Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Rody making off

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Thoran Rion » Pt, 25 sty 2013, 22:12:19

Ten post nie jest aktualny!


Ród założyć może tylko i wyłącznie arystokrata po przesłaniu historii i herbu rodu do administracji.

Lista rodów:
Na samej górze znajduje się najstarszy ród (najwcześniej założony ). Reszta wyświetla się według kolejności założenia.
Wyświetlanie nazwy rodu:Winchester (Na grze 2123 dni, 19 graczy w rodzie)

Widok rodu
Po kliknięciu w konkretny ród pojawia się jego menu ( załącznik menu )
1. Historia Rodu - przesłana do administratora w celu akceptacji rodu. Można dodawać do niej Notatki, jednak nie można jej zmieniać. ( Forma zakładki - edytor tekstu jak do profilu ).

Dodatkowo można opisać symbole jak sygnety, miecze rodowe, hełm heraldyczny, zawołanie, płaszcz, chorągwie, ordery. ( Forma zakładki - edytor tekstu jak do profilu ).

4 .Drzewo genealogiczne
Po zrobieniu jakiejś pary automatycznie ustawia obok siebie małżonków, kobietę zawsze z lewej strony. Następnie ich dzieci, automatycznie pojawia się napis symbolizujący następne pokolenie. Dzieci zawsze ustawiane są pod smoczkiem. Po najechaniu na jakiś portret pojawia się opis.

Oznaczenie symboli:
Czerwona ramka - mężczyzna
Niebieska ramka - kobieta
Obrączki - małżeństwo
Smoczek - potomstwo
Czerwone pazury - osoba nie będąca potomstwem poprzedniego pokolenia ( żona członka rodu przejmująca jego nazwisko ).
Złoty sygnet - oznacza głowę rodu. Osobę mającą najwięcej wpływów w rodzie, reprezentujący ród.

5. Majątek rodu - zamki, domy, armie, magazyny, miasta, wsie, wszystko co zaakceptowane przez mg. ( Forma zakładki - edytor tekstu jak do profilu ).
6. Kroniki rodu - zbiór linków z codzienników gdzie ród coś robił


Założyciel Rodu ma specjalną opcję edycji rodu
Opcje w panelu rodu:

1. Dodaj wpis do historii rodu
2. Edytuj symbole rodowe ( herbu się nie da )
3. Edytuj majątek rodowy ( zakładka kontrolowana przez mg, tylko zaakceptowane podania )
4. Kroniki rodu - dodaje linki gdzie ród coś robił
5. Dodaj/edytuj członka Rodu: dwie opcje do wyboru NPC i żywego gracza
Napis npc wyświetla się w opisie członka rodu, status gracza można zmienić na npc np po jego śmierci, albo jak gracz nie gra już.


Gracz w dzienniku widzi ustawienia, opis, jak zaakceptuje wchodzi do rodu, dodaje mu się nazwisko.

Uwaga wpisaną osobę można edytować tylko przez 3 dni ! wpisana osoba na zawsze zostanie w

historii rodu.
Każdy może złożyć podanie o ród, nawet jak składa się on z rodziców i dziecka. W ten sposób na kf w końcu każdy będzie miał rodzinę, a nie że 90% ludzi w profilach pisze, że jego rodzice nie żyją :))
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Pt, 25 sty 2013, 23:36:03

masz grafiki na poczcie gmail.
jeśli chodzi o powiązania, to było bardzo ważne, jak chcesz to zamienić to nie zrób papki, bo cię ugryzę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pt, 25 sty 2013, 23:41:05

Ethan napisał(a):masz grafiki na poczcie gmail.
jeśli chodzi o powiązania, to było bardzo ważne, jak chcesz to zamienić to nie zrób papki, bo cię ugryzę :)


No powiazania wydają mi się mocno nieprzemyślanym konceptem w pierwotnej wersji. Jeśli jednej osobie mogę przydzielić ze ktoś jest jej ojcem to po co mam przydzielać info ze ktoś jest dziadkiem albo ciocią. Sama struktura drzewa przecież to określa.
Wrzuć tutaj te grafiki ^^ Najlepiej by było gdybyś korzystał z google docs i google drive. Tam byśmy trzymali wszystkie grafiki.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » So, 26 sty 2013, 00:28:52

jeśli potrafisz zrobić to automatycznie, żeby wskazać tylko jedno powiązanie, a skrypt nakreśli wszystkie pozostałe to super :)
Załączniki
Rody.rar
(4.07 MiB) Pobrane 285 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pn, 27 kwi 2015, 11:59:08

To jeden z elementów wiążący się z wyborem rodu:

1. Różne typy rodów
- włościański - większy przychód z wiosek o 1% dla członków
- mieszczański - więcej prestiżu w mieście o 5%
- kupiecki - mniejsze koszty wystawiania na rynku o 5%
- szlachecki - mniejszy koszt utrzymania wojska w wiosce o 1%
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Astenna » Pn, 27 kwi 2015, 16:21:54

Smoczek - potomstwo
mam nadzieję, że tego symbolu nie będzie. Na drzewkach synowie/córki zazwyczaj pokazywani są jako osoby dorosłe. Ewentualnie ten wymóg dać tylko przy małych dzieciach.
Dodać do listy można czarną wstążkę jako symbol zmarłej postaci.
http://tgfimage.rocks/image/DS0
Bezpośrednie linie mogą być dla potomstwa z prawego łoża.
Przerywaną linię - dla z nieprawego łoża.

Pytanie - czy może być przy rodach miejsce po prostu na wgranie własnego drzewka rodowego, linka?
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Thoran Rion » Śr, 6 maja 2015, 09:13:12

Mam problem z tym jak traktować reset postaci. Otóż dodając kogoś do rodu są sprawdzane rasowe predyspozycje dodawanego czyli członkiem rodu ludzi nie może być jaszczur ale co z resetem? Jak ktoś się zresetuje to może zmienić sobie imię, rasę, wszystko. Są dwie opcje do wyboru:
1. Podczas resetu gracz jest odłączany od rodu a jego postać w rodzie staje się NPCem.
2. Gracz nie może wykonać resetu postaci jeśli jest w rodzie.

Druga opcja ma tę zaletę, że gracz najpierw świadomie musiałby odłączyć się od rodu by wykonać reset. Potem mógłby zostać do niego ponownie przyjęty jeśli nadal spełniałby warunki.
Co myślicie?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Lord Patelnia » Śr, 6 maja 2015, 09:16:53

Obydwie opcje - a co jeśli np głowa rodziny chce zrobić reset i zmienić nieco cechy albo umiejętności? Nie da się wprowadzić skryptu, który uniemożliwia zmianę samej rasy (lub ras niezdolnych do płodzenia potomstwa z innymi rasami) jeśli jest się w rodzie? Komplikuje to sprawy w przypadku chęci dokonania retconu postaci pod względem jakiejś jej części, ale pozostawienia całej reszty, więc i nad tym powinniśmy się zastanowić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Thoran Rion » Śr, 6 maja 2015, 09:21:24

Myślę, że łatwiej zrobić skrypt do resetu tylko tych opcji niż zmieniać kreator postaci ^^

Reset powinien być traktowany jako chęć zmiany postaci. A w związku z tym nawet reset do 1 poziomu już jest ingerencją w ród.

Generalnie po dołączeniu do rodu wszystkie opcje dotyczące zmiany w przeszłości postaci będą zablokowane.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Lord Patelnia » Śr, 6 maja 2015, 09:44:41

Thoran Rion napisał(a):Myślę, że łatwiej zrobić skrypt do resetu tylko tych opcji niż zmieniać kreator postaci ^^

Reset powinien być traktowany jako chęć zmiany postaci. A w związku z tym nawet reset do 1 poziomu już jest ingerencją w ród.

Generalnie po dołączeniu do rodu wszystkie opcje dotyczące zmiany w przeszłości postaci będą zablokowane.

Okej, opcja resetu cech i umiejętności wydaje się być dobrą alternatywą do resetu postaci :D

Natomiast z wyżej wymienionych opcji bardziej sensowna wydaje się dwójka, bo jak sam chyba wspomniałeś można po prostu odejść z rodu, zrobić reset i ewentualnie wrócić, zamiast wymuszać konwersję postaci na NPC. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Sharahin » Śr, 6 maja 2015, 10:12:29

Postać może zechcieć zmienić profesję. To jest całkiem realna zmiana, która może zajść fabularnie. Na przykład był najemnikiem, a zechce teraz być strażnikiem miejskim. (Nie wnikajmy czy takie profesje akurat będą po UPie, to jest przykład.)
W rodzie powinno nie dać się zmienić rasy, płci i pochodzenia, bo tego postać w ciągu życia fabularnego zmienić nie może.
Powinno za to dać się zmienić charakter, cechy i umiejętności, ponieważ bohaterowie zmieniają życiowe role, przechodzą metamorfozy itp.
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Thoran Rion » Śr, 6 maja 2015, 11:49:46

Sharahin napisał(a):Postać może zechcieć zmienić profesję. To jest całkiem realna zmiana, która może zajść fabularnie. Na przykład był najemnikiem, a zechce teraz być strażnikiem miejskim. (Nie wnikajmy czy takie profesje akurat będą po UPie, to jest przykład.)
W rodzie powinno nie dać się zmienić rasy, płci i pochodzenia, bo tego postać w ciągu życia fabularnego zmienić nie może.
Powinno za to dać się zmienić charakter, cechy i umiejętności, ponieważ bohaterowie zmieniają życiowe role, przechodzą metamorfozy itp.


Wybór profesji nie jest powiązany z rodem więc na pewno nie będzie to zablokowane.

Dobra to zablokuję reset bez straty poziomu i zrobię reset samych statystyk. A reset ze stratą poziomu będzie wyrzucał z rodu.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Śr, 6 maja 2015, 19:03:20

Jeśli idzie o postępy tak będzie wyglądać drzewo genealogiczne rodu. Dodawanie nowych członków jest proste a wszystko samo się w drzewko układa.
Załączniki
rudy.png
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Śr, 6 maja 2015, 19:40:40

Daj opcje do wgrywania/dołączenia linku do avka postaci npc, bo będzie brzydko wyglądać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Sharahin » Śr, 6 maja 2015, 21:19:54

I ktoś będzie sprawdzał czy nie ma takich samych avków NPCowych? Moim zdaniem dwie identycznie wyglądające osoby w różnych rodach to śmieszniejsze niż brak avatara na dzrewku.
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

Następna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości