Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Różnice między rasami

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Thoran Rion » So, 4 sty 2014, 11:31:24

Na zamkniętym forum MG rzuciłem taki koncept:

Ok mam propozycję rozwiązania problemu cech rasowych.
Jest to rozwiązanie dwuskładnikowe :)

1. Nowe limity i szkoła
Obecny limit wynosi 700 punktów. W szkole można wyszkolić 100 punków w limicie.
Człowiek ma 200 Siły
Ork ma 225 Siły
Ale w sumie nie ma to większego znaczenia bo człowiek wyda 250 000 złota i też będzie miał 225 Siły nie wydając nawet jednego PC. Także szkoła stanowi tutaj pewien problem.
Rozwiązanie jest dość proste, otóż trzeba rozdzielić Cechy zdobywane ze szkoły od tych zdobywanych za PC. Czyli Cechy zdobyte za PC wliczają się do limitu cech a te zdobyte w szkole nie (więc cecha wyjdzie poza limit).
Ale nie tylko. Trzeba też zmniejszyć/zwiększyć limity cech danych ras zgodnie z ich bazowymi wartościami. Np. wspomniany Ork ma 225 siły więc jego limit powinien wynosić 725.

W sumie Ork może mieć maksymalnie 825 siły (100 ze szkoły ponad limit). W tym czasie Elf będzie miał maksymalnie 775 siły. To tylko 50 punktów różnicy ale aż 5% jeśli idzie o statystykę. Można też pomyśleć o zwiększeniu różnic w cechach czyli dać powiedzmy od 150 do 250 granice. Wtedy jasno by się zaznaczyło, które cechy dana rasa preferuje.

2. Rozkład cech uzależniony od prac które rasa preferuje

Np. Krasnolud jest raczej dobrym kowalem więc rozkładamy mu cechy tak by łatwiej mu było robić przedmioty
Czyli powyżej 200 lub 200 dajemy cechy lub przynajmniej jedną z kompletu:
1. Siła, Wytrzymałość
2. Zręczność, Szybkość
3. Inteligencja, Mądrość

Podobnie ze stylami walki (trzeba przemyśleć różne buildy postaci).



Czy macie jakieś propozycje odnośnie tego? Czy ktoś chciałby rozpisać cechy dla każdej z ras podstawowych?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Puchatek » So, 4 sty 2014, 12:38:11

Jaka jest maksymalna suma wszystkich cech na start?
Avatar użytkownika
Puchatek
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 192
Dołączył(a): Cz, 7 kwi 2011, 23:15:34
ID: 158

przez Thoran Rion » So, 4 sty 2014, 12:42:38

Dwa tauzeny.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » So, 4 sty 2014, 14:09:50

1. Jestem na tak - z założenia profki mają jeszcze rozszerzać limit kilku cech możliwych do wyszkolenia w szkole o 20/40/60/80/100, w zależności od poziomu. Będzie można to jakoś zbalansować jeszcze, coby profki i ten zaproponowany system współgrały.

2. U rzemów wejdzie zmiana w cechach odpowiadających za produkcję przedmiotów i konkretny zestaw będzie mniej znaczący... Choć takim ustawieniem można sugerować jakie przedmioty krasnoludy najczęściej wykonują (a więc w oparciu o jakieś konkretne cechy). Ktoś, kto będzie chciał super lekkiego ostrza elfów do finezyjnych pchnięć, to pójdzie do elfiego kowala, bo taki będzie miał łatwiejszy rozwój pod tym kątem.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » So, 4 sty 2014, 16:21:44

Przedmioty nie są rozróżnione według cech (np: im masz więcej siły, lepiej walczysz dwuręcznym młotem). To trzeba robić globalnie, inaczej żadnej większej różnicy się nie pokaże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Puchatek » So, 4 sty 2014, 18:16:29

Człowiek - all 200
Elf: siła-170; wytrzymałość-170; zręczność-230; szybkość-220; inteligencja-220; mądrość-205; percepcja-210; szczęście-190; siła woli-200; charyzma-185
Krasnolud: siła-230; wytrzymałość-230; zręczność-175; szybkość-190; inteligencja-190; mądrość-200; percepcja-210; szczęście-180; siła woli-205; charyzma-190
Jaszczur- siła-235; wytrzymałość-240; zręczność-175; szybkość-195; inteligencja-180; mądrość-185; percepcja-220; szczęście-195; siła woli-195; charyzma-180
Hobbit- siła-170; wytrzymałość-170; zręczność-235; szybkość-235; inteligencja-200; mądrość-195; percepcja-220; szczęście-210; siła woli-195; charyzma-190
Gnom- siła-190; wytrzymałość-180; zręczność-230; szybkość-200; inteligencja-220; mądrość-215; percepcja-210; szczęście-190; siła woli-190; charyzma-175
Półork- siła-240; wytrzymałość-230; zręczność-190; szybkość-200; inteligencja-175; mądrość-180; percepcja-205; szczęście-195; siła woli-195; charyzma-190
Kobold- siła-170; wytrzymałość-170; zręczność-230; szybkość-230; inteligencja-215; mądrość-215; percepcja-210; szczęście-195; siła woli-195; charyzma-190
Centaur- siła-225; wytrzymałość-190; zręczność-175; szybkość-230; inteligencja-200; mądrość-200; percepcja-210; szczęście-180; siła woli-200; charyzma-190
Nagi- siła-230; wytrzymałość-225; zręczność-175; szybkość-200; inteligencja-200; mądrość-185; percepcja-220; szczęście-190; siła woli-195; charyzma-180

Nie wiem co z półelfami bo mają chyba wejść Fenowie
Avatar użytkownika
Puchatek
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 192
Dołączył(a): Cz, 7 kwi 2011, 23:15:34
ID: 158

przez Acalia » So, 4 sty 2014, 19:25:40

Polork ma wiecej charyzmy niż elf? Jeeeej :mrgreen:
Nie jestem idealna. Jestem tylko człowiekiem.

Więc TAK, mogę się pomylić.
Avatar użytkownika
Acalia
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 728
Dołączył(a): Pn, 9 kwi 2012, 10:21:33
Lokalizacja: Warszawa
ID: 1298

przez Thoran Rion » So, 4 sty 2014, 19:51:11

Puchaty jak da radę to w formie tabelki w google docs to byłoby super ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Puchatek » So, 4 sty 2014, 20:15:37

Ok. Jutro będzie, dzisiaj już nie dam rady. O i dzięki za radę z tą charyzmą. Jak zobaczycie jeszcze jakieś takie niedociągnięcia to piszcie, bo zrobiłem, każde indywidualnie nie patrząc na innych (mój błąd). Na pewno poprawię, zanim dam w tabelkę i jeżeli macie jeszcze jakieś obiekcje, kto czegoś powinien mieć więcej, a czego mniej też poprawię. W końcu nie jestem wszystko wiedzący :D a wbrew pozorom 2000 punktów do rozdania to nie wystarcza jak już się to rozdziela :?
Avatar użytkownika
Puchatek
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 192
Dołączył(a): Cz, 7 kwi 2011, 23:15:34
ID: 158

przez Dragonias » So, 4 sty 2014, 20:44:44

Jak dla mnie to maksymalną wyjściową cechą powinno być 250 a minimalną 150 aby można było faktycznie to "odczuć" i nie bałbym się dawać nawet x2 razy 250. Przykładowo Orka widziałbym tak.
siła-250;
wytrzymałość-250;
zręczność-200;
szybkość-200;
inteligencja-150
mądrość-180;
percepcja-220;
szczęście-210;
siła woli-180;
charyzma-160
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Mazurski » So, 4 sty 2014, 21:15:16

Moim zdaniem bardziej trzeba sie skupić na koncowej wartości, zeby nadal była ta róznica.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Nutmeggy » So, 4 sty 2014, 23:53:17

Szybsza i zręczniejsza od elfów! To mi się podoba : D
Avatar użytkownika
Nutmeggy
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 56
Dołączył(a): Cz, 17 paź 2013, 09:35:45
ID: 8640

przez Condic » N, 5 sty 2014, 02:37:17

Pomysł zajebisty ;x Sam o tym myślałem, ale mnie pewnie nikt by nie słuchał :3

A nie lepiej ugryźć jeszcze dalej? Może lepiej przy tworzeniu postaci dać punkty do rozlokowania (każdemu po 2 tauzeny standardowo) - oczywiście wszystkie cechy z odpowiednim limitem minimalnym i maksymalnym. Wtedy przykładowo ork wyglądałby tak:

siła -210-250
wytrzymałość- 210-250
zręczność- 150-190
szybkość- 200-240
inteligencja- 150-190
mądrość- 170-210
percepcja- 190-230
szczęście- 180-220
siła woli- 180-220
charyzma- 160-200

Czyli tyle samo niższych wartości co wyższych, nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć... A więc możemy dać na początku orkiem charyzmy 160, ale możemy też nawet 200. Różnica między max a min zawsze wynosiłaby tą samą liczbę (na moim przykładzie 40)
Człowiek miałby wszędzie 180-220

Dzięki temu, nawet dwa walczące pierwszaki z jednej rasy, mogą nadal całkiem nieźle się różnić ;) I jeśli chcemy bitnego elfa lub w miarę myślącego orka - nadal mamy szansę coś uszczknąć. Multum możliwości i kombinowania... Oczywiście jeśli komuś się nie ędzie chciało kombinować - będzie możliwość ustawienia cech domyślnych, czyli wszystkie cechy pośrodku tych wartości.


PS: Czy każda rasa nie powinna mieć tego samego szczęścia? Jest to trochę dziwnie patrząc, jak biedny krasnolud jest taki "nieszczęśliwy". Co rasa ma w ogóle do szczęścia, to ja nie wiem :P
- Proszę księdza, to księdza syn!?
- Ciasny ale własny.
Avatar użytkownika
Condic
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 131
Dołączył(a): Pn, 24 gru 2012, 10:42:57
ID: 5179

przez Shaed » N, 5 sty 2014, 03:18:35

A ma! A przynajmniej miała... Były przecież Avatha - dzieci szczęścia :D

Co do zapodanego w temacie pomysłu... Myślę, że świetna sprawa. Wyższe limity nie będą wymagać dobicia do nich, dając tylko dodatkowe możliwości, kto będzie chciał będzie mógł spokojnie pokombinować z większą ilością cech na podobnym (nieco niższym) poziomie, więc wszyscy powinni być szczęśliwi.

Z tym żeby rozdawać samemu... Właściwie to nie wydaje mi się to aż tak potrzebne... Tak naprawdę zatarłoby to różnice między rasami, a powiedzmy sobie szczerze, postacie i tak będą się różnić, bo wszystkie punkty otrzymywane co poziom i tak rozdawane są wedle widzimisię gracza.
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Ethan » N, 5 sty 2014, 05:32:05

Można by też pomyśleć o treningu za kasę. Tzn dostaję co poziom punkty, ale żeby je wydać trzeba posmarować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

Następna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości