Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Dyskusja] Szkoła Biegłości

Moderator: Caindel

Która z opcji powinna wejść?

Ankieta wygasła Cz, 31 sty 2013, 22:22:17

Brak górnej granicy, koszt w kasie i energii
0
Brak głosów
Brak górnej granicy, inny koszt niż opisany w poście
0
Brak głosów
Suma biegłości zależna od poziomu postaci, koszt jak w poście
0
Brak głosów
Górna granica dostosowana do poziomu postaci -9
4
40%
Górna granica dostosowana do poziomu postaci
3
30%
Górna granica dostosowana do poziomu postaci +10
0
Brak głosów
Górna granica dostosowana do "jakiegoś" poziomu, inny koszt
0
Brak głosów
Hybrydowa opcja, koszt jak w poście
1
10%
Hybrydowa opcja, inny koszt
0
Brak głosów
Nic nie powinno wejść!
2
20%
Wszystko powinno wejść... o.O(czyt. Popieram ale nie wiem co!)
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 10

przez Ksyw'dzill » Wt, 1 sty 2013, 22:22:17

Odnośnie przewidywanej szkoły biegłości.
Nie wiem czy pomysł zarzucony, czy rozpatrywany gdzieś czy nawet zakończony, tak piszę w wypadku gdyby został zapomniany.

Powód dla którego taka szkoła jest koniecznością był już omawiany, przypomnę - ludzie nie byli w stanie nabijać biegłości przez ograniczenie narzucone poziomem postaci. Wydaje mi się, że kwestią która mogłaby stwarzać problemy jest górna granica biegłości, do której można by dobić studiami.

Pierwsze pytanie, czy taka granica powinna zostać ustanowiona? Jeśli nie, to poza pobieraniem opłaty należałoby dodać koszt w punktach akcji. Osobiście byłbym przeciwko takiemu rozwiązaniu - działałoby to podobnie jak biegłość z codzienników, z tym, że pewnie nieco więcej biegłości by się dostawało i płaciło kasą. Jeśli byśmy ustanowili podobną granicę, to mielibyśmy kilka sensownych wartości gdzie moglibyśmy ją umieścić:
1) Łączna ilość wyuczonych w szkole biegłości byłaby zależna od poziomu postaci. Wykupione punkty biegłości można by rozdać jakkolwiek.
2) Ilość każdej biegłości możliwej do wykupienia byłby zależny od poziomu postaci w taki sposób, aby dało się ją podnieść do poziomu potrzebnego na pokonanie przeciwnika na poziomie postaci -9.
3) Podobnie jak 2), ale możliwość podniesienia poziomu biegłości do wartości odpowiadającej poziomowi postaci bądź nawet poziomowi +10.
4) Hybrydowe rozwiązanie, co poziom dostawałoby się określoną ilość biegłości do wykupienia, ale nie można by przekroczyć progu odpowiadającego poziomowi postaci.

Drugim pytaniem byłoby to ile powinny owe granice wynosić oraz jakie koszty powinna postać ponosić za punkt biegłości. Widzę następujące możliwości:
W wypadku nieustalania granicy: Koszt powinien być proporcjonalny do kosztu punktu cechy, w taki sposób, aby za określoną kasy dało się kupić ilość cech lub biegłości, które dają podobny bonus mechaniczny. Przykład: W kowalstwie szansa powodzenia pierwszego etapu jest zależna od Siły, Wytrzymałości i 20% biegłości, co sugerowałoby, że punkt biegłości kowalstwa powinien kosztować 5x mniej niż punkt siły czy wytrzymałości - należałoby to jakoś dostosować.
W wypadku ustalonej granicy, tak jak w podpunkcie pierwszym poprzedniego pytania:
Koszt powinien być zależny od ilości wyuczonej już biegłości, tak aby ludzie nie osiągali niesamowitych biegłości wyłącznie dzięki szkole... A przy najmniej nie tanio. Ilość punktów możliwych do wykupienia mogłaby być stała na poziom - na przykład 10 punktów/poziom - lub od poziomu postaci zależna - na przykład:
Ilość_Punktów_Biegłości(do poziomu 25)=5
Ilość_Punktów_Biegłości(do poziomu 50)=10
Ilość_Punktów_Biegłości(do poziomu 75)=15
Ilość_Punktów_Biegłości(do poziomu 100)=20
W pierwszym wypadku byłoby to 1000 biegłości do wykupienia na poziomie 100, w drugim 1250.
W wypadku granicy ustalonej tak, jak w drugim i trzecim podpunkcie:
Koszt za punkt biegłości mógłby być stały na każdym poziomie. Granicę możliwej biegłości ustalałoby się na podstawie ilości przeciwników, których postać powinna pokonać od pierwszego poziomu do obecnego, tak jakby walczyła z przeciwnikami na określonym poziomie: W wypadku podpunktu 2) byłaby to ilość przeciwników na poziomie postaci-9, w wypadku 3) ilość przeciwników na poziomie postaci lub poziomie postaci+10 (w zależności od wariantu). Zapewne bez sensu byłoby wyliczanie tego za każdym razem osobno więc jakąś tabelkę należałoby sporządzić w której owe wartości by widniały i z niej pobierać ilość możliwych do kupienia punktów dla postaci na danym poziomie...
W wypadku hybrydy propozycji 1) i 3) koszt byłby zależny od wysokości biegłości którą chce się rozwijać, ilość punktów zdobywanych na poziom byłaby taka sama jak dla podpunktu 1) (ew. trochę mniej) i górna granica do której można by rozwinąć biegłość odpowiadałaby tej, możliwej do nabicia po pokonaniu odpowiedniej ilości przeciwników (jak w podpunkcie 2) lub 3)).

Co o tym sądzicie? Zapraszam do dyskusji :D

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Hactus » Wt, 1 sty 2013, 22:48:31

Zacznijmy od tego, że jeżeli taka szkoła miałaby wejść to musi mieć sensowne ograniczenia, bo gdyby ich nie było to po pewnym czasie zostanie nam system jednoklasowy, czyt. wojownik strzelający kulami ognia, przyzywający chowańce i zarazem świetny alchemik.

Dalej, ograniczenie powinno być na takiej zasadzie jak to jest z cechami w szkole, żeby nie były osiągane wysokie biegłości z racji majętności gracza.

Skoro mamy ograniczenie do 1500 biegłości (czy coś koło tego) to dać możliwość wytrenowania 500 biegłości za kasę (za około 15 mln w sumie - modyfikowaną przez reputację) i tyle.
Avatar użytkownika
Hactus
Giermek
Giermek
 
Posty: 351
Dołączył(a): Śr, 1 lut 2012, 14:23:47
ID: 3939

przez Escalus » Wt, 1 sty 2013, 22:58:03

Szczególnie, że po up7 kasa wpada do kieszeni szybko.
Wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby umożliwienie dostępu do takiej szkoły tylko w wypadku wypadnięcia z ilością biegłości/poziom uniemożliwiającym wykonywanie akcji -9.
Czyli np po 5-10 failach z rzędu pojawiałoby się okienko informujące, że posiadana biegłość jest za niska i czy chce się jej dokupić.

Druga sprawa to to, że źle wg mnie by było, gdyby można było tam wyszkolić każdą biegłość. Może niech by to było zależne od posiadanej profesji czy permanentny (do resetu) wybór jednej, konkretnej biegłości.

Cała reszta jest kwestą szczęścia w testach, podejmowania ryzyka podczas wyboru trudności z zakresu -9/+10 i jeśli się ktoś się tam mieści to szkoła nie jest mu niezbędna.
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Ksyw'dzill » Wt, 1 sty 2013, 23:26:23

Escalus napisał(a):Druga sprawa to to, że źle wg mnie by było, gdyby można było tam wyszkolić każdą biegłość. Może niech by to było zależne od posiadanej profesji czy permanentny (do resetu) wybór jednej, konkretnej biegłości.


Podoba mi się ta idea :)

Ograniczenie "pewnej" ilości biegłości do wyszkolenia na poziom doświadczenia zniosła by problem "szkolenia wyłącznie dla majętnych". Chociaż możliwe, że doszkolenie do określonego poziomu biegłości (poziom -9) byłoby lepszym rozwiązaniem.

Gdyby tylko pewne profesje mogły rozwinąć daną biegłość to sama z siebie szkoła nie miałaby do końca sensu - wiele biegłości ma zostać nabitych po to, aby móc wybrać jakąś profesję. Może prędzej podnieść ilość biegłości możliwej do kupienia dla określonych profesji?
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Thoran Rion » Wt, 1 sty 2013, 23:43:30

Tak naprawdę w Biegłościach istotne są tylko grupy (co zostanie też w Profesjach zmienione). Grupy mamy obecnie trzy. Możemy założyć, że postać będzie rozwijać przynajmniej jedną grupę więc szkoła powinna dotyczyć tylko pozostałych dwóch. I tutaj mamy dwie opcje:
a) prosta - szkoła wygląda tak jak szkolenie cech, czyli jeden klik i po bólu.
b) skomplikowana - czyli robienie zadań związanych z daną Biegłością, tutaj przykładowo dodanie kilku zadań dziennych (można wykonać raz dziennie) polegających na dostarczeniu broni, zbroi gdzieś tam, dostarczeniu materiałów, ubiciu potworów. Do wykonania zadania byłoby potrzebne złoto (np. na zdobycie przedmiotów, materiałów) i PA (na zabicie niskopoziomowych potworów, okradnięcie graczy). Wykonuję takie zadanie i dostaję ilość biegłości jaką bym dostał za połowę dziennego limitu PA (plus ewentualnie jakieś bonusy w stylu kamienie itp.).

Dla opcji pierwszej trzeba by przeliczyć ile biegłości można by się nauczyć za określoną ilość złota, ale tutaj myślę, że najlepsze byłoby wprowadzenie zmiennej ceny zależnej od ilości posiadanej Biegłości (im więcej umiem tym trudniej nauczyć się czegoś nowego).
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez vilu :) » Śr, 2 sty 2013, 13:31:14

Hactus napisał(a):Zacznijmy od tego, że jeżeli taka szkoła miałaby wejść to musi mieć sensowne ograniczenia, bo gdyby ich nie było to po pewnym czasie zostanie nam system jednoklasowy, czyt. wojownik strzelający kulami ognia, przyzywający chowańce i zarazem świetny alchemik.

No i co w tym złego?
Moim zdaniem takie coś mogłoby właśnie urozmaicić tak mechanikę jak i fabułę.
Np taki Argielita(taki nasz KFowy Wiedźmin) żeby wogle zostać Argielitą musiałby prócz machania mieczem znać się na tworzeniu mikstur/trucizn czy podstawach Magii, a nie tak jak obecnie musi wiedzieć jak mechanicznie machać mieczem i tylko mieć wykupione umiejętności fabularne Tworzenia mikstur/trucizn, co tak po prostu jest tylko wydaniem kilku punktów w umkę, pyk i fabularnie wiem jak zrobić miksturkę.. imo to takie trochę.. płytkie?
Takich przykładów Profesji, które mogłyby łączyć różne biegłości jest multum,
złodziej wspierający się magią(np usypiając strażników czy przelatujący nad murami posiadłości), tzw Swordmage czyli mag używający miecza jak laski/różdżki przy okazji potrafiący nim jako tako machać, tropiciel wspomagający się czarami przy tropieniu jakiejś osoby..
Wprowadzając ograniczenia, które nie pozwolą ci zrobić tego wojowniko-mago-łotrzyka spłycą to wszystko :( :(
Szkoda marnować taki potencjał.

Marcin [Thoran] napisał(a):Dla opcji pierwszej trzeba by przeliczyć ile biegłości można by się nauczyć za określoną ilość złota, ale tutaj myślę, że najlepsze byłoby wprowadzenie zmiennej ceny zależnej od ilości posiadanej Biegłości (im więcej umiem tym trudniej nauczyć się czegoś nowego).

O to.
ja na prawdę staram się być miły dla ludzi..
ale oni mi tego nie ułatwiają..
bo chcą ze mną rozmawiać..

Zanim napiszesz zajrzyj TUTAJ :)
Avatar użytkownika
vilu :)
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 686
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:19:26
ID: 60

przez Hactus » Śr, 2 sty 2013, 13:47:34

vilu ;) Nie zostałem przez Ciebie zrozumiany tak jak trzeba :) Ja mówiłem o tym, że jeżeli nie będzie ograniczeń to każdy będzie Argielitą/Magiem/Łotrzykiem. Będzie tylko jedna kombinacja - taki Bóg co wszystko potrafi :)

Problem zniknąłby, gdyby nałożyć ograniczenie na ilość wyumianej biegłości. Tak, żeby były różne kombinacje, ale nie kombinacje wszystkiego. Takie, aby gracz się zastanowił jak najlepiej rozwinąć postać, a nie rozwijać wszystko po kolei, bo i tak wszystko by wykupił.

Dobrym wyjściem jest wzrost kosztów wraz ze wzrostem biegłości.
Dałbym też ograniczenie do ilości biegłości, których można się wyumieć, czyli. np. broń jednoręczna/magia tworzenia/broń jednoręczna mała i więcej nic, bo inaczej każdy będzie potrafić to samo. Ilość różnorodności kombinacji będzie wtedy zależał od ilości dostępnych biegłości :)
Avatar użytkownika
Hactus
Giermek
Giermek
 
Posty: 351
Dołączył(a): Śr, 1 lut 2012, 14:23:47
ID: 3939

przez vilu :) » Śr, 2 sty 2013, 15:21:05

Hactus napisał(a):vilu ;) Nie zostałem przez Ciebie zrozumiany tak jak trzeba :) Ja mówiłem o tym, że jeżeli nie będzie ograniczeń to każdy będzie Argielitą/Magiem/Łotrzykiem. Będzie tylko jedna kombinacja - taki Bóg co wszystko potrafi :)

Problem zniknąłby, gdyby nałożyć ograniczenie na ilość wyumianej biegłości. Tak, żeby były różne kombinacje, ale nie kombinacje wszystkiego. Takie, aby gracz się zastanowił jak najlepiej rozwinąć postać, a nie rozwijać wszystko po kolei, bo i tak wszystko by wykupił.

Dobrym wyjściem jest wzrost kosztów wraz ze wzrostem biegłości.
Dałbym też ograniczenie do ilości biegłości, których można się wyumieć, czyli. np. broń jednoręczna/magia tworzenia/broń jednoręczna mała i więcej nic, bo inaczej każdy będzie potrafić to samo. Ilość różnorodności kombinacji będzie wtedy zależał od ilości dostępnych biegłości :)


Można dać jako ograniczenie ile łącznie biegłości możesz się nauczyć, znaczy suma wszystkich biegłości może być np MAX 1000 i teraz jeśli ktoś wyszkoli sobie 300 strzelectwa, to zostanie mu 700 punktów biegłości które jeszcze może wyszkolić(jakichkolwiek), a za przejście gry dostawałoby się np +10% do tej maksymalnej wartości(i tak po 10 razach ten limit wynosiłby 2000).
ja na prawdę staram się być miły dla ludzi..
ale oni mi tego nie ułatwiają..
bo chcą ze mną rozmawiać..

Zanim napiszesz zajrzyj TUTAJ :)
Avatar użytkownika
vilu :)
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 686
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:19:26
ID: 60

przez Escalus » Śr, 2 sty 2013, 15:41:33

Stały limit nie jest najgorszym pomysłem - ile miałby wynosić to już kwestia dopracowania na devie;]
Ja bym zrobił elastyczny limit na drogę, tak by było np 300 maksymalnie do wyuczenia się w drodze rzemiosła, 300 w walce i 300 w magii (oraz 300 awanturniczych?). W przypadku przekroczenia 300 z jednej ścieżki, za każde kolejne 10pkt byłoby odcinane po 10 pkt z każdej z pozostałych dróg.
Przykład:

Wyuczyłem się 300 alchemii, zużywając standardowy przydział na drogę rzemiosła. Podnoszę ją o kolejne 100pkt.
Pozostaje mi już tylko po 200 dostępnych pkt w pozostałych 3 drogach.

Zapobiegnie to temu, że za kasę będzie można kupować wysokie miejsca w rankingach profesji (tzn będzie to dalej możliwe, ale nie w tak krytycznym przypadku, jak gdyby ktoś władował powiedzmy 1000pkt w jedną biegłość), a jednocześnie nie zablokuje to możliwości podstawowego szkolenia się w pobocznych biegłościach.

Myślę też, czy nie warto by było umożliwić szkolenia biegłości tylko takich w których mamy już doświadczenie. Pomyślcie - płacę złoto i nagle staję się specjalistą w walce mieczem? Co innego podszkolić biegłość którą już się trenowało normalnie, a co innego sypnąć kasą i tylko dlatego stać się 'od zera do bohatera'
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez vilu :) » Śr, 2 sty 2013, 16:08:29

Escalus napisał(a):Stały limit nie jest najgorszym pomysłem - ile miałby wynosić to już kwestia dopracowania na devie;]
Ja bym zrobił elastyczny limit na drogę, tak by było np 300 maksymalnie do wyuczenia się w drodze rzemiosła, 300 w walce i 300 w magii (oraz 300 awanturniczych?). W przypadku przekroczenia 300 z jednej ścieżki, za każde kolejne 10pkt byłoby odcinane po 10 pkt z każdej z pozostałych dróg.
Przykład:

Wyuczyłem się 300 alchemii, zużywając standardowy przydział na drogę rzemiosła. Podnoszę ją o kolejne 100pkt.
Pozostaje mi już tylko po 200 dostępnych pkt w pozostałych 3 drogach.

Zapobiegnie to temu, że za kasę będzie można kupować wysokie miejsca w rankingach profesji (tzn będzie to dalej możliwe, ale nie w tak krytycznym przypadku, jak gdyby ktoś władował powiedzmy 1000pkt w jedną biegłość), a jednocześnie nie zablokuje to możliwości podstawowego szkolenia się w pobocznych biegłościach.

Jeśli chcesz patrzeć na ranking, to twoja propozycja jest dokładnie taka sama :D
Ludzie wykupią po 300 z każdej drogi(bo będzie to bardziej opłacalne dla punktów rankingowych niż inwestycja w jedną biegłość kosztem innych) i dalej będą szkolić swoje biegłości, więc tak w zasadzie wykupią sobie za kasę punkty w rankingu i będą ich mieli nawet więcej niż jakby był jeden limit dla wszystkich biegłości ^^
Poza tym powstaje problem biegłościami z tej samej "Drogi" i tak np strzelectwo i walka bronią jednoręczną "zużywałyby" ten sam limit :/ tak samo kowalstwo i coś innego z rzemiochy :/ trochę to lipa.

Escalus napisał(a):Myślę też, czy nie warto by było umożliwić szkolenia biegłości tylko takich w których mamy już doświadczenie. Pomyślcie - płacę złoto i nagle staję się specjalistą w walce mieczem? Co innego podszkolić biegłość którą już się trenowało normalnie, a co innego sypnąć kasą i tylko dlatego stać się 'od zera do bohatera'

Można to obejść codziennikiem. Kilka wpisów starczy.
ja na prawdę staram się być miły dla ludzi..
ale oni mi tego nie ułatwiają..
bo chcą ze mną rozmawiać..

Zanim napiszesz zajrzyj TUTAJ :)
Avatar użytkownika
vilu :)
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 686
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:19:26
ID: 60

przez Thoran Rion » Cz, 21 maja 2015, 11:18:55

Szkoła biegłości odpada :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1


Powrót do Odrzucone

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości