Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[mech]polowanie/wyprawa bandycka/polowanie na bandytów

Moderator: Caindel

Jestes za wprowadzeniem?

Ankieta wygasła N, 11 mar 2012, 23:49:24

tak
7
78%
nie
2
22%
 
Liczba głosów : 9

przez Farkas » N, 12 lut 2012, 23:49:24

Proponuję wprowadzenie 3 opcji wypraw. Giną nam surowce wydobywane w instancjach i przepadają nie wiadomo gdzie, a także nie ma w sumie skąd brać skór (są rozwiązania tymczasowe). Proponuję w ramach pracy lub wypraw grupowych dodać ww. wyprawy. Ustawiałoby się czas jak długo by się chciało na danej wyprawie być (max 12h w czasie których PA by nie było naliczane) i kolejno by można było:
1. na polowaniu zdobywać skóry, jakieś mięso czy zieleninę
2. surowce z w tym czasie ograbionych karawan
3. surowce lub złoto z uratowanych karawan
rozumiem, że to nie będzie aż takie łatwe do zaimplementowania w kodzie jednak wydaje mi się to dość atrakcyjnym rozwiązaniem sprawy wyparowywujących surowców, a wszak mamy profesję banity ;)
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Ethan » N, 12 lut 2012, 23:53:01

tzn co ? bo ja tu nie widzę nic nad czym można by dyskutować ^^ rozpisz się.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Farkas » Pn, 13 lut 2012, 00:53:19

Zatem tak:
Chodzi mi o stworzenie wypraw czasowych (tego chyba na kf nie było jeszcze). Tzn. nie wymagających w danym czasie od gracza obecności online i klikania. Oczywiście dana osoba mogłaby w tym czasie prowadzić życie fabularne, jednak opcje poświęcające PA byłyby niedostępne. W czasie trwania wyprawy nie zbierałyby się PA, koniec końców postać wykonuje jakieś czynności np. tropi niedźwiedzia czy jelenia, lub biega po lesie szukając bandytów do schwytania lub karawany do ograbienia. Gracz wybierałby wtedy ilość graczy która by mogła się do niego przyłączyć, czas trwania wyprawy, instancję w której by szukał bandytów czy karawan (nie dotyczy polowania na zwierzynę). Każda z wypraw by oczywiście miała ryzyko porażki, procentowe zwiększające się z ilością kontr wypraw w danym czasie.
Można by wykorzystać do określania sukcesu/porażki także umiejętności które tak skrzętnie na potrzeby codzienników zbieramy tj. cichy chód, jeździectwo, powożenie, łowiectwo itp.
Wiem, że istnieje ryzyko powstania bandy zapaleńców wstających o 3 nad ranem bo wtedy postać im wraca z wyprawy i muszą ją na następną puścić, jednakowoż chyba jako twórcom gier własnie o to chodzi by ludzie jak najczęściej się w grze pojawiali ;)
Zwiększy to także ilość surowców w grze, uzasadni znikanie surowców, pojawia się nowe miejsce zdobywania expa i skór które na siłę są upchnięte w lokację Wielki Las :P oraz pojawi się nowa opcja współdziałania grupowego graczy. Można także rozwinąć to o kilka innych celów wypraw jak zbieranie innych surowców czy konkretne wyprawy organizowane w celu zdobycia jakiś itemków, czy by ubić konkretnego gracza/npc'ka :)

tyle jestem w stanie z siebie wydusić o tej godzinie ;)
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Thoran Rion » Pn, 13 lut 2012, 09:24:32

Uzasadnienie kradzionych materiałów jest, kradną je bandyci ;)
Skórę można zdobywać tak jak i inne materiały.

Musisz trochę się rozpisać na temat tego pomysłu. Rozumiem ogólną ideę czyli wykonywanie działań, zadań grupowych by dostać nagrodę w określonym czasie. Teraz tylko potrzebne jest doprecyzowanie:
1. Jak koszty w PA są powiązane z ilością osób biorących udział w wyprawie.
2. Jakie są przeszkody powodzenia wyprawy
3. Jakie są nagrody za powodzenie wyprawy

Najlepiej w formie listy wszystko ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Do`Awhen » Pn, 13 lut 2012, 09:35:01

Nie wiem jakie są pomysły na mapy, ale może jakoś dałoby się to z nimi powiązać. Choć nie mam pomysłu jak.
Poprzednie postacie - Abira/Nathen Hage
Avatar użytkownika
Do`Awhen
Giermek
Giermek
 
Posty: 393
Dołączył(a): So, 31 paź 2009, 23:50:26
ID: 1700

przez Silvestris » Pn, 13 lut 2012, 12:55:33

Może tak:
Stwórzmy mapy skarbów o trudności : lvl 1-4
Osoba zbierająca materiały odnajduje mapę skarbu (zależne od współczynnika szczęście i zbieractwa)
Mapa musi być odczytana przez kartografa (powodzenie zależne od inteligencji)
Odczytana mapa jest przepustką do wyprawy, powodzenie i czas wyprawy zależy od umiejętności bojowych gracza oraz trudności mapy.
Mapy o największej trudności dają najwięcej doświadczenia i złota, kosztują nas jednocześnie najwięcej PA i posiadają największe ryzyko niepowodzenia.
Avatar użytkownika
Silvestris
Chłop
Chłop
 
Posty: 32
Dołączył(a): Pn, 6 lut 2012, 20:26:38
ID: 350

przez Armantaro » Pn, 13 lut 2012, 13:18:51

Też mam pewną propozycję to napiszę tutaj może się przyda.
Graczy podzielić na dwie strony. Po jednej prawi i dobrzy z charakteru a po drugiej źli i chaotyczni bez znaczenia jaka klasa (niestety mam problem gdzie upchnąć neutralnych). Każda ze stron miała by inne zadania do wykonania. Zrobić dodatkowego NPC dla każdej ze stron od którego będzie można pobrać misje i zorganizować drużynę. Teraz trochę opisu jak by to miało wyglądać
1) Gdy zagada się z NPC, niezależnie od strony, dostaje się dwie opcje do wyboru a) atak b) obrona [nie wiem jak inaczej to nazwać]
Opcja a)
Pojawia się panel organizowania drużyny maksymalnie 10 osób. Ten kto zakłada drużynę wybiera rodzaj misji oraz czas trwania dajmy na to od 1h do 12h. Za każdą godzinę misji trzeba poświęcić 100 PA. Gdy drużyna się już zbierze wybieramy schemat działania grupy, dodatkowy każdy wybiera taktykę walki i na koniec gdy wszyscy są gotowi klikamy "zacznij misje" (rodzaje misji schematy oraz taktyki podam niżej).
Opcja b)
Pojawia się panel na którym widzimy misje strony przeciwnej które są aktualnie w toku. Widzimy ilość graczy w grupie, sumę ich poziomów oraz zadanie jakie wykonują. Teraz tak jak w opcji a) zbieramy drużynę której poziom nie może przekroczyć poziomu drużyny przeciwnej. Gdy mamy już team wybieramy schemat oraz taktykę i klikamy "zacznij misje".
Teraz mamy dwie możliwości: albo drużyna wykona zadanie bez problemu albo zostaną zaatakowani przez drużynę przeciwną. Jeśli uda się bez problemu to grupa dostaje nagrodę i fajrant, jeśli nie to mamy walkę team vs team. Mogłoby to tak wyglądać:
Walki 1vs1 od tyły listy tak żeby przywódca grupy walczył ostatni, lub kolejność zależna od szybkości. Walki byłyby automatyczne tzn korzystały by z taktyk wybranych przez graczy. Wygrana drużyna zbiera nagrodę, przegrana odchodzi z niczym.

Teraz słowo o nagrodach. Z opcji a) dostawałoby się tylko złoto z opcji b) tylko surowce (losowe). Do tego dać przelicznik np 2000gp za każdą godzinę misji oraz 500 surowca za każda godzinę misji.

Teraz rodzaje misji z opcji a) dla dobrych i prawych (to tylko przykłady jak ktoś chce coś dodać to proszę):
-eskorta VIPa (VIPem jest losowy gracz z drużyny gdy gracz zginie przegrana)
-dostarczenie ładunku (dostarczyć ładunek z ptk a do b domyślnie losowy gracz trzyma cały ładunek, przegrana gdy straci ładunek)
-pilnowanie ładunku (przez X czasu bronić ładunku, gdy obrona zginie lub ładunek zostanie rozkradziony przegrana)
-aresztowanie bandytów (aresztować 2 bandytów za każdą h misji, żeby wygrać trzeba nim 50% aresztować)
Przykładowe misje opcji a) dla złych
-morderstwo na zlecenie (za każdą h misji zabić 2 ludzi, żeby wygrać trzeba zabić 50%)
-okradanie karawan (za każdą h misji trzeba okraść 2 karawany, żeby wygrać trzeba zaliczyć 50%)
-włamanie (za każdą h misji trzeba okraść 2 domy, żeby wygrać trzeba zaliczyć 50%)

Misje z opcji b) to oczywiście bezpośredni atak na drużynę przeciwną.

Przykładowe schematy:
-ostrożni (+50% czasu trwania misji, bonus do obrony)
-szybcy (-50% czasu trwania misji kara do obrony)
-wszyscy przodem ( bonus do brony gdy zaatakowany z przodu kara gdy zaatakowani z tyłu)
-straż tylna (kara gdy zaatakowani z przodu bonus gdy zaatakowani z tylu)
-szarża ( atak do przodu)
-zasadzka (atak od tyłu)
-atakuj VIPa (pierwszy coś każdego gracza wymierzony jest w vipa, potem normalnie)
-dziel i rządź (ładunek rozdzielony jest na każdego gracza - do uników)
-podkradnij się ( wybrany gracz nie bierze udziały w walce ale może ukraść ładunek, jeśli mu się nie powiedzie i drużyna zginie przegrana, jeśli się uda wygrana)
Tutaj można jeszcze powymyślać schematów które by pomagały przy poszczególnych misjach.

Taktyki walki. Tutaj na myśli mam to co było kiedyś w KF1, zawczasu wybierało się w co nasza postać ma celować.

To taki szkic. Trochę to skomplikowane jest, ale może się spodoba.
Avatar użytkownika
Armantaro
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 140
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 19:22:07
ID: 6336

przez Thoran Rion » Pn, 13 lut 2012, 13:46:18

No pomysł nawet niezły ale problemem jest walka, bo nie da się ustawić tak by miała ona jakiś sensowny przebieg, dlatego nie mogłaby być to walka tylko jakiś inny mechanizm którego nie znamy :D
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Armantaro » Pn, 13 lut 2012, 14:14:11

Walka kompletnie odpada? Nie ma nawet możliwości żeby każdemu graczowi dać numerek od 1 do 10 i niech walczy z takim samym numerkiem z grupy przeciwnej i zrobić system pucharowy? Wydaje mi się że taki pomysł trochę by urozmaicił grę mechaniczną, ale nie mam zielonego pojęcia jak zastąpić walkę żeby to miało ręce i nogi.
Avatar użytkownika
Armantaro
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 140
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 19:22:07
ID: 6336

przez Thoran Rion » Pn, 13 lut 2012, 14:18:19

Trza by wymyślić mechanikę do takich spotkań ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Pn, 13 lut 2012, 14:25:17

masz gdzieś Thoranu rozpisane turnieje. Można by to wykorzystac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pn, 13 lut 2012, 14:27:27

Ethan napisał(a):masz gdzieś Thoranu rozpisane turnieje. Można by to wykorzystac.


W turnieju biorą udział w walce dwie zalogowane osoby, więc to nie to samo.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Armantaro » Pn, 13 lut 2012, 22:17:02

A nie dałoby rady wykorzystać tutaj systemu walki z KF1? Bo jeśli ktoś nie wpadnie na genialny pomysł zastąpienia walki to mój pomysł raczej odpada :/
Avatar użytkownika
Armantaro
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 140
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 19:22:07
ID: 6336

przez Thoran Rion » Pt, 23 mar 2012, 20:48:55

Tutaj nie wiem za jakim pomysłem ostatecznie głosowano ;)
Armantaro weź swój pomysł i umieść go w oddzielnym temacie z ankietą.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1


Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości