Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Słońce, pory roku i temperatura na KFie

Zanim zadasz pytanie na forum odnośnie gry, sprawdź czy nie ma już jakiegoś poradnika dotyczącego Twojego problemu.

Moderatorzy: Caindel, Astenna

przez Robb » Cz, 21 maja 2015, 23:33:20

Topic ten powstał w oparciu o to, co napotkałem w pierwszej prowadzonej przeze mnie sesji, jako MG.
Okazuje się, iż sprawa słońca tylko z pozoru jest błaha, Gracze piszą o nim na bazie tego, co znają z realnego życia. Nie dziwię się - sam też tak robiłem. Zaznaczam, że uczę się, a pozyskaną od Astenny wiedzą chciałbym się podzielić
To, co wydawało się nam wszystkim oczywiste (słońce grzeje, pot się po tyłkach leje) jest w rzeczywistości często powtarzanym błędem. Jeśli podobny temat został już poruszony, to po mojej sesji, która jest dużym codziennikiem widać, że wymaga ponowienia.

Obrazek


- Głównym zadaniem Solimusa jest dawanie jasności.
- Solimus to nie jest takie słońce jakie mamy w realu. Nie ma promieni, które przenikają w skórę, gdzie wytwarzają się pigmenty. NASZE POSTACI SIĘ NIE OPALAJĄ.
- Udar, poczucie gorąca, mdłości, mdlenie zdarzają się od gorąca unoszącego się w powietrzu, które bije od ziemi, nie od Solimusa. (Nie ma czegoś takiego, jak upał od słońca)
- Solimus daje niewiele ciepła (można go porównać do ciepła, które daje słońce w kwietniu), klimat i pogoda są zależne w głównej mierze od tego co się dzieje wewnątrz Terrum
- W Reptilii jest cholernie gorąco, bo to wpływ strumieni law, które oddziałują na warstwy ziemi.
- Pogoda na Sferrum jest zmienna i kapryśna, praktycznie nigdzie nie występują cztery pory roku. Związane to jest z podziemnymi rzekami lawy, które przelewają się w trzewiach Terrum. Tam gdzie lawa jest blisko powierzchni jest ciepło a tam gdzie daleko jest zimno.
- Pustynie powstają w miejscach, gdzie przebiegają lub łączą się rzeki lawy. Jest tam tak ciepło, że żadna roślina nie dała rady przetrwać.
- Wiatr w Sferrum jest wynikiem ruchu Terrum, ale jest też związany ze zmianami temperatur (rzeki lawy okresowo mogą zanikać i pojawiać się), co wiąże się ze zmianami ciśnienia i poruszaniem mas powietrza.
Avatar użytkownika
Robb
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 50
Dołączył(a): N, 23 mar 2014, 10:49:49
ID: 9354

przez Astenna » Cz, 21 maja 2015, 23:45:20

Robb, już Ci mówiłam, że mało kto czyta kosmologię, mało kto interesuje się budową tego Sferrum.

Obrazek


Choćby postać rok plackiem leżała na plaży w Reptilii to nie opali się na śliczny złoty brąz.
Ludzie (obok Krasnoludów) są rdzennymi mieszkańcami Fallathanu, powstali wraz z narodzinami tego Sferrum, czyli to wtedy utworzyły się poszczególne szczepy ludzi, z określonymi odcieniami skóry, od białej w Wutanie, po ciemnoskórych Daakarów.
Nie ma czegoś takiego jak "ogorzała od słońca" twarz. Rybacy mają zniszczoną skórę przez wiatr, sól morską, ale nie od opalania.

W Fallathanie nie ma temperatury w skali Celsjusza tzn. unikamy, nie stosujemy tego określenia. Piszemy ogólnie - jest zimno, ciepło, gorąco, chłodno.
Było o tym mówione w dziale Pogoda, która jest w trakcie rozpiski (miał to dokończyć Edmund, ale nie zrobił tego).
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Nydard » Pt, 22 maja 2015, 07:09:27

Astenna ma rację. Na wiki jak wół stoi, że Solimus nie grzeje.

Ale tak trochę z innej beczki. Może warto w końcu opracować miary, jakimi posługują się postacie? Miarą długości może być nawet łokieć Cesarza, ale niech coś będzie.
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 07:47:44

Zrobilibyście grafikę poglądową z tymi informacjami w skrócie? To podeślę wszystkim linka do niej?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Sharahin » Pt, 22 maja 2015, 07:56:45

Obrazek, który pokazujecie jest dość słaby jak dla mnie, z dwóch przyczyn.

1. Jak może Solimus chować się pod terrum, jak z obrazka wynika, że wystaje do wewnątrz barrum. Gdyby puścić schemat w ruch, to oba świecące ciała "rozbiłyby" sie o terrum zamiast się pod nie wślizgnąć.

2. Na moje pytanie o barrum:
"Gwiazdy (czyli światło Solimusów innych Sferrumów) przez nie prześwitują, więc stąd moje pytanie o przezroczystość. Pytam jako gracz, nie chodzi mi o wiedzę postaci."
Thoran odpowiedział jasno:
Thoran Rion napisał(a):Raczej przez nie nie prześwitują bo barrum jest tylko pod terrum.


Na rysunku nie widać, żeby było tylko pod terrum. Jest brązową obręczą, otaczającą całą bańkę.

Nie czepiam się kosmologii, tylko obrazka, że jest słaby. I tak, zrobiłabym lepszy. Tylko niech się w końcu wyjaśni dokładnie jak to się wszystko względem siebie rusza.
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 08:45:45

Sharahin napisał(a):Obrazek, który pokazujecie jest dość słaby jak dla mnie, z dwóch przyczyn.

1. Jak może Solimus chować się pod terrum, jak z obrazka wynika, że wystaje do wewnątrz barrum. Gdyby puścić schemat w ruch, to oba świecące ciała "rozbiłyby" sie o terrum zamiast się pod nie wślizgnąć.


Rysunek jest szkicem zrobionym przez kogoś w paincie i nic z niego nie wynika. Za to z tego wynika: viewtopic.php?p=73847#p73847

Sharahin napisał(a):2. Na moje pytanie o barrum:
"Gwiazdy (czyli światło Solimusów innych Sferrumów) przez nie prześwitują, więc stąd moje pytanie o przezroczystość. Pytam jako gracz, nie chodzi mi o wiedzę postaci."
Thoran odpowiedział jasno:
Thoran Rion napisał(a):Raczej przez nie nie prześwitują bo barrum jest tylko pod terrum.


Na rysunku nie widać, żeby było tylko pod terrum. Jest brązową obręczą, otaczającą całą bańkę.

Nie czepiam się kosmologii, tylko obrazka, że jest słaby. I tak, zrobiłabym lepszy. Tylko niech się w końcu wyjaśni dokładnie jak to się wszystko względem siebie rusza.


O.o
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Lamarath » Pt, 22 maja 2015, 09:53:14

Thoran Rion napisał(a):
Sharahin napisał(a):Obrazek, który pokazujecie jest dość słaby jak dla mnie, z dwóch przyczyn.

1. Jak może Solimus chować się pod terrum, jak z obrazka wynika, że wystaje do wewnątrz barrum. Gdyby puścić schemat w ruch, to oba świecące ciała "rozbiłyby" sie o terrum zamiast się pod nie wślizgnąć.


Rysunek jest szkicem zrobionym przez kogoś w paincie i nic z niego nie wynika. Za to z tego wynika: http://www.gildwars.net/viewtopic.php?p=73847#p73847


No i to jest dobry obrazek.
Jakby był na wiki to by nawet opisu nie było potrzeba, bo wszystko jest z niego jasne ;)
Avatar użytkownika
Lamarath
Giermek
Giermek
 
Posty: 261
Dołączył(a): N, 5 lut 2012, 16:59:53
ID: 24

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 10:04:32

Sharahin rysuje na jego bazie nową wersję :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mazurski » Pt, 22 maja 2015, 10:13:30

Robb napisał(a):- Pogoda na Sferrum jest zmienna i kapryśna, praktycznie nigdzie nie występują cztery pory roku. Związane to jest z podziemnymi rzekami lawy, które przelewają się w trzewiach Terrum. Tam gdzie lawa jest blisko powierzchni jest ciepło a tam gdzie daleko jest zimno.
- Pustynie powstają w miejscach, gdzie przebiegają lub łączą się rzeki lawy. Jest tam tak ciepło, że żadna roślina nie dała rady przetrwać.
- Wiatr w Sferrum jest wynikiem ruchu Terrum, ale jest też związany ze zmianami temperatur (rzeki lawy okresowo mogą zanikać i pojawiać się), co wiąże się ze zmianami ciśnienia i poruszaniem mas powietrza.



hmn... skoro chcecie z tym uświadomić graczy, to trzeba by było np. zaprzestać eventów w karczmie z przywitaniem lata, zimy itd. Tak samo przecież Zyvryk cofnął się w czasie, aby trafić w sezon łowiecki, na tej sesji z kłusownikami. No, ale skoro w Fall nie występują jako takie stałe pory roku to można twierdzić, że sezon w niektórych krajach to cały rok, a rolnicy zbierają plony 2-3 razy w roku.

Można też by zmienić lekko koncepcję tego, póki gra się jeszcze tworzy od nowa. Zrobić np. że w zimie podziemne rzeki lawy chowają się głębiej. Jesień/wiosnę, że nadciągają wiatry, które kłębiły się gdzieś w kącie sfferum.

Gracze i tak będą robić, że w Fall jest zima/lato tak jak w realu, więc może warto nad tym pomyśleć.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 10:43:19

Mazurski napisał(a):
Robb napisał(a):- Pogoda na Sferrum jest zmienna i kapryśna, praktycznie nigdzie nie występują cztery pory roku. Związane to jest z podziemnymi rzekami lawy, które przelewają się w trzewiach Terrum. Tam gdzie lawa jest blisko powierzchni jest ciepło a tam gdzie daleko jest zimno.
- Pustynie powstają w miejscach, gdzie przebiegają lub łączą się rzeki lawy. Jest tam tak ciepło, że żadna roślina nie dała rady przetrwać.
- Wiatr w Sferrum jest wynikiem ruchu Terrum, ale jest też związany ze zmianami temperatur (rzeki lawy okresowo mogą zanikać i pojawiać się), co wiąże się ze zmianami ciśnienia i poruszaniem mas powietrza.



hmn... skoro chcecie z tym uświadomić graczy, to trzeba by było np. zaprzestać eventów w karczmie z przywitaniem lata, zimy itd. Tak samo przecież Zyvryk cofnął się w czasie, aby trafić w sezon łowiecki, na tej sesji z kłusownikami. No, ale skoro w Fall nie występują jako takie stałe pory roku to można twierdzić, że sezon w niektórych krajach to cały rok, a rolnicy zbierają plony 2-3 razy w roku.

Można też by zmienić lekko koncepcję tego, póki gra się jeszcze tworzy od nowa. Zrobić np. że w zimie podziemne rzeki lawy chowają się głębiej. Jesień/wiosnę, że nadciągają wiatry, które kłębiły się gdzieś w kącie sfferum.

Gracze i tak będą robić, że w Fall jest zima/lato tak jak w realu, więc może warto nad tym pomyśleć.



Pory roku występują w Fallathanie zależnie od kraju. Np. W Cesarstwie jest klimat umiarkowany czyli występują pory roku, a w niedalekiej Reptilli cały rok jest tropikalnie. Z kolei w Amarth jest wieczna zima (magicznie sprowadzona ale jednak gdyby pod spodem było ciepło to żadna magia by tego nie przełamała ^^). Każda kraina może mieć swój specyficzny klimat i tylko po to tak jest to zaplanowane.

PS: zmieniłem w wiki opis "praktycznie nigdzie" na "prawie nigdzie".
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1


Powrót do Poradniki

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości