Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Lokacja] Warownia Leosis

Moderator: Skrybowie

przez Rijke » Pn, 21 sty 2013, 19:20:26

Link do wiki: http://wiki.kf2.pl/index.php/Warownia_Leosis

Warownia Leosis

Obrazek


Pośrodku lodowego pustkowia, na północny wschód od Błękitnego Kła, między dwoma granitowymi ramionami Gór Południowych znajduje się Warownia Leosis. Jest to najbardziej wysunięte na północ miasto Amarth, a jego nazwa jest jak najbardziej adekwatna do wyglądu.

Obrazek


Potężne, kamienne mury otaczają miasto, zbudowane na skalnym pogórzu. Pod tą zamarzniętą ziemią biją jednak w głębi gorące źródła, dostarczające miastu ciepła i wody. Mury wznoszą się na wysokość ponad trzydziestu metrów, najeżone na szczycie krenelażami, kamiennymi szpikulcami. Co kilkadziesiąt metrów podtrzymują je potężne baszty, wzmacniane przyporami, zwieńczone machikułami, zbudowane z czerwonawego granitu. Dwie najgrubsze i najwyższe, zwane Grubymi Siostrami, mieszczą między sobą bramę do warowni, jedyną, którą można dostać się do miasta lub wydostać z niego.

Obrazek


Potężne wrota z kilku warstw najtwardszych dębów, nabijanych gwoździami, poprzecinanych poprzecznymi belkami i skutymi zawiasami mogą być skuteczną zaporą przed każdym niemal atakiem. Dodatkowo opuszczane są dwie niezależne kraty, chroniące miasto od napaści. Wieże i mury nieustannie patrolowane są przez wojsko. Ziemie Rabii są miejscem szkolenia amarthyjskiej armii, blisko Leosis znajdują się Koszary, gdzie cały rok trwają manewry i szkolenia. Z tego powodu miasto jest jednym z najbezpieczniejszych miejsc w Amarth, a jego kamienne mury i baszty sprawiają wrażenie przytłaczającego monumentu. Wewnątrz jednak odkrywa się przed oczyma wędrowców zupełnie inny świat.

Miasto zostało zaprojektowane jako w dużym stopniu samowystarczalna twierdza. Centralnym miejscem jest Oktagon, kamienna, imponująca budowla, będąca jednocześnie ratuszem miejskim, siedzibą burmistrza jak i reprezentacyjnym pałacem, gdzie przyjmowani są najdostojniejsi goście. Częstym bywalcem Oktagonu jest Bohor Zanara, jeden z członków Rady, będący dowódcą Łowców Zaklęć. Budowlę otacza duży plac, a znajdująca się przed Oktagonem fontanna zasilana jest gorącą wodą z podziemnych źródeł. Promieniście rozchodzące się ulice przeżynają kolejne kręgi dzielnic. Miasto jest przeludnione, kamienice złączone są ścianami, a każdy kąt jest zamieszkany lub zagospodarowany. Leosis ma te same mury od lat, a w tym czasie mieszkańców przybyło trzykrotnie. Najbliżej Oktagonu znajduje się dzielnica urzędników i arystokratów, już same fasady reprezentacyjnych kamienic są świadectwem zamożności i dumy mieszkańców. Za słoną cenę kupują oni usługi magów, którzy zaklęciami potrafią chronić ogrody na tyłach kamienic lub małe atria, by zachować zielone, a nawet kwitnące drzewa.

Obrazek


Nieco dalej sięga dzielnica rzemieślnicza i kupiecka; tu znajdują się siedziby zakładów produkcyjnych; manufaktury dywanowe i wełniane, zakłady kuśnierskie, kaletnicze, składy i sklepy tutejszych frakcji kupieckich. Nie ma ich wiele, ale zapewniają mieszkańcom niezbędne towary, zwłaszcza ciepłą odzież, skóry, futra, obuwie. Pracują też na potrzeby wojska, które jest stałym i niezawodnym odbiorcą wyprodukowanych dóbr. Można wymienić wykwintny, snobistyczny skład kupiecki „Vanderson i Gryfy”, gdzie często można spotkać arystokratów i artystów. Również niedaleko znajduje się goszczący uboższych klientów i pospólstwo „Kamienny Wąż”, targ, umieszczony pod kolebkowym sklepieniem, gdzie zaopatrzyć się można w produkty żywnościowe, sprowadzane z Pól Nadziei, skóry, wełnę, drewno i inne potrzebne towary.

Im bliżej murów, tym podlejsze dzielnice, jak kolejne kręgi zimnego piekła. Tu mieszka biedota, rodziny górników, drwali czy obsługujące wojsko ladacznice. Tu są miejscowe szulernie i zamtuzy, na przykład „Biała Kotka”, chełpiąca się tym, że posiada wśród swoich pracownic przedstawicielki wszystkich ras Fallathanu. Tu są także podejrzane sklepiki, gdzie można po znajomości zdobyć nielegalnie sprowadzane towary: od halucynogennych ziół, po tytoń i mieszanki opiumowe, mandragorowe i inne, jak również zaspokoić najbardziej wyrafinowane gusta.

Obrazek


Przy samych murach regularnie biegną wojskowe posterunki, trzymające straż i patrolujące okolice. Zasilane są nieustannie oddziałami nowych rekrutów z pobliskich Koszar.
Ostatnio edytowano Śr, 23 sty 2013, 14:31:13 przez Rijke, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
Rijke
Nieznajomy
Nieznajomy
 
Posty: 4
Dołączył(a): So, 19 sty 2013, 17:58:33
ID: 3714

przez Rijke » Pn, 21 sty 2013, 19:26:18

Miasto zostało wspomniane w opisie Amarth, ja go tylko opisałam dokładniej. Już dodałam mapkę.
Avatar użytkownika
Rijke
Nieznajomy
Nieznajomy
 
Posty: 4
Dołączył(a): So, 19 sty 2013, 17:58:33
ID: 3714

przez Shadow » Pn, 21 sty 2013, 19:32:25

Marcin [Thoran] napisał(a):Ok niech Szadoł się wypowie czy takie miasto może istnieć w Amarth.


Jak najbardziej.
Avatar użytkownika
Shadow
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz, 19 kwi 2012, 14:29:29
ID: 812

przez Ebbervar » Śr, 23 sty 2013, 14:04:44

Ziemie Rabii są miejscem szkolenia amarthyjskiej armii, blisko Leosis znajdują się Koszary, gdzie cały rok trwają manewry i szkolenia.

Koszary dałbym z małej litery a tą miejscowość jakoś ładnie nazwał :) Baboli nie wychwyciłem żadnych.

Ogólnie opis warowni bardzo mi się podoba, ale nie widzi mi się tendencja u graczy, że wszystko co tworzą np miasta, inne lokacje, że są samowystarczalne. Żadne miejsce nie ma wszystkiego, wszystkich surowców, wszystkich towarów, zasobów itp. Dla mnie jako MG nie ma takiej opcji. Inaczej zjawisko handlu między poszczególnymi wioskami, miastami, księstwami, rasami byłoby fikcją.

Dlatego cieszę się, że dodałaś to:
targ, umieszczony pod kolebkowym sklepieniem, gdzie zaopatrzyć się można w produkty żywnościowe, sprowadzane z Pól Nadziei, skóry, wełnę, drewno i inne potrzebne towary.


Nieco dalej sięga dzielnica rzemieślnicza i kupiecka; tu znajdują się siedziby zakładów produkcyjnych; manufaktury dywanowe i wełniane, zakłady kuśnierskie, kaletnicze, składy i sklepy tutejszych frakcji kupieckich
Na tym Twierdza może doskonale zarabiać. Podoba mi się ten pomysł.

Opisałaś Twierdzę jako miasto. Więc na pewno potrzebuje sprowadzać zboże, mąkę na chleb. Ogólnie żywność. Ale to tak na marginesie.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Rijke » Śr, 23 sty 2013, 14:30:38

Ok, zmienię na w dużym stopniu samowystarczalna twierdza. A Koszary są lokacją w opisie Amarth, więc użyłam tej nazwy z duzej litery, bo tak została opisana, jako nazwa własna.
Avatar użytkownika
Rijke
Nieznajomy
Nieznajomy
 
Posty: 4
Dołączył(a): So, 19 sty 2013, 17:58:33
ID: 3714

przez Ebbervar » Śr, 23 sty 2013, 16:52:56

Okej. W takim razie nie ma problemu.
Nie znam jeszcze w jednym paluszku wszystkich nazw z mapy i jakie są w użyciu. Ale nadrobię.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Sigyn » Cz, 24 sty 2013, 17:23:53

Ma ktoś jeszcze jakieś uwagi, czy można zamknąć temat?

Zaakceptowane, zamek na temat. ;)

Za opis przyznano 2 pkt. sławy.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Rozdwojenie jaźni i notoryczny PMS.
What doesn't kill you...disappoints me.
Avatar użytkownika
Sigyn
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1096
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2012, 20:14:29
Lokalizacja: Valhalla
ID: 953

przez Thoran Rion » Pt, 15 lut 2013, 16:21:42

GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ebbervar » Pt, 17 sty 2014, 15:46:22

Do poprawy zgodnie ze schematem lokacji.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Epilog » Pt, 17 sty 2014, 16:02:15

W weekend zrobię.
"Step 1 - I want you to bleed for me
Step 2 - I want you to kill for the thrill of it
Step 3 - I want you to love the taste of murder
Step 4 - I want you to die"


Obrazek
Avatar użytkownika
Epilog
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pn, 16 kwi 2012, 08:14:02
ID: 813

przez Epilog » Wt, 21 sty 2014, 00:13:28

Wersja dopasowana do schematu.

Warownia Leosis

1. Położenie lokacji (Państwo, Księstwo, koordynaty na mapie jeśli leży poza miastem)

Obrazek

2. Opis lokacji (wszelkich budynków/ruin, jakie mogą się na niej znajdować)

Pośrodku lodowego pustkowia, na północny wschód od Błękitnego Kła, między dwoma granitowymi ramionami Gór Południowych znajduje się Warownia Leosis. Jest to najbardziej wysunięte na północ miasto Amarth, a jego nazwa jest jak najbardziej adekwatna do wyglądu.
Potężne, kamienne mury otaczają miasto, zbudowane na skalnym pogórzu. Pod tą zamarzniętą ziemią biją jednak w głębi gorące źródła, dostarczające miastu ciepła i wody. Mury wznoszą się na wysokość ponad trzydziestu metrów, najeżone na szczycie krenelażami, kamiennymi szpikulcami. Co kilkadziesiąt metrów podtrzymują je potężne baszty, wzmacniane przyporami, zwieńczone machikułami, zbudowane z czerwonawego granitu. Dwie najgrubsze i najwyższe, zwane Grubymi Siostrami, mieszczą między sobą bramę do warowni, jedyną, którą można dostać się do miasta lub wydostać z niego.
Potężne wrota z kilku warstw najtwardszych dębów, nabijanych gwoździami, poprzecinanych poprzecznymi belkami i skutymi zawiasami mogą być skuteczną zaporą przed każdym niemal atakiem. Dodatkowo opuszczane są dwie niezależne kraty, chroniące miasto od napaści. Wieże i mury nieustannie patrolowane są przez wojsko. Ziemie Rabii są miejscem szkolenia amarthyjskiej armii, blisko Leosis znajdują się Koszary, gdzie cały rok trwają manewry i szkolenia. Z tego powodu miasto jest jednym z najbezpieczniejszych miejsc w Amarth, a jego kamienne mury i baszty sprawiają wrażenie przytłaczającego monumentu. Wewnątrz jednak odkrywa się przed oczyma wędrowców zupełnie inny świat.

Miasto zostało zaprojektowane jako w dużym stopniu samowystarczalna twierdza. Centralnym miejscem jest Oktagon, kamienna, imponująca budowla, będąca jednocześnie ratuszem miejskim, siedzibą burmistrza jak i reprezentacyjnym pałacem, gdzie przyjmowani są najdostojniejsi goście. Częstym bywalcem Oktagonu jest Bohor Zanara, jeden z członków Rady, będący dowódcą Łowców Zaklęć. Budowlę otacza duży plac, a znajdująca się przed Oktagonem fontanna zasilana jest gorącą wodą z podziemnych źródeł. Promieniście rozchodzące się ulice przeżynają kolejne kręgi dzielnic. Miasto jest przeludnione, kamienice złączone są ścianami, a każdy kąt jest zamieszkany lub zagospodarowany. Leosis ma te same mury od lat, a w tym czasie mieszkańców przybyło trzykrotnie. Najbliżej Oktagonu znajduje się dzielnica urzędników i arystokratów, już same fasady reprezentacyjnych kamienic są świadectwem zamożności i dumy mieszkańców. Za słoną cenę kupują oni usługi magów, którzy zaklęciami potrafią chronić ogrody na tyłach kamienic lub małe atria, by zachować zielone, a nawet kwitnące drzewa.
Nieco dalej sięga dzielnica rzemieślnicza i kupiecka; tu znajdują się siedziby zakładów produkcyjnych; manufaktury dywanowe i wełniane, zakłady kuśnierskie, kaletnicze, składy i sklepy tutejszych frakcji kupieckich. Nie ma ich wiele, ale zapewniają mieszkańcom niezbędne towary, zwłaszcza ciepłą odzież, skóry, futra, obuwie. Pracują też na potrzeby wojska, które jest stałym i niezawodnym odbiorcą wyprodukowanych dóbr. Można wymienić wykwintny, snobistyczny skład kupiecki „Vanderson i Gryfy”, gdzie często można spotkać arystokratów i artystów. Również niedaleko znajduje się goszczący uboższych klientów i pospólstwo „Kamienny Wąż”, targ, umieszczony pod kolebkowym sklepieniem, gdzie zaopatrzyć się można w produkty żywnościowe, sprowadzane z Pól Nadziei, skóry, wełnę, drewno i inne potrzebne towary.
Im bliżej murów, tym podlejsze dzielnice, jak kolejne kręgi zimnego piekła. Tu mieszka biedota, rodziny górników, drwali czy obsługujące wojsko ladacznice. Tu są miejscowe szulernie i zamtuzy, na przykład „Biała Kotka”, chełpiąca się tym, że posiada wśród swoich pracownic przedstawicielki wszystkich ras Fallathanu. Tu są także podejrzane sklepiki, gdzie można po znajomości zdobyć nielegalnie sprowadzane towary: od halucynogennych ziół, po tytoń i mieszanki opiumowe, mandragorowe i inne, jak również zaspokoić najbardziej wyrafinowane gusta.
Przy samych murach regularnie biegną wojskowe posterunki, trzymające straż i patrolujące okolice. Zasilane są nieustannie oddziałami nowych rekrutów z pobliskich Koszar.

3. Historia lokacji
Miasto zostało założone przez Fannara Skugginna w 3925 roku, który poprzysiągł bogu wojny, że jeśli jego syn powróci żyw z wojny domowej, on wyruszy w wędrówkę i będzie podróżował tak długo, póki Hravny nie wskażą mu miejsca odpowiedniego na wzniesienie twierdzy. Wędrował dwa lata. W końcu mężczyzna dostrzegł olbrzymie stado tych ptaków kołujące pomiędzy dwoma szczytami. Tu po wielu latach budowy wzniesiono jedną z najwspanialszych twierdz, jakie widział świat, a która została nazwana imieniem córki Fannara. Ta młoda magini towarzyszyła ojcu w wędrówce i to ona odkryła skryte pod skutą lodem powierzchnią gorące źródła. Trudno określić, ile z tej historii jest prawdą, jednak Amarthyjczycy nie mają wątpliwości.
Z czasem miasto rosło i rozwijało się, by stać się jednym z najważniejszych punktów obronnych oraz stolicą regionu Rabia.

4. Lista mieszkańców/NPC, którzy ją zamieszkują (jeśli takowi są)

Mieszkańcy Warowni Leosis

5. Lista stworzeń oraz roślin, jakie można tam napotkać (wszelkie charakterystyczne)
Fauna:
Hravna
Drahja
Zakun

Flora:
Avinnata
Kasmenis
Neiare
Skrzypnik

Autor: Rijke [3714]
"Step 1 - I want you to bleed for me
Step 2 - I want you to kill for the thrill of it
Step 3 - I want you to love the taste of murder
Step 4 - I want you to die"


Obrazek
Avatar użytkownika
Epilog
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pn, 16 kwi 2012, 08:14:02
ID: 813

przez Ebbervar » Wt, 21 sty 2014, 00:41:02

Pikne. Dzięki za dopasowanie do schematu Epi.

Obrazek

Zamek.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505


Powrót do Amarth

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość