Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Wartość elementów fabularnych i nie fabularnych

Moderator: Caindel

przez Thoran Rion » Śr, 22 kwi 2015, 16:39:11

Moi drodzy. Zbliżamy się już po woli do wdrożenia mechaniki rodów i nie tylko dlatego potrzebna mi jest wasza pomoc. Otóż posiadając ród, organizację czy własne włości gracz będzie mógł w nich zakupić różne elementy, które będą mu dawały określone bonusy. I teraz kwestia taka by wypisać te elementy oraz propozycję bonusów jakie mogą dawać (bonusy mogą być mechaniczne lub czysto fabularne).

Cena poszczególnych elementów, zależna będzie od liczby posiadanego przez wszystkie postacie złota ( http://www.kf2.pl/statystyki/ogolne ) i będzie wyznaczona jako część całkowitej liczby złota (CLZ).
Np. powiedzmy zamek będzie kosztował 0.010 CLZ czyli bierzemy obecnie istniejące w ręku wszystkich postaci złoto i mnożymy je przez cenę:

14025912766 * 0.010 = 140259127


Oznacza to, że kolejna osoba, która będzie chciała kupić zamek dla organizacji czy rodu wyda mniej złota ponieważ:

(14025912766 - 140259127) * 0.010 = 138856536


I tak, obliczona zostanie cena każdego z elementów dostępnych graczowi do wykupienia.

------------------

Oczywiście jeśli idzie o kupowanie zamków to taki zamek musi mieć dodatkowy opis ponieważ zamek zamkowi nierówny ^^
Przy opisywaniu elementów budowlanych trzeba określić kilka parametrów:
1. Możliwości obronne: w skali 1-10
2. Załoga żołnierzy: liczba 10 * możliwości obronne
3. Coś może wam jeszcze przyjdzie do głowy

Czyli jeśli ktoś będzie chciał opisać duży zamek to pisze:

Typ elementu: Zamek
Możliwości obronne: 10
Załoga żołnierzy: 100
Koszt: 0.05 CLZ
Efekt: Zwiększa o 10% kondycję postaci jeśli ta walczy na terenie należącym do rodu/organizacji
+ krótki opis


Lub

Typ elementu: Dom w mieście X
Możliwości obronne: 0
Załoga żołnierzy: 0
Koszt: 0.0002 CLZ
Efekt: Zwiększa o 5% krytyczne szczęście przy odpoczynku
+ krótki opis


Tylko budowle typowo obronne mają możliwości obronne np. grody, miasta z murami, fortece, zamki, twierdze itp.

Oprócz tego elementami mogą być NPCe bojowe lub nie.

Typ elementu: Dodatkowy łucznik na zamku
Koszt: 0.00005 CLZ
Efekt: Zwiększa wielkość załogi


Typ elementu: Lokaj
Koszt: 0.00001 CLZ
Efekt: Podaje dobre wino ^^


------------------------------------

W każdym razie wykupienie zamku powiedzmy sprawia, że wasza lokacja którą opisaliście na forum i dostaliście akcepta wchodzi w życie i staje się ważna w fabule. Myślę, że te ważniejsze zamki, ziemie itp. będziemy umieszczać na wiki. Zaś za MM będzie można dodać na mapę świata znaczek waszej lokacji.

Gdybyście mieli jakieś pytania to walcie ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Śr, 22 kwi 2015, 16:50:38

A i jeszcze jedno, posiadanie zakupionego powiedzmy zamku nie oznacza, że posiadamy go fabularnie. Żeby mieć fabularnie musimy tak jak wcześniej opisać miejsce gdzie zamek stoi i jego historię na forum.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » So, 25 kwi 2015, 10:11:14

Dobra to ja zacznę ^^


Lokacje obronne

1. Typ elementu: Twierdza
Możliwości obronne: 10
Max załoga żołnierzy: 100
Koszt: 0.050 CLZ

2. Typ elementu: Zamek
Możliwości obronne: 7
Max załoga żołnierzy: 70
Koszt: 0.0350 CLZ

3. Typ elementu: Warownia
Możliwości obronne: 4
Max załoga żołnierzy: 40
Koszt: 0.020 CLZ

4. Typ elementu: Gród
Możliwości obronne: 2
Max załoga żołnierzy: 20
Koszt: 0.010 CLZ

Budynki w mieście

1. Typ elementu: Kamienica
Prestiż: 10
Max pracowników: 15
Koszt: 0.00050 CLZ

2. Typ elementu: Warsztat
Prestiż: 5
Max pracowników: 5
Koszt: 0.00010 CLZ

I tak dalej ^^ Generalnie o co mi chodzi. Chodzi mi o to byście wymyślili jakie jeszcze rzeczy można kupić. Wiem, że koszty, zwłaszcza dla graczy fabularnych wydają się kosmiczne ale nie są już kosmiczne jeśli weźmiemy pod uwagę, że wystarczy rozwinąć sobie kilka wiosek żeby mieć stały dochód. Na pewno są osiągalne dla pojedynczego gracza jak i grupy.

Jeśli ktoś wykupi powiedzmy zamek i opisze go na forum jako lokację to już go ma na własność i może go stracić tylko w wyniku gry fabularnej lub gdy go porzuci. Jeśli uda się zrobić te koszty to będę mógł wrzucić już do gry to kupowanie elementów dla rodów, organizacji i wtedy już w końcu będziecie mogli swoją grę fabularną opierać na twardych podstawach, które nie będą zmieniane.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nathan » So, 25 kwi 2015, 12:17:12

Nie wiem czy tutaj mam o to pytać Thoranie, ale mam pytanie.
Koszt: Koszt: 0.050 CLZ - jak rozumiem chodzi o Całkowita Liczba Złota

To rozumiem, że jeśli gracz X ma 20 tys. złota to zamek kosztuje go 1000 sz? Ja rozumiem, że bierzesz pod uwagę fakt, że większość ludzi nie ma na co wydawać pieniądze, toteż posiadają milionowe budżety. Nie zmienia to jednak faktu, że są ci biedniejsi. Patrząc na przeliczniki i brak luk, oznaczałoby to np warto wziąć sobie do organizacji 5-10 gracz na poziomie niskim by wszystko kupili.

Albo zrobić to tak, że dajesz taki przelicznik plus granicę dolną od której jest możliwe wykupienie czegoś, albo ustalić stały cennik - ustalony na podstawie np. średniego zarobku dziennego gracza na poziomie 100.
Przeliczniki powinny być modyfikowane o dodatkowe zmienne: jakość/rodzaj surowca/stopień wykończenia.

Prestiż będzie wyznaczał jakie mamy miejsce w rankingu? Czy będzie potem wymieniany na coś/przeliczany?

Pozdrawiam Nath
Gods of war I call you, my sword is by my side, I seek a life of honor, free from all false pride
I will crack the whip with a bold mighty hail, cover me with death if I should ever fail
Glory, majesty, unity, Hail! Hail! Hail!

Obrazek
Avatar użytkownika
Nathan
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 134
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 23:00:41
ID: 566

przez Thoran Rion » So, 25 kwi 2015, 12:24:30

Całkowita Liczba Złota to liczba złota jaka znajduje się w ręku wszystkich graczy w grze ^^ Przeczytaj pierwszy post tam to wyjaśniłem.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ronin Rion » So, 25 kwi 2015, 12:25:27

Wiesz Nathan to chyba nie o to chodziło, wydaje mi się, że chodzi o złoto w grze. A dokładniej mówiąc nie o to złoto co jest teraz, bo tego jest ogrom, ale tej ilości złota, która będzie po przewalutowaniu ;)

no i masz odpowiedź ;)
Avatar użytkownika
Ronin Rion
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 442
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 13:21:37
ID: 938

przez Thoran Rion » So, 25 kwi 2015, 12:30:28

Obecnie posiadane złoto nie będzie denominowane. Jakoś sobie z tym poradzimy, ponieważ system cen procentowych a nie kwotowych jest dość elastyczny.
Jest tylko kilka osób, które mają ponad 100 milionów więc nie jest jakiś dramat, za to dużo osób ma przynajmniej kilkanaście milionów więc budowa początkowych zamków dla organizacji i rodów powinna pójść łatwo.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Lord Patelnia » So, 25 kwi 2015, 12:58:34

Thoran Rion napisał(a):Całkowita Liczba Złota to liczba złota jaka znajduje się w ręku wszystkich graczy w grze ^^ Przeczytaj pierwszy post tam to wyjaśniłem.

Hm. Czyli chytry i cwany gracz (totalnie nie mówię o sobie :P) może poczekać chwilkę aż bogacze Fallathanu zakupią sobie kilka zamków i faktorii, a potem wykorzystać "deflację" CLZ do zakupienia własnych włości po okazyjnych cenach? :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Sharahin » So, 25 kwi 2015, 13:03:08

Chyba, że bogacze też będą chcieli być cwani i zechcą czekać jedni na drugich. Prawdopodobnie będzie to wybór między chęcią posiadania i bycia pierwszym który ma, a chęcią zaoszczędzenia.
Ja sądzę że znajdą się amatorzy obu strategii, więc będzie dobrze. :)
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Thoran Rion » So, 25 kwi 2015, 13:07:00

Lord Patelnia napisał(a):
Thoran Rion napisał(a):Całkowita Liczba Złota to liczba złota jaka znajduje się w ręku wszystkich graczy w grze ^^ Przeczytaj pierwszy post tam to wyjaśniłem.

Hm. Czyli chytry i cwany gracz (totalnie nie mówię o sobie :P) może poczekać chwilkę aż bogacze Fallathanu zakupią sobie kilka zamków i faktorii, a potem wykorzystać "deflację" CLZ do zakupienia własnych włości po okazyjnych cenach? :mrgreen:



Of korz, ale te wahania nie będą zbyt duże, raptem kilka milionów na minus ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Lord Patelnia » So, 25 kwi 2015, 13:11:01

Thoran Rion napisał(a):
Lord Patelnia napisał(a):
Thoran Rion napisał(a):Całkowita Liczba Złota to liczba złota jaka znajduje się w ręku wszystkich graczy w grze ^^ Przeczytaj pierwszy post tam to wyjaśniłem.

Hm. Czyli chytry i cwany gracz (totalnie nie mówię o sobie :P) może poczekać chwilkę aż bogacze Fallathanu zakupią sobie kilka zamków i faktorii, a potem wykorzystać "deflację" CLZ do zakupienia własnych włości po okazyjnych cenach? :mrgreen:



Of korz, ale te wahania nie będą zbyt duże, raptem kilka milionów na minus ^^

Pierwsza zasada człowieka chytrego - nawet te stosunkowo małe liczby są warte poświęcenia. xD
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Sharahin » So, 25 kwi 2015, 20:23:48

Lokacje obronne:
Wywaliłam termin warownia, bo Wiki powiedziała mi tak:
Warownia – miejsce ufortyfikowane, przygotowane do celów militarnych, najczęściej do obrony. Warowniami są: twierdza, bastion, obóz warowny, cytadela, zamek itp.

Więc zamek to też warownia według powyższej definicji. Następnie spojrzałam na wymienione typy warowni. Niestety w zasadzie one wszystkie stosowane są zamiennie i znaczeniowo są sobie bardzo bliskie. Postanowiłam zwrócić uwagę na cechy takie jak zwarta lub otwarta budowa, typowa lokalizacja, funkcje dodatkowe (inne niż obronne) i wyszło mi, że można je podzielić i zdefiniować na nasze potrzeby następująco:


1. Typ elementu: Wieża strażnicza

Możliwości obronne: 2
Max załoga żołnierzy: 20
Koszt: 0.007 CLZ - 98.000.000
Opis: Piętrowa, wolno stojąca budowla obronna, drewniana, kamienna lub ceglana. Brak murów, fosy lub mostu. Możliwe zamontowanie mechanizmów przeciw-szturmowych (kotły ze smołą, okienka strzelnicze itp.).

2. Typ elementu: Gród
Możliwości obronne: 4
Max załoga żołnierzy: 40
Koszt: 0.010 CLZ - 140.000.000
Opis: Położona w trudno-dostępnym miejscu osada, chroniona ostrokołem, wałem ziemno-drewnianym lub kamiennym murem. Układ fortyfikacji tarczowy, podkowiasty lub pierścieniowy. Centralną budowlę stanowi wieża, będąca siedzibą władcy oraz zbrojownią i więzieniem. Brak baszt. Możliwa brama z kratą, most zwodzony i fosa.

3. Typ elementu: Zamek

Możliwości obronne: 7
Max załoga żołnierzy: 70
Koszt: 0.0350 CLZ - 490.000.000
Opis: Prywatna lub książęca rezydencja, spełniającą rolę centrum administracyjnego, gospodarczego, wojskowego i kulturowego dóbr feudalnych. Teren od 50 do 100m średnicy otaczają kamienne lub ceglane mury, tworzące kształt wieloboku. Centralnym budynkiem jest donżon (największa wieża, pełniąca także funkcję mieszkalną). W murach możliwe baszty (mniejsze wieże). Dopuszczalna fosa i most wszystkich typów.

4. Typ elementu: Twierdza
Możliwości obronne: 10
Max załoga żołnierzy: 100
Koszt: 0.050 CLZ - 700.000.000
Opis: Potężny kompleks budynków obronnych, wzniesiony w celu strzeżenia jakiegoś miejsca. Nie musi spełniać funkcji mieszkalnej, ani gospodarczej. Nie jest związany z administrowaniem ziem. Możliwe wszystkie typy fortyfikacji, poza podwojeniem liczby pierścieni murów.

5. Typ elementu: Cytadela
Możliwości obronne: 15
Max załoga żołnierzy: 150
Koszt: 0.075 CLZ - 1.050.000.000
Opis: Mocno rozbudowany zamek o autonomiczności gospodarczej porównywalnej do małego miasta. Od zamku odróżnia go obecność więcej niż jednego "piętra". Mamy tu więc co najmniej zamek dolny i zamek górny, każdy otoczony własnymi murami.

6. Typ elementu: Podgrodzie
Możliwości obronne: 1
Max załoga żołnierzy: 10
Koszt: 0.003 CLZ - 42.000.000
Opis: Element możliwy do dokupienia dopiero po wykupieniu grodu. Dodatkowy wał lub ostrokół, otaczający budynki wzniesione wokół grodu.

7. Typ elementu: Dodatkowy pierścień murów

Możliwości obronne: 5
Max załoga żołnierzy: 50
Koszt: 0.015 CLZ - 210.000.000
Opis: Element możliwy do dokupienia dopiero po wykupieniu twierdzy. Umożliwia posiadanie dodatkowego piętra zabudowań.

8. Typ elementu: Obóz wojskowy
Możliwości obronne: 5
Max załoga żołnierzy: 50
Koszt: 0.025 CLZ - 350.000.000
Opis: Miejsce stacjonowania oddziałów wojskowych. Teren od 50 do 100m otoczony palisadą, wałem lub murem. Zawiera budynki spełniające funkcje militarne. Zbrojownie, place ćwiczebne, stajnie, warsztaty kowalskie i koszary. Centralnym budynkiem jest donżon. Brak mniejszych wież, ale możliwość dokupienia w ich miejsce wież strażniczych.

9. Typ elementu: Dodatkowy żołnierz
Możliwości obronne: 0,1
Koszt: 0.0005 CLZ - 7.000.000
Opis: Nieznaczne podniesienie obronności dowolnej warowni.

10. Typ elementu: Okręt bojowy
Możliwości obronne: 3
Max załoga żołnierzy: 30
Koszt: 0.007 CLZ - 98.000.000
Opis: Jednostka pływająca, spełniająca wyłączenie funkcje bojowe, jak transport wojsk czy abordaż przy użyciu broni białej lub ostrzał z broni dystansowej.

Dalej proponuję poniższy podział.

Budynki mieszkalne:

1. Typ elementu: Kamienica
Prestiż: 10
Max pracowników: 6
Max pomieszczeń: 15
Efekt: +30 do limitu PA
Koszt: 0.00080 CLZ - 11.200.000
Opis: Maksymalnie trzy piętrowy budynek, wymurowany z kamienia lub cegły. Możliwe podpiwniczenie. Wymagane wejście od ulicy. Brak ogrodu. Brak ogrodzenia.

2. Typ elementu: Dom
Prestiż: 2
Max pracowników: 2
Max pomieszczeń: 10
Efekt: +20 do limitu PA
Koszt: 0.00040 CLZ - 5.600.000
Opis: Maksymalnie dwupiętrowy budynek, drewniany lub murowany. Możliwe podpiwniczenie i strych. Możliwy mały ogródek. Usytuowanie dowolne, za wyjątkiem centrum miasta. Może być otoczony drewnianym płotem lub metalowym ogrodzeniem.

3. Typ elementu: Duży ogród
Prestiż: 1
Max pracowników: 2
Max pomieszczeń:
Efekt: +5% szansy na krytyczne szczęście przy odpoczynku
Koszt: 0.00030 CLZ - 4.200.000
Opis: Do dokupienia w przypadku posiadania wykupionego budynku mieszkalnego. Jeśli jest nim kamienica, ogród musi leżeć na obrzeżach miasta, nie w bezpośrednim sąsiedztwie kamienicy. Może być otoczony drewnianym płotem lub metalowym ogrodzeniem.

4. Typ elementu: Chata
Prestiż: 1
Max pracowników: 1
Max pomieszczeń: 5
Efekt: +10 do limitu PA
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Opis: Jednokondygnacyjny budynek z drewna, ewentualnie z podmurowaniem i niezamieszkałym strychem. Nie może posiadać piwnicy. Możliwy mały ogródek i drewniany płot.

5. Typ elementu: Rezydencja
Prestiż: 15
Max pracowników: 10
Max pomieszczeń: 30
Efekt: +60 do limitu PA
Koszt: 0.00150 CLZ - 21.000.000
Opis: Rozległy budynek lub kompleks budynków, otoczony ogrodem lub placem i dowolnym rodzajem ogrodzenia (za wyjątkiem murów obronnych). Architektura budynków dowolna, ale ich funkcja nie może być gospodarcza.

6. Typ elementu: Pałac
Prestiż: 30
Max pracowników: 50
Max pomieszczeń: 300
Efekt: +100 do limitu PA
Koszt: 0.050 CLZ - 700.000.000
Opis: Rozległy budynek lub kompleks budynków, otoczony ogrodem lub placem i dowolnym rodzajem ogrodzenia (za wyjątkiem murów obronnych). Architektura budynków dowolna, ale ich funkcja nie może być gospodarcza.

7. Typ elementu: Przydomowa stajnia

Prestiż: 1
Max pracowników: 5
Max pomieszczeń: 6 (w tym przypadku chodzi o boksy)
Efekt: -
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Opis: Do dokupienia do każdego rodzaju budynku mieszkalnego, za wyjątkiem kamienicy.

8. Typ elementu: Luksusowa łaźnia
Prestiż: 10
Max pracowników: 10
Max pomieszczeń: -
Efekt: +10% szansy na krytyczne szczęście przy odpoczynku
Koszt: 0.00080 CLZ - 11.200.000
Opis: Do dokupienia do rezydencji lub pałacu. Może zawierać basen kąpielowy, saunę, pokój do masażu i inne dogodności służące do pielęgnacji ciała.

9. Typ elementu: Domowa kaplica
Prestiż: 5
Max pracowników: 2
Max pomieszczeń: -1
Efekt: +2% szansy na krytyczne szczęście przy odpoczynku
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Opis: Do dokupienia do dowolnego budynku mieszkalnego, poza chatą. Zajmuje jeden slot na pomieszczenie.

10. Typ elementu: Sala treningowa
Prestiż: 2
Max pracowników: 1
Max pomieszczeń: -1
Efekt: dodatkowy przyrost biegłości +0.01 za każdą akcję przy której narastają biegłości walki
Koszt: 0.00050 CLZ - 7.000.000
Opis: Do dokupienia do dowolnego budynku mieszkalnego, poza chatą. Zajmuje jeden slot na pomieszczenie. Jest to pokój przystosowany i wyposażony w sposób szczególny do trenowania jakiejś zdolności lub umiejętności (duże, nieprzenośne urządzenia, izolacja termiczna, szczelność, wyłożenie ścian specjalnym materiałem itp.)

11. Typ elementu: Altana
Prestiż: 1
Max pracowników: 0
Max pomieszczeń: 1
Efekt: +5% szansy na krytyczne szczęście przy odpoczynku
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Opis: Do dokupienia do dowolnego budynku mieszkalnego, posiadającego ogród, lub do ogrodu. Ozdobny element architektoniczny o budowie otwartej, z możliwymi siedziskami i stolikiem.

12. Typ elementu: Fontanna
Prestiż: 5
Max pracowników: 0
Max pomieszczeń: -
Efekt: +10% szansy na krytyczne szczęście przy odpoczynku
Koszt: 0.00050 CLZ - 7.000.000
Opis: Ozdobny element architektoniczny wymagający obiegu wody. Możliwy do dokupienia do pałacu lub rezydencji. Zaliczamy do niego także oczka wodne i sztuczne wodospady.

12. Typ elementu: Specjalna technologia budownicza
Prestiż: 5
Max pracowników: 0
Max pomieszczeń: -
Efekt: -
Koszt: 0.00050 CLZ - 7.000.000
Opis: Możliwość zastosowania do budowy budynku rzadkiej lub drogocennej technologii, bądź surowców. Także wyjątkowa elewacja i dekoracja budynku.

Pracownicy:

Do pracowników "wliczonych" w cenę zakupu budynku zaliczyłabym:
- pokojowych
- stajennych
- stróży
- służba osobista
Uznałam, że nie dodawaliby oni prestiżu budynkowi.

Dalej wymieniam pracowników do dokupienia, dodających bonusy:


13. Typ elementu: Lokaj
Prestiż: 1
Koszt: 0.0005 CLZ - 7.000.000
Efekt: Umiejętność Etykieta +1

14. Typ elementu: Osobisty trener
Prestiż: 5
Koszt: 0.001 CLZ - 14.000.000
Efekt: Bonus do rzutów na siłę woli lub wytrzymałość (w zależności od stylu walki).

15. Typ elementu: Kucharz
Prestiż: 1
Koszt: 0.0005 CLZ - 7.000.000
Efekt: -

16. Typ elementu: Ogrodnik
Prestiż: 1
Koszt: 0.0003 CLZ - 4.200.000
Efekt: Umiejętność Rozpoznawanie roślin +1

17. Typ elementu: Kapłan
Prestiż: 2
Koszt: 0.0008 CLZ - 11.200.000
Efekt: Umiejętność Teologia +1

18. Typ elementu: Masażysta
Prestiż: 1
Koszt: 0.0005 CLZ - 7.000.000
Efekt: Bonus do rzutów zawierających test na wytrzymałość; Umiejętność Uwodzenie +1

19. Typ elementu: Nauczyciel
Prestiż: 2
Koszt: 0.00050 CLZ - 7.000.000
Efekt: Umiejętności Czytanie i Pisanie +1; Umiejętność Liczenie i Mierzenie +1

19. Typ elementu: Giermek
Prestiż: 1
Koszt: 0.0005 CLZ - 7.000.000
Efekt: Efekty atutów z drogi walki zwiększone o 1%

Budynki gospodarcze:

1. Typ elementu: Warsztat
Prestiż: 5
Max pracowników: 5
Max pomieszczeń: 3
Koszt: 0.00020 CLZ - 2.800.000
Efekt: dodatkowy przyrost biegłości +0.01 za każdą akcję przy której narastają biegłości rzemieślnicze
Opis: Niewielki budynek, wykonany z dowolnego surowca budowlanego. Mieści w sobie narzędzia i urządzenia niezbędne do wykonywania wybranej profesji rzemieślniczej.

2. Typ elementu: Ziemia uprawna
Prestiż: 2
Max pracowników: 20
Max powierzchnia: 10ha
Koszt: 0.00020 CLZ - 2.800.000
Efekt: -
Opis: Każda ziemia na której jest coś posadzone w celach uprawy. Czy to pole uprawne, winnica, gaj oliwny czy też sad. Zawiera nie nadające się do celów mieszkalnych szopy na narzędzia rolnicze i zwierzęta potrzebne do obsługi pola.

3. Typ elementu: Łódź rybacka
Prestiż: 1
Max pracowników: 5
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Efekt: Umiejętność Szkutnictwo +1
Opis: Każda łódź lub statek, który spełnia wyłącznie funkcję połowu ryb, muszli i innych owoców wód. Nie jest możliwy zarobkowy przewód osób ani transport surowców.

4. Typ elementu: Las z tartakiem
Prestiż: 2
Max pracowników: 20
Max powierzchnia: 10ha
Koszt: 0.00020 CLZ - 2.800.000
Efekt: Efekt atutu Oszczędność Surowca zwiększony o 1%.
Opis: Las, a w lesie tartak. Tartak zawiera w sobie narzędzia niezbędne do przewiezienia drewna z tartaku do magazynu (koń, uchwyt do mocowania bali). Nie można nimi jednak transportować drzewa z miasta do miasta.

5. Typ elementu: Kopalnia
Prestiż: 5
Max pracowników: 30
Max powierzchnia: 2ha
Koszt: 0.00050 CLZ - 7.000.000
Efekt: Efekt atutu Oszczędność Surowca zwiększony o 1%.
Opis: Kopalnia wraz ze wszystkimi narzędziami i mechanizmami, potrzebnymi do wydobycia surowca i jego przetransportowania do lokalnego magazynu.

6. Typ elementu: Kamieniołom
Prestiż: 5
Max pracowników: 30
Max powierzchnia: 2ha
Koszt: 0.00050 CLZ - 7.000.000
Efekt: Efekt atutu Oszczędność Surowca zwiększony o 1%.
Opis: Kamieniołom wraz ze wszystkimi narzędziami i mechanizmami, potrzebnymi do wydobycia surowca i jego przetransportowania do lokalnego magazynu.

7. Typ elementu: Towarowy środek transportu
Prestiż: 1
Max pracowników: 2
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Efekt: Skraca o połowę czas transportu zasobów między wioską, a włościami.
Opis: Każdy wóz lub statek, który spełnia funkcję transportu dóbr z miasta do miasta lub z państwa do państwa. Daje możliwość zarobkowania także na przewozie osób. Nie może spełniać roli obronnej (broń na okręcie.)

8. Typ elementu: Kantor handlowy
Prestiż: 5
Max pracowników: 5
Max pomieszczeń: 3
Koszt: 0.00020 CLZ - 2.800.000
Efekt: Wzrost cen sprzedaży wykonanych przedmiotów o 1%; Umiejętność Targowanie +1
Opis: Każdy sklep, lombard, kantyna, gabinet lichwiarski czy inny budynek lub grupa pomieszczeń przeznaczone do handlu drobnymi towarami (bez konieczności załadunku towarowego środka transportu).

9. Typ elementu: Estrada
Prestiż: 10
Max pracowników: 10
Max pomieszczeń: 5
Koszt: 0.00040 CLZ - 5.600.000
Efekt: Punkty Sławy jednorazowo po zakupie +10
Opis: Każda scena, przeznaczona do występów. Może być przenośna, jak namiot cyrkowy, lub nieprzenośna, jak amfiteatr. Zawiera zaplecze do charakteryzacji i garderoby aktorów wraz z wyposażeniem.

10. Typ elementu: Galeria
Prestiż: 10
Max pracowników: 10
Max pomieszczeń: 5
Koszt: 0.00040 CLZ - 5.600.000
Efekt: Punkty Sławy jednorazowo po zakupie +10
Opis: Każda przestrzeń lub budynek, przystosowane do prezentacji dzieł sztuki i ich sprzedaży.

11. Typ elementu: Zamtuz
Prestiż: 5
Max pracowników: 20
Max pomieszczeń: 10
Koszt: 0.00040 CLZ - 5.600.000
Efekt: Umiejętność Uwodzenie +1
Opis: Zamtuz jak zamtuz. Przeznaczenie wiadome.

12. Typ elementu: Karczma
Prestiż: 5
Max pracowników: 20
Max pomieszczeń: 10
Koszt: 0.00040 CLZ - 5.600.000
Efekt: Umiejętność Gotowanie +1
Opis: Zajazd lub karczma, oferujące napitki, jadło i noclegi. Może zawierać kuchnię, mają estradę, kucharza i karczmarza bez konieczności dodatkowego wykupienia.

13. Typ elementu: Zagroda
Prestiż: 1
Max pracowników: 10
Max zwierząt: 100 małych 50 dużych
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Efekt: Umiejętność Opieka nad zwierzętami +1
Opis: Ogrodzony teren, lub budynek przeznaczony do hodowli i wypasania zwierząt. Może to być również stadnina z miejscem do trenowania koni i jeźdźców.

14. Typ elementu: Teren szkoleniowy
Prestiż: 1
Max pracowników: 10
Max powierzchnia: 1ar
Koszt: 0.00010 CLZ - 1.400.000
Efekt: [Nie mam pomysłu]
Opis: Teren przeznaczony do odbywania szkoleń bojowych lub specjalistycznych. Zawiera manekiny, tory przeszkód, urządzenia ćwiczebne. Nie ma wartości obronnej.

15. Typ elementu: Magazyn
Prestiż: 2
Max pracowników: 10
Max powierzchnia: 5arów
Koszt: 0.00020 CLZ - 2.800.000
Efekt: Wzrost cen sprzedaży wykonanych przedmiotów o 1%; Umiejętność Targowanie +1
Opis: Teren przeznaczony do składowania i załadunku towarów wielkogabarytowych.

W przygotowaniu...
Budynki specjalne:

1. Typ elementu: Latarnia morska
Prestiż: 5
Max pracowników: 2
Koszt: 0.00050 CLZ - 7.000.000
Opis: Wielopiętrowy, wolnostojący budynek specjalnego przeznaczenia. Wymagana lokalizacja to nadmorski brzeg.

2. Typ elementu: Kryjówka
Prestiż: 5
Max pracowników: 5
Koszt: 0.00070 CLZ - 9.800.000
Opis: Każde zamaskowane, naturalnie ukształtowane miejsce, posiadające zabezpieczenia przed niepożądanymi gośćmi. Może być wyposażone tylko w rzeczy przenośne, jak meble czy posłania. Nie może pełnić funkcji gospodarczej ani obronnej.
Ostatnio edytowano N, 26 kwi 2015, 11:29:11 przez Sharahin, łącznie edytowano 28 razy
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Boom » So, 25 kwi 2015, 23:15:47

Tak na szybko parę propozycji. Za taką kuźnie dajmy na chwilę obecną jakieś 4 mln, ale już taki pałac dający sporo prestiżu ( za to nie mający funkcji obronnych) to koszt 11 mln - dla pojedynczej osoby to jakaś 1/10 majątku jeżeli chodzi o tych najbogatszych. Dałem też propozycję elementów dodatkowych, takich jak łóżka - o różnych nazwach i efektach działania, ale tych samych cenach - żeby każdy zainteresowany wybrał, jaki bonus mu pasuje :)

Typ elementu: Kuźnia
Koszt: 0.0003 CLZ
Efekt: +x do tych testów na tworzenie przedmiotu z zakresu biegłości kowalstwo i płatnerstwo ( chodzi mi o te 3 etapy tworzenia, że jakieś małe ułatwienie, ale akurat na rzemieślnictwie się nie znam i ktoś musiałby to obliczyć ile można dać :D )

Typ elementu: Palenisko ( dodatek po wykupieniu kuźni)
Koszt: 0.00005 CLZ
Efekt: dodatkowy przyrost biegłości +0.01 za każdą akcję przy której narastają biegłości: kowalstwo, płatnerstwo

Typ elementu: Kowadło ( dodatek po wykupieniu kuźni)
Koszt: 0.00005 CLZ
Efekt: dodatkowy przyrost biegłości +0.01 za każdą akcję przy której narastają biegłości: kowalstwo, płatnerstwo

Typ elementu: Dwór
Koszt: 0.0003 CLZ
Prestiż: 10
Efekt: +5 PA do limitu
Opis: wymagany opis do zaakceptowania

Typ elementu: Willa
Koszt: 0.0005 CLZ
Prestiż: 15
Efekt: + 10 PA do limitu
Opis: wymagany opis do zaakceptowania

Typ elementu: Pałac
Koszt: 0.0008 CLZ
Prestiż: 20
Efekt: + 15 PA do limitu
Opis: wymagany opis do zaakceptowania

Typ elementu: Prycza ( dodatek do jakiegokolwiek obiektu w którym można spać ( zamku, rezydencji, dworu czy willi)
Koszt: 0.00005 CLZ
Efekt: + 10% do kondycji postaci, po odpoczynku, na czas 8 godzin

Typ elementu: Łóżko królewskie (dodatek do jakiegokolwiek obiektu w którym można spać ( zamku, rezydencji, dworu czy willi)
Koszt: 0.00005 CLZ
Efekt: + 5 % do obrony i ataku postaci, po odpoczynku, na czas 8 godzin

Typ elementu: Łoże z baldachimem (dodatek do jakiegokolwiek obiektu w którym można spać ( zamku, rezydencji, dworu czy willi)
Koszt: 0.00005 CLZ
Efekt: + 5% do inicjatywy i uniku postaci, po odpoczynku, na czas 8 godzin
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Sharahin » N, 26 kwi 2015, 00:35:30

Ja dorzuciłam swoje mieszkalne. Niestety nie widziałam posta Boom'a, ale może da się to jakoś zebrać razem do kupy.

EDYCJE:
1. Dodałam PRZYKŁADOWE kwoty w złocie (na czerwono), obliczone według zaokrąglonego CLZ = 14.000.000.000.
2. Dodałam efekty zaproponowane przez Boom'a przy budynkach mieszkalnych, trochę je zwiększając (podniesienie limitu PA).
3. Myślę, że kuźnia bez paleniska za bardzo nie ma sensu. Jak kupować kuźnię, to palenisko już tam jest. Tak samo jak łóżka w domach mieszkalnych.
4. Budynki gospodarcze opisane.

PS: Nie znam się na mechanice rzutów, więc nie potrafię podać konkretnych liczb w przypadku bonusa do rzut na cechę. :(
Pomóżcie ktoś?
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Lithien » Wt, 28 kwi 2015, 00:39:44

5. Typ elementu: Rezydencja
Prestiż: 15
Max pracowników: 10
Max pomieszczeń: 30
Efekt: +60 do limitu PA
Koszt: 0.00150 CLZ - 21.000.000
Opis: Rozległy budynek lub kompleks budynków, otoczony ogrodem lub placem i dowolnym rodzajem ogrodzenia (za wyjątkiem murów obronnych). Architektura budynków dowolna, ale ich funkcja nie może być gospodarcza.


Wstępne pytanie, bo widzę, że stwierdzenie się powtarza, a po prostu mam problemy z ogarnięciem tego, więc już pytam, by nie spamować później niepotrzebnie. O co chodzi z tym, że funkcja budynków w rezydencji, pałacu itp nie może być gospodarcza? W sensie tutaj chyba mały błąd się wkradł, bo chyba obie lokacje mogą być jak najbardziej zamieszkałe i dostosowane do tego, by można było w nich komfortowo mieszkać ^^
*zwija gazetę w tubę i krzyczy na całe forum*
KOCHAM CAINDEL I NIE WSTYDZĘ SIĘ TEGO!

Krótko o Triszałkowej i Lithienowej aktywności na forum:
http://i.imgur.com/ThOlUNB.gif
Avatar użytkownika
Lithien
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 409
Dołączył(a): So, 16 lis 2013, 03:15:26
ID: 55

Następna strona

Powrót do Wykonane

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości