Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Wystawianie przedmiotów

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Boom » Pt, 22 maja 2015, 09:20:24

To
Przedmiot powinien się psuć nie 1 pkt przy każdym potworze, ale proporcjonalnie do poziomu potwora. Nie byłoby wtedy przypadku, że gracze walczą z itemem na 1 poziom z potworami na 100... a te bestie mimo że są tak mocne to w parunastu rundach nie są w stanie zniszczyć cienkiej skórzanej opaski na biodra.

i to
p.s. Nie jedzcie tatara z łososia do wódki :D
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 09:30:05

Przedmiot powinien się psuć nie 1 pkt przy każdym potworze, ale proporcjonalnie do poziomu potwora.


Czyli jak? ^^
Sprawdzić różnicę poziomów potwora i przedmiotu a następnie tę różnicę odjąć od wytrzymałości przedmiotu? :)
Czyli jeśli przedmiot na 1 poziomie ma powiedzmy 50 WT to potwór na 100 poziomie zepsuje go od razu.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » Pt, 22 maja 2015, 14:06:43

To rozwiązanie byłoby trochę głupawe ^^ Trzeba skorzystać ze wzoru na wytrzymałość przedmiotu, zrobić tak, by potwór na X poziomie niszczył przedmiot w X ruchach. Jeśli wytrzymałość bazowa byłaby opisana wzorem A + B*X1, to siła "zniszczenia" byłaby równa (A + B*X2)/C. A to wytrzymałość przedmiotu na poziomie 0, B to przyrost na poziom, X1 to poziom przedmiotu, X2 to poziom potwora, a C to liczba ciosów w której przedmiot miałby się psuć przy X1=X2. Wtedy liczba ciosów do zniszczenia przedmiotów byłaby równa (A + B*X1)/((A + B*X2)/C). Przy odpowiednim ustaleniu A, B i C spokojnie można zrobić tak, by silniejszy stwór psuł szybciej przedmioty. Jak będę miał później chwilę czasu przy kompie, to machnę arkusz pod to i ustali się w ile ciosów item ma się psuć i jak się to będzie miało do przedmiotów kolorowych.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pt, 22 maja 2015, 16:39:23

Moim zdaniem koszt naprawy ekwipunku powinien iść na konto rzemieślnika, który wyprodukował broń


Za pa, niech ustawia ile chce na to przeznaczyć. Jak ponad limit - kasa idzie w nicość.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 16:54:57

Ethan napisał(a):
Moim zdaniem koszt naprawy ekwipunku powinien iść na konto rzemieślnika, który wyprodukował broń


Za pa, niech ustawia ile chce na to przeznaczyć. Jak ponad limit - kasa idzie w nicość.


Ta opcja nie wydaje mi się sensowna, jaka z niej korzyść dla rzemieślnika?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Poprzednia strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości