Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Walka] miecz+tarcza

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez vertigo » N, 20 kwi 2014, 11:48:35

Wpadłem na taki pomysł, który mógłby nieco urozmaicić klepanie mobów. Obecnie nie ma większego sensu używać zestawu miecz+tarcza. Walka dwiema broniami jest znacznie szybsza itp. itd. Można byłoby zrobić, że udany blok tarczą pochłaniałby jakąś ilość obrażeń np 30%. Każda tarcza miałaby jakąś bazową szansę na blok np 5%. Kolejne % można, by wyciągnąć z nowego atutu drogi walki- blok tarczą. Np dodatkowy 1% do szansy na blok za każdy poziom atutu. Drugi Atut mógłby służyć do odbijania zablokowanych obrażeń w stronę przeciwnika (1% za poziom) np na 10 poziomie umiejki postać otrzymuje cios za 1000 hp. Udany blok zatrzymuje 300pkt obrażeń i dzięki atutowi odbijania obrażeń blok zadałby 30pkt obrażeń. Liczby można zmniejszyć/zwiększyć tak, żeby używanie tarczy nie było zbyt przegięte, ale też, żeby stanowiło to jakąś alternatywę do walki dwiema broniami czy bronią 2h. Oczywiście, o ile taka mechanika w ogóle jest możliwa do wprowadzenia w silniku gry.
Avatar użytkownika
vertigo
Chłop
Chłop
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr, 21 sie 2013, 18:58:37
ID: 7971

przez Thoran Rion » Cz, 21 maja 2015, 12:19:03

Pomysł do przegadania.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Tukan » Cz, 21 maja 2015, 13:48:44

Jestem za. Ale to by się wiązało z zmianami sporymi. Dwa miecze są cały czas przekoksane.

Co do samej walki tarczą, to przydało by się więcej plusów, niż dwa atuty. Dałbym np. cuś, co daje uniki, przy walce tarczą, bo na tym ta walka polega. Nie powinno się przyjmować wszystkich ciosów bezpośrednio na tarczę, bo to boli (naprawdę, uwierzcie...) dlatego dużej części ataków się unika, właśnie dzięki tarczy, przyjmując połowę uderzenia *mam nadzieję, że zostanę zrozumiany...*
Dalej. Samo przyjmowanie ataku jest męczące, naprawdę. Czyli powinien być minus kondycji przy każdym przyjęciu tarczą.

Póki co tyle ode mua, dale będę myślał :)
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Telkir » Cz, 21 maja 2015, 15:45:42

Cóż, jakby na to nie patrzeć dmg broni jest obecnie przeliczony...Dziwnie. I tak jak zostało wspomniane, obecnie walka tarczą jest totalnie bezsensowna.
Jednak nie bardzo widzi mi się pomysł, który tam podrzuciłeś, bo do tego potrzebny by był specjalny atut, tylko dla tych, którzy walczą tarczą.
Np, co poziom atutu masz +8% na szansę wykonania i +3% szansy na zablokowanie ciosu.
Atut byłby bierny, więc działałby automatycznie. Tarcza wtedy miałaby jakieś znaczenie, bo 30% szans na zablokowanie ciosu, to sporo.
Więc dodawanie % szansy na blok w bonusach tarczy, byłoby dosyć sporną kwestią. Chyba, że wyrzucamy atut i tarcza ma sama w sobie szansę na blok ciosów.
Jeśli zaś trzymamy się atutów, to zwyczajnie wystarczy zwiększyć obecny stopień obrony tarcz. Teraz właściwie nic nie dają tej obrony.
Czerwona Tarcza na 100 poziom : Pancerz: 182 +20% obrona.
Gdyby zwiększyć pancerz dwukrotnie a obronę podbić do +25% miałyby już jakikolwiek sens.
Co wy na to?
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Boom » Pt, 22 maja 2015, 09:27:09

Gdyby zwiększyć pancerz dwukrotnie a obronę podbić do +25% miałyby już jakikolwiek sens.

To najciekawsze z przedstawionych.

Po głowie chodzi mi jeszcze wprowadzenie biegłości w stylu: "blokowanie tarczą/obrona tarczą", która działałaby na zasadzie uniku - jeżeli postać ma wyekwipowaną tarczę, to jest jakaś tam szansa na zblokowanie ciosu dajmy na to ta 1/4, dzięki temu nabija się ta biegłość ( jak uniki czyli max 0.3 za walkę) biegłość blokowania jest dodawana do obrony postaci. (czyli wiadomo mamy 5600 obrony + dajmy na to 800 punktów z biegłości odpowiedzialnej za tarczę)
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Thoran Rion » Pt, 22 maja 2015, 09:49:05

Moim zdaniem patent taki byłby najlepszy. W tarczy zamiast 20% obrony dodajemy współczynnik "Szansa na blok". Ta szansa byłaby stała dla wszystkich tarczy a dla kolorowych rosłaby o 5% za poziom koloru (i jakieś tam +1% za skil rzemieślnika w tarczach). Podstawowa mogłaby wynosić 8%.
W trakcie walki tarcza występowałaby zamiast uników i umożliwiałaby całkowite zablokowanie ciosu (traciłaby wytrzymałość).
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » Pt, 22 maja 2015, 18:43:58

Brzmi to jak jakiś plan.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pt, 22 maja 2015, 19:28:37

Należało by wszędzie wprowadzić cechy charakterystyczne.

tarcza-szansa na blok.
dwie bronie- szansa na drugi atak (drugi mniejszy dmg)
jedna broń mała- szansa na krytyk zwiększona
jedna broń duża- szansa na kontratak
dwuręczna- szansa na zadanie rany
strzelecka- szansa na 2 ataki, na początku, lekko zwiększona szansa na krytyk, 0 szansa na parowanie.

zbroja ciężka- lepsza ochrona przed ranami, mniejsza na unik
zbroja średnia- normalna ochrona przed ranami, większa na unik
lekka- minimalna ochrona przed ranami, duża szansa na unik

Ograniczył bym rolę kondycji ( Niech uaktywnia się od 3-5 rrundy, stopniowo, coraz bardziej), zwiększył ilość hp.
Bariery magów raz na walkę, bo to jakiś joke.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Tukan » Pt, 22 maja 2015, 19:30:55

To z barierami to true.
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ksyw'dzill » Pt, 22 maja 2015, 20:33:53

Postać nieprzećwiczona w użytkowaniu danego typu broni będzie walić normalnie, bez żadnych bonusów. Rozwinięte to będzie poprzez atuty, które dodadzą tego typu bajery.

A magowie mogą używać bariery raz na walkę .__. Obstawiam, że mowa o leczeniu i wskrzeszeniu, a nie o barierach. Mechanika będzie zmieniona, inicjatywa będzie grała większą rolę. Krótko mówiąc, nim mag rzuci sobie silne zaklęcie, najpewniej zostanie już walnięty kilka razy przez woja. Jeśli będzie chciał czarować na szybko, to jego ataki będą miały śmieciową moc, niższą niż ataki woja. Walka magiem wymagać będzie sporo taktyki w przeciwieństwie do tego, co jest teraz ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pt, 22 maja 2015, 20:58:46

Po prostu nie walę w maga, tylko w coś przyzwanego. W międzyczasie jego dmg mnie rozwala. Nie ma szans na wymianę obrażeń, bo ja walę w bodygaurda :P To nie powinno przejmować ciosów, tylko zmniejszać otrzymane obrażenia, lub zwiększać szansę na unik.

Tak jakby widząc, że on coś przyzwał, ja nie mógł tego wyminąć i zaatakować maga. Tak robią tylko średnio myślący wojownicy ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Ksyw'dzill » Pt, 22 maja 2015, 21:21:41

Każdego z trzech przyzwańców obecnie przyzwać można raz na walkę, a usunąć ich można bardzo łatwo jednym atutem :P A ominąć przeciwnika, którego głównym zadaniem jest uniemożliwić Ci dostanie się do maga, wcale nie jest tak łatwo. Gdyby było, to rola tanków w walkach grupowych byłaby bez sensu. Miej jednak na uwadze, że by przyzwać silnego przyzwańca mag będzie musiał sobie kilka tur poczekać, w którym to czasie będziesz mógł go bić i to mocno. Jeśli mu na to pozwolisz to sam sobie jesteś winien, że musisz użerać się z jego bodyguardem :P
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pt, 22 maja 2015, 22:49:07

Jaki to atut teraz? :)

Mówisz o walkach grupowych, ale to jest 1vs2 kurde ^^
Jeszcze rozumiem, jakby mag miał szatę, słabą obronę, ale ja mam ciężką zbroję, a on mnie wali jakbym miał szatę ^^ Ja go walę podobnie jak on mnie. Może zbroje są jakoś niezbyt odwzorowane. Ciężka zbroja za mało redukuje dmg, czy coś?

Jak będzie tak jak piszesz, to daje to jakieś szanse z magami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Telkir » So, 23 maja 2015, 08:15:22

Ksyw'dzill napisał(a):Każdego z trzech przyzwańców obecnie przyzwać można raz na walkę, a usunąć ich można bardzo łatwo jednym atutem :P A ominąć przeciwnika, którego głównym zadaniem jest uniemożliwić Ci dostanie się do maga, wcale nie jest tak łatwo. Gdyby było, to rola tanków w walkach grupowych byłaby bez sensu. Miej jednak na uwadze, że by przyzwać silnego przyzwańca mag będzie musiał sobie kilka tur poczekać, w którym to czasie będziesz mógł go bić i to mocno. Jeśli mu na to pozwolisz to sam sobie jesteś winien, że musisz użerać się z jego bodyguardem :P


Tak, można odesłać, jeśli masz atuty na maga. Jeśli ktoś chce grać np, zgodnie z fabułą postaci, czyli czystym wojownikiem, to jest cóż... Przegrany.
Obecnie żeby zabić maga trzeba mu zabrać hm... Średnio 6-7k hp. Wojownik niestety ma (wliczając w to swoje potężne leczenie, które przez trzy tury leczy 700 hp) jakieś góra 3k.
I fajnie, że magowie teraz będą musieli chwilę poczekać, aż czymś mocnym walną, bo bardziej fabularnie to wygląda.
Wracając do tarcz... Pomysł T, jest jak najbardziej ok. Taka biała tarcza miałaby te 8%, ale niebieska już 23% + jakieś procenty z biegłości rzemyka.
Wracając do kondycji... Chyba obecnie jako jedyna osoba na wyższym poziomie, gram w całkowicie pełnym eq z mieczem dwuręcznym. Co z tego wyszło? Najgorszy możliwy mechaniczny build ever.
Mam 1540 kondycji, z SW na 700 i wytrzymałością na 800. Teraz kolejna śmieszna rzecz. Miecz dwuręczny na 100 poziom zużywa 43,7 kondycji. Miecz jednoręczny 21,1 (czy tam równe 21). To logiczne tyle, że gdy masz dwa miecze, zużywasz nadal mniej kondycji niż dwuręczny, a obrażenia masz ogromnie zwiększone.
Dodatkowo zbroja dokłada mi prawie drugie 40 kondycji. Łączne zużycie na turę : 81. Niektóre atuty powodują jeszcze większe zużycie. Średnio po 7-8 ciosach mam jakieś 400-500 kondycji, co ogromnie zmniejsza moje szanse na trafienie.
Z tym też coś będzie zrobione?
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Ksyw'dzill » So, 23 maja 2015, 13:09:05

Telkir napisał(a):Tak, można odesłać, jeśli masz atuty na maga. Jeśli ktoś chce grać np, zgodnie z fabułą postaci, czyli czystym wojownikiem, to jest cóż... Przegrany.


Gdyby ktoś chciał odgrywać śmiertelnie chorego i do każdej walki PvP podchodzić z połową HP, to też mu nikt nie broni, a za razem sugestia jakoby miało mu to pomóc się nie pojawia... Fakt, że nie ma balansu został zauważony po wielokroć już dawno temu. Kilka elementów trzeba poprzeliczać jeszcze raz, by było więcej sensu w PvP. Świadome wybieranie gorszych opcji i brak dążenia do do optymalizacji postaci pod kątem mechanicznym na chwilę obecną owocne nie będzie ^^'

Telkir napisał(a):Wracając do kondycji... Chyba obecnie jako jedyna osoba na wyższym poziomie, gram w całkowicie pełnym eq z mieczem dwuręcznym. Co z tego wyszło? Najgorszy możliwy mechaniczny build ever.
Mam 1540 kondycji, z SW na 700 i wytrzymałością na 800. Teraz kolejna śmieszna rzecz. Miecz dwuręczny na 100 poziom zużywa 43,7 kondycji. Miecz jednoręczny 21,1 (czy tam równe 21). To logiczne tyle, że gdy masz dwa miecze, zużywasz nadal mniej kondycji niż dwuręczny, a obrażenia masz ogromnie zwiększone.
Dodatkowo zbroja dokłada mi prawie drugie 40 kondycji. Łączne zużycie na turę : 81. Niektóre atuty powodują jeszcze większe zużycie. Średnio po 7-8 ciosach mam jakieś 400-500 kondycji, co ogromnie zmniejsza moje szanse na trafienie.
Z tym też coś będzie zrobione?


Będzie.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811


Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość