Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Magazyn w organizacjach

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Nominis » Pt, 30 paź 2015, 10:27:05

Prawie każda organizacja ma jakichś tam rzemieślników. W mojej organizacji też ich mam (całych dwóch), a trzymam ich po to by robili naszym ekwipunek. Brakuje mi jednak czegoś w rodzaju magazynu. Mogli by tam wszyscy z organizacji składować surowce z których mogli by nasi rzemieślnicy robić nam ekwipunek, mikstury czy inne te wszystkie rzeczy jakie się robi.
Oczywiście trza by to jakoś ogarnąć co by nie było to wykorzystane do zalania rynku, chociaż taka gildia kowali miała by wtedy sens.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Hazzer » Pt, 30 paź 2015, 10:34:59

Schowek na małe conieco w gildii. Podpisuje się pod tym rękami i nogami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Hazzer
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt, 17 lut 2015, 20:00:34
ID: 12086

przez Mazurski » Pt, 30 paź 2015, 10:36:57

Nominis napisał(a):Prawie każda organizacja ma jakichś tam rzemieślników. W mojej organizacji też ich mam (całych dwóch), a trzymam ich po to by robili naszym ekwipunek. Brakuje mi jednak czegoś w rodzaju magazynu. Mogli by tam wszyscy z organizacji składować surowce z których mogli by nasi rzemieślnicy robić nam ekwipunek, mikstury czy inne te wszystkie rzeczy jakie się robi.
Oczywiście trza by to jakoś ogarnąć co by nie było to wykorzystane do zalania rynku, chociaż taka gildia kowali miała by wtedy sens.


Nawet można by zrobić później z tego jakieś zniżki do kosztów lokacji lokacji organizacji, jakby się żebrało ileś tam surowców.

Edit: Można by określić czy organizacja to spółka handlowa i dać im możliwość handlowania na rynku.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Ksyw'dzill » Pt, 30 paź 2015, 14:43:51

Nie ma problemu w tym, by bogatsi członkowie organizacji skupowali towar z rynku/lokacji i sprzedawali go po maksymalnie zaniżonych cenach (przy ofertach dedykowanych) swoim rzemieślnikom. Opcji, by za wszystkie koszty itemu płacił ktoś inny, to nie będzie. Można za to zrobić dedykację oferty organizacji/rodowi/państwu/postaci, by wszyscy członkowie danego ugrupowania mogli z takiej oferty skorzystać bez potrzeby napastowania na PW swojego handlarza i czas, jaki item będzie dostępny tylko dla danej grupy uzależnić od puli punktów "straganów" w lokacji org/rodu/rozwoju miasta (to później ^^)/postaci.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pt, 30 paź 2015, 17:08:48

To już bardziej wprowadził bym wynagrodzenie dla członków organizacji. Każdy dostawał by co tydzień jakąś ilość złota (można dać limity co do poziomu). Taki rzemyk sam by sobie kupił surowce za swój żołd/pensję/dolę (nazwa zmienia się wraz z charakterem organizacji). Najlepsi specjaliści byli by oczywiście najlepiej opłacani, byłby kolejny sens by rozwijać postać, a wszystko to było by po prostu bardziej realne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Lord Loczek » Pt, 30 paź 2015, 18:06:30

Ja jestem przeciwny pensji.

Ale jestem jak najbardziej za magazynem. Wtedy miała by sens np. Pozycja kwatermistrza i zarządzanie surowcami.
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Ethan » Pt, 30 paź 2015, 18:16:34

Same surowce urządzają jedynie klasy, które coś z nich robią. Należy pomyśleć o mechanizmie, który obejmie wszystkich.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Ksyw'dzill » Pt, 30 paź 2015, 18:22:23

Wioski obejmują wszystkich. Poza tym każdy może dorobić się na materiałach.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pt, 30 paź 2015, 18:43:07

Wioski to osobna sprawa. Ja piszę o kompleksowym mechanizmie funkcjonowania organizacji:

1) Dochody organizacji:

Datki członków (to, że kasę biorą z wiosek, nie czyni samych wiosek elementu organizacji, to mocne pójście na skróty).
Handel na rynku prywatnym (magazyn na surowce, oraz przedmioty dla innych graczy).
Handel na rynku organizacji (sprzedaż usług i przedmiotów - od budownictwa, po ochronę karawan).
Inwestowanie złota (w kopalnie, wydarzenie kulturowe, karczmy, potyczki, wojny, oraz inne biznesy).

2) Wydatki organizacji

Wynagrodzenia.
Zobowiązania wobec innych organizacji.
Amortyzacja lokacji.
Inwestowanie złota w biznesy.

3) Opcje w panelu.

Wynagrodzenia.
Magazyny (surowców i przedmiotów).
Inwestycje (przegląd inwestycji w danym kraju, możliwość włożenia w to złota, z nadzieją na przyszłe zyski).

W ten sposób organizacje faktycznie mogą zasinieć w krajach, a swoimi działaniami określą swoją przyszłość, albo będą trafnie inwestować kasę i rekrutować ludzi, albo utopią złoto w dziwne interesy i rekrutację 321244 niepotrzebnych osób :) Nie mówię o jakimś skomplikowanym systemie ekonomicznym. To się da zrobić w dosyć prosty sposób. Jeśli będziecie chcieli spłycić funkcjonowanie organizacji do poziomu "prześlij złoto z wiosek", to ja już nic nie piszę ^.^ Rozumiem, że chcecie zrobić to małym nakładem sił, ale moim zdaniem to nie rody, a organizacje właśnie, powinny i będą głównym kontenerem rozgrywki fabularnej. Trzeba to odwzorować odpowiednio mechanicznie (Oczywiście to samo rozwiązanie inwestowania złota można zastosować w rodach).
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Nominis » So, 31 paź 2015, 11:42:46

A żeśta pospamowali mi tu, Ja o magazynach w organizacji, wy o pensjach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Mazurski » So, 31 paź 2015, 11:59:57

Na co komu pensje, które musi sam sobie wpłacić praktycznie?
Organizacja ma przyświecać wspólnej idei czy innym tam, a nie to komu więcej zapłaci...


ale moim zdaniem to nie rody, a organizacje właśnie, powinny i będą głównym kontenerem rozgrywki fabularnej


Oprócz Templariuszy czy Zakonu Krzyżackiego nie znam innej organizacji, która byłaby w stanie zbudować coś wielkiego. Wszystko było w rękach poważanych i zamożnych rodów.
Nie spychaj rodów na jakiś bocznych plan, bo nie o to walczyli gracze, aby one nie zaistniały w grze mechanicznie.
Dodatkowo ród ułatwia sprawę. Dam to na przykładzie rodu orków. Wszystkich łączy wspólna idea grania w Urr i tam zdobywania PW - ród nam to umożliwia i każdy może sobie należeć do różnych organizacji. Jednym słowem ród załatwił nam sprawę, bo gracze nie chcieli odchodzić z organizacji.


I amortyzacja środków trwałych to jest pojęcie, które ciężko byłoby zastosować w prostej mechanice. Bo nie wiem ile byś amortyzował swój zamek Tynek... z 150 lat na pewno.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Ethan » So, 31 paź 2015, 15:40:15

Na co komu pensje, które musi sam sobie wpłacić praktycznie?
Organizacja ma przyświecać wspólnej idei czy innym tam, a nie to komu więcej zapłaci...


Chyba jak masz wyobrażenie o świecie fantasy, jako o miejscu herosów, gdzie każdy wszystko ma. Ja myślę o tym jak o ciężkim do przeżycia miejscu, gdzie nie ma co do gara włożyć. Wynagrodzenie można by też przeznaczać na pracowników npc. Generowali by się losowo, z poziomem talentu w konkretnej umiejętności, na przykład: kucharz - talent: dobry. Po zatrudnieniu, można by ich przydzielić do lokacji.

Oprócz Templariuszy czy Zakonu Krzyżackiego nie znam innej organizacji, która byłaby w stanie zbudować coś wielkiego. Wszystko było w rękach poważanych i zamożnych rodów.


To spójrz na kościół katolicki ^^

Nie spychaj rodów na jakiś bocznych plan, bo nie o to walczyli gracze, aby one nie zaistniały w grze mechanicznie.
Dodatkowo ród ułatwia sprawę. Dam to na przykładzie rodu orków. Wszystkich łączy wspólna idea grania w Urr i tam zdobywania PW - ród nam to umożliwia i każdy może sobie należeć do różnych organizacji. Jednym słowem ród załatwił nam sprawę, bo gracze nie chcieli odchodzić z organizacji.


A co to wnosi do tematu? Ja piszę o mechanice, której również można użyć do rodów, żeby nie byli tylko nazwą i żeby realnie budowali swoją potęgę.

I amortyzacja środków trwałych to jest pojęcie, które ciężko byłoby zastosować w prostej mechanice. Bo nie wiem ile byś amortyzował swój zamek Tynek... z 150 lat na pewno.


Zamek zamortyzował bym na jakieś 100 000 tygodniowo, ale cyferki to najmniej ważna sprawa ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » So, 31 paź 2015, 15:55:59

:?: Tynek próbuję zrozumieć po kiego grzyba nam w grze pełna księgowość? Handel tu, handel tam...Amortyzacja? Serio? Podkowy będziesz koniom wrzucał w koszty? Może jeszcze organizacje zaczną robić rozliczenie roczne, a Cesarz zwracać nadpłatę podatku?

A kościół katolicki jest instytucją - państwową do tego, reprezentuje państwo o wdzięcznej nazwie Watykan.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Ethan » So, 31 paź 2015, 16:07:37

Wystarczy to podpiąć pod typ lokacji: zamek- 100 000, twierdza - 50 000. Proste.

No jak to po co? Żeby rekrutacja ludzi i gra organizacją, miała jakikolwiek oddźwięk w mechanice. Co z tego, że złożyłem podanie na forum o lokację, co z tego, że mam jakieś wpływy, jak nie można tego przekuć w inwestowanie wpływów/środków, żeby się rozwijać? Wpływy Thoran przeznaczył na obsadzanie stanowisk państwowych. Moim zdaniem to za mało i nawet nie jest celem samym w sobie dla niektórych organizacji. Gdyby jednak organizacja mogła inwestować kasę w gałęzie jakieś, pomnażać ją (na poziomie organizacji, czyli znacznie większym niż na poziomie indywidualnego gracza), a za dobre inwestycje zatrudniać najlepszych pracowników, kupować usługi innych organizacji, budować lokacje, wtedy miało by to sens.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » So, 31 paź 2015, 16:21:51

No tak, głupia ja - przecież amortyzacja i pełna księgowość to podstawa funkcjonowania świata ;)

Rekrutacja ludzi, gra organizacją? A co było robione do tej pory, zanim T wprowadził jakiekowiek wpływy organizacji? Wiem!! Ludzie byli rekrutowani, organizacje grały sesje i ludzie się bawili. I TY chyba nie do końca rozumiesz mechanizm PW jakie są na KF. Spróbuje więc Ci to wyjaśnić łopatologicznie ;)

Organizacja X zdobywa wpływy w państw Y, jej członkowie zaczynają zajmować poczetne stanowiska w Państwie, sięgaja po władzę. Co z tego mają? Zaczynają decydować o tym co dzieje się w państwie, kogo państwo "lubi", a kogo nie, co jest dla panstwa dobre a co nie,a dla państwa dobre jest to co dobre jest dla ORGANIZACJI, która siedzi na stołkach. I nikt nie broni inwestować, inwestować organizacjom, zawierać sojuszy z innymi orgazacjami gospodarczych/militarnych czy herbatkowych. A organizacja jest tak silna jak jej członkowie. Nic nieznaczący członkowie tworzą nic nieznaczącą organizację.

Tynek KF to połączenie mechaniki i fabuły, a Ty jako gracz i to długoletni na tym padołku, powinieneś wiedzieć to doskonale.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

Następna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości