Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Lokacja] Keila`tönn (Amarth)

Moderator: Skrybowie

przez Rhan » Pt, 20 gru 2013, 21:33:23

Obrazek
Keila`tönn - Kły uśpionej Bestii

1. Położenie lokacji
Amarth -> Fluveria

Obrazek
Keila`tönn - położenie lokacji

2. Opis lokacji (wszelkich budynków/ruin, jakie mogą się na niej znajdować)
Keila`tönn, co znaczy po amarthyjsku ‘Kły uśpionej Bestii’, jest położoną na południe od Nicorii krainą wiecznej zamieci i porywistych wiatrów.
Miejsce to wzięło swoją nazwę niewątpliwie od charakterystycznych tworów lodowych, kształtem przypominających wielkie kły ustawione na sztorc w śniegowej czapie. Występują one pojedynczo, bądź w mniejszych lub większych grupach na całej długości doliny. Niskie czy wysokie, wszystkie kończą się ostrym szpicem wycelowanym w niebo. Niejeden podróżny mówiąc o tym miejscu, daje za przykład paszczę wielkiej bestii, która wysuwa łeb spod śniegu, żeby pochwycić niczego nie spodziewającą się ofiarę.
Na obu krańcach oraz w połowie doliny znajdują się Strażnice, w których można odpocząć przed czy po podróży przez Keila`tönn. W budynkach stacjonują niewielkie oddziały z Nicorii lub z Seliji, które w razie potrzeby mogą ruszyć na pomoc zagubionym podróżnym. Karawany mogą też wynająć tam przewodnika, gdyż bez osoby, która zna ‘Kły’ lepiej się tam nie zapuszczać.
Wieczna zamieć zasypuje co rusz trakt, a z pozoru łatwe i szerokie trasy mogą być zgubne, gdyż pod śniegiem często natrafić można na rozpadlinę. Ponadto Keila`tönn zamieszkują bestie, których z pewnością nikt nie chciałby spotkać.
Strażnice. Dzielą się na dwa rodzaje. Pierwsza para to niezbyt wysokie, ale za to długie i szerokie budynki, które znajdują się z obu krańców doliny. Trzecia jest silniej ufortyfikowana i wrośnięta w skały w połowie trasy przez Keila`tönn.
Podzielone są na część mieszkalną przeznaczoną dla stacjonujących tam strażników oraz tę, w której nocują podróżni. W segmencie dostępnym dla wędrowców znajduje się kuchnia oraz sala wspólna, w której można spożywać posiłki. Pomieszczenia są urządzone skromnie, bez przepychu i niepotrzebnie zajmujących przestrzeń mebli. Ponadto przy Strażnicach znajdują się stajnie i magazyny, w których karawany mogą pozostawić swoje towary na czas odpoczynku. Warty wymieniają się okresowo, co cztery miesiące.

Obrazek
Wejście na przełęcz między górami Sel`ij Jah oraz Craarh z Keila`tönn

3. Historia lokacji
Keila`tönn jest wytworem natury i magii Królestwa Zamieci. W 4303 roku wraz z nastaniem wiecznej zimy w Amarth w dolinie rozpoczęły się anomalie pogodowe - wieczne opady białego puchu oraz porywiste wiatry. Kraina stała się trudna do przebycia, a w rozpadlinach i grotach zamieszkały bestie. W pierwszym roku po nastaniu mrozu powstały lodowe kły, od których wzięła się nazwa tego miejsca.
W 4309 roku rozpoczęto budowę bliźniaczych Strażnic u wylotów doliny. Jedna z nich stanęła po stronie Nicorii, druga pomiędzy górami Sel`ij jah i Craarh nieopodal miasteczka Selija. Wytyczono trasy przez 'Kły' i zaczęto dbać o ich przejezdność.
Dwa lata później postawiono kolejną, mniej więcej w połowie drogi przez Keila`tönn. Silniej ufortyfikowana i wrośnięta w skalne zbocze, miała zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo na trakcie.

Obrazek
Kieł

4. Lista mieszkańców/NPC, którzy ją zamieszkują (jeśli takowi są)
Keila`tönn jest nieprzyjazną krainą, a co za tym idzie, nikt jej nie zamieszkuje na stałe.

5. Lista stworzeń oraz roślin, jakie można tam napotkać (wszelkie charakterystyczne)
Zwierzęta:
Kjálkar
Wyjec
Rośliny:
brak

Autor: Rhahn ar`Kha [3770]
Ostatnio edytowano Pn, 6 sty 2014, 22:20:28 przez Rhan, łącznie edytowano 6 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Ehrel » So, 21 gru 2013, 12:22:48

Miejsce to wzięło swoją nazwę niewątpliwie od charakterystycznych tworów lodowych kształtem swym przypominających wielkie kły ustawione na sztorc w śniegowej czapie.

Zmień na: przecinek po lodowych. Dodatkowo usuń wyraz „swym”.

Pojawiają się one pojedynczo lub w miejszych czy większych grupach na całej długości doliny.

Zmień to zdanie. Dodatkowo masz błąd.

Niskie czy wysokie, wszystkie kończą się ostrym szpicem wycelowanym w niebo.

Zdanie wcześniej „czy” teraz też „czy”. Proszę zmienić to jakoś.

Karawany mogą też wynająć tam przewodnika, gdyż bez osoby, która zna ‘Kły’, jak własną kieszeń lepiej się tam nie zapuszczać.

Wydaje mi się, że ciężko znać takie miejsce jak własną kieszeń, dlatego też proponuje usunąć ten fragment i pozostać przy znajomości terenu.

Wieczna zamieć zasypuje co i rusz trakt,

Bez „i”.

a w rozpadlinach i grotach nory znalazły dla siebie bestie.

Coś tutaj nie pasuje.

Na końcu podać id.
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Rhan » So, 21 gru 2013, 12:47:12

Poprawione.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Epilog » So, 21 gru 2013, 13:26:28

Niejeden podróżny mówiąc o tym miejscu daje za przykład paszczę wielkiej bestii, która wysuwa łeb spod śniegu, żeby pochwycić niczego nie spodziewającą się ofiarę.

Przecinek przed ‘daje’

Ponadto Keila`tönn zamieszkuje kilka bestii, których z pewnością nikt nie chciałby spotkać.

Tu mam pewne wątpliwości. To rozległy teren, więc stworów może być naprawdę sporo, choć niekoniecznie wszystkie zostały opisane.

W 4309 roku rozpoczęto budowlę bliźniaczych Strażnic u wylotów doliny.

Budowę

Dolinę pokonuje się długo, w zamieci i w głębokim śniegu. To wyprawa na przynajmniej kilka dni. Proponowałabym stworzenie też trzeciej strażnicy na trasie, np. w skalnym zboczu góry czy coś takiego. Choćby przerobienie fortu który już tu był wcześniej. Dbanie o przejezdność całej trasy to ciężka robota, nawet mając magów, i najgorsze rejony byłyby i tak zasypane przy tylko zewnętrznych strażnicach. Ponadto miejsce wydaje się doskonałym miejscem do działalności bandytów, którzy dobrze znają się na tych terenach.
"Step 1 - I want you to bleed for me
Step 2 - I want you to kill for the thrill of it
Step 3 - I want you to love the taste of murder
Step 4 - I want you to die"


Obrazek
Avatar użytkownika
Epilog
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pn, 16 kwi 2012, 08:14:02
ID: 813

przez Rhan » So, 21 gru 2013, 14:25:57

Epilog napisał(a):
Ponadto Keila`tönn zamieszkuje kilka bestii, których z pewnością nikt nie chciałby spotkać.

Tu mam pewne wątpliwości. To rozległy teren, więc stworów może być naprawdę sporo, choć niekoniecznie wszystkie zostały opisane.

Usunęłam 'kilka'. Przeglądałam bestiariusz ze trzy razy, ale może pominęłam jakąś bestię, która mogłaby tu zamieszkać ^^"

Dodałam trzecią Strażnicę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Epilog » So, 21 gru 2013, 15:47:04

Wytyczono trasy przez i zaczęto dbać o ich przejezdność.


Coś się tutaj zgubiło.

Silniej ufortyfikowana, wrośnięta w skalne zbocze, miała zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo na trakcie.

Zmieniłabym na: Silniej ufortyfikowana i wrośnięta w skalne zbocze miała zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo na trakcie.

Poza tym nie mam już żadnych zastrzeżeń. :)

Obrazek
"Step 1 - I want you to bleed for me
Step 2 - I want you to kill for the thrill of it
Step 3 - I want you to love the taste of murder
Step 4 - I want you to die"


Obrazek
Avatar użytkownika
Epilog
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pn, 16 kwi 2012, 08:14:02
ID: 813

przez Rhan » So, 21 gru 2013, 15:55:59

Poprawione ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Ehrel » So, 21 gru 2013, 16:22:22

Obrazek
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Rhan » Pt, 27 gru 2013, 16:03:23

Tak ostatnio patrzyłam na mapę Amarth i zastanawiałam się, którędy mogłaby prowadzić droga do Wolnego Miasta Foeduum, a co za tym idzie do Traktu Przymierza.

Obrazek


Może dodałabym jeszcze jedno wyjście z Keila`tonn właśnie w tamtą stronę?
Ostatnio edytowano N, 29 gru 2013, 14:12:33 przez Rhan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Ehrel » So, 28 gru 2013, 10:25:48

Tak jak sama pisałaś, jest to miejsce bardzo niebezpieczne i każdemu zależy na jak najszybszym przebyciu tego miejsca. Tak więc są dzięki temu 3 strażnice. Jeśli ktoś chce udać się do wolnego miasta to będzie musiał odbijać bezpośrednio od ostatniej strażnicy. Nikt nie jest na tyle głupi aby omijając jedno z najbezpieczniejszych miejsc walić na przestrzał po niestrzeżonych obszarach. Dlatego droga prowadzi do strażnicy, a dopiero stamtąd do miasta Feuduum.
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Rhan » So, 28 gru 2013, 17:41:11

Uch... po prostu zastanawiałam się, czy nie dodać jeszcze jednej Strażnicy przy wylocie doliny w kierunku Wolnego Miasta Foeduum i nie zaznaczyć w projekcie, że i tam z Keila`tonn można się udać.
Ostatnio edytowano N, 29 gru 2013, 14:13:07 przez Rhan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Ehrel » So, 28 gru 2013, 18:17:17

Ty opisujesz tą lokację. Więc napisz to co uważasz :)
Osobiście nie sądzę aby państwu chciało się stawiać tyle strażnic, no ale to moja osobista opinia i inni mogę mieć swoje własne ^^
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Rhan » N, 29 gru 2013, 14:07:23

Rozmawiałam z Ahrimaar na temat tej drogi do Foeduum i wiem już co chciałam wiedzieć. Projekt zostaje bez zmian, bo droga z Wolnego Miasta ma biec po prostej (przez napis 'Południowe' do Seliji) bez zawijania do Keila`tonn.
Czekam więc już grzecznie na przyklepanie projektu i nadanie PS.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Mistic » Pn, 30 gru 2013, 17:20:58

Nie ma żadnych roślin co takie klimaty lubią o,o ? ( Jak nie ma to warto było by kilka zrobić ^^ )

Niech jeszcze jakiś mg przypatataja i sprawdzi też o,o
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Rhan » Pn, 30 gru 2013, 18:55:53

Mam wrażenie, że nawet jakby coś wyrosło, to zaraz zostałoby zakryte przez śnieg. Tam cały czas jest zawierucha. Może jakieś porosty czy trawy tam i wykiełkują, ale nie jest to nic nadzwyczajnego, więc nie jest w roślinach wymienione.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

Następna strona

Powrót do Amarth

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości