Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Państwa i ich gospodarka

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Mazurski » N, 1 lis 2015, 23:30:35

Podam przykłady na państwach z KFa. To będzie najlepiej odzwierciedlać jakie dla mnie jest słabe połączenie mechanicznej gospodarki do fabularnej.

Urr
Rozwinięte rolnictwo i rybołówstwo - 1pkt. (ryby, owoce morza), Wydobycie miękkich minerałów - 1pkt. (sól), Wydobycie metali - 1pkt. (miedź), Wydobycie klejnotów - 1pkt. (rubiny), Protekcjonizm 2pkt.

Owoce morza nie są wgl wykorzystywane, a mógłby stworzyć lokację i dać wydobycie jakiś tam morskich roślinek czy surowców z ryb (tran czy inne tam) i tym handlować - surowiec do wykorzystania w alchemii.

Sól - tego wgl nie ma na rynku mechanicznym i nie wiem jak to nawet użyć do czegokolwiek. Alchemia??? Albo zmienić na inny surowiec.

Rubiny - dać wydobycie tych kolorowych kryształów albo zmienić.

Tangrim
Rozwinięte rolnictwo i rybołówstwo - 1 pkt. (oliwa, grzyby Ysh), Produkcja drewna i drewnianych produktów - 1 pkt. (meble z hebanu, kostury), Hodowla zwierząt - 1 pkt. (zwierzęta futerkowe, drób), Rozwinięta produkcja - 1 pkt. (szklarstwo, pergaminnictwo), Wydobycie niemetali - 1pkt. (piaskowiec)

Kolejne surowce których nie ma w mechanice. Można dodać im wydobycie skór.

RD

Rozwinięte rybołówstwo (owoce morza, perły) i rolnictwo (kawa, zioła), Produkcja drewna (machiny oblężnicze), Rozwinięta produkcja x2 (pergamin, wino, jedwab, mikstury), Magia, Wyjątkowa jednostka x2, Większy rynek wewnętrzny

Pytania
1. Czy Protekcjonalizm, Ważny węzeł przerzutowy itp będą uwzględniane w mechanice dla państw a w szczególności dla handlu? Bo tak to strata punktów państwa na to
według tego https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Przykładów jest wiele w różnych państw, gdzie ich fabularne gałęzie gospodarki (kopalnie i inne rzeczy) nie są dostosowane do mechaniki gospodarki w grze.
Wniosek jeden jak dla mnie. Zmienić szczegóły gospodarek państw, żeby dostosować je do mechaniki lub dostosować mechanikę do nich. Łatwej będzie zrobić to pierwsze.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » Pn, 2 lis 2015, 00:20:54

Nie widzę takiej potrzeby. Kreator państw miał za zadanie umożliwić porównanie państw pod względem fabularnym a nie mechanicznym. Sprowadzanie fabularnego opisu tylko do tego co jest możliwe w mechanice nie ma kompletnie sensu. Jest to niepotrzebne ograniczenie dla graczy i krok w tył.
Gra ma określony plan wydawniczy i rzucanie tutaj na forum teraz jakimiś z tyłka wyjętymi zarzutami włącznie z żądaniem zmiany jest niepoważne. Nie zajmiemy się wszystkim na raz. Sprawy o drugorzędnym lub wręcz znikomym znaczeniu muszą poczekać aż wykonamy zadania o pierwszorzędnym znaczeniu.
Kwestia surowców z projektów państw nie ma kompletnie żadnego znaczenia dla mechaniki, spokojnie można grać bez dorzucania do niej 100 nowych materiałów. Nie może być tak, że jakiś pomysł jest przedstawiany od dupy strony, to nie żadne surowce są problemem tylko ich ewentualne wykorzystanie w grze. Póki nie ma potrzeby ich wykorzystania póty nie ma potrzeby ich dodawania. A dodawanie jakichś głupotek tylko po to by je dodać mija się z celem.
Mechanika zawsze jest uproszczeniem pewnej fabularnej rzeczywistości a nie odwrotnie. I tego się trzymajmy ;)

PS: wcale nie wykluczam, że te surowce się pojawią w grze ale to musi być wynik zmiany w systemie rzemieślnictwa zapowiadanej a nie na siłę wymuszanej bo tak.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mazurski » Pn, 2 lis 2015, 00:44:30

wcale nie wykluczam, że te surowce się pojawią w grze ale to musi być wynik zmiany w systemie rzemieślnictwa zapowiadanej


I taka odpowiedź T. mnie satysfakcjonuje.
I jest to wątek do dyskusji i pomysłów, a nie wymuszanie zmian. Nasza wiedza (graczy) na temat zamierzanych zmian jest nikła, więc się nie dziw, że dla Ciebie wiele pomysłów jest z dupy strony.

Temat można zamknąć.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101


Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości