Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Modyfikacje ekwipunku fabularnego

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Mazurski » Wt, 22 wrz 2015, 22:48:01

T. wpadł mi do głowy. Stworzyć system podczas wchodzenia do sesji, zakreślałby się swój fabularny ekwipunek, które już z automatu modyfikowały cechy postaci.
Np. Zaznaczam, że posiadam tarczę (Mod +100 wytrzymałości przy obronie: -50 zwinności.) I tak dalej, zbroje, rodzaje broni i takie tam.

MG mało kiedy uwzględniają modyfikatory za pancerz, broń, tarczę itp. itd. (Ostatnio widziałem to, i chyba nawet jedynie na Turnieju Szarych.) A jest różnica w szybkości poruszenia się w płytowej zbroi, a skórzanej.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Thoran Rion » Wt, 22 wrz 2015, 22:52:05

Mazurski napisał(a):T. wpadł mi do głowy.


God damn it!! Wyjmij go! xD

Mazurski napisał(a):Stworzyć system podczas wchodzenia do sesji, zakreślałby się swój fabularny ekwipunek, które już z automatu modyfikowały cechy postaci.
Np. Zaznaczam, że posiadam tarczę (Mod +100 wytrzymałości przy obronie: -50 zwinności.) I tak dalej, zbroje, rodzaje broni i takie tam.

MG mało kiedy uwzględniają modyfikatory za pancerz, broń, tarczę itp. itd. (Ostatnio widziałem to, i chyba nawet jedynie na Turnieju Szarych.) A jest różnica w szybkości poruszenia się w płytowej zbroi, a skórzanej.


To by było dość proste do zrobienia, trzeba tylko wypisać wszystkie kategorie ekwipunku i jakie mają mieć mody. Anyone want do dat?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Telkir » Wt, 22 wrz 2015, 22:57:21

Ja mogę, jeśli ktoś mi pomoże.
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Mazurski » Wt, 22 wrz 2015, 23:17:19

Myślę, że nie ma co się nawet tam dużo tworzyć.
Duża tarcza,
Mała tarcza,
Miecz jednoręczny,
miecz dwuręczny,
Topór jednoręczny,
Topór dwuręczny,
itp.
Zbroja ciężka (płytowa itp.)
pancerz średni (kolczuga, niepełna płytowa )
lekki (skórzany)

Mody można by zawsze przecież zmienić, gdyby jakiś przedmiot byłby zbyt OP czy niepożyteczny.

Edit: Myślę, że początkowo można użyc nawet modów jakie użył Nathan w turnieju.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Telkir » Śr, 23 wrz 2015, 08:28:26

Jutro się tym zajmę.
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Zielony Ork » Śr, 23 wrz 2015, 11:06:08

Nareszcie noszenie skórzanego pancerza i dwuręcznego miecza zacznie się różnić od dwóch mieczy w zbroi płytowej. Świetny pomysł!
Człowiek człowiekowi wilkiem.
Ork orkowi wargiem.
Avatar użytkownika
Zielony Ork
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 85
Dołączył(a): Pt, 12 gru 2014, 00:34:57
ID: 5392

przez Ksyw'dzill » Śr, 23 wrz 2015, 17:28:26

Aprobuję ^^ Jak będziesz miał listę rzeczy to napisz do mnie i ogarnie się mody.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Telkir » Cz, 24 wrz 2015, 09:07:35

Bronie:
Bronie jednoręczne: -50 siła +50 zręczność
Drzewcowe: -50 siła + 50 szybkość
Sztylet: - 100 siła + 100 szybkość (albo percepcja, nie wiedziałem co dać)
Dwuręczne: -100 zręczność + 100 siła (Zręczność, czy szybkość? Stawiałbym na szybkość ale...)

Opancerzenie:
Lekka tarcza: - 50 zręczność + 50 wytrzymałość (przy obronie, postać nie męczy się nosząc lekką tarczę)
Ciężka tarcza: - 100 zręczność + 100 wytrzymałość (po pewnym czasie można nałożyć karę za zmęczenie)
Lekki pancerz: - 50 szybkość / zręczność + 50 wytrzymałość (postać nie męczy się nosząc lekki pancerz)
Średni pancerz: - 100 szybkość / zręczność + 100 wytrzymałość (postać będzie się męczyła w takim pancerzu)
Ciężki pancerz: - 150 zręczność / szybkość + 150 wytrzymałość (-----,----)

Biorąc pod uwagę te mody, można zrozumieć, że wojak który ma 800+ wytrzymałości, w pewnym momencie w ciężkiej zbroi i z ciężką tarczą, będzie jej miał 1000, ale z drugiej strony, jego uniki spadają praktycznie do zera, a zmęczenie spowodowane ciągłym przyjmowaniem uderzeniem i chodzeniem w takim "czołgu", wykończą wojownika.
Z drugiej strony, zastanawiam się, czy nie poprawić tych modów w pancerzach na wytrzymałość / zręczność, czyli te dwa, które stosuje się przy rzutach na blokowanie ciosów.
Oczywiście to dopiero taki wstępny wrzut, wszystko pewnie trzeba zmodyfikować :D
Chyba, że chcemy rozpisywać każdy rodzaj broni oddzielnie (tzn, miecze, szable bla bla bla)
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Lord Patelnia » Cz, 24 wrz 2015, 10:48:33

Telkir napisał(a):Bronie:
Bronie jednoręczne: -50 siła +50 zręczność
Drzewcowe: -50 siła + 50 szybkość
Sztylet: - 100 siła + 100 szybkość (albo percepcja, nie wiedziałem co dać)
Dwuręczne: -100 zręczność + 100 siła (Zręczność, czy szybkość? Stawiałbym na szybkość ale...)

Opancerzenie:
Lekka tarcza: - 50 zręczność + 50 wytrzymałość (przy obronie, postać nie męczy się nosząc lekką tarczę)
Ciężka tarcza: - 100 zręczność + 100 wytrzymałość (po pewnym czasie można nałożyć karę za zmęczenie)
Lekki pancerz: - 50 szybkość / zręczność + 50 wytrzymałość (postać nie męczy się nosząc lekki pancerz)
Średni pancerz: - 100 szybkość / zręczność + 100 wytrzymałość (postać będzie się męczyła w takim pancerzu)
Ciężki pancerz: - 150 zręczność / szybkość + 150 wytrzymałość (-----,----)

Biorąc pod uwagę te mody, można zrozumieć, że wojak który ma 800+ wytrzymałości, w pewnym momencie w ciężkiej zbroi i z ciężką tarczą, będzie jej miał 1000, ale z drugiej strony, jego uniki spadają praktycznie do zera, a zmęczenie spowodowane ciągłym przyjmowaniem uderzeniem i chodzeniem w takim "czołgu", wykończą wojownika.
Z drugiej strony, zastanawiam się, czy nie poprawić tych modów w pancerzach na wytrzymałość / zręczność, czyli te dwa, które stosuje się przy rzutach na blokowanie ciosów.
Oczywiście to dopiero taki wstępny wrzut, wszystko pewnie trzeba zmodyfikować :D
Chyba, że chcemy rozpisywać każdy rodzaj broni oddzielnie (tzn, miecze, szable bla bla bla)


Uwzględnij jeszcze tylko sytuacje naparzania dwoma kosiorami na raz *patrzy się groźnie na swój pojedynek w turnieju przeciwko Faelivnirowi* i jak dla mnie będzie picuś glancuś. Można by się jeszcze pokusić o próbę uwzględnienia dodatkowych sytuacji typu brak pancerza bezpośrednio w regionie korpusu, ale założone np. ramionach karwasze/zarękawia czy ochraniacze na nogach lub naramienniki, ale to już robi się takie wchodzenie w czasem zbyt szczegółowe szczegóły :p

Jedynym do czego miałbym wątpliwości są aż tak srogie modyfikatory ujemne za noszenie lekkiego pancerza, który odbiera nam 100 punktów cech, a daje jedynie tę pięćdziesiątkę do wytrzymałości. Ździebka to nieopłacalne jeżeli miast zbroi weźmiemy sobie po prostu tarczę i hulaj elfie, orków nie ma :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Ksyw'dzill » Cz, 24 wrz 2015, 11:01:52

Mody jeszcze się poprawi, dwie bronie i broń dystansową też się macnie. Dzisiaj najpewniej mechanika pod to będzie klepnięta.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Caindel » Cz, 24 wrz 2015, 14:43:45

Telkir zapominałeś o strzelectwie, czyli dystansówki: łuk i kusza oraz BRAKU PANCERZA.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Toe » Cz, 24 wrz 2015, 16:19:34

O braku pancerza nie zapomniał raczej. Zwyczajnie nie daje bonusów i minusów..
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Mazurski » Cz, 24 wrz 2015, 17:59:55

Oraz bron miotana jak oszczepy i toporki.

I nie ma co na razie rozdrabniać broni na szczegółową
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Ksyw'dzill » Cz, 24 wrz 2015, 18:16:50

Broń miotaną wrzuci się do jednego kosza wraz z kuszami i łukami ze względu na brak broni miotanej w mechanice ^^ Dodanie później nowego typu broni to będzie prosta sprawa.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Mazurski » Cz, 24 wrz 2015, 19:51:42

Ksyw'dzill napisał(a):Broń miotaną wrzuci się do jednego kosza wraz z kuszami i łukami ze względu na brak broni miotanej w mechanice ^^ Dodanie później nowego typu broni to będzie prosta sprawa.


Fabularnie w sesjach dużo razy się wykorzystuje rzucenie toporem czy oszczepem.
Plus nie wiem o co chodzi, że nie ma go w mechanice? Skoro to ma być inny system czy połączony z ekwipunkiem mechanicznym?
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

Następna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości