Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Różnice między rasami

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Ksyw'dzill » Cz, 21 maja 2015, 13:48:01

Moja idea wyewoluowała z wolna do tego, by różnice rasowe rozwiązać na poziomie atutów. Obecne zdolności i wady przekształcone zostaną na atuty rasowe. Posiadać one będą kilka poziomów (najpewniej 5, jak wszystkie atuty) i będzie je można rozwijać za Punkty Zdolności (PZ) zdobywane na poziomach - podobnie jak teraz ze zdolnościami to jest. Każda postać zaczynać będzie z każdą wadą i zaletą rozwiniętą na 1 (bo to charakteryzuje rasę). Stosunek 1:2 wad i zalet zostanie zachowany, kolejne poziomy będą kosztowały więcej niż poprzednie i będą dawały silniejsze bonusy. Wykupienie wady dawałoby dwukrotność kosztu jej zakupu PZ, które wydać można by było na zalety, co zachęci ludzi do dobierania sobie wad. W ten sposób nie każdy Wampir będzie z racji zdolności mistrzem manipulacji, tylko będzie mógł skupić się przykładowo na regeneracji ran czy impulsie (choć wszystkie zdolności rasowe będzie miał przynajmniej w szczątkowym stopniu rozwinięte). Atuty rasowe będą miały przełożenie zarówno na mechanikę, jak i fabułę, więc będzie można sobie zdywersyfikować postać pod tymi dwoma kątami. Poza zdolnościami rasowymi będą też te, które obecnie są w systemie do rozwinięcia, również za PZ - w ten sposób niedobór wad i zdolności nikomu dokuczać nie będzie, bo jeśli nawet Elf chcieć będzie rozwinąć bezszelestny chód na maksa a brakować mu będzie punktów, różnicę będzie mógł zdobyć poprzez wykupienie sobie ślepoty, albinizmu, brzydoty czy innego syfu.

W ten sposób małe rasy będą miały wadę zmniejszającą siłę, a duże zaletę ją zwiększającą. Ork będzie miał karę do intelektu, podczas gdy gnom będzie szczycił się bonusem. Mocno rozwinięty pod siłę Ork będzie mógł jej mieć efektywnie więcej, niż rasa, która nie będzie miała dostępu do atutu rasowego z nią związanego. Z drugiej strony nie nakazujemy Orkowi koniecznie być dzikim wojownikiem - może walczyć ze swoją naturalną "głupotą", rozwijać się wbrew niej (czyt. nie rozwijać wady związanej z karą do inteligencji). Nieco głupszy i tak będzie (bo 1 poziom wady ma automatycznie), ale to odrobić może zdolnością ogólnodostępną, np. Geniuszem. Z przeciwnościami losu można walczyć, choć trzeba postać wyexpić by zdobyć sobie PZ ^^

No... To to w przybliżeniu byłaby moja idea rozwiązania problemu dywersyfikacji ras.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Thoran Rion » Cz, 21 maja 2015, 14:07:52

Czyli w ogóle nie ruszamy cech czy jednak te limity górne cech dla ras wprowadzić?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Tukan » Cz, 21 maja 2015, 14:14:38

Można by wprowadzić. Bo to na koniec naprawdę daje zróżnicowanie między rasami, które jest w tej chwili zamazane :)
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ksyw'dzill » Cz, 21 maja 2015, 14:18:33

Nie macałbym cech, te górne limity i tak niewiele by robiły - właściwie tyle samo, co poróżnienie bazowych cech, których małe znaczenie jest dla nas problemem w tym temacie. Wtedy Kobold z siłą 700 byłby równie silny co Ork z tą samą wartością cechy. PC powinny być tyle samo warte niezależnie od cechy, którą się rozwija, więc różne koszty rozwoju też raczej odpadają. Wydaje mi się, że recykling zdolności jest najlepszym rozwiązaniem, do rozróżnienia ras miały one służyć, więc niech posłużą :)
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Thoran Rion » Cz, 21 maja 2015, 14:21:46

Ksyw'dzill napisał(a):Nie macałbym cech, te górne limity i tak niewiele by robiły - właściwie tyle samo, co poróżnienie bazowych cech, których małe znaczenie jest dla nas problemem w tym temacie. Wtedy Kobold z siłą 700 byłby równie silny co Ork z tą samą wartością cechy. PC powinny być tyle samo warte niezależnie od cechy, którą się rozwija, więc różne koszty rozwoju też raczej odpadają. Wydaje mi się, że recykling zdolności jest najlepszym rozwiązaniem, do rozróżnienia ras miały one służyć, więc niech posłużą :)


Nom ale kobold mógłby mieć max 650 siły a rok 850 i to już daje różnicę. Zwłaszcza, że ludzie w większości będą mieć ten 100 poziom ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » Cz, 21 maja 2015, 15:13:05

Tą różnicę można oddać również poprzez atuty rasowe. 850 to 150 ponad limit 700 - oznaczałoby to, że zestawienie atutu rasowego siły Orka i Atletyzmu rozwinięte maksymalnie dawałoby bonus +150 do siły. Jeśli górny limit dla cech będzie wspólny, to poróżnienie w atutach rasowych będzie bardziej przejrzyste, jak ktoś spojrzy na informację, że atut dodaje maksymalnie +100 do cechy, to nie będzie musiał dodatkowo zerkać sobie w limit cech danej rasy by mieć świadomość jak sprawa wygląda. Poza tym to, czy będzie to siedziało w atutach czy też cechach nie robi większej różnicy - po prostu różnice rasowe zamieszczamy wtedy w dwóch miejscach zamiast w jednym. No i do tego łatwiej będzie to wszystko mi zaprojektować, jeśli będę wiedział, że tych 21 ras obecnych w grze ma te same limity i poróżniane są ze względu na jedną rzecz... A zdolności rasowych wywalać nie będziemy, bo zwyczajnie stanowią bardziej elastyczny sposób na to ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Mistic » Cz, 21 maja 2015, 16:21:12

Ja zakładam po prostu, że 700 siły kobolda nie jest równe 700 siły orka ^^
Ale toto ze zdolnościami jest fajne @_@
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Thoran Rion » Cz, 21 maja 2015, 18:21:57

Mistic napisał(a):Ja zakładam po prostu, że 700 siły kobolda nie jest równe 700 siły orka ^^
Ale toto ze zdolnościami jest fajne @_@


Tylko, że to założenie jest złe.

Ksyw'dzill napisał(a):Tą różnicę można oddać również poprzez atuty rasowe. 850 to 150 ponad limit 700 - oznaczałoby to, że zestawienie atutu rasowego siły Orka i Atletyzmu rozwinięte maksymalnie dawałoby bonus +150 do siły. Jeśli górny limit dla cech będzie wspólny, to poróżnienie w atutach rasowych będzie bardziej przejrzyste, jak ktoś spojrzy na informację, że atut dodaje maksymalnie +100 do cechy, to nie będzie musiał dodatkowo zerkać sobie w limit cech danej rasy by mieć świadomość jak sprawa wygląda. Poza tym to, czy będzie to siedziało w atutach czy też cechach nie robi większej różnicy - po prostu różnice rasowe zamieszczamy wtedy w dwóch miejscach zamiast w jednym. No i do tego łatwiej będzie to wszystko mi zaprojektować, jeśli będę wiedział, że tych 21 ras obecnych w grze ma te same limity i poróżniane są ze względu na jedną rzecz... A zdolności rasowych wywalać nie będziemy, bo zwyczajnie stanowią bardziej elastyczny sposób na to ^^



Nie wiem co chcesz dodawać do cech jak tam nie ma miejsca, żeby cokolwiek dodać.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Pt, 22 maja 2015, 11:43:12

Limity górne- to ma sens jak różnica w sile między orkiem a elfem będzie np: 700 i 450.
Mniejsze wartości, po prostu nie oddadzą kompletnie nic.

Równowaga cech- Za każde 2 siły, trzeba włożyć 1 w wytrzymałość, podobnie zręczność i szybkość, mądrość i inteligencja.

Druga sprawa - BROŃ - Im większe ma dmg, tym powinien wymagać więcej siły.

a poza mechaniką- umki, powinny być dla niektórych ras ograniczone. Centaur ze wspinaniem się 10 i poziomami mistrzowskimi...
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Tukan » Pt, 22 maja 2015, 19:12:14

Centaury z jazdą konną i woltyżerką… Które są wymagane wszędzie ;/
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ksyw'dzill » Pt, 22 maja 2015, 20:24:33

Dobra, motyw przemyślany.

Pomysł jest mniej więcej taki, jak ten opisany przeze mnie powyżej. Różnica będzie taka, że Zalety Rasowe zamiast bezpośrednio zwiększać cechę, będą zwiększały limit cechy do rozwinięcia w szkole, tak samo profesje (najpewniej 20 za poziom profesji i 20 za poziom atutu rasowego, łącznie 200). Wady będą zarówno bezpośrednio na cechę wpływać, jak i na próg.

Weźmy sobie przykład naszego ukochanego Orka i Kobolda. Kobold maksymalnie uzyskać może 760 cechy (jeśli jest wojem i nie rozwija wady), Ork 900. Szansa na niepowodzenie u Kobolda wynosi 24%, u Orka 10% - stosunek 2,4 - 1. Średni rzut na k1000 ma wartość 500. Skuteczność rzutu w wypadku Kobolda średnio wynosi 260 (760 - 500), w wypadku Orka to 400 (900 - 500). Stosunek skuteczności rzutów to w przybliżeniu 1 - 1,5. Z tego wychodzi, że najsilniejszy Ork jest średnio półtora raza silniejszy niż najsilniejszy Kobold, oraz Kobold zdąży średnio pomylić się dwa i pół raza, nim nastąpi pomyłka Orka. To jest zauważalna różnica, która dodatkowo pogłębia się przy niższych poziomach. Ork może dwukrotnie szybciej rozwinąć sobie cechę (jeśli ma kasę), podczas gdy Kobold zawsze ma siłę niższą o przynajmniej 20 (a prawdopodobnie nie będzie głupi i wykupi sobie tą wadę by móc rozwinąć sobie w zamian dwie zdolności, więc więcej niż 20 kary). Dopiero prawdziwie epicki Kobold może być liczony jak 65% Orka jeśli chodzi o skuteczność jego rzutów i popełniać zaledwie o 140% więcej błędów.

Co do Centaurów z woltyżerką, to o sprawie będzie trzeba pokminić, bo coś warto zrobić ^^ Co zaś się tyczy wspinaczki...
https://www.youtube.com/watch?v=TtUz514rXKo
Parzystokopytne też mogą xD
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Tukan » Pt, 22 maja 2015, 20:41:20

*Ciche mruczenie*
Chyba, żeby usunąć koniki...
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ethan » Pt, 22 maja 2015, 20:42:55

Z tego wychodzi, że najsilniejszy Ork jest średnio półtora raza silniejszy niż najsilniejszy Kobold


Jak tak to zrobicie z wszystkimi cechami to jestem na tak. Takie różnice uważam za znaczne.
Tylko żeby jakieś zdolności itd, nie mogły tego zmniejszyć ponad te liczby.

Określenie cech głównych rasy, też by były niezłe. Określamy w krasnoludzie, że jego głównymi cechami są siłą i wytrzymałość i podczas rozwoju do 100 poziomu, te dwie cechy główne, nie mogą być mniejsze niż pozostałe cechy drugorzędne dla tej rasy.

Powoduje to, że na 100 levelu, możemy mieć wykokszonego maga krasnoluda, ale jego droga do perfekcji była znacznie cięższa niż takiego elfa, czy uniwersalnego ludzia. Będą to jednostki nieliczne, wyjątkowe. Nikt nie zabrania wybrania takiej profesji, ale predyspozycje fizjologiczne rasy, tę drogę mu utrudniają.

Co do umek, niektóre rasy nie powinny móc rozwijać niektórych umek, a niektóre tylko do 5 poziomu maks ^^ ta wspinaczka to tylko przykład, ale są takie perełki, nie było by z tym za dużo roboty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Ksyw'dzill » Pt, 22 maja 2015, 21:10:49

Cechy główne niespecjalnie mi się widzą, nikt nie broni odgrywać krasnoludzkiego chuchra. Wystarczy, że jeśli pewne konkretne atuty rasowe będzie chciał rozwijać, to będzie mógł stać się pod pewnymi względami silniejszy niż inne rasy. Zaletą tego rozwiązania jest to, że przedstawiciel danej rasy wcale nie musi rozwijać się konkretnie w tym, co rasę charakteryzuje (choć szczątkowo będzie miał to zawsze rozwinięte), ale może wydać PZ na zdolności ogólne, po które każdy może sięgnąć (np. geniusz, silna wola, co tam się konkretnie wymyśli). Będą one słabsze, ale i tańsze - można będzie kupić więcej. Krasnolud z natury głupi nie jest, więc dobrym magiem spokojnie może zostać jeśli zainwestuje w zdolności ogólne zamiast rasowych.

EDIT: A co do umek, to możliwe, trzeba by było tylko takie wychwycić. To też raczej na zasadzie wady rasowej rozwiązane będzie.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Tukan » Śr, 29 lip 2015, 02:12:32

To co? Usuwamy koniki, bo nie radzą sobie z woltyżerką? xD
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

Poprzednia strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości