Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Reputacja i wiedza postaci

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Ksyw'dzill » Pt, 22 maja 2015, 21:15:35

Reputacja jest git ^^ Co do przekazywania wiedzy nie można tego za bardzo skomplikować, warto znaleźć jakiś dobry system. Gdy już będzie, to niewątpliwie da radę znaleźć udoskonalenia i wszystko doprowadzić do miejsca, w którym będzie satysfakcjonującym rozwiązaniem. Także ja jestem na tak ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pt, 22 maja 2015, 22:19:30

Reputacja jest ok, z małym zastrzeżeniem, że przy ocenie jaki czyn był dobry, a jaki zły, powinny być brane pod uwagę projekty ras i założenia profesji.

Na przykład taki angel, teoretycznie nie zawaha się wybić wioski, jeśli będzie ona omotana przez demony. W jego odczuciu zrobił dobrze, ale cały świat będzie go miał za potwora. Trzeba jakoś obmyślić jak to dokładnie oceniać. Ludzie mogą wypełniać założenia dobrej profesji, rasy, a i tak reputacja mocno w dół.

Co do wiedzy, idealny dla mnie system spełniał by następujące założenia:

-Tajemnice państwowe, organizacyjne, religijne, wiedza techniczna (jak działają mikstury, znajomość danego terenu itd.) - po codzienniku (złożeniu podania o miksturę w przypadku wiedzy technicznej), wpisy daje mg, bo to wiedza mogąca zmieniać sytuacje w państwach. Wszystko w zakładce "Wiedza kluczowa". Każdą informacje taguje się np: #Venatori. Wiedzę można przekazać innym graczom w codziennikach. Po przekazaniu gracze otrzymują wpis. Wyszukiwarka po tagach, lista tagów.

-Wiedza o postaciach. Posiada specjalne okno do wpisania id, kogo ta wiedza dotyczy. Wpisy dodają sobie sami gracze. Id, którego wiedza dotyczyła, otrzymuje powiadomienie do dziennika. Może zgłosić mg, że tej informacji, ktoś nie miał prawa zdobyć. Jeśli taka sytuacja się zdarzy, mg prosi osobę, która dodała wpis, o przekazanie poczty, archiwum karczmy, codziennika i rozstrzyga zasadność dodania wpisu. Wszystkie informacje, w zakładce "Wiedza szczegółowa". Zakładkę tą widzi tylko kierownik postaci :) Jak wejdę do kogoś na profil, nie widzę jego wiedzy szczegółowej. Zapobiegnie to mieszania wiedzy gracza z wiedzą postaci. Wiedzę tą, można przekazać poprzez wciśnięcie guzika "wyślij wpis do id ...". Wyszukiwarka po id.

Tak by na serio było idealnie. Nareszcie umki opierające się na dialogu/torturach/przekonywaniu, miały by jakikolwiek sens. Powstało by szpiegowanie fabularne, a pogoń za konfidentami/zdrajcami, były by kolejnym polem do gry fabularnej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Mazurski » Pt, 22 maja 2015, 23:16:19

Ethan napisał(a):Reputacja jest ok, z małym zastrzeżeniem, że przy ocenie jaki czyn był dobry, a jaki zły, powinny być brane pod uwagę projekty ras i założenia profesji.

Na przykład taki angel, teoretycznie nie zawaha się wybić wioski, jeśli będzie ona omotana przez demony. W jego odczuciu zrobił dobrze, ale cały świat będzie go miał za potwora. Trzeba jakoś obmyślić jak to dokładnie oceniać. Ludzie mogą wypełniać założenia dobrej profesji, rasy, a i tak reputacja mocno w dół.


Z tym się zgodzę. Dla np. Urr (orków) i Irimgardu wojna jest polem do uzyskania chwały, więc nie robią źle w ich przekonaniu i ich narodu. Szczególnie przy wojnie trzeba brać pod uwagę, że nie jest to XXI wiek, gdzie wojnę odbiera się jako coś bardzo złego.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Lord Loczek » So, 23 maja 2015, 00:10:56

o tym powinien decydować charakter jaki wybierzesz.
np. Praworządny Dobry nigdy nie złamie prawa by komuś pomóc bo to wbrew zasad i jeśli to zrobi, powinien tracić. Jako że też działał wberew własnym przekonaniom.

Osobami które podjełyby sie ryzyka poświęcenia wielu osób kosztem jednej, to bedą już ludzie w strone Charakteru Chaotycznie Dobrego, którzy mają własne wartości i są gotowe łamać brawo dla dobra większości itd.

Sam uczynek ew.może o tym świadczyć.

Po drugie Wojny nie bierze sie też nigdzie jako coś dobrego również.
O ile dla Twierdzy wojna i mordowanie to chleb powszedni i mogą mieć neutralny stosunek.
Tak np.w Irim nie będą patrzeć na to bierniE i neutralnie.
Ludzie to nie roboty wyprani z uczuć którzy są indoktrynowani by walczyć i postrzegać ją "dobrze".

Wojna jest złym przykładem patrzenia na reputacje.
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Mazurski » So, 23 maja 2015, 00:26:47

To może lepiej w takiej sytuacji będzie to zrobić na zasadzie wykresu. (Pierwszy jaki mi wpadł na googlach i sorry, że taki duży.)

Obrazek

I dać więcej cech, takich jak wojowniczość itp. niż tylko zło-dobro.

A co do charakterów to ludzie i tak się mało kiedy nich trzymają, bo za bardzo ograniczają postać.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » So, 23 maja 2015, 07:27:05

Wykres wykresem ale co to ma wspólnego z reputacją? ^^
W KF dobro jak i jego przeciwieństwo, zło, ma swoją definicję. Jest ona prosta bo określa stosunek do innych istot. W związku z tym reputacja dobra to taka gdy postać pomaga innym, a zła gdy im szkodzi.
W moim pomyśle reputacja jest zmieniana przez konkretne wydarzenia z życia postaci znajdujące się w osi czasu postaci. Można jednocześnie zdobywać punkty w obu kierunkach co będzie oddawało chaotyczne zachowania jak i tylko dobre lub tylko złe.
Co do przestępczości to tutaj przydaje się wiedza postaci, bo ktoś może popełnić przestępstwo ale nikt o nim nie będzie wiedział, nie będzie też to widoczne w reputacji postaci ani taki wpis nie będzie widoczny dla nikogo. Dopiero jak postać przekaże komuś daną informację np. komuś w szeregach mafii, to zła reputacja tej postaci wzrośnie ale tylko dla tej jednej poinformowanej osoby. To pozwoli budować postacie przestępcze i całe środowisko przestępcze, które będzie wiedziało, że burmistrz to kawał siusiaka a pozostali mieszkańcy będą go uważali za dobrego i czystego ;)

Oś reputacji jest prosta do zrobienia w grze i prosta do zrozumienia dla większości graczy dlatego nic bardziej skomplikowanego nie będzie lepsze.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mistic » So, 23 maja 2015, 08:03:35

Ten wykres to najgorsze co moze byc, ta pajeczyna. Ta wersja od T jest fajna, podobna do tego co jest z Mocą w kotor i swtor ^^

Mysle tylko jak to u takiej pijawki bedzie bo tylko zuy xharakter wg profilu, ale wiadomo, gra pozorow udawanie dobrych itd ^^`

Ps obrazek dla Tyncia :*
uploadfromtaptalk1432364606439.png
uploadfromtaptalk1432364606439.png (39.07 KiB) Przeglądane 2945 razy
uploadfromtaptalk1432364606439.png
uploadfromtaptalk1432364606439.png (39.07 KiB) Przeglądane 2945 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

Poprzednia strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości