Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Lokacja] Selija (Amarth)

Moderator: Skrybowie

przez Rhan » Śr, 4 gru 2013, 21:34:13

Obrazek
Selija - widok od strony traktu Asylium-Nicoria


1. Położenie lokacji - Amarth

Obrazek
Selija - położenie lokacji


2. Opis lokacji (wszelkich budynków/ruin, jakie mogą się na niej znajdować)
Niewielkie miasteczko znajdujące się wysoko w amarthyjskiej części Gór Południowych na trasie karawan z Nicorii (stolicy ziem Fluveria) do Asylium (stolicy państwa, jak i ziem Radicia) sławne dzięki niezwykłej architekturze i gorącym źródłom.
Położone na zboczu góry Sel`ij Jah wchodzącej w skład pasma Gór Południowych, wygląda, jakby stopniową w nią wrastało. Budynki są w większości wykonane z kamienia, rzadko kiedy w całości z drewna. Najstarsze budowle położone są tuż przy trakcie, młodsze - wyżej i dalej. Najważniejszymi obiektami w Seliji są niewątpliwie Dom Radców, Selijska Szkoła Wiedzy Podstawowej, Selijskie Uzdrowisko i Świątynia Isinnir. Znajdują się tutaj również liczne składy oraz karczmy i zajazdy, które kuszą przejezdnych, aby ci schowali się przed wieczną amarthyjską zamiecią i rozgrzali przy kuflu grzanego wina czy parującej potrawki z królika będącej selijskim specjałem.
Jedną z głównych atrakcji, jakie oferuje przejezdnym są gorące źródła. Znajdują się one w grotach Sel`ij Jah, do których prowadziło początkowo niewiele tuneli. Wraz z rozwojem Seliji ich liczba wzrastała, zostały wykuwane w skale góry i tworzą teraz rozległą sieć korytarzy. Można by rzec, iż obecnie niemal każde domostwo jest w jakiś sposób połączone z gorącymi źródłami. Rada pobiera opłaty od możliwości korzystanie z korytarzy oraz ich wykuwania, za co wypłaca należności między innymi nauczycielom w Szkole czy Selijskiej Straży, która patroluje miasteczko.
Poruszanie się po Seliji konno czy powozami utrudniają liczne schody i schodki wykute w skale prowadzące do wyżej położonych budynków. Jeśli chcesz się gdzieś dostać musisz się tam udać na własnych nogach. Ponadto wiele uliczek połączonych jest filigranowymi mostkami, które niewątpliwie przykuwają wzrok swym misternym wykonaniem.
Górskie miasteczko wydało na świat kilku znamienitych architektów znanych w całym Kraju Zamieci. Surowy klimat Amarth oraz nieprzystępne góry niewątpliwie rozwijają kreatywność mieszkańców Państwa Przeznaczenia. Każdy selijski dom jest niewielkim dziełem sztuki. Ornamenty, balustrady czy kolumienki wykonane są z niezwykłą starannością i dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Z kraju oraz zza granicy przybywają do Seliji ludzie i nieludzie, by uzyskać możliwość pobierania nauk u tutejszych Mistrzów.
W Seliji znaczną częścią ludności są myśliwi, kamieniarze, drwale, cieśle oraz stolarze. Co tydzień na Wielkim Placu przed Domem Radców urządzany jest targ, na który zjeżdżają się okoliczni traperzy i rzemieślnicy, by sprzedać swoje towary i kupić przedmioty codziennego użytku czy jedzenie. Często podczas targu część swoich dóbr sprzedają karawany, a zaopatrują się w to, czego nie mogły zdobyć w Asylium czy Nicorii.
Dom Radców. Seliją zarządzają trzy klany - Kha, Sellki oraz Ghayu. Każdy z nich deleguje do Rady po dwóch swoich przedstawicieli, kolejny wybierany jest spośród innych mieszkańców miasteczka przez resztę jego obywateli. Dom Radców jest trzecim co do wielkości budynkiem w Seliji. Trzypiętrowa budowla znajduje się w najniżej położonej części miasteczka tuż koło Wielkiego Placu, przy którym mieści się większość warsztatów rzemieślników. Podzielona jest na halę główną, w której znajduje się Sala Obrad oraz kilka pomniejszych pomieszczeń, w których odbywają się spotkania mieszkańców z poszczególnymi przedstawicielami Rady oraz Archiwum i Gabinety.
Selijska Szkoła Wiedzy Podstawowej. Mieści się w centralnej części miasteczka i jest pierwszym co do wielkości budynkiem w Seliji. Zgodnie z amarthyjskim prawem, każdy obywatel Królestwa Przeznaczenia musi zdobyć wykształcenie podstawowe, co oznacza, iż właśnie w Selijskiej Szkole każde dziecko podejmuje swoje pierwsze nauki. W budynku mieści się kilka sal lekcyjnych, Selijska Biblioteka, z której może skorzystać każdy obywatel miasteczka oraz parę pustych pomieszczeń, gdzie co jakiś czas odbywają się wieczorki przy grach, tańce czy godziny opowieści.
Selijskie Uzdrowisko. Jako jedyne nie musi płacić za możliwość korzystania z gorących źródeł. To tutaj, gdy już zatrzymają się w którejś z selijskich gospód, przejezdni mogą skorzystać z odnawiających zabiegów, masaży czy kąpieli w niezwykłych wodach Sel`ij Jah. Uzdrowisko posiada starannie wykształconą i wyselekcjonowaną kadrę, dzięki czemu należy do jednego z najbardziej luksusowych miejsc w Seliji, a może i w całym Państwie Przeznaczenia. Co za tym idzie opłaty za wstęp są niebagatelne, ale czasem warto pozwolić sobie na "drobny" wydatek, by dać się komuś rozpieścić.
Świątynia Isinnir. Jeśli każda z selijskich budowli może być nazwana cudeńkiem architektury, to Świątynia Isinnir jest arcydziełem wśród tych cudeniek. Gdy zza gór wyłania się Solimus, kolorowe szkiełka misternych witraży dodają kolorytu wiecznie skąpanej pod śniegiem Seliji oraz rozświetlają wnętrze budowli, w której znajduje się pięć ołtarzy poświęconych pięciu Bogom. Każdy z nich wykonany w innym styku obrazuje dziedziny życia jakim patronuje dane bóstwo. Oprócz nich w Świątyni znajduje się podwyższenie dla kapłanów, z którego głoszą nauki.

Obrazek
Groty z gorącymi źródłami pod Sel`ij Jah


3. Historia lokacji
Historia Seliji sięga daleko w przeszłość, kiedy to była ona jeszcze niewielką osadą myśliwych i traperów, a o obecności gorących źródeł pod Sel`ij Jah nie było jeszcze wiadomo. Położenie przy trakcie prowadzącym z Asylium do Nicorii pozwalało jej mieszkańcom sprzedawać skóry, mięso i kościane przedmioty, a kupować u karawan inne, potrzebne artykuły.
Dopiero po przybyciu trzech klanów kupieckich (Kha, Sellki oraz Ghayu) do osady na wiosnę 3967 roku, została ona rozbudowana i rozpoczął się okres jej świetności.
To właśnie podczas jednej z podróży z Asylium do Nicorii Dahrr ar`Sellki zatrzymawszy się w Seliji odkrył przypadkiem wejście do jaskiń pod Sel`ij Jah, a tam gorące źródła. Wietrząc w nich wielki interes powrócił szybko w swoje rodzinne strony, a tam wyłożył swój plan Głowom zaprzyjaźnionych z Sellki klanów, które dorobiły się niemałych fortun na sprzedaży amarthyjskich dóbr poza granicami kraju.
Początki były trudne. Zimny amarthyjski wiatr oraz ciągłe śnieżne zamiecie krzyżowały szyki Głowom Klanów i rozbudowa zamiast trwać planowane cztery lata, trwała dziesięć. W tym okresie postawiono Świątynię Isinnir, Dom Radców, Uzdrowisko oraz niewielki budynek, który miał być szkółką dla selijskich dzieci, a który w dalszych pokoleniach został przebudowany i nazwany Selijską Szkołą Wiedzy Podstawowej. Tuż koło tych budynków przycupnęły pierwsze domostwa oraz zajazdy, gdyż klany dopatrywały się największych zysków z karawan, które tamtędy wędrowały oraz tych, którzy zapragnęli wymoczyć się w gorących źródłach.
Gdy życie w Seliji ustabilizowało się i nabrało pędu do miasteczka zaczęło zjeżdżać coraz więcej osób. Niektórzy wabieni byli opowieściami o niezwykłym pięknie selijskich budowli czy gorących źródłach pod Sel`ij Jah. Inni możliwością zarobków, jakie dawała jedyna przejezdna trasa z Asylium do Nicorii. Jeszcze inni słyszeli o bogactwach, jakie ponoć znajdowały się w górach i lasach nieopodal.
Selija rozwijała się. Przetrwała dwie wielkie lawiny, ataki wilków i spory wśród rządzących. Wspinała się po górskim zboczu, które obrastało w kolejne domy, warsztaty i zajazdy. Kuto w skale piwnice oraz tunele prowadzące do gorących pieczar, schody i mostki spinające ulice. Miasteczko piękniało i bogaciło się.
Dopiero wielki, magiczny pożar na dłużej zaburzył monotonię życia Selijczyków. Zginęło kilka rodzin, wiele domów zostało zniszczonych, a przez jakiś czas w miasteczku nieufnie odnoszono się do przejezdnych magów, a nawet na kilka tygodni zamknięto Uzdrowisko. Nie trwało to jednak długo. Klany szybko podjęły działanie i odbudowały spalone domostwa. W tamtym czasie zadecydowano o powstaniu Selijskiej Straży, która miała patrolować miasteczko i działać w razie zagrożenia.
Obecnie Selija jest nieźle prosperującym miasteczkiem niemalże przez cały rok zasypanym przez grubą warstwę śniegu. Oczywiście w resztę miesięcy puchowa kołderka jest jedynie nieco cieńsza, a temperatura podnosi się minimalnie. Nawet gorące źródła pod Sel`ij Jah nie są w stanie odmienić aury wiecznej zimy królującej w Amarth.
W skład Rady wchodzą na ten czas: Hrah oraz Uriia ar`Kha, Nudda oraz Koletta ar`Sellki, Fierro oraz Gabone ar`Ghayu i Maaron Priettonistokovow.

Obrazek
Stara część Seliji nocą


4. Lista mieszkańców/NPC, którzy ją zamieszkują (jeśli takowi są)
Mieszczanie:
- Klany Kha, Sellki oraz Ghayu
- Radcy oraz inni pracownicy Domu Radców
- Selijska Straż
- Rzemieślnicy wszelkiej maści
- Prowadzący zajazdy, karczmy oraz Uzdrowisko
- oraz wszelcy inni obywatele Seliji
Przejezdni kupcy oraz turyści
Myśliwi i traperzy (sezonowo)


5. Lista stworzeń oraz roślin, jakie można tam napotkać (wszelkie charakterystyczne)
Rośliny:
- w jaskiniach:
Jarzenica
Avinnata
- miasteczko:
Krwiośnieg Skalny
Neiare
Kasmenis
Zwierzęta:
Relesi

Autor: Rhahn ar`Kha [3770]
Ostatnio edytowano Śr, 18 gru 2013, 22:38:15 przez Rhan, łącznie edytowano 7 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Rhan » So, 14 gru 2013, 01:15:33

Edit: Dodałam mapkę, która pokazuje, gdzie lokacja dokładnie się znajduje.

Ekhm... zerknie ktoś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Mistic » So, 14 gru 2013, 16:54:24

czemu 0 zwierzaków i roślin ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Rhan » So, 14 gru 2013, 21:50:13

Bo to miasteczko i nic dziwnego tam nie łazi? A że śniegu po kolana, to też raczej nie ma nic szansy tam urosnąć niezwykłego. Ale mogę przejrzeć bestiariusz, czy spis roślin... może się coś nada.

Edit: Dodałam roślinki i zwierzęta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Dragonias » N, 15 gru 2013, 06:45:25

Może zmniejsz ilość roślin. Ja bym wywalił podane niżej, bo nie pasują do miasteczka.
Kasmenis -
Najczęściej Kasmenis znaleźć można w mroźnych, nasyconych magią miejscach, na żelazistej glebie. Roślina uwielbia rdzę. Wiąże się z tym przekonanie, że w miejscu, gdzie rosną te krzewy, rozegrała się niegdyś bitwa lub skryto jakiś skarb.


Jarzenica
Należy do rzadkiej grupy roślin podziemnych, których naturalną cechą jest bioluminescencja, czyli generowanie własnego światła. Rośnie na skalnym podłożu w wilgotnych miejscach zupełnie pozbawionych światła.


Neiare -
Neiare to malutka, niepozorna roślinka porastająca dobrze oświetlone, często omszałe skały i pnie drzew.
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Rhan » N, 15 gru 2013, 08:31:36

Co do Kasmenis i Neiare mogłabym się jeszcze zgodzić, ale Jarzenica pasuje jak najbardziej. Przecież w tych wszystkich grotach, które są pod miasteczkiem zdecydowanie może zdarzyć się jej rosnąć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Dragonias » N, 15 gru 2013, 10:56:46

Fakt, jest duża szansa że taka roślina tam rośnie :D .
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Rhan » Pn, 16 gru 2013, 22:19:05

Zielska zielskami, ale może ktoś rzuciłby okiem na opis samego miasteczka? Bo naprawdę fauna i flora nie jest chyba najważniejsza w tym wszystkim...
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Ebbervar » Pn, 16 gru 2013, 22:34:20

Spokojnie. Właśnie sprawdzam. Nie poganiać.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Ebbervar » Pn, 16 gru 2013, 22:59:31

Rada pobiera opłaty od możliwości korzystanie z korytarzy oraz ich wykuwania, za co wypłaca należności między innymi nauczycielom w Szkole, czy Selijskiej Straż, która patroluje miasteczko.
Straży
Co za tym idzie opłaty za wstęp są niebagatelne, ale czasem warto pozwolić sobie na drobny wydatek, by dać się komuś rozpieścić.
opłata niebagatelna czyli wysoka, wyjątkowa, nie byle jaka, więc jest tu sprzeczność - drobny wydatek poprawić na spory wydatek
Gdy zza gór wyłania się Solimus, kolorowe szkiełka misternych witraży dodają kolorytu wiecznie skąpanej pod śniegiem Seliji oraz rozświetlają wnętrze budowli, w kótrej znajduje się pięć ołtarzy poświęconych pięciu Bogom.
w której
W tym okresie postawiono Świątynię Isinnir, Dom Radców, Uzdrowisko oraz niewielki budynek, który miał być szkółką dla selijskich dzieci, a który w dalszych pokolenia został przebudowany i nazwany Selijską Szkołą Wiedzy Podstawowej.
pokoleniach

Jak dla mnie super opis.
Niech ktoś jeszcze luknie dla pewności czy coś nie umknęło.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Rhan » Pn, 16 gru 2013, 23:31:32

Nie pospieszam ^^" Po prostu smutno, gdy wszystkie inne projekty są sprawdzane, a u mnie debata nad zielskami.

Thaian napisał(a):
Co za tym idzie opłaty za wstęp są niebagatelne, ale czasem warto pozwolić sobie na drobny wydatek, by dać się komuś rozpieścić.
opłata niebagatelna czyli wysoka, wyjątkowa, nie byle jaka, więc jest tu sprzeczność - drobny wydatek poprawić na spory wydatek


Miało być ironicznie, najwyraźniej nie do końca mi wyszło. Drobny wzięłam w "". Może teraz będzie miało to lepszy wydźwięk.
Inne drobnostki również poprawione.

Mam jeszcze pytanie. Wywalać te rośliny wskazane przez Dragoniasa (oprócz Jarzenicy, bo ta być musi)? I czy do historii nie przydałoby się dodać dat? Co prawda nie do końca wyznaję się na tym i dlatego ich nie dałam, ale mogłabym posprawdzać co i jak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Ebbervar » Pn, 16 gru 2013, 23:42:51

http://www.kf2.pl/sesje-fabularne/os-czasu Póki co, to posiłkujemy się tym kalendarium. Możesz się jakoś dopasować.
Usuń tylko Kasmenis.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Rhan » Pn, 16 gru 2013, 23:52:30

Kasmenis wywalone.
Jutro zerknę na kalendarium, bo dzisiaj już mi się oczy kleją. Co prawda nie ma tam zbyt wiele interesujących mnie wydarzeń z Amarth oprócz daty jego zamarznięcia... Będę musiała pomyśleć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

przez Ebbervar » Wt, 17 gru 2013, 00:03:17

Nie ma za dużo dat związanych z Amarth bo i tak dopiero projekt państwa będzie sprawdzany. Oś czasu gry będzie do końca roku zaktualizowana (to co działo się w fabule, plus sprawdzone do tej pory projekty, co są na nowej wiki).
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Rhan » Wt, 17 gru 2013, 00:15:40

W takim wypadku może dać po prostu, że ileś tam lat po zamarznięciu Amarth zaczęła się rozbudowa i tyle? I nie zagłębiać się jakoś bardziej w te daty...

Edit. Dodałam datę, ale nie jestem przekonana czy tak jest dobrze...
Obrazek
Avatar użytkownika
Rhan
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): So, 14 lip 2012, 18:08:41
Lokalizacja: Łódź
ID: 3770

Następna strona

Powrót do Amarth

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość