Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Rasowe limity pkt Cech

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Telkir » Cz, 3 wrz 2015, 23:20:46

Nie wiem, czy to było już omawiane, ale zastanawia mnie, czemu każda rasa ma taki sam limit pkt cech?
Rozumiem, że u ludzi mogłoby to wyglądać tak, aby każdej cechy mógł mieć max 700, ale czemu dotyczy to też innych? Na samym wstępie gry, każda rasa różni się statystykami, więc i na końcu powinna być różnica. Fakt faktem, początkowo nie było to jakieś kosmiczne ilości punktów, które się różniły, ale pod koniec można by to zwiększyć nawet do 50 pkt. Bo czemu ork, ma być tak samo silny, jak elf? A z drugiej strony, czemu elf ma być tak samo szybki jak ork?
Tak sobie tylko myśle, że wtedy byłoby to znacznie bardziej "przyjazne" dla połączeń między mechaniką, a fabułą gry.
Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Mazurski » Cz, 3 wrz 2015, 23:53:57

Była gdzieś już chyba taka rozmowa na ten temat, ale w tam tym czasie nie przyniosło to skutków.
Tak jak również nie rozumiem tego. Czemu np. Ork ma być słabszy/tak samo silny jak elf czy człowiek.
Z drugiej strony może stopować to rozwój postaci w kilku kierunkach maga czy wojownika, złodzieja/zabójce po przez takie ograniczenia dla ras.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Ethan » Pt, 4 wrz 2015, 09:07:55

Już było maglowane i nadal rasy nie różnią się niczym. Mają te same cechy (bo za realną różnicę uważam 200, a nie 30), dostęp do profesji, broni, zbroi, umiejętności i atutów. Po prostu bez sensu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pt, 4 wrz 2015, 09:18:24

Ethan napisał(a):Już było maglowane i nadal rasy nie różnią się niczym. Mają te same cechy (bo za realną różnicę uważam 200, a nie 30), dostęp do profesji, broni, zbroi, umiejętności i atutów. Po prostu bez sensu.


Hm, zwyczajnie nie rozumiem dlaczego wam tak tęskno do stanu takiego:
Wojownik = Ork
Mag = Elf
Rzemieślnik = Krasnolud
Złodziej = Hobbit
Endofstory

To oczywiste, że gracze będą dążyć do maksymalizacji cech postaci w wybranym stylu gry więc będą wybierać rasy, które im to umożliwią. Nie rozumiem co w tym miałoby być fajnego i sensownego, że wszyscy mają to samo. W Vallheru wybranie rzemieślnika niekrasnoluda było bez sensu, podobnie z magiem nieelfem. To takie fajne, że wszyscy magowie są elfami a rzemieślnicy krasnoludami, lets do this ^^"

Co innego zrobienie rasowych bonusów w postaci ekwipunku czy atutów, tutaj sporo można wymyślić ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Toe » Pt, 4 wrz 2015, 10:47:31

Thoran Rion napisał(a):Co innego zrobienie rasowych bonusów w postaci ekwipunku czy atutów, tutaj sporo można wymyślić ;)



O.. To, to.. Jest zajebiste! Ale może nie tyle "rasowo" co zrobić motyw właściwie że obywatelstwo danego kraju daje np. dostęp do lepszego eqp. Typu Cesarczyk który tam żyje z dziada pradziada ma np. dostęp do lepszego opancerzenia czy coś. Ale stricte fabularnego x) By dawało to jakieś bonusy w rzutach sesyjnych np.

Problem jednak by stanowiło jak to zrobić, by nei zmieniano np. "narodowości" co chwilę by zebrać loot.. ;x

I tak wtedy by np. Elfy z Cesarstwa różniły się od Elfów z Romen Dor czy coś.. ;x Ale to luźne.
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Kay » Pt, 4 wrz 2015, 10:50:13

Ale to też bez sensu, bo wszyscy wy wybierali to państwo, z którego ma się lepsze bonusy i nagle wszyscy byliby np. z Cesarstwa
Avatar użytkownika
Kay
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 60
Dołączył(a): N, 8 mar 2015, 19:29:31
ID: 136

przez Toe » Pt, 4 wrz 2015, 11:24:54

Hmm? Załóżmy Cesarstwo daje jakiś tam np bonus do fabularnego wykształcenia co przekłada się na zwyczajne testy inta, odbywające się w Cesarstwie i go dotyczące. Raczej wątpię by gościu szedł do cesarstwa tylko dla tego :P

Rozumiesz o co mi chodzi? Takie smaczki niby niewiele dające, ale umiejętnie wykorzystane są dobre.

Gościu z Twierdzy Urr jako że od małego musiał walczyć o przetrwanie ma bonus np. do Wytrzymałości/Siły.. I to nie typu 100 czy 50. Raczej niewielkie ale pokazujące że taki gość z Urr jest silniejszy od Cesarczyka np
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Lord Loczek » Pt, 4 wrz 2015, 11:45:04

Zgadzam sie z Thoranem tutaj.
To nie ma sensu. To nie jest warhammer w którym musi być tą różnice widać, bo postać którą robisz jest :
A) na stałe.
B) bonusy z ras też dostajesz na starcie i ta różnica nie jest przepaścią.

A po drugie, nigdy i nieważne jak. Nie uda ci sie wszystkiego wymaksować. A tylko niektóre z cech.
Więc nie wiem po co takie szufladkowanie.

Logicznie myślący gracz fabularny nie bedzie maksował siły na elfie, bo po co? Ma inne cechy do rozwiniecia by w pełni wykorzystać swą rase.

Ja np.zamierzam zbudować Wutanskiego mistrza miecza ze szkoły w której posługują sie szybkością i zrecznością. Wiec np.siły nie potrzebuje.

To jak kto zbuduje postać pod względem cech to inna kwestia.

Po drugie zapominacie iż sama cecha siła bez umiejki "siłacz" tak naprawde nie daje aż tak wiele.

Po trzecie, tym bardziej narodowośc nie powinna decydować o tym.
Bo to tak jakby takie rzeczy były genetyczne, a nie są.

Toe, jestem pewien że Magowie z Twierdzy też są silniejsi/wytrzymalsi od cesarczyków...
Czyli od Rycerzy też? -.-

Robicie z tego coraz bardziej gre kostkową...
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Ethan » Pt, 4 wrz 2015, 11:53:33

Cechy powinny być mocno rozróżnione między rasami.

Elfy nie są dobrymi kowalami (siła), ale za to są dobrymi łuczarzami, bo to mogło by się opierać na zręczności.
Tak właśnie działa zróżnicowanie ras. Ja nie widzę nic złego w tym, żeby krasnoludy były najlepszymi kowalami, bo to ... po prostu utarty schemat rpg, który nikomu nie przeszkadza i ładnie różnicuje świat. Elf równie silny jak ork? Nieee. Inteligencja - ważna dla magów akademickich, mądrość- szamani i tym podobne, więc również ork, byłby dobrym magiem, ale nie akademickim, bo to jest po prostu bzdura.

Jeśli chodzi o państwa, moim zdaniem unikalna umka, zbierająca wszystkie cechy państwowe, była by w porządku. Irimgardczyk miałby premie do testów na odwagę w walce. Cesarski do niczego, bo to państwo nie wyróżnia się niczym. Twierdza - premia do gadki, żeglowania itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Toe » Pt, 4 wrz 2015, 12:00:56

Ethan napisał(a):Cechy powinny być mocno rozróżnione między rasami.

Elfy nie są dobrymi kowalami (siła), ale za to są dobrymi łuczarzami, bo to mogło by się opierać na zręczności.
Tak właśnie działa zróżnicowanie ras. Ja nie widzę nic złego w tym, żeby krasnoludy były najlepszymi kowalami, bo to ... po prostu utarty schemat rpg, który nikomu nie przeszkadza i ładnie różnicuje świat. Elf równie silny jak ork? Nieee. Inteligencja - ważna dla magów akademickich, mądrość- szamani i tym podobne, więc również ork, byłby dobrym magiem, ale nie akademickim, bo to jest po prostu bzdura.

Jeśli chodzi o państwa, moim zdaniem unikalna umka, zbierająca wszystkie cechy państwowe, była by w porządku. Irimgardczyk miałby premie do testów na odwagę w walce. Cesarski do niczego, bo to państwo nie wyróżnia się niczym. Twierdza - premia do gadki, żeglowania itd.


Ja się z Tobą tutaj nie zgadzam raczej.. W obu przypadkach x] Pierwsza to elfi kowale.. Są oni na równi z krasiami tylko idea ich walki się nieco różni. Jak Kraś zrobi chodzącą twierdzę, to taki elf zrobi gościa który napieprza precyzyjnie.. Więc lekkie i ostre tak imho

Drguei.. Ork z bonusem do gadki.. Już widzę Orczego Erudytę xD

Jian-Lin Shou napisał(a):Toe, jestem pewien że Magowie z Twierdzy też są silniejsi/wytrzymalsi od cesarczyków...
Czyli od Rycerzy też? -.-


Powiedz mi więc teraz. Gdzie ktoś zakazuje magowi ładować wszystko w Siłę? Wtedy naprzeciw zrównoważonego builda rycerza taki mag będzie silniejszy xD Więc wiesz..

Jian-Lin Shou napisał(a):Robicie z tego coraz bardziej gre kostkową...


Bo chciał nie chciał ludzie to lubią :P Bo to są takie niuanse których wielu nie będzie obchodzić a nieliczni będą się zachwycać imho
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Lord Loczek » Pt, 4 wrz 2015, 12:11:43

Toe, czaje że ludzie to lubią. Ale to nie to samo.

Po drugie są już startowe różnice w cechach miedzy rasami.
Po co zmieniać maksy?

Po drugie Mikael, to czy elf jest dobrym kowalem czy nie, zależy od konwencji i swiata.
W Wladcy pierscieni to Elfi kowale byli słynniejsi. I to oni stworzyli pierscienie.

I zanim sie zacznie bóldupowanie, tak krasnoludy też były zajebiste.

Toe, nikt nie zabrania, ale to nie ma sensu zwyczajnie. -.-
Nie mówie o mechanice nawet samej, ale i o fabule...

Tyen i znowu faworyzujesz Irim. Czemu niby Cesarstwo ma niczego nie dostać?
Powinno dostac do wszystkiego ale mniejsze bonusy, za to że są wszechstronni.
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Kay » Pt, 4 wrz 2015, 12:13:37

To by wychodziło, że ta rasa ma być wojownikiem, ta magiem, a ta to w ogóle nie potrzebna bo kiepskie ma wskaźniki.
A co jeśli ktoś chce grać orkiem tancerzem? Albo jaszczurowatym magiem?
To jest podcinanie nóg wyobraźni
Avatar użytkownika
Kay
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 60
Dołączył(a): N, 8 mar 2015, 19:29:31
ID: 136

przez Tukan » Pt, 4 wrz 2015, 12:14:11

Wait...
Ork, według was, musi być silny.

Ja miałem Orka tancerza. Który miał tyle z siłą związane, co chomik z wielkością smoka.

A co do kostek, to fakt. Lubimy to xD

Ale dalej. Czemu elf, który ćwiczy dzień w dzień pod okiem jakiegoś mistrza, miałby być słabszy od orka?

Znaczy... jestem za jakimiś limitami... Ale chyba w postaci bonusów dla rasy to chyba ma większy sens :)
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ethan » Pt, 4 wrz 2015, 12:21:44

To jak sobie rozdzielimy, jaka rasa ma najlepsze predyspozycje dzięki cechom, to jest mniej istotne.
Obecnie po prostu wszyscy wrzuceni są do tego samego wora, mają dostęp do tego samego i są określeni przez identyczne cechy. Nie ma sensu robić ras, jeśli są one takie same pod względem mechaniki.

Ale dalej. Czemu elf, który ćwiczy dzień w dzień pod okiem jakiegoś mistrza, miałby być słabszy od orka?


Bo jest niższy, ma mniejszą tkankę mięśniową i nie jest w stanie napierdzielać równie silnie w metal, żeby go ukształtować i utwardzić?

Jak dla mnie rzemieślnictwo mogło by się opierać na biegłości i atutach, byle by tylko rozróżnić rasy w walce dzięki cechom. To jest moim zdaniem ważniejsze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Lord Loczek » Pt, 4 wrz 2015, 12:24:23

Tynek, człowieku. Patrzysz zby Dedekowo xD
W jednej konwencji elf ma 1,50 m wzrostu, zas w innej ma 1,90 m wzrostu.

Spójrz na władce pierście chociażby. Nie widziałem by wszystkie elfy miały problem z kowalstwem. Ba!

Najlepiej zabrońmy im noszenia też ciężkiego pancerza, bo go nie podniosą przecież!
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

Następna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości