Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Modyfikacje ekwipunku fabularnego

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Lord Patelnia » Cz, 24 wrz 2015, 20:29:59

Mazurski napisał(a):
Ksyw'dzill napisał(a):Broń miotaną wrzuci się do jednego kosza wraz z kuszami i łukami ze względu na brak broni miotanej w mechanice ^^ Dodanie później nowego typu broni to będzie prosta sprawa.


Fabularnie w sesjach dużo razy się wykorzystuje rzucenie toporem czy oszczepem.
Plus nie wiem o co chodzi, że nie ma go w mechanice? Skoro to ma być inny system czy połączony z ekwipunkiem mechanicznym?

Nie starczą takie same mody jak do walenia w zwarciu? To nie określa tego na co się rzuca, tylko jakie są modu do tego rzutu. Rzut na atak jest wszędzie i tak taki sam :P
EDIT: Ale chciałbym zwrócić teraz uwagę na to, że najbardziej opłacalną bronią stają się nagłe gołe pięści - ani ujemnych, ani dodatnich. xDDD
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Mazurski » Cz, 24 wrz 2015, 20:34:29

Lord Patelnia napisał(a):
Mazurski napisał(a):
Ksyw'dzill napisał(a):Broń miotaną wrzuci się do jednego kosza wraz z kuszami i łukami ze względu na brak broni miotanej w mechanice ^^ Dodanie później nowego typu broni to będzie prosta sprawa.


Fabularnie w sesjach dużo razy się wykorzystuje rzucenie toporem czy oszczepem.
Plus nie wiem o co chodzi, że nie ma go w mechanice? Skoro to ma być inny system czy połączony z ekwipunkiem mechanicznym?

Nie starczą takie same mody jak do walenia w zwarciu? To nie określa tego na co się rzuca, tylko jakie są modu do tego rzutu. Rzut na atak jest wszędzie i tak taki sam :P
EDIT: Ale chciałbym zwrócić teraz uwagę na to, że najbardziej opłacalną bronią stają się nagłe gołe pięści - ani ujemnych, ani dodatnich. xDDD



Dlatego trzeba przemyśleć, aby modyfikatory były inne, niż takie proste.
Można dodać też inicjatywę, dla długich broni przy ataku.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Caindel » Cz, 24 wrz 2015, 21:39:59

Toe napisał(a):O braku pancerza nie zapomniał raczej. Zwyczajnie nie daje bonusów i minusów..


Bład - daje minus do wytrzymalosci, plus do zwinki. ;)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Lord Patelnia » Cz, 24 wrz 2015, 21:42:49

Caindel napisał(a):
Toe napisał(a):O braku pancerza nie zapomniał raczej. Zwyczajnie nie daje bonusów i minusów..


Bład - daje minus do wytrzymalosci, plus do zwinki. ;)

A to nie lepiej by w takiej sytuacji dać ten neutralny mod dla lekkiego pancerza? Większość wojaków własnie lekki domyślny nosi, a nie noszenie żadnego lub cięższego dopiero zaczyna zaważać na czyimś performansie w boju.

Myślicie, że dlaczego wiedźmini w skórzniach zawsze popylali? Bo najbardziej uniwersalne, wygodne i w ogóle :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Mazurski » Cz, 24 wrz 2015, 21:46:59

Lord Patelnia napisał(a):
Caindel napisał(a):
Toe napisał(a):O braku pancerza nie zapomniał raczej. Zwyczajnie nie daje bonusów i minusów..


Bład - daje minus do wytrzymalosci, plus do zwinki. ;)

A to nie lepiej by w takiej sytuacji dać ten neutralny mod dla lekkiego pancerza? Większość wojaków własnie lekki domyślny nosi, a nie noszenie żadnego lub cięższego dopiero zaczyna zaważać na czyimś performansie w boju.

Myślicie, że dlaczego wiedźmini w skórzniach zawsze popylali? Bo najbardziej uniwersalne, wygodne i w ogóle :P


To do dyskusji Garnek i wgl jeszcze jak reszta broni i pancerzy ^^

Tylko wiedźmini wiedzminiami ;) wolałbym jednak argument poparty realiami historycznymi czy coś. (bez obrazy)
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Lord Patelnia » Cz, 24 wrz 2015, 21:59:33

Mazurski napisał(a):
Lord Patelnia napisał(a):
Caindel napisał(a):
Toe napisał(a):O braku pancerza nie zapomniał raczej. Zwyczajnie nie daje bonusów i minusów..


Bład - daje minus do wytrzymalosci, plus do zwinki. ;)

A to nie lepiej by w takiej sytuacji dać ten neutralny mod dla lekkiego pancerza? Większość wojaków własnie lekki domyślny nosi, a nie noszenie żadnego lub cięższego dopiero zaczyna zaważać na czyimś performansie w boju.

Myślicie, że dlaczego wiedźmini w skórzniach zawsze popylali? Bo najbardziej uniwersalne, wygodne i w ogóle :P


To do dyskusji Garnek i wgl jeszcze jak reszta broni i pancerzy ^^

Tylko wiedźmini wiedzminiami ;) wolałbym jednak argument poparty realiami historycznymi czy coś. (bez obrazy)

Gdyby system miał być poparty realiami historycznymi to pancerz nie dawałby żadnych modów, tylko dawał większą obronę od poszczególnych typów obrażeń w zamian za tempo męczenia się podczas jego użytkowania (niektórzy włoscy najemnicy rozgrzewali się przed bitwą poprzez robienie salt w powietrzu podczas noszenia pełnej płyty ^^), miecze byłyby prawie bezużyteczne w walce w pomieszczeniach, a sztyletem dałoby się zabić praktycznie każdego na hita gdyby udało się nim dobrze trafić. Gdyby tak było to nie wiem czy chciałbym grać w jakichkolwiek sesjach poza własnymi prywatnymi i chyba nie tylko ja xD

Lekki pancerz jest - jak mówi nazwa - po prostu lekki i trybem domyślnym w każdej walce jest to, że wojacy popylają w skórzniach i tym podobnych. W normalnej walce dopiero noszenie albo czegoś lżejszego albo cięższego jest odstępstwem do reguły i ma to po prostu więcej sensu, by właśnie za te odejścia od normy odpowiednio karać i nagradzać, ot.

Gdyby podejść do tego realistycznie to moim skromnym zdaniem (i tylko moim, sam Telkir jest lepszym ekspertem ode mnie w tych kwestiach choćby z racji doświadczenia praktycznego i dlatego tylko przedstawiam opcję, a nie skreślam tych ustalonych przez niego XD) brak zbroi powinien być "nagradzany" potężnymi minusami do obrony przed obrażeniami, ale dawać niewielki mod do zręczności, podczas gdy lekki pancerz byłby stanem neutralnym w postaci słaba ochrona + żadnych modów. Zbroje średnie i ciężkie to standardzik, plus do obrony przed damagem w zamian za potężne minusy. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Mazurski » So, 26 wrz 2015, 22:54:32

miecze byłyby prawie bezużyteczne w walce w pomieszczeniach, a sztyletem dałoby się zabić praktycznie każdego na hita gdyby udało się nim dobrze trafić. Gdyby tak było to nie wiem czy chciałbym grać w jakichkolwiek sesjach poza własnymi prywatnymi i chyba nie tylko ja xD


No właśnie xD gdyby się udało to bym mógł zabić przeciwnika za pomocą kija z gwoździem :D

Trzeba nad tym jeszcze pomyśleć :D ale chwilowo większość osób jest na wojnie ;)
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Zyvryk » Pt, 2 paź 2015, 23:29:59

Lord Patelnia napisał(a):Gdyby system miał być poparty realiami historycznymi to pancerz nie dawałby żadnych modów, tylko dawał większą obronę od poszczególnych typów obrażeń w zamian za tempo męczenia się podczas jego użytkowania (niektórzy włoscy najemnicy rozgrzewali się przed bitwą poprzez robienie salt w powietrzu podczas noszenia pełnej płyty ^^), miecze byłyby prawie bezużyteczne w walce w pomieszczeniach, a sztyletem dałoby się zabić praktycznie każdego na hita gdyby udało się nim dobrze trafić. Gdyby tak było to nie wiem czy chciałbym grać w jakichkolwiek sesjach poza własnymi prywatnymi i chyba nie tylko ja xD

Nie mogę się doczekać nastania takich czasów, i jeszcze:
Lord Patelnia napisał(a):miecze byłyby prawie bezużyteczne w walce w pomieszczeniach

Jakie miecze? Bo ja np. złapałbym miecz długi czy zwykły karoliński tehniką pół miecza i z pewnością byłbym w lepszej sytuacji niż ten ze sztyletem (dopóki nie zacząłby nim we mnie rzucać).

Telkir napisał(a):Bronie:
Bronie jednoręczne: -50 siła +50 zręczność
Drzewcowe: -50 siła + 50 szybkość
Sztylet: - 100 siła + 100 szybkość (albo percepcja, nie wiedziałem co dać)
Dwuręczne: -100 zręczność + 100 siła (Zręczność, czy szybkość? Stawiałbym na szybkość ale...)

Jakim typem broni w tej rozpisce jest jest miecz długi? Albo miecz wczesnoeuropejski mający też mieć mody ujemne do siły? Czy rzymska spatha którą odrąbywało się w walce kończyny, ogłuszało waląc w hełm i która ogólnie była też łamaczem włóczni to też ma mieć minus do siły? Topór jednoręczny i buława też zaliczają się do kategorii "bronie jednoręczne"? Tym pierwszym można odciąć głowę, a tym drugim odwrócić żelazny hełm na drugą stronę. Obydwie też dzierżyło się jedną ręką.
Bronie drzewcowe, proponujesz by halabarda, glewia, kosa czy poleaxe miały minusy do siły?
Więc jeśli chcemy się bawić w coś takiego to trzeba rozpisać każdy rodzaj broni. Bo moim zdaniem nie w sposób porównać rapier do szabli. Albo zostawić jak jest i zdać się na wiedzę MG.

Telkir napisał(a):Lekka tarcza: - 50 zręczność + 50 wytrzymałość (przy obronie, postać nie męczy się nosząc lekką tarczę)
Ciężka tarcza: - 100 zręczność + 100 wytrzymałość (po pewnym czasie można nałożyć karę za zmęczenie)

Co jest lekką tarczą, a co już ciężką? Czy okrągła, drewniana, obita skórą tarcza ma mieć takie same mody jak ciężki pawęż? Jeśli nie to co z puklerzami?
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

Poprzednia strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości