Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Umiejętności i słabości ras

Miejsce tworzenia systemu fabularnego. Wszelkie pomysły na zmianę, nowe opisy, fabularne wydarzenia itd.

Moderator: Skrybowie

Regulamin działu
Forum przeznaczone do archiwizacji. Proszę nie zamieszczać nowych tematów.

przez Nydard » So, 12 gru 2015, 13:26:54

Thoran Rion napisał(a):
Nydard napisał(a):To czym będą różnić się rasy premiowe od podstawowych?


Niczym nie muszą sie różnić. Premiowość tych ras nie opiera się na tym, że są lepsze od innych, opiera się na ich elitarności.


Możesz wyjaśnić co przez to rozumiesz?
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Epilog » So, 12 gru 2015, 13:41:45

Może warto byłoby rozważyć zwiększenie liczby tych zdolnosci i wad do przynajmniej 6/3, chocby z ograniczeniem, że te nadliczbowe maja byc tylko fabularne albo wady maja byc znacznie mocniejsze?
Takie okrawanie strasznie szkodzi tym rasom, odbierając im unikalność i kluczowe aspekty fabularne.
"Step 1 - I want you to bleed for me
Step 2 - I want you to kill for the thrill of it
Step 3 - I want you to love the taste of murder
Step 4 - I want you to die"


Obrazek
Avatar użytkownika
Epilog
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pn, 16 kwi 2012, 08:14:02
ID: 813

przez Thoran Rion » So, 12 gru 2015, 13:55:42

Myślę, że 4 zdolności rasowe to aż nadto ^^ Dodawanie pierdyliarda zdolności wrodzonych jest nieuczciwe. Wszyscy chcą być OP ale to nie ta droga.

@Nydard - yyyy *bezradny*
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Deus » So, 12 gru 2015, 14:06:55

Zgadzam się z T, te zdolności mają pokazać w czym się dana rasa wyróżnia i jakie ma słabości a nie tworzenie uniwersalnych super ras.
Avatar użytkownika
Deus
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 137
Dołączył(a): So, 22 cze 2013, 16:46:30
ID: 7511

przez Nydard » So, 12 gru 2015, 14:09:48

Ok, to może inaczej. Czemu premiówki mają być płatne, skoro oferują jedynie swoją "elitarność"?
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Nominis » So, 12 gru 2015, 14:18:53

A ja bym stworzył jakąś super rasę, np, Bogów. taki bóg chadzający sobie po Fallathanie to była by fajna sprawa. Określić rygorystyczne reguły zostania takim bogiem co by nagle wszyscy nie byli bogami i jazda. uzależnić to np. od pkt sławy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Lord Patelnia » So, 12 gru 2015, 14:32:40

Nominis napisał(a):A ja bym stworzył jakąś super rasę, np, Bogów. taki bóg chadzający sobie po Fallathanie to była by fajna sprawa. Określić rygorystyczne reguły zostania takim bogiem co by nagle wszyscy nie byli bogami i jazda. uzależnić to np. od pkt sławy.

Spoko, ale anioły już są na KFie od paru lat. :v

Osobiście jestem za tym, co wyrażają niektórzy przedmówcy, czyli daniem premiówkom nieco większej ilości dopuszczalnych zdolności i wad, chociaż nie będę jakoś uporczywie nalegał żeby to wprowadzić. :P

Chcę tylko zaznaczyć, tak aby było jasne, że jeśli ktokolwiek postanowi rozpisać zdolności i wady dla ludzi to im witki z pośladków powyrywam, bo to jedyna najbardziej difaltowa rasa w każdym uniwersum i niech nikomu do głowy nie przyjdzie tego zmieniać. To tyle ode mnie. xD
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Nominis » So, 12 gru 2015, 14:38:34

Lord Patelnia napisał(a):Spoko, ale anioły już są na KFie od paru lat. :v


Anioły są super rasą??? A moja propozycja to tylko przykład super rasy, no akurat z bogiem mi się skojarzyła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Epilog » So, 12 gru 2015, 14:49:49

Thoran Rion napisał(a):Myślę, że 4 zdolności rasowe to aż nadto ^^ Dodawanie pierdyliarda zdolności wrodzonych jest nieuczciwe. Wszyscy chcą być OP ale to nie ta droga.


6 zdolnosci i 3 wady, o wiecej nie proszę.
Dlatego tez proponuje by te dodatkowe zdolnosci (powyżej 4) były wyłącznie fabularne, a nawet by wzmocnić wady. Pomoże to odzwierciedlić naturę rasy, a zarazem nie uczyni żadnej z nich OP.
"Step 1 - I want you to bleed for me
Step 2 - I want you to kill for the thrill of it
Step 3 - I want you to love the taste of murder
Step 4 - I want you to die"


Obrazek
Avatar użytkownika
Epilog
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pn, 16 kwi 2012, 08:14:02
ID: 813

przez Thoran Rion » So, 12 gru 2015, 15:10:02

Nydard napisał(a):Ok, to może inaczej. Czemu premiówki mają być płatne, skoro oferują jedynie swoją "elitarność"?


Bo to nie paytowin. Nie ma przymusu wchodzenia do ras premiowanych, ludzie to robią bo te rasy się im podobają a nie dlatego, że mają super OP perki.

@Epilog, nie. Nie ma zdolności wyłącznie fabularnych, każda ma znaczenie bo inaczej nie ma sensu jej istnienia.

To może inaczej bo może rzeczywiście sie nie rozumiemy. Daj jakiś przykład takiej zdolności którą uważasz za fabularną.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Tukan » So, 12 gru 2015, 15:26:02

Co do ras premiowanych:
Są premiowane, bo są *teoretycznie* dużo trudniejsze do klimatycznego grania. Dlatego osoba która gra premiówką musi sama tego chcieć ale i musi udowodnić że umi to robić.

Co do większej ilości zdolności... Nope. Wszystko powinno być równe. KF jest, jak T zaznaczył i zaznaczał nie raz, grą która nie jest PayToWin. Na całe szczęście.

Co do OP aniołów... Nie komentuje ^^ Jedynie śmiechnę :3

Zdecydowanie zgadzam się z Patelnią co do zdolności ludzi. To je rasa zbyt różnorodna! I to jest rasa typowo LearnToPlay. Najłatwiejsza i jednocześnie najtrudniejsza z ras na fal :)

I pomysł z bogiem/inną rasą OP... NOPE! Po co? Chcesz być fajny i unzajebabwe? Ugraj.
Przykład nr. 1 Telkir i Boom. Grają w cholerę długo. Drugi z nich jest "bogiem" mechanicznym. Wszyscy się go boją pod względem mechaniki. Ale fabularnie nikt go nie zna więc fabularnie *mówiąc kolokwialnie* się nie liczy. Telek zanim zrobił swojego pedowilka miał kata-wojownika. Wszyscy fabularnie znali Telkira i większość bała się z nim walczyć FBULARNIE. Obaj ugrali swoje pozycje "bogów".
Przykład nr. 2 Weszły punkty wpływów. Mają dawać konkretne rzeczy. Stanowiska polityczne. Chcesz być Hersztem Urr? NOŁ PROBLEMO! A może Cesarzem, bo co?! DAJESZ! Ugraj to. Masz możliwość.

Tyle od Tłuka xD
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ethan » So, 12 gru 2015, 15:36:42

Co do OP aniołów... Nie komentuje ^^ Jedynie śmiechnę :3
'

Jak każdy trol, który gówno wie, a się wypowiada :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Nominis » So, 12 gru 2015, 15:46:51

Tukan napisał(a):
I pomysł z bogiem/inną rasą OP... NOPE! Po co? Chcesz być fajny i unzajebabwe? Ugraj.
Przykład nr. 1 Telkir i Boom. Grają w cholerę długo. Drugi z nich jest "bogiem" mechanicznym. Wszyscy się go boją pod względem mechaniki. Ale fabularnie nikt go nie zna więc fabularnie *mówiąc kolokwialnie* się nie liczy. Telek zanim zrobił swojego pedowilka miał kata-wojownika. Wszyscy fabularnie znali Telkira i większość bała się z nim walczyć FBULARNIE. Obaj ugrali swoje pozycje "bogów".
Przykład nr. 2 Weszły punkty wpływów. Mają dawać konkretne rzeczy. Stanowiska polityczne. Chcesz być Hersztem Urr? NOŁ PROBLEMO! A może Cesarzem, bo co?! DAJESZ! Ugraj to. Masz możliwość.

Tyle od Tłuka xD


Przeciwny bym był temu, aby każdy mógł zostać super rasą, dlatego pisałem o jakimś rygorystycznym warunku. Np. uzależnic to od pkt sławy, albo jakiś lvl trza mieć do tego jakaś profesja, można też w ten sposób że postać musi się czymś konkretnym wyróżnić w fabule. Można by wprowadzić te wszystkie wymagania naraz i jeszcze więcej, a po co nam taki bóg??? Zgodzę się że Boom to kozak wszystkich kozaków na KF, ale wprowadziło by to w religie coś świeżego i dało by możliwość fabularnego wpływu na losy świata. Fajnie by było gdyby bogami mogli grać jacyś kumaci gracze. Mogli by bogowie między sobą konkurować o wiernych np. Coś jak mitologii gdzie bogowie mieli kontakt fizyczny z ludźmi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Tukan » So, 12 gru 2015, 15:49:21

Nominis napisał(a):Przeciwny bym był temu, aby każdy mógł zostać super rasą, dlatego pisałem o jakimś rygorystycznym warunku. Np. uzależnic to od pkt sławy, albo jakiś lvl trza mieć do tego jakaś profesja, można też w ten sposób że postać musi się czymś konkretnym wyróżnić w fabule. Można by wprowadzić te wszystkie wymagania naraz i jeszcze więcej, a po co nam taki bóg??? Zgodzę się że Boom to kozak wszystkich kozaków na KF, ale wprowadziło by to w religie coś świeżego i dało by możliwość fabularnego wpływu na losy świata. Fajnie by było gdyby bogami mogli grać jacyś kumaci gracze. Mogli by bogowie między sobą konkurować o wiernych np. Coś jak mitologii gdzie bogowie mieli kontakt fizyczny z ludźmi.



Dobra... Z innej beczki. Znasz opis świata Fall? Opis potęg? Jak tak, to zauważysz czemu bogowie - gracze nie przejdą. Jak nie, to polecam przeczytać :) Oprócz tego, że fajna lektura, to sporo można się dowiedzieć ;)
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Epilog » So, 12 gru 2015, 15:55:23

Thoran Rion napisał(a):@Epilog, nie. Nie ma zdolności wyłącznie fabularnych, każda ma znaczenie bo inaczej nie ma sensu jej istnienia.

To może inaczej bo może rzeczywiście sie nie rozumiemy. Daj jakiś przykład takiej zdolności którą uważasz za fabularną.


Chodzi mi o takie zdolności, które nie dają żadnych wymiernych bonusów do statystyk, nie dają przewagi w walce ani bonusu do rzutów i głównie są stosowane jako taki smaczek fabularny, czasami dający co najwyżej okazję do rzutu.
Przykładowo: Telepatia różnych ras (anielska, aenarska, sulska) - pozwalająca na przesłanie przekazu myślą, lecz nie dając swobody w czytaniu czyichś myśli
Aenarska Pamięć absolutna - która nie czyni postaci wszechwiedzącą, lecz pozwala jej na przypomnienie sobie w odpowiednich warunkach określonej, posiadanej wiedzy
wampirza Prawdziwa Twarz - Podczas posiłku oraz szału krwi, Wampir przybiera pierwotny wygląd rasy swych ojców. Powrót do normalnego wyglądu następuje po 5 minutach od posiłku i po godzinie od ustania szału.
"Step 1 - I want you to bleed for me
Step 2 - I want you to kill for the thrill of it
Step 3 - I want you to love the taste of murder
Step 4 - I want you to die"


Obrazek
Avatar użytkownika
Epilog
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pn, 16 kwi 2012, 08:14:02
ID: 813

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do System Fabularny

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości