieś ten temat poruszany na forum - stragany/sklepy/magazyny/pracownie itp. żeby mogły:
- wykupywać NPC ochronę (można by takiego NPC rozwijać mechanicznie oczywiście za złoto)
- wynagrodzenie dla ochrony potrącane jest np. co tydzień (tu ustalić kwotę w złocie, coś na tej zasadzie jak teraz się płaci za własny pokój w karczmie Ebiego)
- miała tam być opcja dla złodziei i ich prób kradzieży (oczywiście ochrona ma nie spać, tylko próbować ich łapać, w przypadku sukcesu złodzieja, rzemieślnik traci przedmiot; miała być określona liczba prób kradzieży, by rzemiole z torbami nie poszli np. trzy próby na dobę; w przypadku złapania złodzieja to właściciel sklepu by dostał złoto)
- koszty utrzymania sklepu (biznes to nie same dochody, dbać o mienie też trzeba - można potrącać w złocie lub surowcach np. drewno na remonty, wyposażenie itp.)
- podatki (skoro ma być profesja Poborcy podatkowego w fabule, to mechanicznie też można coś takiego zrobić)
- żeby gracz miał możliwość edytowania nazwy szyldu (nazwa sklepu/straganu, bajer byłby jakby można by tam wgrać logo, grafikę - na przykład ta opcja za MM).

Na razie tyle z pomysłów :D
;) zrób proszę to, zrób to :D *macha łapką*
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

Następna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości