Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Magia-zaklęcia/kondensatory/wyzwalacze (fabularnie)

Problemy, wszyscy je mamy. Jeśli Twój dotyczy gry możesz go opisać tutaj.

Moderator: Caindel

przez Vonosmas » So, 28 lut 2015, 03:09:58

Witam!

1.Aby posiadać jakieś zaklęcie, kondensator, wyzwalacz muszę to gdzieś zgłaszać i opisać jak zostało stworzone? Jeśli tak, to jak to zgłoszenie ma wyglądać?

2.Jakie statystyki mogą mieć zaklęcia? Czy mam się wzorować na tej stronie? http://kf2dev.kf2.pl/wiki/artykul/392#leftMenu cytat z owej strony: "Maksymalny zasięg oddziaływania czaru można zwiększyć poprzez wykupienie odpowiedniego atutu" - który atut za to odpowiada?

3. Jeśli posiadam owy kondensator, o ile zwiększa on moc rzuconego zaklęcia? I jeśli posiadam wyzwalacz, o ile przyśpiesza on rzucanie zaklęcia?

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Vonosmas
Chłop
Chłop
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr, 25 lut 2015, 23:07:02
ID: 3040

przez Ethan » So, 28 lut 2015, 03:40:11

I gdzie podobne ulepszenia broni można dostać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Mistic » So, 28 lut 2015, 05:05:30

1.Aby posiadać jakieś zaklęcie, kondensator, wyzwalacz muszę to gdzieś zgłaszać i opisać jak zostało stworzone? Jeśli tak, to jak to zgłoszenie ma wyglądać?

Póki co, nie po prostu w sesji informować na początku, że używasz takiej i takiej szkoły magii i do niej zaklęcia ograniczać ^^
Docelowo, to co sobie mechanicznie stworzysz jako czar, to będziesz w sesji miał.

2.Jakie statystyki mogą mieć zaklęcia? Czy mam się wzorować na tej stronie? http://kf2dev.kf2.pl/wiki/artykul/392#leftMenu cytat z owej strony: "Maksymalny zasięg oddziaływania czaru można zwiększyć poprzez wykupienie odpowiedniego atutu" - który atut za to odpowiada?

Staty zależą od postaci, jej cech itd :) Po wprowadzeniu wszystkich zmian, gra będzie wsio sama obliczać w tej kwestii najpewniej ^^
Atut będzie dostępny wraz z nowym systemem rozwoju postaci, obecnie nie ma ich w grze.

3. Jeśli posiadam owy kondensator, o ile zwiększa on moc rzuconego zaklęcia? I jeśli posiadam wyzwalacz, o ile przyśpiesza on rzucanie zaklęcia?
Wsio zależy od statystyk postaci i kondensatora samego.
Wyzwalacz nie przyśpiesza, on umożliwia rzucanie w warunkach bojowych, bez niego wymaga się od maga koncentracji na poziomie neurochirurga podczas operacji na otwartym mózgu... powodzenia jak ci orki mordę drą i toporami machają :P

I gdzie podobne ulepszenia broni można dostać

Część zapewne będzie w atutach, częśc myślę, że w nowych miksturach i ich efektach, a część pod postacią czarów które robią magiczne przedmioty ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Nydard » So, 28 lut 2015, 15:31:22

Mistic napisał(a):
3. Jeśli posiadam owy kondensator, o ile zwiększa on moc rzuconego zaklęcia? I jeśli posiadam wyzwalacz, o ile przyśpiesza on rzucanie zaklęcia?
Wsio zależy od statystyk postaci i kondensatora samego.
Wyzwalacz nie przyśpiesza, on umożliwia rzucanie w warunkach bojowych, bez niego wymaga się od maga koncentracji na poziomie neurochirurga podczas operacji na otwartym mózgu... powodzenia jak ci orki mordę drą i toporami machają :P

A jak sprawa z Wyzwalaczami wygląda w przypadku takiego Aenaru, który ma tą swoją pamięć absolutną?
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Mistic » So, 28 lut 2015, 15:43:03

Tak samo jak w wypadku pijanego kobolda barbarzyńcy ^^ to, że pamięta jak machać łapkami, nie znaczy że da radę się skupić, aenaru nie będą żadnym wyjątkiem od tego ^%^
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Nydard » So, 28 lut 2015, 16:05:46

Mistic napisał(a):Tak samo jak w wypadku pijanego kobolda barbarzyńcy ^^ to, że pamięta jak machać łapkami, nie znaczy że da radę się skupić, aenaru nie będą żadnym wyjątkiem od tego ^%^

Czekaj... nadal jest mowa o tym?
Wyzwalacze - Mogą to być różne przedmioty, które służą do zapisywania schematów zaklęć np kryształy, kamienie, zwoje, tatuaże. Wzory i schematy różnią się między magami, jako elementy współgrające z ich podświadomością. Oznacza to, że każdy mag posiada indywidualną technikę zapisu schematu czarów.

Czyli wyzwalacz nie jest tylko nośnikiem zaklęcia, ale też uniemożliwia magowi rozkojarzenie się? Zmusza umysł maga do skupienia się na jednej określonej czynności?
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Mistic » So, 28 lut 2015, 17:11:03

Czynność rzucania zaklęcia jest czymś niezwykle skomplikowanym, to nie jest zwykłe machanie mieczykiem, czy strzelanie z łuku. To jest nie tylko schemat machania łapką czy wykrzykiwania jakiegoś wolololo, ale przede wszystkim, sposób w jaki mag poprzez nić wiary manipuluje energią ze Źródła by rzucając zaklęcie otrzymać pożądany czar, brak skupienia może spowodować nie tylko nieudany czar, ale wybuch fireballa w twarz, czy zmianę ręki zamiast w szpony, w banana ^^.

Owszem, jest się w stanie to zrobić bez kryształu ogniskującego, czyli wyzwalacza w którym schemat zaklęcia zapisaliśmy, ale wymaga to o wiele więcej uwagi po prostu.
Możesz porównać do wspomagania w samochodzie, da się bez niego skręcać, ale "troszkę" więcej siły trzeba ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Nydard » So, 28 lut 2015, 17:59:07

Ale ja właściwie pytałem o to, czym dokładnie jest wyzwalacz, bo nie jestem pewien, czy do końca to rozumiem i będę to dobrze odgrywał. :c
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Thoran Rion » So, 28 lut 2015, 18:17:26

Nie wiem jaki sens ma obecnie wyzwalacz ^^ Ogólnie w wyzwalaczu jest zaklęte zaklęcie, które wyzwolić można podczas jednej tury walki. Powstaje jednak problem związany z tym, że te zaklęcie mogą być na prawdę silne a wyzwolenie w jednej turze silnego zaklęcia brzmi mocno OP ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mistic » So, 28 lut 2015, 18:27:02

No jo ale temu zmieniliśmy to 1turowe czarowanie przeca ^^ wyzwalacz jest po to by mag był w stanie rzucić zaklęcie w warunkach polowych gdzie jest hałas itd, inaczej wymaga to olbrzymiej koncentracji której na drodze, czy w karczmie nie da się osiągnąć ( czytaj, możesz bez wyzwalacza tak samo czarować, ale dostaniesz mody ujemne na koncentracje, przez co trudniej będzie udany efekt osiągnąć)
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Nydard » So, 28 lut 2015, 18:36:40

Mistic napisał(a):wyzwalacz jest po to by mag był w stanie rzucić zaklęcie w warunkach polowych gdzie jest hałas itd, inaczej wymaga to olbrzymiej koncentracji której na drodze, czy w karczmie nie da się osiągnąć ( czytaj, możesz bez wyzwalacza tak samo czarować, ale dostaniesz mody ujemne na koncentracje, przez co trudniej będzie udany efekt osiągnąć)

Ale jak on to robi? W jaki sposób pomaga magowi się skoncentrować? ^^
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Thoran Rion » So, 28 lut 2015, 18:43:00

Hagart napisał(a):
Mistic napisał(a):wyzwalacz jest po to by mag był w stanie rzucić zaklęcie w warunkach polowych gdzie jest hałas itd, inaczej wymaga to olbrzymiej koncentracji której na drodze, czy w karczmie nie da się osiągnąć ( czytaj, możesz bez wyzwalacza tak samo czarować, ale dostaniesz mody ujemne na koncentracje, przez co trudniej będzie udany efekt osiągnąć)

Ale jak on to robi? W jaki sposób pomaga magowi się skoncentrować? ^^


Nie pomaga magowi, to w nim jest zaklecie a nie w magu.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » So, 28 lut 2015, 18:44:14

Mistic napisał(a):No jo ale temu zmieniliśmy to 1turowe czarowanie przeca ^^ wyzwalacz jest po to by mag był w stanie rzucić zaklęcie w warunkach polowych gdzie jest hałas itd, inaczej wymaga to olbrzymiej koncentracji której na drodze, czy w karczmie nie da się osiągnąć ( czytaj, możesz bez wyzwalacza tak samo czarować, ale dostaniesz mody ujemne na koncentracje, przez co trudniej będzie udany efekt osiągnąć)


Nom tylko, że to ma mało sensu. Bo o ile wzrost potęgi wojownika jest liniowy to wzrost potęgi maga jest geometryczny w takim przypadku.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nydard » So, 28 lut 2015, 18:54:38

Thoran Rion napisał(a):
Hagart napisał(a):
Mistic napisał(a):wyzwalacz jest po to by mag był w stanie rzucić zaklęcie w warunkach polowych gdzie jest hałas itd, inaczej wymaga to olbrzymiej koncentracji której na drodze, czy w karczmie nie da się osiągnąć ( czytaj, możesz bez wyzwalacza tak samo czarować, ale dostaniesz mody ujemne na koncentracje, przez co trudniej będzie udany efekt osiągnąć)

Ale jak on to robi? W jaki sposób pomaga magowi się skoncentrować? ^^


Nie pomaga magowi, to w nim jest zaklecie a nie w magu.


Ale energię nadal trzeba kontrolować.
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Ethan » So, 28 lut 2015, 19:06:08

1 turę powinno się rzucać tylko zaklęcia na dmg. Przy podobnym dmg co wojownik. Nie wyobrażam sobie żeby mag w 1 turę rzucił zaklęcie unieruchamiające parę osób, czy coś podobnego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

Następna strona

Powrót do Pytania & Problemy

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości