Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Regulamin i schemat tworzenia Państwa

Miejsce zgłaszania nowych projektów wymagających akceptacji

Moderator: Skrybowie

przez Thoran Rion » So, 9 lut 2013, 22:42:55

Link do mapy Fallathanu

http://www.kf2.pl/images/mapa/index.html

------------------------------------------------

Wymagania co do opisu:
1. Maksymalnie 15 stron A4 font 12 Arial
2. Opis musi być treściwy, bez zbędnego lania wody, nadmiernej liczby porównań, wyszukanych przymiotników
3. Informacje powinny jak najściślej łączyć się z istniejącymi w Fallathanie rasami, państwami, organizacjami, wierzeniami.

------------------------------------------------

Państwo:
1) Musi to być twór mający terytorium, władzę, ustrój, system władzy, wojsko, administrację oraz prawo.
2) Państwo nie może podlegać pod inne państwo, czyli być od niego zależne. Państwo samo w sobie jest niepodległe i niezależne od nikogo. Jeśli jednak sytuacja polityczna zmieni się i nagle państwo zostanie wcielone do innego państwa, bądź będzie mu bezpośrednio podlegać staje się księstwem.
3) Państwo, tworzone w Fallathanie musi prezentować sobą nowy nurt, inną kulturę, być oryginalne, albo mieć dobre podstawy do powstania. Jednymi słowy musi się czymś różnić od pozostałych państw (zasada ta powstała aby nie powielać istniejących już tworów).
4) Państwo musi mieć stolicę, która ma być opisana tak samo, albo lepiej jak stolice innych państw (umieszczone w projektach w tym dziale).

--------------------------------------------------------

SCHEMAT OPISU

I. Nazwa i metryka

Pełna nazwa kraju:
Nazwy zwyczajowe i lokalne:
Dewiza:
Stolica:
Herb:
Hymn:
Ustrój:
Charakter kraju:
Język Urzędowy: (może być kilka)
Panteon Bóstw:
Liczba Ludności: (dodatkowo % rozkład ras np. 10% Ludzi, 40% Elfów)
Silne gałęzie gospodarki: (państwo zbiera wszystkie silne gałęzie ze wszystkich księstw)
Słabe gałęzie gospodarki: (państwo zbiera wszystkie słabe gałęzie ze wszystkich księstw, jeśli jest gdzieś ta sama gałąź silna i słaba - w stosunku 1:1 - w tym samym państwie to się znoszą i są gałęziami ani silnymi ani słabymi)

II. Historia

Historia musi być zwięzłym opisem (nie kroniką, nie kalendarium a opisem).

np:

Jeszcze przed nastaniem czasów, w których po raz pierwszy użyto nazwy "Królestwo Amarth", ziemie te były zamieszkane, klimat zaś znacznie różnił się od dzisiejszego. Przypominał ten panujący na terenie dzisiejszego Irimgardu, z tą różnicą, że łańcuchy górskie otaczające te ziemie wymuszały opady deszczu z wilgoci przyniesionej tutaj ze wschodu lub północy. Liczne odkrycia sugerują, że ziemie należące dziś do Amarth były krainą pełną jezior, zamieszkiwaną przez ludzi i krasnoludy na długo przed pojawieniem się Elfów. Niestety śnieg, lód i skały bezpowrotnie pokryły większość znaków tych czasów.


III. Ustrój polityczny

Tutaj zawrzeć można informacje o państwowych organach (np. historia ich kształtowania), polityce zagranicznej, wewnętrznej, stosunkach międzynarodowych.

IV. Ważne postacie i rody

Ważne postacie opisane wg wzoru:

Miano: np. Feinar Essindel
Rasa: np. Elf
Wiek: np. 302 lata
Profesja: np. Szaman
Charakter: np. Praworządny dobry
Specjalność: np. Ekonomia i Rozwój
Zajmowane stanowisko: np. Władca
Historia postaci.

W tym dziale można też umieścić informacje o władcach.

Informacje o rodach powinny zawierać przynajmniej linię dziedziczenia, ważniejsze dokonania, zasięg posiadanej władzy i wpływ na kraj.

V. Hierarchia społeczna i organizacje

Opisy różnych organizacji wraz z rangami jakie można w nich uzyskać. Opis stanowy ludności (rangi w kraju) itp.

VI. Prawo i zasady

Zbiór praw, zasad i kar obowiązujących na terenie kraju.

VII. Kultura i obyczaje

Opis świąt, zwyczajów, bóstw (bóstwa muszą być już opisane na wiki lub ich szczegółowy opis znajdować się w projekcie kraju). Święta, wierzenia, zabobony, sztuka pisana, malowana, muzyka, budownictwo, poziom technologiczny, zwyczaje, zamieszkujące rasy, populacja.

VIII. Terytorium

Opis Klimatu, ukształtowania terenu, krain geograficznych, bogactwa naturalne, fauna i flora. Można tutaj też wylistować ważniejsze miasta.

Opis stolicy i ważniejszych miast może także się tutaj zawierać ale nie może być dłuższy niż kilka zdań (4-5) na każde. Każda istniejąca lokacja powinna być opisana jako oddzielny byt.

IX. Armia

Opisy jednostek, hierarchia dowodzenia. Opis jednostek wg schematu:

Nazwa:
Uzbrojenie:
- Broń
- Pancerz
- Wierzchowiec
Opis: (taktyka działania, miejsce działania itp)


--------------------------------------------------------

Mechanika tworzenia państwa

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... pakE#gid=0
--------------------------------------------------------

LINK DO KOREKTORA ON-LINE

https://www.languagetool.org/pl/

Powyżej macie link do strony, gdzie możecie sami dokonywać korekt napisanych przez Was tekstów przed wrzuceniem ich na forum. Ułatwi to pracę zarówno Wam, jak i Nam. "Cai"
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ebbervar » Cz, 14 lut 2013, 13:58:11

Sądzę, aby uniknąć konfliktów i niepotrzebnych spięć pomiędzy graczami trzeba by sprecyzować regulamin tworzenia Państw i Księstw.

Wiem, że pisze wyraźnie, że każde Państwo/Księstwo ma być oryginalne i wyróżniające się od innych. Ale co w przypadku, gdy w jednym czasie wpłyną na forum dwa lub więcej szkiców projektów o podobnym charakterze (mamy przykład pustyni - jak nie było do tej pory, to teraz są już dwa na forum i jeszcze jeden gracz się mnie dziś spytał co jest grane, bo on też pracuje nad takim opisem)?
Jak będzie się to wtedy sprawdzać? Kto pierwszy zamieścił na forum? Po dacie rozpoczęcia dokumentu w word, albo google? Co w przypadku jak opisy będą spełniać kryteria schematu i będą poprawne?
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Thoran Rion » Cz, 14 lut 2013, 14:10:41

Opis lepszy, bardziej wyrazisty będzie tym właściwym. Czas założenia na forum tematu nie ma znaczenia, on jedynie daje informacje dla innych graczy, że ktoś nad czymś pracuje. Jeśli w czasie pracy pojawią się problemy to postaramy się je rozstrzygnąć tak aby nikt nie pracował na darmo (ale wymogiem jest oczywiście założenie swojego wątku na forum). Jeśli ktoś chce robić opis i złożyć gotową wersję na forum to proszę bardzo ale może się mocno zawieść jeśli będzie to projekt odtwórczy względem innego istniejącego lub tworzonego.
Podsumowując, o wiele lepiej jest jeśli wszystkie powstające projekty są przynajmniej w założeniach opisane na forum. Wtedy możemy wam pomóc je ulepszyć i zrobić tak aby spełniały wszelkie wymagania.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » N, 28 lip 2013, 17:37:46

Usuwamy z metryki:
1. Skojarzenia
2. Powierzchnia Państwa
3. Przekrój społeczeństwa
4. klimat

W pierwszym poście na końcu została dodana mechanika tworzenia księstwa/państwa do testów.
Póki nie zostanie ten system wdrożony proszę nie zatwierdzać nowych księstw.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Pn, 5 sie 2013, 14:10:25

Rezygnujemy z tworzenia i opisywania księstw. Istniejące opisy zostaną po odpowiednim skróceniu. Wszelkie nowe księstwa będą rozpisywane ewentualnie jako nowe lokacje.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Pn, 13 kwi 2015, 18:04:21

Dobra moi drodzy, jako że iż gdyż praktycznie żaden opis państwa nie doszedł do skutku poza Almanan, które w dawnych czasach sam sprawdziłem jestem zmuszony w ogóle wycofać się z tworzenia nowych opisów państw.
Jedyny cel na najbliższy czas jest taki, że sprawdzę opisy państw, które od dawna istnieją w fabule a jeszcze nie zostały zaakceptowane.
Bardziej będziemy się skupiać na rozwoju gry w państwach, które istnieją, zmniejszymy mapkę świata do jednego kontynentu + Nacja.
Nie widzę za bardzo sensu w produkcji państw, w których nikt potem nie zamieszka i będzie je trudno wykorzystać w fabule gdy mamy problem z wykorzystaniem tych krain które już istnieją.

Osoby, które tworzą projekty i chcą je dokończyć niech zgłoszą się do mnie na PW, żeby dogadać się co i jak.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Pn, 20 kwi 2015, 23:55:41

Ok, prawie wszystkie kraje jakie mamy w planach zaznaczyłem na mapie. Jest ona prawie w całości zajęta, a jeśli nie jest gdzieś zajęta to będą tam "Dzikie ziemie", które rządzą się swoimi prawami. W każdym razie można je opisać jeśli ktoś chciałby w miarę szybko wyprodukować projekt.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » So, 30 maja 2015, 10:20:55

Wraz ze sprawdzeniem Amarth kończymy kolejny etap przygotowywania ostatecznej wizji świata gry. Kraje, które są opisywane lub, których opis są sprawdzane zostaną ułożone w listę wg kryterium zaawansowania prac. Będą one sprawdzane przez najbliższy miesiąc (czerwiec) ale nie będą już miały priorytetu tak jak państwa istniejące od lat w fabule. Dla mnie to bardzo ważny etap ponieważ zaakceptowane państwa są krokiem w stronę otworzenia wam drogi do gry na ich poziomie. Teraz zejdziemy o poziom niżej na księstwa, hrabstwa itd. Gdzie rody i organizacje będą mogły już zacząć fabularnie tworzyć sobie przestrzeń.

Cai przedstawi wkrótce tutaj listę wg której będą sprawdzane pozostałe opisy państw.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1


Powrót do Państwa

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości