Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Paczka propozycji co do rynku

Moderator: Caindel

przez Escalus » So, 19 sty 2013, 22:40:03

Przeglądałem dziś rynek.
Nie chcę się rozwodzić nad tym, jaki nieporządek tam panuje. Wyglądaj jak augiaszowa stajnia kuców^^
Mam kilka propozycji co do tego co można by tam zmienić:

1. Układ panelowy (taki jak w viewtopic.php?f=113&t=3699 ), ale z powodu braku grafik na początek używający albo podstawowych dostępnych w rzemieślnictwie, albo ładnej ikonki z samego napisu - ważne, by zamiast kosmicznie wielkiej listy bez ładu i składu był przejrzysty panel pozwalający szybko znaleźć to czego się chce.

2. Brak możliwości dodania białego oraz kolorowego 2/3 sukcesy sprzętu. Tak naprawdę po co komu biały sprzęt na rynku? Dla multikont skupujących od siebie wzajemnie złom? Na niskich poziomach na upartego da się samemu coś wyprodukować lub kupić od NPC, a wyspecjalizowana ilość kolorowego ekwipunku jest tak naprawdę tym, czego zawsze oczekuje się od rzemieślników. Plus oczyściłoby to rynek ze złomu, którego tak naprawdę nikt nie kupi...

EDIT: Jestem w stanie zrozumieć białe mapy czy mikstury, bo tego schodzi naprawdę dużo.

3.FILTRY:
a) Kolory:
Dodanie filtrów określonego koloru w formie checkboxa "wyświetlaj czerwone przedmioty" itp. (swoją drogą obecny filtr nie działa dobrze, bo po przejściu na następną stronę danego typu przedmiotu znów wyświetlają się wszystkie kolory)
b) Poziom - ten jaki jest jest dobry;]
c) Filtr klejnotów:
I) Checkbox "wyświetlaj tylko przedmioty posiadające klejnoty"
II) Checkbox "wyświetlaj tylko przedmioty posiadające 4 gniazda"
III) Rozwijana lista "wyświetlaj przedmioty posiadające przynajmniej 1 klejnot typu xxx"
d) Specyfikacje:
I) Sortowanie względem zadawanych obrażeń/posiadanej obrony - ponieważ BARDZO często bywa tak, że przedmiot niższego poziomu innego rzemieślnika ma większą moc od jakiegoś "złomu" na sporo poziomów wyżej
II) Sortowanie względem wagi - teraz jest to jeszcze podchodzące głównie pod poziomy, ale w przyszłości, jeśli wejdą komponenty, o których wspomniał Tynku kiedyś (i których idea mi się tak podoba, że będę o tym regularnie przypominać:P), to waga może się mocno zmieniać.
III) Sortowanie względem posiadanych komponentów - odległe plany na przyszłość:P
e) Checkbox "wyświetlaj tylko przedmioty ID XXX"

4. "Z rączki do rączki" - dodać opcję przesyłania przedmiotów. Rozwiązałoby to obecny problem bezcelowości tej opcji przez brak możliwości wydobywania surowców oraz za jednym zamachem pozwoliłoby kupcom łatwiej realizować zamówienia na życzenie;]

5.Wprowadzenie płatnych stoisk w lokacjach. Tak jak było w kf1;]

Offtop:

Co sądzicie o propozycji, by niebieski sprzęt mógł być produkowany tylko przez specjalistów?
Tzn jeśli mam atut specjalizacja oraz najwięcej wyprodukowanych ciężkich pancerzy, to jedynie one mi się mogą trafić niebieskie.
Wytworzyłoby to większą specjalizację: Gracz X byłby najlepszym producentem ciężkich hełmów, a gracz Y najlepszy w ciężkich rękawicach itd;]
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Gronel » N, 20 sty 2013, 01:24:47

Ad 1) Bez zastrzeżeń
Ad 2) A co to komu przeszkadza że jest biały sprzęt? Jak ktoś kupi to ok, jak nie to nie. Można by było ustawić limit czasu przedmiotu na rynku (powiedzmy 2 tygodnie), po tym czasie item wraca do rzemyka. Może on to później raz jeszcze wcisnąć na rynek albo sprzedać do beczki... Myślę, że to by znacznie zredukowało niepotrzebny sprzęt.
Oczywiście można dać osobne limity:
-biały i kolorowy zniszczony (tylko 2/3 próby udane) -2 tygodnie
-pomarańczowy- 4 tygodnie
-czerwony- 2 miesiące
-niebieski- 3 miesiące
Ad 3) Ok. Co prawda nie wiem czy aż tyle różnych filtrów jest potrzebnych, ale to każdy gracz pewnie ma swoje zdanie. Nie mniej jednak filtry by się zdały
Ad 4) Byłoby miło jakby to weszło, bo umawianie się na konkretną godzinę jest po prostu trudne (szybko ktoś umieszcza na rynku, a druga osoba to skupuje... as fast as can)
Ad 5) Chyba to nie jest potrzebne - po co prywatne sklepy? Jeśli na normalnym rynku nie ma żadnej prowizji od sprzedanych itemów to prywatny sklep będzie oznaczał tylko to, że będzie ciężej go znaleźć.

Dodatkowo:
6. Item 2/3 udanych etapów - powinien mieć INNY kolor... Myślę, że całkiem dobrym rozwiązaniem byłby odpowiednie kolory połączone z kolorem szarym (#a0a0a0 ; #b07102 ; #bd5d5d ) //to tylko przykład//
7. Topory, Młoty, Miecze 2h wrzucić do jednej kategorii - broń 2h. Powód jest taki że podlegają one jednej biegłości i gracz by kupić najlepszy item musi biegać po trzech różnych zakładkach zamiast mieć wszystko w jednym miejscu.

Ad. Offtop )
Jak dla mnie jest to po prostu zły pomysł. Mam 41 poziom i wszystkie atuty do kowalstwa na maxa. Odkąd wszedł up 7 nie wyprodukowałem ŻADNEGO niebieskiego itemu. Z umek wychodzi, że powinienem mieć +10% szansy na kolor w każdym etapie, a to jest po prostu ściema. Mam łącznie 9% (w tym 1% z atutu)... 3 udane etapy w jednym przedmiocie to 0,09^3 czyli 0,0729%. Szanse 1:1372, licząc że dziennie mogę zrobić ok 25przedmiotów daje 1 legendę ok 55 dni. Nie widzę powodów dla którego by ustawiać jeszcze jakiś limit do tego ^^
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Ksyw'dzill » N, 20 sty 2013, 11:00:22

Ad 1) Również się zgadzam.

Ad 2) Nie zgadzam się - dla mnie bardziej wartościowy jest biały przedmiot z czterema gniazdami niż jakikolwiek kolorowy inny z trzema. +1% do uniku i obrony > 20 obrony.

Ad 3) Podobne sortowanie miałoby sens, gdyby przedmioty miały wiele parametrów którymi mogłyby się różnić. Na chwilę obecną sprowadziłoby się to do tego, że cudeńka skupowane byłyby w ciągu 10 minut od wystawienia a pozostałe przedmioty nie schodziłyby w ogóle... Ew. Wprowadzić sortowanie kolorami/ilością gniazd - statystyki zostawić w spokoju, aby chociaż trochę można było poszperać w poszukiwaniu skarbu :> Ogółem uważam, że przedmioty powinny się między sobą różnić bardziej i że te różnice powinny mieć na tyle duży wpływ na walkę, że określeni gracze szukali by określonych przedmiotów :p np. Waga mogłaby wpływać na zadawane obrażenia, ale również zmniejszać szansę na unik/obronę... Ale to na inny temat rozmowa :)

Ad 4) Tak.

Ad 5) Pod warunkiem, że dawałoby im to coś. Może na przykład ich przedmioty by się dalej wyświetlały na rynku, ale z kolorowym dopiskiem "Z kuźni Larrasa", gdzie linkiem do owej kuźni można by było przejść? Albo aby rzem mógł wybrać, które przedmioty mają w ramach "reklamy" pójść na rynek? Wtedy miałoby to sens :) Najfajniej w ogóle to byłoby tak, gdyby po najechaniu na tą "reklamę" pojawiał się dymek z jakimś opisem. Takim wpisanym przez rzema. I w ogóle wypas byłby, gdyby po najechaniu na tą reklamę dało się zobaczyć statystyki sklepu - ile przedmiotów ma jakiekolwiek kamienie, ile przedmiotów ma 3 wolne gniazda, ile 4 i ile jest określonych kolorów. To by dawało każdemu, kto zechciałby kupić stoisko odpowiednio dobrego kopa :)

Offtop: Nie jestem przekonany. Co prawda na chwilę obecną każdy rzem i tak bierze większość atutów, ale ma wejść jakieś urozmaicenie. Wtedy "specjalista" będzie wart więcej niż inne atuty. Prędzej kolor powiązałbym z posiadaną profesją - np. Wędrowiec ma zwykłą szansę na zrobienie kolorowego przedmiotu, Płatnerz ma +1% na zrobienie kolorowego pancerza, Zbrojmistrz ma +1% na zrobienie kolorowego uzbrojenia... Zresztą, ja prędzej byłbym za tym, aby niebieskie przedmioty były produkowane głównie dzięki legendarnym komponentom :>

Ad 6) Spoko.

Ad 7) Dla czysto mechanicznych owszem, ale jeśli jakiś kobold się zawziął, że koniecznie chce 2h młot to to mu sprawę utrudni. Zresztą, bonusy przedmiotów na chwilę obecną wymagają zmian, tak aby istniała jakaś różnica między młotkami a toporami (Czyt. Aby gracz musiał się na coś zdecydować).

Dodatkowo: ... Nic nie będzie, nie będę moimi pomysłami tematu zaśmiecał :D
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Thoran Rion » N, 20 sty 2013, 11:28:19

Generalnie sklepy graczy mają wejść więc można dodać jakieś opłaty za wystawienie przedmiotu na rynku ^^
Pomysły ogólnie dobre, prócz tej blokady na białe przedmioty.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Escalus » N, 20 sty 2013, 12:23:20

Sklepy byłyby powiązanie z codziennikami. Zawsze można by też dodać później różnorakie bajery w postaci lepszych cen dla mieszkańców księstwa, w którym się sklep znajduje, relacje z lokalnymi gildiami itd;]
Do tego zawsze byłoby to rozbudowywanie gry o dodatkowe lokacje fabularne;]

Blokada białych przedmiotów: irytuje mnie po prostu to, że na rynku trzeba przeklikać kilkanaście stron, zanim znajdzie się coś przyzwoitego. Ciężko mi też uwierzyć, by liche białe przedmioty są czymś, czego szukają osoby zaglądające na rynek.
Byłbym bardziej za opcją, by na rynku głównym były tylko kolorowe, a na prywatnych stoiskach mogło leżeć co się tylko kupcowi podoba;]

6) 2/3 inny kolor - dokładnie, to jest to!:) Ewentualnie automatycznie dodawany prefix "uszkodzony" lub "niewykończony".

7) w przypadku rynku panelowego nie byłoby problemu. Szczególnie, jeśli w przyszłości dojdą młoty oraz topory jednoręczne czy jeszcze więcej broni.

Offtop: Generalnie teraz każdy jest nieunormowany przez zamieszanie ze zmianą naliczania biegłości. A specjalizacja pozwalałaby zaistnieć każdemu, nawet jako biednemu producentowi sztyletów - ale najlepszych. Co do małych szans - zgadzam się. Na 1200 przedmiotów zrobiłem może z 5 niebieskich (w tym jeden pancerz na 100, ale łajza Hactus kupił go, a teraz nie chce go nosić:P ) przedmiotów, pomimo teoretycznie sporej premii dzięki szczęściu i atutach.
Może jakiś inny pomysł na wyszczególnienie specjalizacji? Bo sam bonus z atutu lichy jest, a przez aktualne zamieszanie z rozrzutem wartości wyprodukowanych przedmiotów często zupełnie nic nie daje...
Obrazek
--------------------------------------------
Schudnąć to odrobinę umrzeć.
Garfield
Avatar użytkownika
Escalus
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 495
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 15:42:19
ID: 992

przez Ebbervar » So, 19 kwi 2014, 04:08:31

Blokada białych przedmiotów: irytuje mnie po prostu to, że na rynku trzeba przeklikać kilkanaście stron, zanim znajdzie się coś przyzwoitego. Ciężko mi też uwierzyć, by liche białe przedmioty są czymś, czego szukają osoby zaglądające na rynek.
Byłbym bardziej za opcją, by na rynku głównym były tylko kolorowe, a na prywatnych stoiskach mogło leżeć co się tylko kupcowi podoba;]
Pomysł by nie zaśmiecać rynku tymi najsłabszymi (zgniła zieleń) i białymi - popieram. Na rynku powinny być tylko kolorowe. A jak gracz chce wystawić sobie wszystko, to niech ma opcję zaśmiecania prywatnego sklepiku.

A to pakiet propozycji co do rynku z Nieskomplikowanych:
RYNEK
- w zakładce mikstury link do sklepów gdzie można je kupić
- W bocznej zakładce opcja [odzyskaj wszystkie hp] powinna zużywać miksturki od najsłabszej do najsilniejszej. Kolorowe miksturki są po prostu za dobre, by je zużywać poza walką.
- Wg mnie, to ważne zmiany: Przedmioty niekupione wracają do sprzedającego po miesiącu czasu.
- Istnieje możliwość, że gdy kupujemy przedmiot na np. stronie 30, to po zakupie pozostać na tej stronie, zamiast przeskakiwać z powrotem na 1-wszą?
- Dać możliwość wpisywania ręcznie marży, a nie tylko ustalone progi (1,5,10 itd) w przedziale od 1-50%
- Jeśli rzemieślnik dostaje karę do biegłości i exp za nieudaną próbę to może za przedmiot czerwony i niebieski powinna być jakaś premia? Coś analogicznie do legendarnego moba
- Choroby i kontuzje powinny wpływać na etapy produkcji (dostałem Morgie po nocy w domu i nie widzę nawet powodu dla którego miałbym to leczyć - w żaden sposób mi to na mechanikę nie wchodzi)
- zwiększenie dokładności testów do drugiego miejsca po przecinku
lub algorytm do obliczania szansy z całego przedmiotu poprawić w ten sposób by brało wartości z każdego etapu, ale PRZED zaokrągleniem do pełnej jedności
- Można by zrobiś coś takiego, że w pracowni->straganie na rynku dodać możliwości wpisania nazwy sklepu i później, żeby ta nazwa pojawiała się na rynku z przedmiotami w rubryce sprzedawca zamiast imienia.


Przenoszę do mechaniki.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505


Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości