Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Umiejętności i słabości ras

Miejsce tworzenia systemu fabularnego. Wszelkie pomysły na zmianę, nowe opisy, fabularne wydarzenia itd.

Moderator: Skrybowie

Regulamin działu
Forum przeznaczone do archiwizacji. Proszę nie zamieszczać nowych tematów.

przez Thoran Rion » Cz, 10 gru 2015, 20:38:43

Każdy opiekun rasy musi przygotować takie umiejętności i słabości dla swojej rasy, potem proszę przesłać je do mnie na PW na forum. Przejrzę i zostaną wpisane na wiki i do gry. Uwaga, dla ras podstawowych także można wg tego schematu rozpisać umiejętności i słabości. Jeśli ktoś chciałby się tego podjąć to zachęcam.

1. Rasa musi mieć 4 umiejętności i 2 słabości.
2. Umiejętności mogą dawać mechaniczny bonus, może nim być:
a) +do cech postaci w %
b) +do statystyk walki w % (Atak, Obrona, Unik, Obrażenia, Inicjatywa)
Wybrany % nie może być większy niż 20 w sumie dla wszystkich zdolności. Jeśli umiejętność nie daje bonusu mechaniczne liczymy ją jako 5 do ogólnej sumy (czyli jeśli mamy np. zdolność "zauroczenie" która nie dodaje do cech ani statystyk to liczy się ona jako 5 do ogólnej sumy umiejętności, czyli na pozostałe możemy wydać 15%).
Umiejętność może wymagać testu (jak np. wspomniane "zauroczenie"), wtedy wybieramy cechę lub cechy, na które test musi zostać przeprowadzony. Do takiego testu dodajemy obligatoryjnie modyfikator 100 punktów.
3. Słabość mogą wpływać na statystyki postaci, jeśli mamy przynajmniej jedną umiejętność, która modyfikuje statystyki na plus, musimy dodać jedną słabość, która modyfikuje statystyki na minus. Jako, że można mieć tylko dwie słabości ich wartość zawsze będzie 2x mniejsza niż wartość umiejętności i w sumie będą dawać -10%.
4. Jeśli rasa nie ma żadnej umiejętności modyfikującej statystyki słabości także nie muszą ich modyfikować i mogą dotyczyć aspektów typowo fabularnych. Wtedy każda słabość i każda umiejętność ma wagę 5.
5. Rasa może posiadać dodatkowo do 4 fabularnych zdolności.


Opisywane/opisane:

Haressdreni - Natrea
Jaszczury - Natrea
Koboldy - Natrea
Nagowie - Natrea
Leonidzi - Nessha
Drowy - Deus
Elfy - Faelivnir (Samalai)
Centaury - Tukan
Anioły - Ethan
Ludzie - Nessha
Suli - Chochlik
Orkowie - Deus
Wampiry - Mistic
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Natrea » Cz, 10 gru 2015, 21:26:52

Haressdreni, Jaszczury, Koboldy i Nagowie, słowem - biorę gady!
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Nessha » Cz, 10 gru 2015, 21:43:16

Jak jeszcze nikt nie zaklepał, to ja przygarnę leonidów pod swoje ramiona ;)
Obrazek

Armia chomików ma większy potencjał niż smoki - Rozczulony przeciwnik nie będzie atakował a chomiki wgryzą im sie w gardła
Avatar użytkownika
Nessha
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 403
Dołączył(a): N, 14 wrz 2014, 22:15:28
Lokalizacja: Zamrażalnik
ID: 4186

przez Deus » Cz, 10 gru 2015, 21:48:08

Jeśli można to biorę Drowy.
Avatar użytkownika
Deus
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 137
Dołączył(a): So, 22 cze 2013, 16:46:30
ID: 7511

przez Thoran Rion » Cz, 10 gru 2015, 22:25:10

Tylko w tym temacie można się zgłaszać więc na pewno jesteście pierwsi :)

Już pojawił się tego typu problem więc wyjaśniam, jeśli zdolność lub wada działa dłużej niż jedna turę to trzeba rozpisać jej działanie na konkretną liczbę tur np. jeśli mamy regenerację u wilkołaków która może regenerować 8% HP, i chcemy by działała przez 4 tury to co turę może zregenerować 2% HP bo 4*2=8. Może też w jednej turze zregenerować 8% oczywiście.

Ograniczenie co do wykorzystania aktywnych zdolności jest takie, że jeśli zdolność jest używana podczas jednej tury to kolejny raz możemy jej użyć za 10 tur. Okres ten się skraca jeśli zdolność wykorzystujemy więcej niż 1 turę o liczbę tur jaką trwa, czyli jeśli trwa leczenie przez 8 tur to 10 - 8 = 2. Czyli kolejny raz możemy się leczyć po 2 turach.
Jeśli z czymś mielibyście problem to piszcie do mnie postaram się to rozwikłać.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Faelivnir (Samalai) » Cz, 10 gru 2015, 23:22:03

To ja wezmę... elfy? Tak, na pewno wszyscy czują się zaskoczeni.
Avatar użytkownika
Faelivnir (Samalai)
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 417
Dołączył(a): So, 1 lis 2014, 16:19:26
Lokalizacja: Kraków
ID: 27

przez Zyvryk » Cz, 10 gru 2015, 23:23:27

Deus napisał(a):Jeśli można to biorę Drowy.

Na jaszczurkach i kotowatych się nie znam. Co do Drowów, po co ich zmieniać? Mają 2 zalety i jedną wadę, całkiem fajnie to działa i się komponuje ze sobą.
Czy to oznacza, że wilkołaki które posiadają aż 17 zdolności rasowych, teraz będą musieli zrezygnować z 11?
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Natrea » Cz, 10 gru 2015, 23:39:18

Rozumiem, że to jest rozpisywanie od nowa, tak? Nie można się podpierać występującymi już w grze? Dla upewnienia pytam, nu!
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Zyvryk » Cz, 10 gru 2015, 23:51:17

Rozumiem, że to jest rozpisywanie od nowa, tak? Nie można się podpierać występującymi już w grze? Dla upewnienia pytam, nu!

Z tego co ja rozumiem, to w ogóle rasom podstawowym nic jeszcze zmieniać nie trzeba. A zasada jak na razie tyczy się tylko ras premiowanych.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Natrea » Cz, 10 gru 2015, 23:59:25

Dla ras podstawowych też można rozpisać, wyraźnie jest wspomniane.
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Nessha » Pt, 11 gru 2015, 00:00:26

W pierwszym poście jasno napisane zostało iż : dla ras podstawowych także można wg tego schematu rozpisać zdolności i wady. Co z automatu nie blokuje nikomu możliwości rozwinięcia opisu rasy o takie podpunkty. Nie jest to PRZYMUS, a skoro ktoś chce to rozpisać, w czym problem? Dla mnie to i lepiej, przynajmniej będzie wiadomo, jaka rasa ma konkretne zalety i wady *mimo że już, to będzie to bardziej rozwinięte*
Obrazek

Armia chomików ma większy potencjał niż smoki - Rozczulony przeciwnik nie będzie atakował a chomiki wgryzą im sie w gardła
Avatar użytkownika
Nessha
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 403
Dołączył(a): N, 14 wrz 2014, 22:15:28
Lokalizacja: Zamrażalnik
ID: 4186

przez Thoran Rion » Pt, 11 gru 2015, 00:32:32

Jeśli jakaś rasa ma podgrupy to rozpisuje 4 zdolności i 2 wady dla każdej z nich.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Tukan » Pt, 11 gru 2015, 11:52:57

To ja capne koniki, jak już dalej są i teoretycznie jestem ich pisarzem xD
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Tukan » Pt, 11 gru 2015, 13:58:18

Mam pytanko jeszcze.

Czy wady i zdolności będą miały mechaniczny wpływ podczas walk z mobami, innymi graczami, czy podczas tworzenia przedmiotów?
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Thoran Rion » Pt, 11 gru 2015, 14:05:38

Tukan napisał(a):Mam pytanko jeszcze.

Czy wady i zdolności będą miały mechaniczny wpływ podczas walk z mobami, innymi graczami, czy podczas tworzenia przedmiotów?


Właśnie o tym myślałem ^^, myślę, że tak.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Następna strona

Powrót do System Fabularny

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości