Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Wojny & 4 event

Moderator: Caindel

przez Thoran Rion » N, 19 lip 2015, 12:06:12

Ok, przez ostatnie kilka dni pracowałem nad systemem wojen międzypaństwowych. Skrypt ten jest jeszcze w powijakach ale wersja grywalna jest już dostępna i można ją testować.

http://www.kf2.pl/wydarzenie/4

Wszelkie błędy, spostrzeżenia proszę zgłaszać tutaj w tym temacie.

System opiera się dość prostych zasadach.
1. Każdy z graczy może mieć jeden oddział na mapie gry.
2. Każdy oddział może wykonać dwie akcje podczas jednej godziny.
3. Akcje odnawiają się co godzinę.
4. Złoto w skarbcach państw przyrasta co godzinę.
5. Wszelkie akcje oddziałów wymagające złota są opłacane ze skarbca państwa.
6. Założenie oddziału kosztuje 1000 sztuk złota.
7. Zrekrutowanie jednego żołnierza kosztuje 10 sztuk złota.
8. Każda akcja zabiera 1 punkt akcji oddziałowi.
9. Wszystkie zdarzenia na mapie są przesyłane do wszystkich obserwujących graczy (proszę na to zwracać szczególną uwagę).
10. Gracz na mapie widzi oddziały w formie jeźdźców. Liczba u góry jeźdźca określa ile w danym regionie jest oddziałów, zaś dolna liczba widoczna jest tylko dla właściciela oddziału i określa liczbę jego żołnierzy.
11. Walkę jeszcze opiszę
12. Przejąć można prowincje w których nie ma ani garnizonów ani jednostek wroga.
13. Przepłynąć na prowincje za morzem można tylko z portu.
14. Menu jednostki można wywołać przez kliknięcie na jej ikonkę.

Widok mapy: http://tgfimage.rocks/image/Dd0

Działanie mechaniki walki

Walka jest wzięta prawie żywcem z mechaniki RISK. Jedyna modyfikacja jest taka, że nie bawiłem się kilka kostek a całość załatwiam na 2 rzutach, po jednym dla strony.
Załóżmy, że atakujemy oddziałem złożony z 10 ludzi oddział złożony z 5 ludzi.

Mamy 10 prób ataku.
W każdej próbie ataku wykonywane są dwa rzuty kością k6 dla nas i przeciwnika. Jeśli nasz rzut będzie większy niż przeciwnika to przeciwnik ginie a jesli będzie mniejszy lub równy to my giniemy. I tak 10 razy.
Jeśli w międzyczasie wybijemy przeciwnika to walka się kończy. Jeśli po 10 próbach któryś z przeciwników się oprze atakowi to walka też się kończy.
Za postawę obronną do rzutu na kostce doliczany jest 1 oczko. I to wszystko ;)

Skrypt ten będzie przydatny jeśli będą się zdarzały konflikty między państwami. Będzie on zgodnie z waszymi pomysłami rozwijany, no i mam nadzieję, że się spodoba ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mazurski » N, 19 lip 2015, 14:04:10

Można by dodać estetycznie do nazwy armii nick gracza np.: Armia Mazuru

Zrobić zaraz co godzinnych ruchów tury w godzinach np. od 18 do 23 tak, aby każdy kto chce mógł zagrać na równo z czasem :?: :?: :?:

I co zrobić z trollami czy innymi ludźmi, którzy mogą zepsuć rozgrywkę czy specjalnie ją zepsuć...

I dodać czat dla każdej strony, aby uzyskać komunikację z graczami biorący udział w evencie.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » N, 19 lip 2015, 14:10:18

W pierwszej kolejności dajcie znać czy tego typu forma rozrywki jest warta wg was rozwijania i czy się podoba ^^

Co do troli to dołączenie do rozgrywki będzie zależne od poziomu. Powiedzmy 30. Dlatego nie będzie się opłacało robić kont by spamować wykupywaniem oddziałów. Innych form psucia rozgrywki nie widzę. Oczywiście mogą się zdarzać jednostki, które będą celowo coś robić na szkodę własnego państwa ale to wydaje mi się jest i wiarygodne i nie przeszkodzi innym w rozgrywce.

Zrobić zaraz co godzinnych ruchów tury w godzinach np. od 18 do 23 tak, aby każdy kto chce mógł zagrać na równo z czasem :?: :?: :?:


Tego nie rozumiem.

A czat będzie, oraz log działań.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Telkir » N, 19 lip 2015, 14:56:04

Co do nazw, dobry pomysł.
Czyli mam rozumieć, że najechać inne państwo, można dopiero we wrześniu?
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Toe » N, 19 lip 2015, 14:59:33

Takie pytanie od mojej osoby. Jak wiadomo nie każdy będzie miał tyle czasu że co godzinę by mógł się pojawić, bo jakiś event losowy w rl albo coś.. To czy dałoby radę przekazać w razie "w" komuś dowodzenie oddziałami swoimi? By nie były bezczynne? W sensie mam swój oddział, ale wypadło mi coś nagle i się nie pojawię, to by nie tracić punktów gracz B jako mój pełnomocnik by był zdolny przejąć władzę nad moimi oddziałami?
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Thoran Rion » N, 19 lip 2015, 15:02:54

Telkir napisał(a):Czyli mam rozumieć, że najechać inne państwo, można dopiero we wrześniu?


Można to zrobić już teraz, wystarczy wejść armią do portu.

Toe napisał(a):Takie pytanie od mojej osoby. Jak wiadomo nie każdy będzie miał tyle czasu że co godzinę by mógł się pojawić, bo jakiś event losowy w rl albo coś.. To czy dałoby radę przekazać w razie "w" komuś dowodzenie oddziałami swoimi? By nie były bezczynne? W sensie mam swój oddział, ale wypadło mi coś nagle i się nie pojawię, to by nie tracić punktów gracz B jako mój pełnomocnik by był zdolny przejąć władzę nad moimi oddziałami?


Na zdarzenia losowe nic nie poradzimy ^^ Przekazywania oddziałów raczej nie przewiduję, to trochę trąci nieuczciwością. Choć rozwiązaniem mogłoby być kumulowanie się punktów akcji.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » N, 19 lip 2015, 15:35:47

Gracz steruje armiami państwa? Czemu tak? To po co ludzie rywalizują o stanowiska państwowe? To oni powinni móc sterować oddziałami.

Moim zdaniem nie uwzględnienie wojsk npc (zgodnych z opisem państwa), podczas tego typu eventów, to naprawdę mocne uproszczenie. Wystarczy, że zbierze się jakaś ekipa większa, porobi multikont i już kraj traci jakieś ziemie. Pomimo tego, że w opisie ma znacznie lepsze jednostki, dyscyplinę, liczebność. Ja bym nie rozstrzygał konfliktów w ten sposób.

Zwykli gracze, powinni móc generować część uzupełnień, nieliczne oddziały zaczepne, ale nie główne siły.
Ostatnio edytowano N, 19 lip 2015, 15:42:05 przez Ethan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Deus » N, 19 lip 2015, 15:38:24

Jedno pytanie, udział w wojnie i dowodzenie żołnierzami ma jakieś odzwierciedlenie fabularne ?
Czy to tylko opcja mechaniczna ?
Avatar użytkownika
Deus
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 137
Dołączył(a): So, 22 cze 2013, 16:46:30
ID: 7511

przez Thoran Rion » N, 19 lip 2015, 16:05:23

Deus napisał(a):Jedno pytanie, udział w wojnie i dowodzenie żołnierzami ma jakieś odzwierciedlenie fabularne ?
Czy to tylko opcja mechaniczna ?


Co masz na myśli? Jakie odzwierciedlenie?
Po wydarzeniu każdy dostanie wpis do osi czasu postaci więc fakt kierowania oddziałem będzie faktem.

Ethan napisał(a):Gracz steruje armiami państwa? Czemu tak? To po co ludzie rywalizują o stanowiska państwowe? To oni powinni móc sterować oddziałami.

Moim zdaniem nie uwzględnienie wojsk npc (zgodnych z opisem państwa), podczas tego typu eventów, to naprawdę mocne uproszczenie. Wystarczy, że zbierze się jakaś ekipa większa, porobi multikont i już kraj traci jakieś ziemie. Pomimo tego, że w opisie ma znacznie lepsze jednostki, dyscyplinę, liczebność. Ja bym nie rozstrzygał konfliktów w ten sposób.


To nie są armie państwa. To są maksymalnie 20 osobowe oddziały, które gracz werbuje do obrony państwa przed podobnymi, łupieżczymi oddziałami przeciwnika ^^
Wynikiem zaś takiego starcia nie jest zajęcie jakichkolwiek ziem choć i to może się pojawić a realizacja celów wydarzenia. Cele zaś określone będą w wieści i fabularnie także będzie można na nie wpływać prowadząc sesje ;)

Ethan napisał(a):Zwykli gracze, powinni móc generować część uzupełnień, nieliczne oddziały zaczepne, ale nie główne siły.


Jeśli chcesz o tym w ten sposób myśleć to przecież nic nie stoi na przeszkodzie ;) Ja organizuję zabawę a ty sobie to tłumacz fabularnie jak ci się podoba przecież.

--------------

Dodałem log i czat dla każdej strony konfliktu.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Lord Patelnia » N, 19 lip 2015, 16:16:19

W The Guild 2 (RPG/strategia gospodarcza :P) istnieje podobny motyw, z tym że nie kontrolujemy w ogóle oddziałów naszego państwa, ale fundujemy jego wojska jako forma "hazardu" naszymi pieniędzmi - jeśli nasze państwo wygra, dostajemy część łupów proporcjonalną do naszego wkładu. Jeśli przegramy, to tracimy wsio forsę jaką zainwestowaliśmy w państwo.

Może moglibyśmy dać graczom opcję fundowania wojska państwa takim samym systemem, jaki działa aktualnie w wioskach? Kupujemy za wioskowe fundusze jednostki i wysyłamy je do garnizonu państwa, dając je pod naszą kontrolę albo dodając dodatkowe fundusze do wojennego skarbu państwa czy coś takiego. System mi się ku*ewsko podoba i bardzo chętnie bym uczestniczył w tego rodzaju wydarzeniach :P

Thoran Rion napisał(a):
Deus napisał(a):Jedno pytanie, udział w wojnie i dowodzenie żołnierzami ma jakieś odzwierciedlenie fabularne ?
Czy to tylko opcja mechaniczna ?


Co masz na myśli? Jakie odzwierciedlenie?
Po wydarzeniu każdy dostanie wpis do osi czasu postaci więc fakt kierowania oddziałem będzie faktem.

Deusowi chodziło chyba o to, czy biorąc udział w konflikcie nasze postaci fabularnie są dowódcami tychże oddziałów itp, żeby na przykład w karczmie móc próbować wycyganić od Euzebiusza zniżki dla weteranów wojennych i tak dalej xD
Ostatnio edytowano N, 19 lip 2015, 16:24:08 przez Lord Patelnia, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Thoran Rion » N, 19 lip 2015, 16:22:37

Lord Patelnia napisał(a):W The Guild 2 (RPG/strategia gospodarcza :P) istnieje podobny motyw, z tym że nie kontrolujemy w ogóle oddziałów naszego państwa, ale fundujemy jego wojska jako forma "hazardu" naszymi pieniędzmi - jeśli nasze państwo wygra, dostajemy część łupów proporcjonalną do naszego wkładu. Jeśli przegramy, to tracimy wsio forsę jaką zainwestowaliśmy w państwo.


U nas tak jest i teraz. Z wiosek wojsko przesyłane jest do armii kraju co widać na liście państw. I stanowi o liczebnej sile armii danego kraju (nie o jakościowej of koze).

Lord Patelnia napisał(a):Może moglibyśmy dać graczom opcję fundowania wojska państwa takim samym systemem, jaki działa aktualnie w wioskach? Kupujemy za wioskowe fundusze jednostki i wysyłamy je do garnizonu państwa, dając je pod naszą kontrolę albo dodając dodatkowe fundusze do wojennego skarbu państwa czy coś takiego. System mi się ku*ewsko podoba i bardzo chętnie bym uczestniczył w tego rodzaju wydarzeniach :P


Biorąc pod uwagę liczbę złota jaka jest w gospodarce tego typu mechanizm nie miałby sensu. Nie wiem też czy fundowanie wojsk to taka świetna zabawa ^^
Obecne wydarzenie jakie nadchodzi nie będzie wojną, tylko rajdem orków na cesarstwo jakie zdarzają się w miesiącu po kilka razy. System jednak można też wykorzystać do prowadzenia regularnych wojen bo mapka może być dowolnego rozmiaru.

Deusowi chodziło chyba o to, czy biorąc udział w konflikcie nasze postaci fabularnie są dowódcami tychże oddziałów itp, żeby na przykład w karczmie móc próbować wycyganić od Euzebiusza zniżki dla weteranów wojennych i tak dalej xD


Hehe, jasne, fabularnie jeśli pasuje mu to do postaci może tak wykorzystać ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mazurski » N, 19 lip 2015, 16:41:41

Ale rozumiem, że event ma wpływ na wynik fabuły głównej?
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » N, 19 lip 2015, 16:51:02

Może inaczej, wydarzenia fabularne będą miały wpływ na wydarzenie i odwrotnie xD W KF zawsze mechanika łączyła się z fabułą tak jest nadal.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mazurski » N, 19 lip 2015, 16:56:53

Nie wiem czy źle masz napisane czy jest to bug, ale można dać więcej jednostek do garnizonu niż 10.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » N, 19 lip 2015, 17:02:51

Można tylko 10, jesli można więcej to oczywiście błąd.
EDIT: poprawione.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Następna strona

Powrót do Wykonane

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości