Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Pomysł} Jak pozbyć się nadmiaru złota.

Moderator: Caindel

przez Dragonias » Wt, 22 paź 2013, 17:15:34

Czytając post Gromela wpadłem na ten pomysł :D .

Wbijanie kolejnych poziomów polega na nabijaniu skarpety w niepotrzebne złoto. Może by tak wprowadzić mikstury PA dostępne w sklepie.
Mikstura 10 PA - cena 10/25/k(?) za butelkę
Troszkę przyspieszy, ale nie aż tak mocno, wbijanie poziomów no i będzie na co wydać mechaniczną kasę.

Kolejna sprawa - coś dla graczy fabularnych.
Mikstura umiejętności cena 50/200k (?) za butelkę dodaje 1 pkt fabularny naszej postaci.
Niektórym graczom brakuje pewnie pkt aby mogli rozszerzyć możliwości swoich postaci.
No i tak można by było stworzyć miksturę biegłości, cech, atutów, zdolności czy nawet punktów sławy, bo z fabularnego punktu widzenia, kto ma złoto, może być sławny :D
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Shaed » Wt, 22 paź 2013, 17:31:30

W sumie... ale co do PA zauważ, że przez to próba dogonienia starych wyjadaczy przez nowych będzie skazana na porażkę. Zawsze! Rzemyk z wioskami będzie mógł nabijać doświadczenie i biegłość znacznie szybciej niż ktokolwiek inny.

Co do pkt fabularnych... Sławę na pewno nie! Ludzie się produkują, żeby opisy pikne stworzyć, a ktoś inny za trochę złota to samo miałby mieć? Niet!

Poza tym złoto już niebawem będzie można wydawać na przykład na posiadłości i temu podobne (osobiście mam kilka podań przygotowanych, które czekają tylko na pozwolenie).
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Dragonias » Wt, 22 paź 2013, 17:38:10

No to wywalę swoje argumenty.

Nie patrzmy na grę z perspektywy starych wyjadaczy, bo zasłużyli sobie na to co mają. Nie mam zamiaru im nic odbierać i ułatwiać. Kolejna sprawa, nie każdy gra tylko fabularnie i bawi się w Organizacje. Tacy gracze też muszą mieć na co wydawać złoto. Teraz to wydaje się dziwne, bo wielu ma zapasy w złocie, ale gdyby mieli wybierać, wszystko do Organizacji, czy zakupię kilka mikstur, pewnie każdy skorzystał by w jakimś stopniu z drugiego. Podobnie PS, gracz mechaniczny ma tez prawo być sławnym, bo jest bogaty. Oczywiście takie mikstury byłyby strasznie drogie, wręcz nieosiągalne dla szaraków. Kolejna sprawa, na np: 60 lev ile takich mikstur PA za dzienny utarg gracz zakupi?, 20/30?. A na cały poziom to kilka pewno procent.
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Shaed » Wt, 22 paź 2013, 18:23:46

Dobrze to nie patrzę już, po prostu ja osiągnąłem co chciałem osiągnąć i zacząłem myśleć o takich co dopiero próbują :D

Cóż jeśli byłaby odpowiednio droga... Choć tutaj trudno wyważyć, jak droga być powinna taka miksturka. Nie mniej, tym nie ja bym się martwił więc przejdę dalej do sławy. Jasne, że ma prawo być sławnym! Ale klikanie nie jest tak wymagające jak napisanie kilku stron tekstu. Znacznie lepiej byłoby dodać dla mechanicznych osobne znaczki... Ala ja wiem... sztabki złota układające się w ładne górki? Coś co pozwalałoby mechanicznym i mechaniczno-fabularnym pokazać, że z kasą to oni problemu nie mają. Oczywiście jeśli nie odpowiadają im rzeczy fabularne. Odznaczenia, ordery, ramki... No tutaj można wpaść na wiele fajnych pomysłów (No jeszcze z wykonaniem to osobny problem) ale PSy, jednak zostawiłbym piszącym.
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Dragonias » Wt, 22 paź 2013, 18:30:11

Kłóciłbym się ale odpuszczę, fakt, PS za wkład w fabularna stronę gry są bezcenne, dlatego byłbym za twoim pomysłem dla typowych mechanizatorów. Pomysł wydaje się mieć szersze perspektywy, gdyż niesie za sobą sporo nowych możliwości, zarówno od strony mechanicznej jak i fabularnej.

Przykład z mojego doświadczenia:
Lev 40 wbijam w około miesiąc, teraz już idzie bardzo wolno, w porównaniu z tym co było. Gdybym miał dostęp do PA za złoto i odpowiednio to wykorzystał, trwało by to może 10 dni szybciej. Fabularnie na 40 lev można już dość konkretnie uformować postać a wiadomo, im szybciej, tym lepiej. Od 40 lev i tak szło by wolno, zwłaszcza, gdybyśmy zaczęli inwestować kasę np w pkt fab, atuty itd.
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Phobos » Wt, 22 paź 2013, 21:12:47

Za pomysłem Dragoniasa, który generalnie traktuje o przyspieszeniu levelowania postaci, na korzyść przemawiać zdaje się fakt, że wymagania, co do uzyskania większości profesji, a w związku z tym i możliwości fabularnych, są dość... wyśrubowane.
Dla przykładu:
Aby uzyskać profesję Szamana, którym gram obecnie, potrzebny jest 45-ty poziom (warunki wyboru profesji, uwarunkowane Umiejętnościami). Teoretycznie można uzyskać tę konkretną profesję szybciej (sesje premiowane), jednak jest jeszcze jeden warunek, czysto mechaniczny - biegłość w Magii bojowej, możliwej do uzyskania tylko na Arenie, poprzez walki z potworami. Przymusza to graczy mechanicznych do uzyskania 45-go poziomu, by spełnić wymogi pod względem punktów Umiejętności (cały czas mowa o profesji Szamana), zaś graczy fabularnych do gry mechanicznej, by uzyskać 100 pkt biegłości w Magii bojowej.

Pomysł Dragoniasa daje szansę graczom mechanicznym na uzyskanie wybranej profesji (a co za tym idzie - Konsekwencje wyboru w postaci bonusów do statsów cech) nieco szybciej, niż na dzień dzisiejszy. Wprawdzie gracze czysto fabularni wciąż mają pod górkę (wymóg Biegłości), ale to inna bajka.
Przypominam, że gracz fabularny, który dopiero zaczyna grę (bez względu na stopień poznania realiów KF), na początkowych poziomach nie ma szans na wszystkie profesje, wykazywane w Karcie Postaci.
Avatar użytkownika
Phobos
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 184
Dołączył(a): N, 25 paź 2009, 19:35:02
ID: 12930

przez Mistic » Wt, 22 paź 2013, 21:52:18

Weźcie pod uwagę, że póki T nie wróci to wszelkie pomysły mechaniczne są dość teoretyczne :) Zachęcam za to do przeniesienia sił na elementy fabularno-opisowo-eventowe, czyli to co mg są w stanie zrealizować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Ebbervar » So, 19 kwi 2014, 01:15:08

Niedługo gracze będą narzekać, że im brakuje złota, jak będzie konieczność wykupywania lokacji, utrzymywania lokacji (np wynajem ochrony, zatrudnienie pracowników (npc)), wykonania statków itp. Czasy, że wszystko za darmo i gnicie złota się skończą.
Temat przenoszę do mechaniki. Do wykonania.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 11:11:54

Nie wiem dlaczego to wylądowało w do wykonania, przenoszę do archiwum.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1


Powrót do Odrzucone

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość