Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Dyskusja] Majątek

Moderator: Caindel

przez Boom » Śr, 5 cze 2013, 23:30:00

Wiele osób zauważa nadmiar złota na grze. Ostatnio nawet komuś poradziłem kupić stworzyć sobie hodowle koni ze sklepiku fabularnego ^^
Ogólnie Nie ma tego na co wydać. Wiem, że wiele opcji nie zostało jeszcze wprowadzonych, że w planach są podania o przedmioty, lokacje, super-moce itd. za które kiedyś tam będzie się płacić... Ale rozchodzi mi się o mechaniczne możliwości wydawania pieniędzy, które wpłynęłyby na punkty rankingowe w kategorii majątek.

Konkretnego pomysłu nie mam, dlatego założyłem dyskusje, a nóż ktoś coś mądrego wymyśli. Mamy taką właśnie statystykę w grze; "majątek", osobny ranking. Na chwile obecną można uzyskać z tego 1301 punktów ( 1310 przed skasowaniem baraków robotników)

Myślę, że przydałaby się opcja przeliczenia złota gracza na majątek i możliwość zdobycia paru punktów rankingowych. Tylko, że w tym wypadku trzeba przemyśleć jakiś sensowny przelicznik, żeby punkty z majątku nie powodowały nagłego skoku na łeb, na szyję w rankingu ( tak jak było to kiedyś z zadaniami na rynku) a jedynie były pewnego rodzaju dodatkiem :) Nie wiem 100 000 gp na 1 punkt rankingowy czy coś :P

Myślę, że z takiej opcji ucieszyliby się rzemieślnicy, którzy z założenia są niby bogatsi od klas walczących - mogą ustawiać sobie tą marże +15%, ale złota nie mają już na co wydawać, a są poszkodowani w rankingu w ten sposób, że nie wpadają im punkty rankingowe do kategorii; "pozostałe" bo nie walczą PvP

Może warto postawić jakiś kolejny budynek we włościach, którego rozbudowa dawałaby małe bonusy do czegoś tam, a jego koszt byłby cholernie drogi.

Jakieś pomysły, uwagi, czy lepiej tego nie ruszać?
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Sobenna » Cz, 6 cze 2013, 09:02:14

Eee... Może jeszcze bardziej skarbiec rozbudować? To pierwsze co mi przyszło do głowy po przeczytaniu pomysłu, choć nie wiem czy jest to coś, w co warto brnąć. właśnie dlatego, że jak słusznie zauważyłeś:
... wiele opcji nie zostało jeszcze wprowadzonych...

Problem nadmiaru złota dotyczy chyba tylko tych, którzy mają już wysoki lvl i wszystko wbite na tyle, na ile można. A ten problem to już inna beczka.
ObrazekObrazek
Słownik języka polskiego oraz Słownik ortograficzny najlepszymi przyjaciółmi gracza TGF.
Avatar użytkownika
Sobenna
Giermek
Giermek
 
Posty: 355
Dołączył(a): Pt, 21 sie 2009, 09:52:09
ID: 9494

przez Evanger » Cz, 6 cze 2013, 09:44:42

Istotnie, problem nadmiaru złota dotyczy chyba tylko i wyłącznie postaci, które rozwinęły się prawie maksymalnie. W tej sytuacji dopóki nie zostaną wprowadzone zmiany rozwijające możliwości na najwyższych poziomach, proponuję takiego nadmiaru złota pozbywać się w podarunkach dla postaci zdecydowanie młodszych, hah. Każdego ucieszy trochę złota skoro go tak na początku brakuje!
Avatar użytkownika
Evanger
Nieznajomy
Nieznajomy
 
Posty: 3
Dołączył(a): Śr, 5 cze 2013, 17:35:23
ID: 5066

przez Gronel » Cz, 6 cze 2013, 09:50:16

w KF1 ten problem był rozwiązany za pomocą szkoły (cech) - każdy następny punkt kosztował więcej niż poprzedni. Nie było też maksymalnego limitu punktów wykupionych, więc było gdzie pakować kasę.
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Sobenna » Cz, 6 cze 2013, 10:14:38

Evanger napisał(a):Istotnie, problem nadmiaru złota dotyczy chyba tylko i wyłącznie postaci, które rozwinęły się prawie maksymalnie. W tej sytuacji dopóki nie zostaną wprowadzone zmiany rozwijające możliwości na najwyższych poziomach, proponuję takiego nadmiaru złota pozbywać się w podarunkach dla postaci zdecydowanie młodszych, hah. Każdego ucieszy trochę złota skoro go tak na początku brakuje!


Nie ma opcji dawania komuś złota od tak, dlatego się kisi u postaci z wysokim lvl.
ObrazekObrazek
Słownik języka polskiego oraz Słownik ortograficzny najlepszymi przyjaciółmi gracza TGF.
Avatar użytkownika
Sobenna
Giermek
Giermek
 
Posty: 355
Dołączył(a): Pt, 21 sie 2009, 09:52:09
ID: 9494

przez Condic » Cz, 6 cze 2013, 11:06:57

Problem nadmiaru złota dotyczy chyba tylko tych, którzy mają już wysoki lvl i wszystko wbite na tyle, na ile można. A ten problem to już inna beczka.


Bzdura. Złoto przestało mi być potrzebne gdy osiągnąłem 40 poziom (max cechy i wioski). Nawet nie grałem rzemieślnikiem, którzy mają tego złota podobno jeszcze więcej. Jeszcze trochę i będę miał go kilkadziesiąt milionów (dokładnie niepoliczone przez zostawienie kasy wioskowej w spokoju).

Przydałoby się wprowadzić jakieś towary luksusowe, które niedużo dają, ale kosztują duże sumy pieniędzy.
Ostatnio edytowano Cz, 6 cze 2013, 11:28:09 przez Condic, łącznie edytowano 1 raz
- Proszę księdza, to księdza syn!?
- Ciasny ale własny.
Avatar użytkownika
Condic
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 131
Dołączył(a): Pn, 24 gru 2012, 10:42:57
ID: 5179

przez Aye » Cz, 6 cze 2013, 11:20:42

Istotnie, problem nadmiaru złota dotyczy chyba tylko i wyłącznie postaci, które rozwinęły się prawie maksymalnie.


Bzdura. Gram rzemykiem na drugim koncie (40 lvl), mam rozwinięte wioski na maks, cech nawet nie szkoliłam... a złota mam tyle, że nie wiem, co z nim robić ;/ bez specjalnego wysiłku to zrobiłam, podobnie na aktualnie używanym głównie koncie - skrytka jest niemal pełna, a ja bez wysiłku mam złota na tyle, by ekwipunek fabularny kupować poza materiałami do wyrobu broni...
Jeżu z Amareny, daj mi siłę...

I zstąpił MG z fotela swego i rzekł w swej bezgranicznej cierpliwości: `Szanuj czas i cierpliwość MG swego, albowiem możesz mieć gorszego.`

- Podobno MG są tu faworyzowani!
- Jeśli pod "faworyzację" podepniemy masochistyczne zapędy i krytykę otoczenia na naszą pracę, to śmiało można mówić, że jesteśmy grupą "faworyzowaną".
Avatar użytkownika
Aye
Giermek
Giermek
 
Posty: 274
Dołączył(a): Pn, 25 mar 2013, 22:08:21
ID: 6236

przez Ehrel » Cz, 6 cze 2013, 11:24:10

Condic napisał(a):Złoto przestało mi być potrzebne gdy osiągnąłem 40 poziom (max cechy i wioski).


No to jest fakt

Condic napisał(a):Przydałoby się wprowadzić jakieś towary luksusowe, które niedużo dają, ale kosztują duże sumy pieniędzy.


No ale jaki sens ma wprowadzanie czegoś drogiego co praktycznie nic nie daje?
Jeśli zrobi się coś w tym stylu to fakt ludzie może i będą to kupować ale dla zasady, że lepiej mieć to coś niż nadmiar kasy.
Można na przykład pomyśleć, o poszerzeniu możliwości rozbudowy domu.
Tak jak to było jeszcze na Vallheru gdzie można było wstawiać sobie półki co automatycznie rozwiązało by pomysł, który został zaproponowany ze stworzeniem jakichś kuferków aby chociażby rzemieślnicy mogli chować przedmioty, których nie chcą sprzedawać
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Sobenna » Cz, 6 cze 2013, 11:27:06

A może po prostu wioski generują za dużo kasy? W sumie póki nie ma mechanizmów pozwalających na bitwy między wioskami najazdy itd, to kasa się kisi, a tak to pójdzie w remonty, odbudowę, szkolenie wojsk... :?:
ObrazekObrazek
Słownik języka polskiego oraz Słownik ortograficzny najlepszymi przyjaciółmi gracza TGF.
Avatar użytkownika
Sobenna
Giermek
Giermek
 
Posty: 355
Dołączył(a): Pt, 21 sie 2009, 09:52:09
ID: 9494

przez Ehrel » Cz, 6 cze 2013, 11:30:41

Wioski wydaje mi się generują dobrą kasę, która znajdzie swoje ujście jak wejdą walki więc tego bym się nie czepiał.
Poza tym póki to nie wyjdzie i nie zostanie sprawdzone to nie ma co na ten temat rozmawiać nawet.

Poza tym w temacie zastanawiamy się co zrobić z kasą a nie jak zmniejszyć jej napływ :P
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Thoran Rion » Cz, 6 cze 2013, 11:32:42

Ta dyskusja jak i inne tego dotyczące do niczego was nie zaprowadzi ^^ Już w tym updacie pojawią się opcje do wydawania kasy więc nie fantazjujcie bo to nie ma za bardzo sensu ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ebbervar » Cz, 6 cze 2013, 12:24:54

Było na forum mówione, że:

- pojawią się zadania (na pewno złoto będzie wydawane by zakupić surowce czy inne rzeczy)
- będą zadania dla organizacji
- ma być opcja budowy świątyni/budynku cywilnego (publicznego, zwał jak zwał)

Więc będzie na co złoto przeznaczać.
Cierpliwości. To jest wersja beta.

PS. Dlatego nie ma opcji banku w KF by właśnie przy legalnym mutli nie przekazywać młodszym (słabszym postaciom) złota.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

przez Sigyn » Cz, 6 cze 2013, 19:36:08

Sobenna napisał(a):A może po prostu wioski generują za dużo kasy? W sumie póki nie ma mechanizmów pozwalających na bitwy między wioskami najazdy itd, to kasa się kisi, a tak to pójdzie w remonty, odbudowę, szkolenie wojsk... :?:


Sob...ja na ten przykład z wiosek kasy nie wybieram, a już z Shirą kombinujemy ile jesteśmy w stanie sfinansować organizacji ;)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Rozdwojenie jaźni i notoryczny PMS.
What doesn't kill you...disappoints me.
Avatar użytkownika
Sigyn
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1096
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2012, 20:14:29
Lokalizacja: Valhalla
ID: 953

przez Boom » Cz, 6 cze 2013, 21:18:34

Marcin [Thoran] napisał(a):Ta dyskusja jak i inne tego dotyczące do niczego was nie zaprowadzi ^^ Już w tym updacie pojawią się opcje do wydawania kasy więc nie fantazjujcie bo to nie ma za bardzo sensu ;)


Czadowo :D Zwłaszcza, że już w tym nadchodzącym upie! ( oby szybko, bo długo już czekamy od 7 i rośnie nam apetyt)

Thaian beta, nie beta, chciałem dobrze! Zresztą mimo tego chyba każdy chce, żeby było miło i przyjemnie już teraz :)
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Ebbervar » So, 19 kwi 2014, 01:48:02

Temat był także poruszany tutaj: http://www.gildwars.net/viewtopic.php?f=273&t=5156
Będzie bardzo dużo opcji wydawania złota:
- czy przy wykupywaniu lokacji i ich utrzymaniu
- przy zadaniach
- ściepy na organizacje
- był zamysł wydawania złota na surowce przy eventach budowy np świątyń/budynków cywilnych albo np budowa fabularna muru może mieć pokrycie w mechanice - np zakup kamieni, npc (siły roboczej)

Pomysłów na wydawanie złota jest dużo. Administracja już coś fajnego wymyśli. Mamy więcej pomysłów przy tym temacie niż czasu na realizację. Ale jest to wykonalne. Temat przenoszę do mechaniki.
XI Przykazanie - "Szanuj swego MG. Zawsze możesz mieć gorszego..."

"Napchany jestem sesjami, jak krowi pęcherz..." by Gotrek, czyli humor khazadzki

"Oświadczam, iż, podczas pisania posta, kierowały mną wyłącznie czyste i niezmącone złością pobudki, takie jak: żywe zainteresowanie i ciekawość. Moja wypowiedź nie jest zaczepna. Wielka Rzepa mi świadkiem :D" by Ma`Arei

Obrazek
Ebbervar [2505]
Avatar użytkownika
Ebbervar
Administrator
Administrator
 
Posty: 3959
Dołączył(a): So, 2 cze 2012, 15:25:56
Lokalizacja: Łodź
ID: 2505

Następna strona

Powrót do Odrzucone

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość