Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Nowa-stara rasa] Aquatl (Niksa/Wodnik)

W tym dziale umieszczamy podania o dostanie się do konkretnego szczepu, lub projekt szczepu.

Moderator: Skrybowie

przez Tequila » Wt, 12 sty 2016, 18:47:05

|| Tytułem wstępu, mały OFF: ||

1. Jest zielone światło dla rasy. Dzięki, T.
2. Fragmenty na czerwono będą skorygowane/uzupełnione. Drobiazgi mechaniczno-cyferkowe wolałam skonsultować.
3. Bóstwo zaledwie wzmiankowane, bez opisu. Taki powstanie osobno. Zgodnie z tym, jak zmienili się bogowie (którzy mogą już ingerować w Fallathan), odpuściłam sobie wytarty wątek Tenau. Bogini sama zainterweniowała w los swoich wyznawców.
4. Projekt będzie skrócony. Wolałam jednak zamieścić aktualną wersję, żeby nie było niedomówień. Zresztą, jak pokazuje praktyka, gracze bardzo często dopytują o aspekty, których w projektach ras nie ujęto.
5. Nie ma grafik. Dlaczego? Na wiki i tak ich nie będzie. Zależało mi na tym, by dobór avatarów i grafik profilowych był jak najprostszy i największy. Dlatego też twarze Aquatl są w miarę normalne, podobne do naszych, za to ich zmienne formy dość uniwersalne — można będzie wybrać sobie avatar pod tę formę, którą najłatwiej znaleźć. [EDIT: A, macie coś, żeby się przyjemniej czytało^^!]
6. Rasa może być i podstawowa, i premiowana (jeśli na podstawową nie pasuje). Rozważę opiekę nad nią, gdyby musiała być premiowana (choć wolałabym ogólnodostępną, szczerze mówiąc).
7. Miłej lektury!


Aquatl (Niksa/Wodnik)


Obrazek


Inne nazwy zwyczajowe i lokalne: najada, nimfa, wodnica (kobiety), tryton, wodnik (mężczyźni), ludzie-ryby, ryboludzie, Wodni (sami o sobie)

1. Wygląd

Budowa i morfologia Aquatl jest ściśle powiązana z ich środowiskiem życia: wodą. Cechy typowo humanoidalne współgrają ze specyficznymi dla rasy. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają charakterystyczną, pływacką sylwetkę: dość szerokie barki, uwypuklone łydki, spłaszczone biodra, mocny kark. Wzrost obydwu płci jest najczęściej umiarkowany: od 160 do 175 cm. Wyjątkowo wysoki (1,95 i więcej) lub niski (poniżej 1,55) zdarza się sporadycznie i najczęściej dotyczy jednostek zdeformowanych (np. z niedostatecznie rozwiniętymi skrzelami). Kobiety mają nieduże, choć zgrabne piersi, nie zawsze jednak wyposażone w sutki. Bardzo delikatna, jedwabiście gładka skóra przyjmuje barwę jednego z odcieni niebieskiego (od bardzo jasnego, rozmydlonego błękitu po nasycony granat), seledynowego (nie zielonego!) bądź turkusu. Zdarzają się albinosi (białe: tęczówki, skóra i włosy) a także osobnicy z karnacją perłowoszarą, lekko opalizującą. Ta ostatnia nosi też nazwę srebrnej i uważana jest za szczególne błogosławieństwo, jako cecha rzadka i piękna. Przypomina bowiem macicę perłową. Im chłodniejszy klimat, tym jaśniejsza pigmentacja skóry.
Kolor włosów mieści się w granicach podobnej palety: od rzadkich srebrnoszarych po ciemnogranatowe. Nie występuje owłosienie na ciele, u mężczyzn zarost zdarza się sporadycznie i jest bardzo miękki, strukturą przypominający włos na głowie. Oczy mogą być metaliczne, bardzo jasnobłękitne (jak wypłukane z koloru), intensywnie niebieskie lub granatowe. Bywają też Aquatl z nieprzezroczystymi, czarnymi tęczówkami. U wszystkich występuje migotka i błona odblaskowa, zaś u niemowląt, na czole — oko ciemieniowe, zarastające po szóstym miesiącu życia i u niektórych z Aquatl otwierające się ponownie w wieku dojrzałym. Prawdopodobnie to właśnie ono pełni kluczową rolę w procesie specyficznej, wodnej telepatii Aquatl, zwanej Szmerem (por. Karta Fabularna --> Zdolności), jednak niekoniecznie wtedy, gdy jest otwarte. Trzecie oko uaktywnia się najczęściej u tych Wodnych, którzy zajmują się magią i poświęcają sporo czasu na rozwój duchowy.
Szczególną cechą, wyróżniającą Wodników, jest łuska. Po jej wyglądzie można wstępnie oszacować wiek danego osobnika. Dzieci Aquatl są zupełnie gładkie. Podlotki mają łuskę częściową, przypadkowo rozlokowaną na ciele. Najszybciej przyrasta tam, gdzie skóra jest wyjątkowo cienka i wrażliwa: pod kolanami, na udach, na powiece. Jest nietrwała, łuszczy się i dopiero po osiągnięciu dojrzałości przekształca w łuskę właściwą. U starszych przedstawicieli rasy nawarstwia się i rogowacieje, stopniowo pokrywając całe ciało, włącznie z twarzą. Nigdy nie osiągnie jednak trwałości pancerza i nie należy jej mylić z twardą łuską jaszczurczą, gdyż bardziej wygląda jak rybia: gładka, lśniąca, półprzezroczysta. Są to dwa różne materiały.
Łuska chroni ciało przed wysychaniem, otarciem i wnikaniem ciał obcych przez skórę. Ułożona dachówkowato, jest częściowo ruchoma. Otwierając się i zamykając, działa jak filtr i kontroluje nawodnienie organizmu. To głównie z jej powodu Wodnicy bywają nazywani „ryboludźmi”. Z rybami kojarzą się również skrzela, umożliwiające oddychanie w wodzie.
Młode osobniki (do czasu zakończenia pokwitania) mają dwie pary tych organów. Ich potrzeby energetyczne są większe, a przemiana materii — szybsza. Skrzela umieszczone są parzyście nad uszami i nad obojczykami. W zależności od tego, która para rozwinie się lepiej, zanikają pierwsze lub drugie z nich.
Do ryb upodabniają też wodników płetwiaste kończyny. Palce stóp i dłoni mają połączone błoną. Niektóre mogą być częściowo zrośnięte. Zarówno u nóg, jak i rąk, Aquatl mogą posiadać od trzech do sześciu palców.
Całe ciała przystosowane są do pływania i mieszkania pod wodą. Wzdłuż boków, od skroni do napięstka, występuje niewidzialna linia zagęszczonych receptorów, odbierająca bodźce z otoczenia. Wzdłuż niej skóra Aquatl jest wyjątkowo wrażliwa, a linie rekompensują po części słaby słuch wodnych stworzeń. Małe, jakby nie do końca wykształcone uszy, sprawiają wrażenie dysproporcjonalnych w stosunku do całej głowy i sylwetki.
Krew Aquatl jest przezroczysta lub lekko błękitna. Co interesujące, ma słodki a nie słono-metaliczny smak. W dawnych czasach, gdy jeszcze nie znano dobrze rasy, uważając ją za gatunek mało rozumnych zwierząt, uchodziła za świetną driakiew oraz afrodyzjak. Dziś obyczaje innych ras nieco złagodniały, a sami Wodnicy nie są obiektem polowań.

Wszystkie osobniki powyżej wieku dziecięcego są zmiennokształtne. (por. Karta Fabularna --> Zdolności).

2. Historia

Wszystko jest przepływem.
Płynę z wami, moje dzieci.
Pozostawię was na brzegu.
U nowego Źródła.

Osiągnęłyście Przystań, dzieci.
Wszystko płynie.
Zachowajcie ikrę.
Nie szukajcie mojej twarzy.


(fragment „Podania o Źródle”)

Aquatl przybyli do Fallathanu ok. 4280, za pośrednictwem ich własnej bogini — Jalandiyi, która uznała, że nowo powstałe Wolne Mokradła będą ostoją dla rasy dotkniętej kataklizmem. Fallathan sprawdził się już wcześniej jako przystań dla innych zagrożonych istot, dysponując niezwykłymi jak na Sferrum zasobami energii.
Pierwotnym światem Aquatl był zalany wodą. Uivezi. Wodna fauna i flora rozwinęły się tam nader bujnie, a nieliczne stworzenia naziemne zachowały pośród wystających nad powierzchnię skał i niedużych wysepek. Było ciepło i wilgotno; panował tropikalny klimat z obfitymi opadami deszczu. Jedyna rasa inteligentna — Aquatl — nie miała naturalnych wrogów. Do czasu.
Wkrótce stała się wroga samej sobie…
Około 4200 NE wzrastająca temperatura terrum spowodowała znaczne ocieplenie i wyschnięcie jednej trzeciej globu. Stan ten dojrzewał latami, lecz wówczas nastąpił niekorzystny przełom. Dotychczas zajęci spokojnym życiem w wodzie i pod wodą, Aquatl stanęli naprzeciw prawdziwej katastrofy: część ich domów po prostu wyschła, przynosząc tułaczkę, a konsekwencji śmierć. Ci, którzy dotarli do mokrych rejonów Uivezi, utracili dawną łagodność i bezkonfliktowość. Oskarżano się o kradzież miejsca do życia, przekraczanie ocalonych wodnych granic, prowokowanie gniewu bogini. Roślinożerna dotąd rasa zróżnicowała się: część nimf i trytonów została drapieżnikami. Aż dotąd wzbraniano się jeść np. ryby, w których widziano krewniaków, nieliczni zadowalali się skorupiakami, inni pozostawali twardymi jaroszami. Sytuację zmieniła dziejowa konieczność. W ubogich wodach, w których brakowało pożywienia, zaczęto zjadać narybek (jak nazywa się dzieci) oraz poprzedzające go stadium: ikrę. Z roku na rok i z dekady na dekadę, kryzys rósł: rzeki lawy nie przestały wrzeć, a rasa nie potrafiła się zjednoczyć. Około 4275, Jalandiya, dotąd z dystansem obserwująca nieposłuszne dzieci, zdecydowała się nie czekać dłużej na bratobójczą, nieuchronną rzeź. Poczekała, aż najzdrowsze z młodych osobników dorosną na tyle, by przetrwać podróż. Pięć lat później dokonała udanego transportu Aquatl do Fallathanu.

Głównym źródłem wiedzy o historii rasy jest przekazywane ustnie „Podanie o Źródle” — poetycka saga złożona z dwudziestu czterech pieśni o licznych strofach, podzielona na część „boską” (Diya Lù) i „ziemską” (Jiya Lù lub Undiya Lù), opowiadająca kolejno o losach bogini i Uivezi, jej kochanka (spersonifikowanego świata) w części boskiej oraz założycielach społeczności Aquatl w części ziemskiej. „Podanie o Źródle” zawiera również wzmiankę na temat przeniesienia; Jalandiya mówi w niej o cenie, jaką przyszło zapłacić Wodnym za jej pomoc. Rozgniewana zaślepieniem i upadkiem dzieci, bogini zdecydowała się je ocalić, jednak kosztem dalszego kontaktu ze sobą. W poetyckim proroctwie ujęto jej zapowiedź nierychłego powrotu. Jalandiya ma objawić swoją twarz nie wcześniej, aż nowe społeczeństwo Aquatl oczyści się i dojrzeje. Stan ten może potrwać nawet wieki. Patronka obiecała jednak czuwać i wspierać wyznawców w niewidzialnej postaci.

3. Charakter, kultura, zwyczaje

Rozwój

Dożywają maksymalnie 700 lat. Dziecko rodzi się z ikry, która z rybią ma wspólną tylko nazwę. Dorośli posiadają wprawdzie narządy płciowe, a zapłodnienie odbywa się tak samo, jak u reszty humanoidów, jednak sylwetka i wewnętrzna budowa kobiety (jiyi) nie jest przystosowana do ciąży i porodu. Biodra są chłopięce, płaskie, ścianki macicy cienkie i słabe, a część narządów wewnętrznych mniejsza niż u samic innych rozumnych ras, nie zawsze też do końca ukształtowana. Otulony pęcherzykiem zarodek opuszcza drogi rodne i zagnieżdża się wśród innych, pustych już pęcherzyków, tworzących razem bryłkę ziarnistego śluzu. Korzystając ze zdolności przemiany otoczenia (por. Karta Fabularna --> Zdolności --> Jedność z Wodą), matka wzbogaca wodę o substancje odżywcze i ociepla ją. Tworzy też wokół gniazda barierę wodnego prądu, oddzielającego dziecko od reszty akwenu. W noworodka płód przekształca się około szóstego miesiąca życia, do tego czasu wygląda jak „ludzka kijanka”. Mały Aquatl może od razu odżywiać się miękkim planktonem i rozdrobnionym mięsem ryb, ale zdarza się, że czerpie pokarm od matki. Niektóre z kobiet posiadają bowiem na tyle wykształcone sutki, że są zdolne wykarmić niemowlę. „Mleko” jest w istocie czymś w rodzaju zagęszczonej, bardzo słodkiej wody. Cykl rozwojowy Aquatl dzieli się na wyraźne, różniące się od siebie etapy:

• Dziecko: od ok. 6 mies. życia do 18-20 lat: brak łuski, niezdolność do przemiany formy, nie może przetrwać bez kontaktu z wodą (wymagane przynajmniej częściowe zanurzenie, np. w balii), nie ma żadnej określonej roli i praw w Ławicy;
• Podrostek: najdłuższy okres w życiu. Niezgrabne dziecięce kształty ustępują około 20-22 r. ż., jednak dojrzałość płciowa pojawia się około 10 lat później (wraz ze stałą łuską). Do pięćdziesiątki Aquatl nie zakładają jednak rodzin i nie decydują się na własne dzieci, dopiero bowiem w wieku ok. 50-55 lat stają się dojrzali psychicznie, gotowi do podjęcia pierwszych poważnych ról społecznych;
• Młody dorosły: od 50-55 roku życia do setki, uznawanej za „wiek przeznaczenia”. To czas poznawania granic możliwości, próbowania różnych pomysłów na życie;
• Dorosły: od stu lat do śmierci. Wyjątkowo uroczyste są 125 urodziny. Do stu lat młodzieńczości dołącza bowiem „pierwsze prawdziwie dorosłe ćwierćwiecze”. Data ta jest nieoficjalnie zaczątkiem całkiem nowego życia, w którym nimfa lub tryton podejmie się już konkretnej roli w ławicy. Z biegiem lat może awansować w społecznej hierarchii lub całkowicie zmienić dotychczasową profesję. Za początki starości uchodzi okres od ukończenia sześciuset lat. Mętnieją wtedy oczy, rogowacieje łuska, a nimfy i trytony dołączają do starszyzny. Ewentualnie degradują się społecznie (z uwagi na popełnione czyny bądź starczą niedołężność).

Społeczność

Społeczeństwo ma charakter plemiennego matriarchatu. Najady, jako obdarzone łaską Jedności z Wodą, stoją w hierarchii wyżej niż trytony. Mężczyźni mają jednak swoje własne, ściśle określone role, do których nie dopuszcza się kobiet. Granice poszczególnych plemion, zwanych ławicami, wyznaczają cieki wodne i wpływy poszczególnych nimf, stojących na czele swych grup. Nimfa-przewodniczka nazywa się Uma i ma obowiązek wskazać swą następczynię przed śmiercią. Granice rewirów nie muszą się pokrywać z granicami państw. Zewnętrzne reguły Aquatl respektują o tyle, o ile to konieczne. Oprócz Umy, pełniącej rolę wodzy i wyroczni, w każdej ławicy znajdzie się m.in.:

Akwita (Aquatïl) — najsilniejszy i najbardziej doświadczony tryton. Uczy młodych osobników „magii męskiej”, czyli używanej w boju i do obrony. Przewodzi straży ławicy. Ma pierwszeństwo wyboru partnerki oraz spółkowania z resztą kobiet, chyba, że Uma zadecyduje inaczej. Bezwzględnie podporządkowany zwierzchniczce plemienia. Zwykle nagradzany możliwością współżycia z nią samą, co uchodzi za rzadkie wyróżnienie. Symbolem władzy jest trójząb.
Núa (Przybysz) — gość ławicy lub osobnik świeżo do niej przyjęty (z innych wód). Zwykle nie ma żadnych praw, póki nie przejdzie lokalnego rytuału inicjacyjnego lub w jakiś inny, wyraźny sposób nie potwierdzi swojej przydatności. Określenia używa się również dla istot innych ras, goszczących na wodach ławicy.
Yatïl — Opiekunka. Tytuł wodnicy przewodzącej wszystkim uzdrowicielkom i czarodziejkom ławicy. Uczy młodzież „magii żeńskiej”: leczniczej, osłaniającej, użytkowej. Słowo pisane od małej litery oznacza szeregową nimfę z podobnym fachem.

Zwykli członkowie plemienia dzielą się na:

1. yatïl — zajmują się utrzymywaniem równowagi wodnej, zarówno w składzie samej wody, jak i populacji fauny i flory. Odtruwają skażone cieki wodne, utrzymują bariery, wychowują dzieci, budują i dekorują schronienia. Są również odpowiedzialne za dyplomację i kontakty handlowe. Władają „żeńską magią”.
2. varanzi — chronią i bronią. Wojownicy. Nauka walki polega zwykle na wyrobieniu siły w postaci syreny, jednak równie często używa się też magii i dwuzębu. Trytony uczą się również panować nad porażeniem (por. Karta Fabularna --> Zdolności --> Porażenie.)

Kobiety zostają yatïl, mężczyźni varanzi, wszelkie odstępstwa od normy zdarzają się rzadko i zwykle wyłącznie po zgodzie Umy. Dzieci wychowuje całe plemię. Ławica może obejmować Aquatl złączonych więzami krwi (ławica plemienna) lub wspólnym terytorium (ławica lokalna). Najczęściej wspólnota środowiskowa łączy się z rodzinną.
Dzisiejsi Wodni nie są tak nieufni i hermetyczni, jak przed laty. Niegdyś obcy, traktowani niczym dziwolągi, zaaklimatyzowali się w końcu w Fallathanie. Kolebką rasy na nowym Sferrum stały się Wolne Mokradła; ciepła, bagienna kraina z rozległą siecią wodną. W przełamaniu barier wydatnie pomogły Aquatl driady, rasa o podobnym światopoglądzie i wierzeniach, jednak kontaktująca się ze światem zewnętrznym. Z czasem, Wodni nauczyli się współistnieć z innymi rozumnymi. Oczywiście, na swoich warunkach. Na życiowe enklawy wybierają miejsca odludne, półdzikie, z dala od miast czy gospodarstw wiejskich. Rzadko udzielają się w życiu społeczno-politycznym swoich krajów, poprą jednak inicjatywy sprzyjające im samym i naturze. Normalnym, nie wywołującym zdumienia zjawiskiem jest symbioza Wodników z Elfami, Centaurami, druidami ludzkimi. Niemało Wodnych żyje w Dol Velen, gdzie współpracują z Leśną Strażą. Nieczęsto jednak spotyka się Aquatl w tradycyjnej służbie wojskowej czy działalności typowo miejskiej. Ich neutralno-pokojowe nastawienie każe unikać konfliktów. Nie pałają jednak sympatią do cesarskiej armii. Aneksja Wolnych Mokradeł oznaczała dla Aquatl kłopoty. Zwycięskim dowódcom Cesarz nadawał ziemię, którą ci później osuszali i przekształcali pod folwarki, rujnując dotychczasowy, delikatny ekosystem. Rdzennych mieszkańców, jak nimfy czy driady, zaczęli wypierać ludzie i mieszańcy. Ignorując zwierzchnictwo Tuarelith, próbowano narzucać własną strukturę i nomenklaturę w tym regionie. Tradycyjne plemiona Wodników wycofały się w głąb obszarów najdzikszych, najwilgotniejszych, najbardziej zdradliwych. Do tej pory nie udało się hrabiom i baronom zmienić panujących tam porządków. Kto wstępuje na teren Aquatl, musi się liczyć z ich własnymi zwyczajami.
Najczęściej poświęcają się magii, sztuce i nauce. Bywają świetnymi zwiadowcami, rybakami, tropicielami, uzdrowicielami. We własnym gronie uchodzą za doskonałych śpiewaków; mimo słabego słuchu, nie mają problemu z rozróżnieniem dźwięków. Trudniej im za to nauczyć się cudzych pieśni i melodii, podobnie jak innych języków — obcych brzmień nie przyswajają tak dobrze samym tylko Szmerem (por. Karta Fabularna --> Zdolności --> Szmer). Melodyjna mowa Aquatl uchodzi za nieco dziwną, lecz przyjemną dla ucha, śpiew w niej można uznać za słodki, kojący, hipnotyzujący. Zamiast tradycyjnych instrumentów, Wodni wolą muszle, flety z koralu czy dudy z rybich pęcherzy. Niektórym ich specyficzny dialekt przypomina gwizdy delfinów.

Język


aat’ — powitanie (swobodne)
diya — dosł. boska; bogini, bóstwo
iyaam — powitanie (uroczyste, wobec starszych i godniejszych)
jëtl — 1. woda; 2. życie
jiya — nimfa (Aquatl rodzaju żeńskiego)
lù — 1. dziecko, istota niedorosła; 2. potomstwo (dosł. narybek); 3. coś, stworzenie
nùum — alarm, ostrzeżenie, niejasne słowo oznaczające zagrożenie
şaab — 1. ciężar, kamień, 2. kłopoty, niebezpieczeństwo, 3. nieprzyjaciel, wróg
ştuul — 1. fiasko, klęska, 2. jad, trucizna, zatruta woda, 3. nieczystość, zabrudzenie, 4. hańba, skaza, 5. tabu
tāara — 1. ziemia, stały ląd, „nie-woda”; 2. zewnątrz, na zewnątrz, spoza; 3. obcy/a/e
tāatl — 1. dosł. „ryba lądu”; trzecia forma Aquatl (syrena)
uiyo — wodnik (Aquatl rodzaju męskiego; używane również jako określenie drugiej formy rasowej)
ujëtl — wodna/y/e
ūtū — 1. los, przeznaczenie, wola boża, 2. rola, zadanie, 3. życie, egzystencja
yatïl — dosł. pani żywiołu, najada-mag, opiekunka ławicy
yatl — żywioł, siła

Wierzenia

Bogini Jalandiya. Szanują również przyrodę. Upersonifikowana Natura jest emanacją, odbiciem, wcieleniem samej Jalandiyi.

4. Karta Fabularna

Zdolności

Ciekła forma (zmiennokształtność)

Wszyscy Aquatl, którzy ukończyli wiek dziecięcy, zdolni są do przyjęcia jednej z następujących form:

Tāatl (pół-humanoidalna, syrena): — Aquatl traci swoje ubranie. Górna część ciała zaś — większość łusek, które nawarstwiają się na grubym, mierzącym dwie trzecie całego wzrostu ogonie. W formie tej postać jest najbardziej wytrzymała. Gruby, mięsisty ogon potrafi wymierzać celne i bolesne ciosy, gdyż łuska na nim twardnieje i wyostrza się. (Mod. do Wytrzymałości + …?). Palce stóp i dłoni połączone są dość grubą, choć elastyczną i przepuszczalną błoną. Będąc syreną lub właściwym trytonem, Aquatl może spędzić poza wodą połowę czasu normalnego.
Uiyo (humanoidalna): w tej formie Aquatl są najbardziej zbliżeni do „ryboludzi”. To ich wygląd podstawowy, podobny do ludzkiego. Ciało pokrywa łuska (w ilości zależnej od wieku). W formie tej rasa ma dostęp do wszystkich zmysłów i posiadanych zdolności. Szmer działa wyłącznie na obszarze akwenu, w którym Aquatl się znajduje oraz wokół niego (w promieniu …?). Jako humanoidy, Aquatl mogą zejść na ląd i wytrzymać bez wody całkiem długi okres (por. Słabości --> Wysychanie). Łuski zamykają się i uszczelniają naturalną okrywę ciała. Błona między palcami nieco wiotczeje i cienieje, przez co palce stają się bardziej ruchome, a zatem zręczniejsze. (Mod. do Zręczności + …?)
Ujëtl (wodna): forma czystej wody. Fizyczne ciało Aquatl zanika i ustępuje miejsca żywiołowi. W tej formie rasa jest najszybsza (mod. … do Szybkości?) i nie da się jej zranić bronią konwencjonalną. Jest za to podatna na magię oraz wszelkie trucizny, kwasy i zanieczyszczenia, którymi można rasie zaszkodzić. Aby ugodzić czystą wodę, należy zlokalizować miejsce, w którym ta prawdopodobnie się znajduje lub użyć odpowiednio dużej ilości toksycznej substancji (rozpuszczenie maleńkiej fiolki jadu w całym oceanie mija się z celem). Jako ujëtl, nimfa lub tryton może używać Szmeru na dowolną odległość. Warunkiem powodzenia jest obecność wody oraz możliwości danego osobnika. Im dalej chce sięgnąć Aquatl umysłem, tym trudniejszy test powinna zdać postać. Będąc czystym żywiołem, Aquatl nie używają tradycyjnego słuchu, który ustępuje miejsca telepatii. Nie mają też zdolności chwytnych, natomiast potrafią przyjmować moce i kształty normalnej, wzburzonej wody (fale, wiry, bałwany; mod. do Siły +…?, do Zręczności -…?, do Siły Woli +…?).

Jedność z Wodą (tylko dla kobiet)

Jest to specyficzna umiejętność adaptacji środowiska tak, aby jak najlepiej służyło potrzebom życiowym. Dzięki medytacji, najada potrafi przekształcić skład wody, oczyścić ją, a nawet wydzielić w niej otoczony prądem, niedostępny obszar (prąd taki ma dodatkowe właściwości słabego pola siłowego). Zmieniona woda jest czystsza, bogatsza w składniki mineralne, słodsza. Na jedną balię wody nimfa potrzebuje około pół godziny. Zmiana struktury wód jeziora potrwa już odpowiednio dłużej — od dwóch dni do tygodnia. Zmienione właściwości zbiornik zachowuje do sześciu miesięcy. Tyle właśnie trwa okres niemowlęcy narodzonego Aquatl. Rytuał wykorzystuje się bowiem przeważnie właśnie dla dobra dzieci.

Porażenie (tylko dla mężczyzn)

Trytony uczą się walki i ochrony ławicy. W zadaniu tym pomaga im naturalna, wyłącznie męska zdolność porażenia prądem. Niczym strętwy, potrafią wystrzelić wiązkę energii elektrycznej. Zwykle dzieje się to pod kontrolą, będąc ostatnią linią obrony. Zdarza się jednak, że wściekły, doprowadzony do ostateczności samiec Aquatl nie zapanuje nad swoim talentem.

Przyspieszone Zdrowienie

Ciała Aquatl zawierają więcej wody, aniżeli ciała jakiejkolwiek innej istoty na terrum. Lekarstwa działają na nie szybciej, podobnie jak trucizny. Wodnicy szybciej też regenerują skaleczenia czy złamania. Zdrowieć muszą jednak w wodzie.

Szmer

Woda to życie, mawiają Aquatl. Jest wszędzie, w każdej istocie. I może dlatego pozwala tym, którzy sami są czystym żywiołem, usłyszeć szmer wody w ciałach innych.
Szmer nie jest dosłownym przekazywaniem zdań czy słów, a nawet konkretnych obrazów, znanych laikom. To raczej impulsy wysyłane dzięki intuicji, a wyczuwane niemal organicznie, całym ciałem; odpryski uczuć i myśli, zwiastujące emocje i nastroje. Dzięki zdolności, nimfy i trytony mogą wzajemnie się ostrzegać, pilnować bezpieczeństwa akwenów, w których żyją, a także bliskiego ich sąsiedztwa. W ten sposób także flirtują, wydają komendy bojowe czy zwołują się na wiece. Sygnał może płynąć strumieniem lub rzeką, ale też między dwoma jeziorami, przez wody podziemne. Im bardziej „fragmentowane” będzie połączenie, im większa odległość między nadawcą i odbiorcą, im mniej wody — tym gorsza komunikacja; niewyraźna, rozmyta.

Słabości

Podatność na zatrucie

Odwrotnością przyspieszonego zdrowienia jest podatność na działanie trucizn, alkoholu i używek. Substancje te wpływają na Wodników krócej, jednak intensywniej i skuteczniej.

Upośledzony słuch

Jest to najsłabiej wykształcony zmysł Aquatl. Wolą posługiwać się Szmerem i wrażliwym dotykiem, odbierają też bodźce linią boczną. Ich uszy są jednak małe i słabo wykształcone. O ile w codziennej, naturalnej rozmowie nie pozostaną głusi, o tyle słyszenie na odległość będzie dla nich niemałą przeszkodą (kary do nasłuchiwania).

Wysychanie


[Wiadomo, tylko opisać trzeba tak, żeby grywalne było.]


______________
:)
Ostatnio edytowano Wt, 12 sty 2016, 21:08:55 przez Tequila, łącznie edytowano 1 raz
[Nick na czacie: Tequila 1 (widoczny jako Tequila)]
Avatar użytkownika
Tequila
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 14 gru 2014, 17:45:03
ID: 11988

przez Natrea » Wt, 12 sty 2016, 18:59:37

Podoba mi się ten opis. Fajny update dla Niksy. Znaczy, nie tyle co update, ile naprawdę klimatyczny powiew świeżości! :)

A co do grafik...

Obrazek

...mówiłaś coś? xD
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Tukan » Wt, 12 sty 2016, 20:25:13

To może nimi zastąpić całkiem Driady? ^^
Bo przeze mua wymienione są... pośrednikiem damskim między centaurem a elfem, ino w płci żeńskiej. A Aquatl jest całkiem bez płciowy *pod względem wydźwięku, no bo Driad?* więc i może być męski, jak i damski! :)
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Tequila » Wt, 12 sty 2016, 20:50:12

Dokładnie o to chodziło z nazewnictwem. Forma podstawowa jest nieodmienna, dopiero nazwy zwyczajowe (jakieś są, żeby unikać powtórzeń), precyzują płeć. Wszystkie przypadki nazwy Aquatl brzmią tak samo. ;)

Ale... driady? O.o Przecież to dwie odmienne rasy (czy ja o czymś nie wiem^^?). Chociaż, fakt, nazwa nimfa może mylić, bo nimfami były i najady, i oready, driady, hamadriady. W takim razie nimfę skreśliłoby się ze słownika Wodnych.

@Nat, dzięki. O, i to mi się podoba, od razu grafika! :D Z tym doborem barw to jeszcze można pokminić, żeby jak najwięcej avków pasowało, ale też by Aquatl nie byli za bardzo podobni do ludzi.
[Nick na czacie: Tequila 1 (widoczny jako Tequila)]
Avatar użytkownika
Tequila
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 14 gru 2014, 17:45:03
ID: 11988

przez Natrea » Wt, 12 sty 2016, 22:40:53

Takie tam w Undertale. Jeśli szukasz inspiracji graficznych, Teczuś, to postać Undyne powinna Ciebie zainteresować :)

Nimfy i Driady chyba funkcjonowały wcześniej razem, można było wybrać albo jedną, albo drugą, jednak nie pamiętam tego za bardzo. Ale że Nimfy istniały, to akurat pamiętam!

Pod względem kolorystyki Aquatl może nawiązywać do pospolitych ryb albo takich rybek z cieplejszych obszarów naszej zacnej kuli ziemskiej. Czyli Aquatl w barwach błazenka, Aquatl o czarnej łusce jak gupik itp. Jeżeli wolisz konsekwentność, to proponuję odcienie błękitu albo zieleni (chociaż mamy już Orków, więc zostańmy przy błękicie).
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Tequila » Wt, 12 sty 2016, 22:47:11

Właśnie, sporo grafik ma jakieś plamki, paski, kropki, ubarwienie ryb, etc., więc w sumie mogłyby być, hm... wzorzyste! :D Do tego można by jako cechy niestandardowe dodać jakieś płetwy, welony, jak u ryb, bo często to świetnie na obrazkach wygląda. Np. tutaj:

Obrazek

Kiedyś chyba były razem, si, ale potem je rozdzielono, więc stąd moje zdziwienie lekkie, że nadal traktowane są jako jedna rasa. :)
[Nick na czacie: Tequila 1 (widoczny jako Tequila)]
Avatar użytkownika
Tequila
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 14 gru 2014, 17:45:03
ID: 11988

przez Tukan » Śr, 13 sty 2016, 05:40:07

Były raazem, potem wywalono szczep niks z driad i zostały same driady. Które też się sporo zmieniły by dało się nimi grać :)

Skrzela umieszczone są parzyście nad uszami i nad obojczykami. W zależności od tego, która para rozwinie się lepiej, zanikają pierwsze lub drugie z nich.

Nie lepiej umieścić pod uszami? Nad uszami chyba mało funkcjonalne...

gwizdy delfinów.

https://www.youtube.com/watch?v=YZuFsI-bttM#t=02m05s polecał całość, ale o wskazany fragment mi chodzi ;)
Orki są lepsze!

Tāatl...może spędzić poza wodą połowę czasu normalnego.

może ciut mniej? Ćwierć bym dał...
A mod tradycyjnie +5;)

Uiyo...(w promieniu …?)

Tu bym dał jakieś 50-100 metrów. Tyle ile pierwotnie zmienia się ekosystem przy jeziorach mniej więcej :)
Modu bym nie dawał. Raczej karę do zręczności do formy Taatl :)

Ujëtl (wodna)

to mi się nie podoba :/ bo pracuję nad projektem Eszanów, a oni byli żywiołakami... No ale to moje zdanie :)
No i jak to ma być podstawówka to by była za trudna i za często przesadzana...

To wysychanie bym dał jakiś tydzień max. Więcej nie trzeba, zbiornik wodny wszędzie się znajdzie ;) Choćby w wannie, w pokoju u Ebiego ^^

Tyle ode mua, ale moje zdanie jest jedynie podpowiedzią od gracza xd
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Thoran Rion » Śr, 13 sty 2016, 16:43:29

Tutaj na samym dole dokumentu jest schemat rasy podstawowej https://docs.google.com/document/d/1Lkx ... UY1KY/edit
Gdybyś potrzebowała.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Caindel » N, 7 lut 2016, 10:44:13

Co z opisem?
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Tequila » N, 7 lut 2016, 15:22:28

W swoim czasie będzie uzupełniony. Dobrze by było, gdyby ktoś podsunął zgodne z systemem modyfikatory do umiejek. Na razie tylko Tłuk (za co dziękuję ;)) zaproponował, jak to ująć w cyfrach.

Modyfikowany będzie wygląd Aquatl i długość projektu, bóstwo zostanie dodane osobno.
[Nick na czacie: Tequila 1 (widoczny jako Tequila)]
Avatar użytkownika
Tequila
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 14 gru 2014, 17:45:03
ID: 11988

przez Caindel » N, 22 maja 2016, 21:53:17

Prosze przenieść opis na nowe forum.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284


Powrót do Rasowe i Szczepy

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość