Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Różnice między rasami

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Nutmeggy » N, 5 sty 2014, 10:25:00

Condic napisał(a):
Dzięki temu, nawet dwa walczące pierwszaki z jednej rasy, mogą nadal całkiem nieźle się różnić ;)

To chyba byłoby rzeczywiście ciekawie, ciężko byłoby przewidzieć wynik walki : D Tylko może rozrzut powinien być o wiele mniejszy.

Condic napisał(a):PS: Czy każda rasa nie powinna mieć tego samego szczęścia? Jest to trochę dziwnie patrząc, jak biedny krasnolud jest taki "nieszczęśliwy". Co rasa ma w ogóle do szczęścia, to ja nie wiem :P

Wrodzoną cechą hobbitów jest szczęście. Ale co do innych ras to nie wiem rzeczywiście czy różnice są konieczne.
Avatar użytkownika
Nutmeggy
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 56
Dołączył(a): Cz, 17 paź 2013, 09:35:45
ID: 8640

przez Puchatek » N, 5 sty 2014, 10:40:52

Condic napisał(a):Pomysł zajebisty ;x Sam o tym myślałem, ale mnie pewnie nikt by nie słuchał :3

A nie lepiej ugryźć jeszcze dalej? Może lepiej przy tworzeniu postaci dać punkty do rozlokowania (każdemu po 2 tauzeny standardowo) - oczywiście wszystkie cechy z odpowiednim limitem minimalnym i maksymalnym. Wtedy przykładowo ork wyglądałby tak:

siła -210-250
wytrzymałość- 210-250
zręczność- 150-190
szybkość- 200-240
inteligencja- 150-190
mądrość- 170-210
percepcja- 190-230
szczęście- 180-220
siła woli- 180-220
charyzma- 160-200

Czyli tyle samo niższych wartości co wyższych, nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć... A więc możemy dać na początku orkiem charyzmy 160, ale możemy też nawet 200. Różnica między max a min zawsze wynosiłaby tą samą liczbę (na moim przykładzie 40)
Człowiek miałby wszędzie 180-220


Ja osobiście jestem też za tym pomysłem i moje pytanie, czy mam zrobić tabelkę do tego sposobu rozdzielania punktów, czy może klasycznie?
Avatar użytkownika
Puchatek
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 192
Dołączył(a): Cz, 7 kwi 2011, 23:15:34
ID: 158

przez Dragonias » N, 5 sty 2014, 10:59:17

W sumie pomysł z możliwością rozdawania pkt cech a jakimś przedziale, uważam za dobry. Nie zawsze przykładowy ork jest wojem a elastyczność cech pasowałaby do wyboru profesji, jaką wybierzemy na starcie.
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Mazurski » N, 5 sty 2014, 11:44:17

Popieram pomysł z przydziałem, łatwiej byłoby sie dostoswać do profesji.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » N, 5 sty 2014, 12:26:13

Hm, ok, tylko po co dawać 2k punktów do rozdania jeśli jest limit minimalny ^^ Mieliśmy rozróżnić jakoś rasy a teraz wychodzi, że będą all de sejm. Jeśli chcecie większej kontroli na początku to można dać 200 PC na start a nie 20 i mniejszą sumę startowych statystyk. Do tego limity cech powinny wystarczająco zróżnicować rasy.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » N, 5 sty 2014, 12:32:09

Może dodać pasywy dla każdej cechy? Po osiągnięciu każdej 100 statystyki, postać zyskiwała by umiejętności dodające ciekawe rzeczy w walce.
Dać większe zróżnicowanie na górną wartość maksymalną (elf 400 siły, półork 700).

np: ork z maksimum 700 siły, ma 10% szans na to, że po udanym blokowaniu ciosu, wyprowadzi potężne kopnięcie które zada obrażenia i odbierze kondycje przeciwnikowi.

Po dodaniu pasywów za cechę, zróżnicowanie było by na serio widoczne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » N, 5 sty 2014, 12:33:18

Pasywy są w atutach, i zdaje się nie są zależne od rasy.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Puchatek » N, 5 sty 2014, 12:38:46

To jak w końcu robić te tabele? Z konkretnymi wartościami czy rozbitymi? I czy mam zmniejszyć o te 200 punktów?
Avatar użytkownika
Puchatek
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 192
Dołączył(a): Cz, 7 kwi 2011, 23:15:34
ID: 158

przez Ethan » N, 5 sty 2014, 12:40:09

No tak, ale można je rozwijać jak się chce, nie są uwarunkowane ilością cechy.

Może przykład który podałem za bardzo podobny jest do atutu walki, ale jakby wprowadzić jakieś fajne możliwości za każde 100 cechy, to na serio ładnie by to zróżnicowało rasy. Każdy by się zastanowił jaką rasą chce grać, przeanalizował by jakie mają limity cech (teraz na to się nie patrzy).

No bo to co chcecie zrobić, to jest tylko jakaś szansa na zrobienie czegoś w walce. Mało to zróżnicuje. Natomiast jakby do ilości cech dodać pasywy-konkretne możliwości, wtedy różnica była by znaczna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Puchatek » N, 5 sty 2014, 12:42:13

Nie będą, też all de sejm bo w zależności od rasy inne będzie maks i min. Na razie rozkminiłem to tak https://docs.google.com/document/d/1Qc0 ... sp=sharing
Avatar użytkownika
Puchatek
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 192
Dołączył(a): Cz, 7 kwi 2011, 23:15:34
ID: 158

przez Thoran Rion » N, 5 sty 2014, 12:43:28

Ethan napisał(a):No tak, ale można je rozwijać jak się chce, nie są uwarunkowane ilością cechy.

Może przykład który podałem za bardzo podobny jest do atutu walki, ale jakby wprowadzić jakieś fajne możliwości za każde 100 cechy, to na serio ładnie by to zróżnicowało rasy. Każdy by się zastanowił jaką rasą chce grać, przeanalizował by jakie mają limity cech (teraz na to się nie patrzy).

No bo to co chcecie zrobić, to jest tylko jakaś szansa na zrobienie czegoś w walce. Mało to zróżnicuje. Natomiast jakby do ilości cech dodać pasywy-konkretne możliwości, wtedy różnica była by znaczna.


Niektóre są. Nie pamiętam jak to teraz Ksywy wykminił ale coś takiego było w planie.

Puchatek napisał(a):To jak w końcu robić te tabele? Z konkretnymi wartościami czy rozbitymi? I czy mam zmniejszyć o te 200 punktów?


Spokojnie, poczekaj chwilkę ^^
PS: serio wybrałeś worda do robienia czegoś w tabelkach? xD
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Condic » N, 5 sty 2014, 13:50:29

Nie będą, też all de sejm bo w zależności od rasy inne będzie maks i min. Na razie rozkminiłem to tak https://docs.google.com/document/d/1Qc0 ... sp=sharing


Hmm, widzę od razu że coś jest nie tak, przynajmniej nie tak jak chciałem xD Chodzi o to, że nadal musi być równowaga między zawyżonymi cechami a zaniżonymi, np krasnoluda masz tak (wyciągam średnią cechy żeby łatwiej było wyliczyć):
s: 230
w: 225
z: 170
sz: 190
int: 190
m: 200
p: 210
szcz:200
sw: 210
ch: 200

I razem nam wychodzi... 2025, a nie 2000. Trzeba będzie więc gdzieś uszczknąć kilka punkcików :P (ps krasnolud chyba raczej słynie ze swojej wytrzymałości, a nie siły :P)
- Proszę księdza, to księdza syn!?
- Ciasny ale własny.
Avatar użytkownika
Condic
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 131
Dołączył(a): Pn, 24 gru 2012, 10:42:57
ID: 5179

przez Thoran Rion » N, 5 sty 2014, 13:58:15

Ale po co się pierdzielić ze średnią jak zasada jest prosta xD Max cechy minus 40 daje Min cechy. Więc wystarczy obliczyć wartości maksymalne.
IMO to bezcelowe bo największe znaczenie i tak mają wartości maksymalne cech czyli np. 750. Większość graczy i tak dojdzie do 100 poziomu gdzie rozwój cech się zatrzymuje i dalej będzie już grać o inne bajery. Dlatego też lepiej skupić się na dobrym dostosowaniu cech maksymalnych czyli początkowych + 500. Jeśli różnica będzie powiedzmy 100 pkt to już daje 10%.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Condic » N, 5 sty 2014, 14:39:02

No ja wiem, to co ja zapodałem to przykład, żeby każdy ork nie był taki sam, bo dzięki moim pomyśle mogą się każdemu orkowi różnić poszczególne wartości cech. To, jakie różnice będą rzeczywiście, to już wasza sprawa żeby obgadać :P

Max jest 700. Pytanie - czy nowy system profesji będzie nadal dodawać cechy, czy coś innego? Drugie pytanie - czy będzie coś jezcze poza biżuterią w nowym upie co będzie dodawać cechy? Chodzi o to, że żeby ten ork pod "siłę" choćby się obsrał, nie miał więcej niż 1000, ba, 900-950 cechy, inaczej każdy jego rzut zakończyłby się powodzeniem. Nie wiem na jakie max możemy sobie pozwolić.
- Proszę księdza, to księdza syn!?
- Ciasny ale własny.
Avatar użytkownika
Condic
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 131
Dołączył(a): Pn, 24 gru 2012, 10:42:57
ID: 5179

przez Thoran Rion » N, 5 sty 2014, 14:49:37

Szkoła daje +100 do cechy
Biżuteria max +6% lub punktowo.

Potencjalnie można by dać z 950 max.
Czyli najlepiej będzie określić wartości minimalne dla rasy, do czego doda się 500 i wyjdzie maksymalne.
Elf może mieć np. 100 Siły a Ork 250 co ostatecznie da 600 i 750 odpowiednio (czyli różnica 15%).
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości