Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Motta państw, księstw, lokacji

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Yenela » Śr, 3 kwi 2013, 19:22:34

Pisałam już o tym, że ciekawie by było, gdyby zamiast cytatów na stronie powitalnej, ukazywałby się np hasła, motta, związane z konkretnymi krainami czy lokacjami Fallathanu. Przybliżałyby one te miejsca, które są warte obejrzenia, wykorzystania w sesji czy jako tło dla naszych postaci. Zacznę od swoich propozycji haseł i zachęcam do podawania kolejnych, z rozmaitych krain czy z własnych lokacji. Lapidarnie, krótko, ciekawie.

Dekonng

Dekonng - kraj dzikich koni, sokołów i ludzi, których domem jest step, dachem niebo, a jedynym prawem - posłuszeństwo swemu władcy.

Mówi się, że niegdyś na tych ziemiach władali magowie, mieszkający w Kamiennym Mieście Ymal. Wybili się sami do szczętu i odeszli w niepamięć. Starożytne ruiny czekają na odkrywców...

Pierwszym władcą Dekonngu był Odtsetseg, Chłepczący Krew Z Dłoni. Zabił go własny syn, Małmas Okrutny, przybijając włócznią do drzewa.

Obecnym władcą Dekonngu jest Estyar Enktuya, zwany Wiatrem Krwi. Oby nie wiał w waszą stronę.

Plemię Sarangelel z Dekonngu słynie z niebywałego okrucieństwa swoich wojowników, nekromancji szamanów i kanibalizmu.

Standardową karą w Dekonngu jest bieg nieposłusznego wokół pala, do którego przybity zostaje za koniec własnego jelita, w które się owija.

W absolutnej większości Dekońgczycy to analfabeci. Za to spotkać można wyśmienitych wojowników, tkaczy i rzeźbiarzy,

Mężczyzna, koń, sokół, łuk i miecz - to nierozerwalne symbole Dekonngu.

W centrum stolicy Dekonngu, Oltul, stoi Wielka Jurta k'hana, bogato zdobiona, z kitami farbowanego końskiego włosia na szczytach podtrzymujących masztów, wykładana w środku dywanami, strzeżona przez osobistą ochronę.

Rozlewiska Almag Natyar, znajdujące się w środkowym Dekonngu nie mają sobie równych w liczbie dzikiego ptactwa.

W stolicy Oltul znajduje się fontanna, nazywana Ei'yaz, Córką Nieba.

Dwa razy do roku w Oltul odbywa się olbrzymi jarmark, na który zjeżdżają się pasterze i nomadzi całego Dekonngu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Yenela
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz, 7 kwi 2011, 14:18:56
ID: 2005

przez Delma » Pt, 5 kwi 2013, 16:17:42

Nie rezygnowałbym z cytatów. Potrafią zaskoczyć i są miłym urozmaiceniem.
Ale gdyby te ciekawostki istniały jako osobny byt - czemu nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Delma
Chłop
Chłop
 
Posty: 43
Dołączył(a): N, 25 lip 2010, 11:27:33
ID: 1434

przez Tukan » So, 6 kwi 2013, 10:22:59

Co do cytatów... xD
Czy cudzysłów nie powinien ujmować tylko cytatu, bez obejmowania autora?:>
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Laivath [Fann] » Pn, 29 kwi 2013, 16:08:18

Uważam, że pomysł Yenki jest bardzo niegłupi:D Ewentualnie zamiast zastępowania cytatu dodac okienko "Ciekawostki ze świata Fallathanu" i w tenże oto sposób zwiększać graczową świadomość, a także motywowac ich do wykorzystania tej wiedzy:)
Szermierz z Lasu.
Avatar użytkownika
Laivath [Fann]
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 185
Dołączył(a): Śr, 18 lip 2012, 08:12:29
ID: 1689

przez Ebbervar » Pn, 29 kwi 2013, 17:16:02

Na ostatnim zebraniu MG to jak nie mam sklerozy zaklepaliśmy ten pomysł, bo jest z serii "udanych" :) I to miało się wyświetlać chyba na stronie głównej :)
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Psycho » Pn, 29 lip 2013, 20:33:21

Almanan

- Elfy z Almanan uważały Ludzi za gorszą rasę, w przeciwieństwie do swych braci z Romen-Doru, którzy bratali się z nimi.

- Głównym bóstwem Almanan jest Athiel, Pani przeznaczenia.

- W Almanan parę rządzącą nawyzywa się Omastatami.

- Gwindor i wybranka jego serca - Virandile, uważani są za pierwszych Omastatów.

- Obecnie w Almanan władzę dzierżą Fannoth i Doluviel.

- Tereny Almanan podzielono na trzy okręgi. Północny, Wschodni i Zachodni.

- 10 Yomrqaha, to dzień w którym Almananczycy świętują ustanowienie państwa i objęcie władzy przez pierwszych Omaststów.

- Powierzchnia Almanan ma 200 000 km2 i zamieszkana jest przez ok. 4 mln obywateli.

- Swobodny handel na terenie Almann mogą prowadzić jedynie jego obywatele. Pozostali muszą uzyskać specjalne pozwolenie. Jedynie miasto Chewerneth jest zwolnione z takich obostrzeń.

- Obywatele Almanan nazywają siebie Laefar - Lud Gwiazd.

Anfarhin

- Anfarhin jest największym w Almanan skupiskiem druidów, zielarzy i alchemików.

- Wilgotny mikroklimat i mgła często unosząca się nad Anfarhin powodują, że ciężko odróżnić dzień od nocy.

- W Anfarhin teren jest tak grząski, że do poruszania się, mieszkańcy korzystają z sieci drewnianych traktów, wiodących pomiędzy głównymi skupiskami miasta.

- Z powodu niebezpiecznych drewnianych traktów i wiecznego półmroku panującego w Anfarhin, magowie w uczęszczanych miejscach pozawieszali nisko nad taflą wód ogniki, by nierozważni druidzi nie wpadali w bagienne odmęty.

- Specyfika terenu sprawia, że na bagiennych terenach Anfarhin występuje duża ilość endemitów.

Don Rien

- W Don Rein, stolicy Almanan, znajduje się Amne Atar. Największy spośród dębów. To tam skupia się cała władza państwa.

- Siedzibą armii Almanan jest dzielnica Alkar Ruid, w mieście Don Rein. To tam znajdują się koszary, place do ćwiczeń, kwatery żołnierzy i dowódców poszczególnych jednostek, ale także zbrojownie i cechy rzemieślnicze, które pracują na potrzeby armii.

- Południe Don Rien zdominowane jest przez jedyny w mieście budynek wzniesiony z jasnych kamieni: świątynię Athiel.

- Dęby z Shareth wypielęgnowane przez magów i druidów, służą Elfom z Don Rien za domostwa i posiadłości

- Dla Don Rien charakterystyczna jest srebrzysta poświata całej flory występującej w mieście i do koła niego.

Chewerneth

- W Chewerneth znajduje się uniwersytet szkolący przyszłych architektów.

- Najważniejszym, najbardziej ruchliwym miejscem Chewerneth są doki, które ciągną się wzdłuż linii brzegowej. We wschodniej części skupia się handel, natomiast zachodnie porty przeznaczone są dla trudniących się hodowlą i wydobyciem pereł.

- Chewerneth powstało jako pierwsze z miast Almanan. Swój rozwój zawdzięcza dostępowi do morza i nieograniczonym możliwościom handlu z innymi nacjami.

- Daakarowie chcieli przywłaszczyć sobie Chewerneth, niemal całkowicie dostosowując je do swoich oczekiwań. Po odzyskaniu niepodległości przez Almanan, miasto odbudowano, przywracając mu dawną świetność.

- W Chewerneth znajduje się najwięcej elfickiej architektury w całym Almanan.

Motta do kolejnego państwa i jego lokacji niebawem.
A ty, co – zapomnieniu na przekór – imiona.
Tych nie uczczonych zmarłych chcesz uwiecznić w słowie.
Jeżeli bratnia dusza, zadumą wiedziona,
O los twój kiedyś spyta, może jej odpowie.
Avatar użytkownika
Psycho
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 191
Dołączył(a): So, 20 kwi 2013, 21:32:35
ID: 4654

przez Psycho » So, 10 sie 2013, 22:50:24

Careogród

- Careogród, stolica Królestwa Careogrodu, to miasto zbudowane tysiące lat temu przez legendarnego Careona.

- Careogród to jeden z najstarszych tworów powstałych w poznanym Fallathanie. Stworzony przez krasnoludów, przeznaczony dla każdego kto miał dobre zamiary. Wyłączając elfów.

- Careogrodem rządzi jedna osoba - Król Spod Góry. Obecnie jest nim Furin Bòrd-na-Gàidhlig

- W Careogrodzie panuje ścisły związek między polityką a wiarą. Kult Moradina jest kultem państwowym, przyjętym od początku istnienia państwa.

- Careogród wespół z Amarth, Cesarstwem i księstwem Curan tworzą Cesarstwo Vanthii. Księstwo krasnoludów jest również połączone sojuszem z Reptilią oraz Irimgardem.

- Ważną rolę odegrał w Careogrodzie Zakon Paladynów Świętego Hufca, który przejął dowodzenie nad armią w czasie wojny z Nacją. Niestety targany wewnętrznym sporem zniknął tak samo szybko jak się pojawił.

- Mieszkańcy Careogrodu to głównie krasnoludowie, rzadziej gnomowie. Na ulicach większych miast można spotkać ludzi, jaszczuroczłeków czy nawet półorków, ale są to rzadkie przypadki.

- Budynki Careogrodu są niemal doskonałe. Surowe piękno łączy się z funkcjonalnością. Przestrzenie, kolumny, wysokie sufity i kopuły to główne cechy lokalnej architektury.

- Język Careogrodu oparty jest na runach. Pismo runiczne jest trudne do opanowania dla kogoś obcego. Podobnie jest z mową, w której częste są połączone ze sobą spółgłoski „g”, „h”, „k” i „r”.

- Jednym z budynków w Carogrodzie, którym szczycą się krasnoludy, jest Wielki Rynek. Obecnie jest to budowla o kształcie trzech nałożonych na siebie pięciokątach foremnych. W środku znajdują się liczne stragany i kramy, w których to można sprzedać swój towar bądź nabyć nowy.

Trakt Przymierza

- Zaledwie 20 lat temu powstała droga łącząca Amarth z Careogrodem. Od wschodu rozpoczyna się w Wolnym Mieście Foeduum, by następnie wkroczyć na nowe khazadzkie ziemie i ciągnąć się dalej wgłąb państwa krasnoludów. Zwą ją Traktem Przymierza.

- Połączona siła krasnoludzkiego kunsztu z amarthyjską magią stworzyła coś, czego jeszcze świat nie widział. Wijący się wśród szczytów Trakt Przymierza pozwalał na bezpieczną podróż przez Góry Południowe, a tym samym w końcu, po tylu wiekach umożliwiał płynny handel Careogrodu z Amarth.

- Trakt Przymierza podzielono na pięć odcinków, połączonych trzema twierdzami oraz dwoma miastami, stanowiącymi granice drogi.

- Trakt Przymierza został stworzony w efekcie paktu Careogrodu i Amarth z roku 4341.

- Nieustanną wartę na Trakcie Przymierza pełni Korpus Ochrony Pogranicza, będący armią stworzoną pospołu przez Amarth i Careogród. Jego członkowie przebywają w trzech twierdzach rozmieszczonych wzdłuż trasy.

Wolne Miasto Foeduum

- Wolne Miasto Foeduum zajmuje tereny graniczne między Królestwem Careogrodu a Republiką Amarth, na południe od Doliny Ciszy.

- Miasto graniczne między Careogrodemi i Amarth zwie się Foeduum, co w krasnoludzkim oznacza Przeznaczenie.

- Wolne Miasto Foeduum znajduje się pomiędzy dwoma wysokimi górami. Jeśli ktoś chce przejść z Amarth do Careogrodu, musi je przekroczyć. Chyba, że wspinaczka po wyjątkowo nieprzyjaznych terenach górskich mu niestraszna.

- Prawo Foeduum chroni każdego, kto potrzebuje schronienia, dopóki nie złamie lokalnego prawa.

- Wolne Miasto Foeduum powstało na mocy porozumienia, zwanego Porozumieniem Gór Południowych. Jego budowa rozpoczęła się w trakcie wykuwania Traktu Przymierza, w Cresaim'ie 4343 roku.

Khazad Ungor

- Khazad Ungor, to siedziba sławnych w świecie Synów Thar-Tarag.

- Khazad Ungor znajduje się w centralnej części Careogrodu, w elitarnej dzielnicy zwanej Starym Miastem.

- Do Khazad Ungor wiedzie kamienny most nad przepaścią, który tak w dzień, jak i w nocy strzeżony jest przez wojowników należących do Bractwa. Tuż za nim znajduje się niewielki otwarty plac, na którym znajduje się wielka, niemal dziesięciometrowa brama.

- W poszukiwaniu należycie reprezentacyjnego, a jednocześnie odosobnionego miejsca Synowie Thar-Tarag dotarli do komnat samego Kasztelana Careogrodu. Ten zaś, w uznaniu ich zasług w bitwie pod Solinde, z woli Króla Spod Góry przekazał im w posiadanie starą, nieużywaną już twierdzę służącą niegdyś za miejski garnizon...

- W niespełna dwa lata po chwalebnej wygranej z wojskami Nacjan pod pod Solinde, do Khazad Undor po raz pierwszy wkroczył Ghurim i Rada Starszych Thar-Tarag. To właśnie Oni docenili zrujnowaną przez warownię i zdecydowali, że po niezbędnych naprawach stanie się ona siedzibą Synów Tahr-Tarag.

Motta do kolejnego państwa i jego lokacji niebawem. Amarth pomijam, jako, że kto inny zadeklarował się to zrobić. ^^
A ty, co – zapomnieniu na przekór – imiona.
Tych nie uczczonych zmarłych chcesz uwiecznić w słowie.
Jeżeli bratnia dusza, zadumą wiedziona,
O los twój kiedyś spyta, może jej odpowie.
Avatar użytkownika
Psycho
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 191
Dołączył(a): So, 20 kwi 2013, 21:32:35
ID: 4654

przez Thoran Rion » Pn, 30 gru 2013, 02:46:21

Jakieś państwa dodadzą swoje motta jeszcze?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Pn, 30 gru 2013, 03:35:05

To nie motta tylko ciekawostki z wiki :P
A można powiedzonka ludności/Przysłowia dodać? Fajnie pokazało by to jak kraje są zróżnicowane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pn, 30 gru 2013, 10:02:33

Można ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Psycho » Pn, 30 gru 2013, 14:43:12

Yup, to nie są motta, ale polecam uwadze, że w projektach państw pojawiły się takowe. Można spokojnie sięgnąć tam. :)
Ciekawostki zaś mogę kontynuować, choć nie pogardziłabym czyjąś pomocą.

Edit:
Opierałam się na wzorze zaakceptowanym przez graczy, który figuruje na górze strony. :P
A ty, co – zapomnieniu na przekór – imiona.
Tych nie uczczonych zmarłych chcesz uwiecznić w słowie.
Jeżeli bratnia dusza, zadumą wiedziona,
O los twój kiedyś spyta, może jej odpowie.
Avatar użytkownika
Psycho
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 191
Dołączył(a): So, 20 kwi 2013, 21:32:35
ID: 4654

przez Ethan » Pn, 30 gru 2013, 17:22:53

Irimgard:

Witaj Królu, idący na śmierć pozdrawiają cię.
(Pozdrowienie wojsk kierowane do Króla Irimgardu).

Bój, Honor, Ojczyzna.
(Pradawna dewiza Irimgardu, wywodząca się z wczesnych czasów plemiennych).

Zmiana miecza z drewnianego na stal, nie czyni mężczyzny.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Tillion, Tillion!, Tillion!!
(Okrzyk wojsk, któremu towarzyszy uderzanie mieczem o tarczę).

Kobieto, wrócę z tarczą, lub na tarczy.
(Tradycyjne pożegnanie wojowników z rodziną).

Irimgardczyk nie jest kaleką, stosowanie magii okalecza ciało i ducha.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Jak będziesz niegrzeczny, porwie cię w nocy Kmra.
(Przysłowie Irimgardzkie, mówione do dzieci. Kmra jest w legendach złym Learem Suli, który porywa niegrzeczne dzieci).

Nieważne czy masz brodę, nie odrastasz od ziemi, czy twoja skóra jest czarna. Ważne, że w twoim sercu płonie ogień walki i wiara w Tillona.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Kobieta ma opiekować się domem i rodziną, chyba, że w jej serce łaknie walki.
(Przysłowie Irimgardzkie, potwierdzające możliwość zrobienia kariery wojskowej przez kobietę).

Upijający się regularnie wojownik jest jak wyszczerbiony miecz.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Kiedy mag przebiegnie ci drogę, nie myśl, że to pech. Chwyć za mordę, wykręć nogę, żeby szybciej zdechł.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Ciało jest twoją świątynią.
(Tradycyjne przysłowie Irimgardzkie, podkreślające kult ciała).

Homalien rozstrzyga wszelkie spory. Kiedy twoja krew spryska białe futra, zapomnij o roszczeniach. Wygrasz okazując poddanie.
(Przysłowie wojowników Irimgardzkich).

Ziemia daje nam plony, w zamian chce abyśmy bronili jej przed wrogami.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Społeczeństwo jest tak silne, jak silny jest jego najsłabszy element.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Chłopom należy się szacunek, taki sam jak matce, która podaje dziecku obiad.
(Przysłowie Irimgardzkie podkreślające okazywany szacunek wszystkim grupom społecznym).

Mury miejskie nie chronią przed najeźdźcą. One chronią wrogów, abyśmy ich nie rozszarpali.
(Historyczne przysłowie wypowiedziane po raz pierwszy przez jednego z Centurionów, podczas oblężenia Solinde).

Rzuć swą włócznią w ciemno i niech Tillon pokieruje jej lotem, aby przebiła serca twych wrogów.
(Przysłowie Irimgardzkie).

Irimgardczyk jest twardy jak stal, odporny na manipulację i razy. Nie ma polityki, nie ma dyplomacji. Jest szczera powierzchowność, bezpośredniość i prawda, nawet ta najbardziej boląca.
(Przysłowie Irimgardzkie).

A wiesz czego uczą dzieci w twoim wieku, w Amarth? Żeby nie lizać żółtego śniegu.
(Powiedzonko nauczycieli Irimgardzkich do niechętnych nauce uczniów).


chyba starczy :)
Ostatnio edytowano Pn, 30 gru 2013, 17:49:52 przez Ethan, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Mistic » Pn, 30 gru 2013, 17:31:34

Kiedy mag przebiegnie ci drogę, nie myśl, że to pech. Chwyć za mordę, wykręć nogę, żeby szybciej zdechł.
(Przysłowie Irimgardzkie).


Marciiiiiiin dodaj to do gry xD proszę *_*
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Phobos » Śr, 1 sty 2014, 21:11:40

Bóg, Honor, Ojczyzna.
(Pradawna dewiza Irimgardu, wywodząca się z wczesnych czasów plemiennych).


Jeśli można prosić o sprostowanie... O jakiego boga, czy Boga tu biega? Tilliona, Masziela czy Pradawnych?
GG: 53976944
Avatar użytkownika
Phobos
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 184
Dołączył(a): N, 25 paź 2009, 19:35:02
ID: 12930

przez Rhaegar » Śr, 1 sty 2014, 21:13:11

Literówka - powinno być:
BÓJ, Honor, Ojczyzna.

Tak jest w projekcie Irimgardu. Chyba, że Ethan miał coś innego na myśli.
"Dym coraz gęstszy, obcy ktoś się wdziera,
A my wciśnięci w najdalszy sali kąt.
Tędy! - Wrzeszczy - Niech was jasna cholera!
A my nie chcemy uciekać stąd!

A my nie chcemy uciekać stąd!
Krzyczymy w szale wściekłości i pokory
Stanął w ogniu nasz wielki dom!
Dom dla psychicznie i nerwowo chorych!"
Avatar użytkownika
Rhaegar
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 404
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 13:47:16
ID: 796

Następna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości