Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Rasowe limity pkt Cech

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Telkir » Pt, 4 wrz 2015, 13:36:18

Tak jak Thoran na początku wspomniał, fakt faktem, że w wielu grach własnie np, krasnolud to kowal, elf mag bla bla bla.
Ale przecież nie każdy by tak grał. WIelu elfów gra wojakami, czy inszym profesjonałem. Orkowie, to głównie wojownicy, albo tropiciele. Krasnoludy, jak to krasnoludy, walą się po łbach wszędzie i wszystkim.
Obecnie, da się mieć max 864 pkt cech (jeśli mnie pamięć nie myli). Niektóre rasy dostają mody + 50 za swoje zdolności, czyli wtedy robi się 914. Wiadomo, przekładka na 91,1% powodzenia na rzut. Obecnie dotyczy to chyba tylko ras premiowanych, ale czemu i podstawowym tego nie dodać? Byłaby to, jako taka jedyna zdolność, która faktycznie przyda się zarówno mechanicznie jak i fabularnie (bo nie ma obecnie takich, które przydają się w tych obu kategoriach). Czemu więc nie zwiększyć limitów? Nie da się przebić 1000? Do np, 1100? Lub wprowadzić coś ograniczającego pewne bonusy na cechy. Bo fakt faktem, trochę zabawnie wygląda sytuacja, gdy elfka pokonuje w siłowaniu na rękę, większego od niej z dziesięć razy orka. Każda rasa mogłaby mieć po dwie cechy "dominujące". Np, elfy miałyby zręczność i mądrość, czy tam inteligencje. Orki, siła, wytrzymałość. Krasnoludy zręczność, siła. Coś w ten deseń. Wtedy elf mógłby być świetnym wojownikiem, lub magiem.
I tak jak wspomniałem w pierwszym poście, nie chcę, żeby to były jakieś kosmiczne różnice. Wiadomo, ,że aby była równowaga, muszą być też niektóre cechy przytępione.
Dodatkowo, może narodzić się problem z "mieszankami". Aczkolwiek myślę, że skoro mamy dziedziczenie po matce, to biorą wszystkie cechy matki i tyle.
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Thoran Rion » Pt, 4 wrz 2015, 13:43:40

Ethan napisał(a):a możemy na tą chwilę zrobić umki/atuty pod rasy? Pewne umki usunąć dla konkretnych ras, a inne ograniczyć do jakiegoś poziomu?


Nie sądzę bym miał czas na realizację tego. I tak rody mi zalegają a co dopiero jakieś nowsze rzeczy.

Telkir napisał(a):Tak jak Thoran na początku wspomniał, fakt faktem, że w wielu grach własnie np, krasnolud to kowal, elf mag bla bla bla.
Ale przecież nie każdy by tak grał. WIelu elfów gra wojakami, czy inszym profesjonałem. Orkowie, to głównie wojownicy, albo tropiciele. Krasnoludy, jak to krasnoludy, walą się po łbach wszędzie i wszystkim.
Obecnie, da się mieć max 864 pkt cech (jeśli mnie pamięć nie myli). Niektóre rasy dostają mody + 50 za swoje zdolności, czyli wtedy robi się 914. Wiadomo, przekładka na 91,1% powodzenia na rzut. Obecnie dotyczy to chyba tylko ras premiowanych, ale czemu i podstawowym tego nie dodać? Byłaby to, jako taka jedyna zdolność, która faktycznie przyda się zarówno mechanicznie jak i fabularnie (bo nie ma obecnie takich, które przydają się w tych obu kategoriach). Czemu więc nie zwiększyć limitów? Nie da się przebić 1000? Do np, 1100? Lub wprowadzić coś ograniczającego pewne bonusy na cechy. Bo fakt faktem, trochę zabawnie wygląda sytuacja, gdy elfka pokonuje w siłowaniu na rękę, większego od niej z dziesięć razy orka. Każda rasa mogłaby mieć po dwie cechy "dominujące". Np, elfy miałyby zręczność i mądrość, czy tam inteligencje. Orki, siła, wytrzymałość. Krasnoludy zręczność, siła. Coś w ten deseń. Wtedy elf mógłby być świetnym wojownikiem, lub magiem.
I tak jak wspomniałem w pierwszym poście, nie chcę, żeby to były jakieś kosmiczne różnice. Wiadomo, ,że aby była równowaga, muszą być też niektóre cechy przytępione.
Dodatkowo, może narodzić się problem z "mieszankami". Aczkolwiek myślę, że skoro mamy dziedziczenie po matce, to biorą wszystkie cechy matki i tyle.


Nie ma sensu tego robić bo jak już wspominałem siła czy mięśnie nie ujawniają się w wielkości, a poza tym w świecie który powstał z magii nie ma przeciwwskazań by smukła elfka kładła orka w siłowaniu na rękę. Wbijcie to sobie do głowy, że od tego są kanony ras by określać jakie one są. Wszystko czego nie ma w kanonie podlega modyfikacji przez graczy a także to co jest podlega modyfikacji, ale gracz nie jest pospolitym przedstawicielem swojej rasy.
W KF nie ma ras które się specjalizują bo każdy może się specjalizować w każdej rasie, społeczeństwie itd. Budowanie rasy specjalizującej się jest jak już powiedziałem uproszczeniem, które jest do dupy bo tworzy klony. Obecnie w KF można stworzyć i klona ale można też stworzyć postać wyjątkową, np. Leonida karła Coteua, albo homoseksualnego Orka. Nie widzę powodów by ludzi kreatywnych karać tym, że ich postać miałaby gorzej w rzutach bo ktoś miał wyobrażenie, że Elf to słaba ciota.

Czemu ktoś kto jest na tyle kreatywny, że jedyne co potrafi sobie wyobrazić to krasnolud kowal albo mag elf (bo w tysiącu gier tak jest) miałby być dla nas lepszy niż ktoś kto jest w stanie sobie wyobrazić coś ciekawszego? :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Boom » Pt, 4 wrz 2015, 15:00:25

Thoran Rion napisał(a):
Ethan napisał(a):a możemy na tą chwilę zrobić umki/atuty pod rasy? Pewne umki usunąć dla konkretnych ras, a inne ograniczyć do jakiegoś poziomu?


Nie sądzę bym miał czas na realizację tego. I tak rody mi zalegają a co dopiero jakieś nowsze rzeczy.


Jak już koniecznie chcecie rozróżnienia w rasach to może właśnie przez umiejętności? Na pierwszej stronie Toe wspomniał o bonusach za obywatelstwo. Można to rozwiązać w taki sposób, aby każde państwo dawało niewielki ale charakterystyczny bonus do umiejętności fabularnych np; cesarstwo jako że jest najliczniejszym krajem daje 2/10 do umiejętności uzdolnienia językowe, a dajmy na to jakiś górzysty kraj 2/10 do wspinaczki

Bonusy rasowe:
Te nieszczęsne centaury od razu 10 jeździectwa na start
a jakieś leonidy dajmy na to wyczucie kierunku.
Zresztą to już kiedyś było zdaje się (albo jest nadal i wymyślamy koło po raz drugi x)

Dzięki temu rasy/pochodzenie byłoby w jakiś tam sposób zróżnicowane, ale byłoby to tylko mały bonusik, w żaden sposób nie narzucający schematów typu krasnolud- złodziej :)
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Ethan » Pt, 4 wrz 2015, 15:25:36

Nie sądzę bym miał czas na realizację tego. I tak rody mi zalegają a co dopiero jakieś nowsze rzeczy.


W sumie? Walić ten temat :) Herold czeka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pt, 4 wrz 2015, 16:01:47

Boom napisał(a):Jak już koniecznie chcecie rozróżnienia w rasach to może właśnie przez umiejętności? Na pierwszej stronie Toe wspomniał o bonusach za obywatelstwo. Można to rozwiązać w taki sposób, aby każde państwo dawało niewielki ale charakterystyczny bonus do umiejętności fabularnych np; cesarstwo jako że jest najliczniejszym krajem daje 2/10 do umiejętności uzdolnienia językowe, a dajmy na to jakiś górzysty kraj 2/10 do wspinaczki

Bonusy rasowe:
Te nieszczęsne centaury od razu 10 jeździectwa na start
a jakieś leonidy dajmy na to wyczucie kierunku.
Zresztą to już kiedyś było zdaje się (albo jest nadal i wymyślamy koło po raz drugi x)

Dzięki temu rasy/pochodzenie byłoby w jakiś tam sposób zróżnicowane, ale byłoby to tylko mały bonusik, w żaden sposób nie narzucający schematów typu krasnolud- złodziej :)


Było tak ongiś ale były zmiany w rasach i wiele rzeczy wyleciało, poza tym były zdolności rasowe typowe dla danej rasy, tego w sumie nie zrobiliśmy po zmianie ras ponownie a może warto by było.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » Pt, 4 wrz 2015, 18:39:37

Ledwie chwilę temu ten temat był macany, człowieki ^^'
viewtopic.php?f=131&t=5277&p=111026#p111026

Problemem z ustaleniem wyższych progów dla cech jest powstanie oczywistych rasowych predyspozycji, co usunie nam z gry różnorodność, jaką tworzą oryginalne koncepcje na postacie. Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, mówiąc krótko, oferuje określonym rasom możliwość specjalizacji w pewnych cechach, lecz żąda za nią pewnej ceny - wydania punktów na zdolność rasową, która zwiększa próg cechy, ale sama z siebie niczego nie ułatwia w przeciwieństwie do innych zdolności. Przykładowo Ork mógłby wybrać sobie zdolność "Orcza siła", która pozwoliłaby mu za PC rozwinąć siłę dajmy na to na 800. Jeśli to zrobi, jednakże, zabraknie mu później punktów zdolności by rozwinąć zdolność, która sama z siebie mogłaby mu dać bonus np. 50 punktów do akcji związanych ze zręcznością (bo zakładam, że taką zdolność generyczną od "Siłacza" i tak sobie weźmie). Pojawia się dylemat - czy wybrać wydatek 100 PC i iluś punktów zdolności by się super wyspecjalizować, czy też wydać 100 PC na coś innego a za punkty zdolności wybrać zdolności, które bez kolejnych wydatków zwiększą nam potęgę postaci.

Widzę to ogółem w ten sposób, że punktów zdolności będzie znacznie mniej niż dostępnych zdolności, tak by można było rozwinąć sobie np. 3 czy 4 na maksimum do 100 poziomu (nie licząc wykorzystania wad). Takie charakterystyczne dla danej postaci talenty.

Zaraz pewnie przeczytam, że jeśli będzie to mniej opłacalne, to nikt tego nie wybierze. Bzdura - istnieje sporo koncepcji na postacie, które wcale nie wymagają inwestycji we wszystkie potencjalnie dostępne cechy, a dla których możliwość super wyspecjalizowania się w jednej cesze będzie najważniejsza. Spójrzmy sobie na postać polityczną - cóż się liczy bardziej niż charyzma? Siła woli, może mądrość (aczkolwiek nie przesadzajmy, od tego ma się doradców)? Dobra, to też jeszcze da się zmieścić w zdolnościach obok zwiększonego limitu! A tancerz? Albo inżynier?

Dzięki temu rozwiązaniu będzie można stworzyć sobie z dowolnej rasy silną, dość uniwersalną postać, albo też wyspecjalizowaną, wygrywającą z innymi na swoim ściśle określonym polu kompetencji. Wszystko ma swoje za i przeciw, ma swoją cenę. Przy takim rozwiązaniu elficki wojownik najprawdopodobniej będzie podobnie silny jak orkowy wojownik, a jeśli nie będzie, to będzie miał świadomość, że Orkowi przyszło to za cenę możliwości, których Elf nie poświęcił. Dla każdego, myślę, znajdzie się coś dobrego (szczególnie, że w końcu można też szukać złotego środka między specjalizowaniem się poprzez zdolności rasowe a wykorzystywaniem zdolności ogólnych).
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Lord Loczek » So, 5 wrz 2015, 05:55:08

To jest genialny pomysł! Polać mu!
Zrobi sie to na kolejnym zlocie :P

Ale fakt, takie wydawanie PC na zdolności jeet zajebistym pomysĺem ;D
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Mazurski » So, 5 wrz 2015, 13:36:04

Jedna sprawa jest taka, że już w małym stopniu (ale jednak) rozwój, myśl, koncepcję nad postacią warunkuje nam stan początkowy cech rasy.
Orkowie sąą praktycznie nastawione na wojowników, elfy na magów. Co pewnie w dużej mierze już zmyla nowych graczy, że może być jednak inaczej.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Nessha » So, 5 wrz 2015, 23:30:34

Zabiore głos po przeczytaniu całości ale tak w skrócie :

Imma rozwiązanie jest dobre:
1. Nie ma jakichś odgórnych schematów na postać, jaką gracz tworzy (choćby sama sobą sie posłuże, ktoś chce harresa z piórami? Może mieć harresa z piórami. Umki pozostają takie same, bo jaki sens by wtedy był, dawać mu możliwość latania skoro poza aniołami *teoretycznie bo magia nam daje możliwości wielkie, w ramach rozsądku*, żadna rasa tego nie ma?
2. Ork może być wojem a może być szamanem jak i rzemieślnikiem, podobnie jak elf może być tropicielem, zabójcą czy kupcem. Nie widzę związku.
Podkreślę tylko to wedle siebie co jest ważne, czyli : od gracza zależy jaka będzie postać. Może to być i ork śpiewak albo haress tancerz. Byleby koncept był przemyślany. A jak chce miast woja mieć śpiewaka, wydaje PC tam gdzie odpowiada i po sprawie. Chyba to nie jest jakiś wielki problem?
Obrazek

Armia chomików ma większy potencjał niż smoki - Rozczulony przeciwnik nie będzie atakował a chomiki wgryzą im sie w gardła
Avatar użytkownika
Nessha
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 403
Dołączył(a): N, 14 wrz 2014, 22:15:28
Lokalizacja: Zamrażalnik
ID: 4186

przez Rudy » Pn, 7 wrz 2015, 14:23:22

Propozycja Ksywka bardzo mi się podoba. Bardzo chciałbym zobaczyć to tutaj w praktyce. :)
Now I lay me down to sleep
Pray the lord my soul to keep
If I die before I wake
Pray the lord my soul to take
[Metallica]
Obrazek
Avatar użytkownika
Rudy
Giermek
Giermek
 
Posty: 302
Dołączył(a): Pn, 4 cze 2012, 15:05:24
ID: 121

Poprzednia strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość