Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Magazyn w organizacjach

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Mazurski » Wt, 3 lis 2015, 12:19:46

I wiem gdzie to sprawdzić... bo nawet jestem pierwszy w rankingu ^^
To jest mała liczba handlarzy co do zapotrzebowania rzemieślników. Jest aktywnych z 30-40 handlarzy przy prawie 100 aktywnych rzemków.
Plus nawet nie możemy mówić o światowym monopolu, ponieważ każdy kraj dyktuje się swoimi cenami. A handel zagraniczny ma nałożone koszty od 25 do 75 gp/szt

Nie ma co na chwilę obecną pękać, bo rynek się jeszcze nie rozwinął, bo brakuje nowych wiosek w mechanice.


Edit: T. przewidujesz jakieś bonusy fabularne lub małą ilość PW dla członków organizacji dla/za najlepszych handlarzy? W końcu tworzą oligarchię finansową, a co widać na przykładzie wschodu, równa się z władzą :D
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Ksyw'dzill » Wt, 3 lis 2015, 12:47:18

Nominis, ja nie muszę sobie spekulować i zastanawiać się "czy zrobią to czy też nie zrobią" jeśli będzie coś możliwe. Mi wystarczy pewność, że mogą i jeśli zechcą to zrobią. Możliwość wygłodzenia rynku jest jego słabością, obecnie przed nią się broni. Zaproponowałem już w międzyczasie rozwiązanie wsparcia rzemyków przez organizację, które zagrożenia by nie sprawiało. Jest wiele innych opcji rozwoju mechaniki organizacji i wcale nie ma potrzeby naciskać, by wprowadzić szkodliwą, poważnie ^^'
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Nominis » Wt, 3 lis 2015, 13:03:27

Nie ma magazynów w organizacjach, a mimo to niekiedy rynek potrafi się wyczyścić. Jeśli nie potrzeba Ci spekulacji tylko możliwość że tak można zrobić to trzeba obecny rynek zlikwidować bo teraz tez można robić to o czym piszesz, ze robiono przy magazynach. No i zapomniałeś o jednej kwestii, jeśli rzemyk będzie miał surowce w magazynie tonie będzie musiał czekać aż się pojawi na rynku tak jak to teraz wygląda.
Ta Twoja szkodliwość może być nawet i teraz, choć według mnie nie da się wprowadzić monopolu na rynku czyli Twoja szkodliwość nie ma nic wspólnego z jakimś realnym zagrożeniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Boom » Wt, 3 lis 2015, 13:49:16

Od wczoraj, jak tylko siedzę w grze, to staram się wykupić wszystkie kryształy, jakie lądują na rynku. Są one w małych ilościach i po prostu są tanie. Za 60 cytrynów zapłaciłem jakieś 9000 gp. To mniej więcej tyle co za pokonanie 1 potwora na 140 lvl - 10 PA. Ile trzeba mieć złota, żeby wykupić wszystkie kryształy od graczy? 5 milionów? Pikuś. Wiadomo im droższy surowiec tym ciężej zrobić coś takiego. No ale z kryształami to inna bajka bo na chwilę obecną nie ma jak ich zdobyć (dlatego je skupuje na czarną godzinę, mimo że nie jestem rzemieślnikiem :P)

Niektóre materiały powinny mieć wyższą cenę standardową. Ktoś o tym pisał wcześniej. Takie kryształy, czy cukierki (chwilowo) jak i święte składniki powinny mieć cenę o wiele, wiele wyższą, jako że ilość tych materiałów jest dużo mniejsza w stosunku do reszty.

Nie znam się na tym, ale właśnie pomyślałem, że powinien być jakiś skrypcik który automatycznie wyliczałby średnią cenę danego materiału (standardową od której mogą być odchylenia +-15%) w zależności od tego ile tego materiału jest w grze. Np. 100 świętej wody jest w posiadaniu graczy, więc jej koszt to 10 000 gp. Natomiast żelaza jest dajmy na to 5989298 więc jego koszt to 100 gp. Ma to sens?
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Mazurski » Wt, 3 lis 2015, 13:55:44

W tym rzecz, że za takie kryształy lub te święte składniki nie ponosisz kosztów ich wydobycia. Więc 100% ceny to twój zysk. W materiałach gdzie kosztują 86-106 ich wydobycie po prostu twój zysk z handlu na sztukę to 5-25 GP na sztukę.
T. już chyba o tym pisał co ja teraz.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Ksyw'dzill » Wt, 3 lis 2015, 14:05:09

Teraz ludzie nie mają celu by magazynować, a w wypadku magazynów mają. A rynek spokojnie można zmonopolizować skupując z niego większość materiałów. Jeśli rzemyk ma u siebie w plecaku surowce, to jest okej, ponieważ zmniejsza w ten sposób popyt. Jeśli surowce będą na magazynie dla dowolnego rzemyka, to argument "dołącz do nas a zawsze będziesz miał surki" jest wystarczającym powodem, by ludzie te surki skupywali. A do tego dojdzie jeszcze kupowanie przez organizacje ulepszeń i inwestycje, za które preferuję by ludzie płacili surkami zdobywanymi w alternatywne sposoby. Odpisywałem na te argumenty już kilka razy i średnio chce mi się powtarzać. Nie widzę żadnej korzyści wynikającej z magazynów, funkcjonowałyby one na zasadzie odmiennej do tej, którą przewidujemy dla rynku. Istnieją lepsze sposoby na rozwój mechaniki gry i wolałbym zająć się nimi niż bawić się w spekulacje "czy gracze zepsują rynek korzystając z korzystnych opcji, czy może będą głąbami i tego nie zrobią".

@Boom - wtedy chomikowanie materiałów, bez bawienia się na rynku, samo z siebie mogłoby mocno wpłynąć na ceny. Będę za to ogarniał wzór pod zmianę ceny bazowej materiału w oparciu o trendy. To jednakże wymaga dobrego przeanalizowania pod kątem ewentualnych nadużyć, więc na razie jest to sprawa do przemyślenia ^^ Co do cen specjalnych materiałów jak właśnie te cuksy czy składniki leku, to zapewne faktycznie trud uzyskania powinien się tu liczyć. T jednakże słusznie wskazał, że sprzedaje się je bez kosztów wydobycia i zdobywa mimowolnie, więc cena siłą rzeczy zbliżona jest przez to do bardziej adekwatnej. Prawdopodobnie podczas modernizacji rzemieślnictwa weźmiemy to też pod wałek i przeliczymy, by temat cen za rzeczy móc skończyć.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Nominis » Wt, 3 lis 2015, 15:13:33

To jeszcze raz to napisze bo chyba nie czytasz uważnie.
A gdyby tak wprowadzić ograniczona pojemność magazynów???
Choć dalej te Twoje tłumaczenia to masło maślane bo to o czym piszesz jest też możliwe bez magazynów, wiesz ile zlota trza by stracić na wykupywanie całego rynku żeby rzemieslnika namówić do wejścia w organizacje??? Cały czas sa tacy handlarze jak ja, którzy dalej będa wrzucać surowce, a czysty rynek tylko do tego zachęca. Nie realne jest by osiągnąć to o czym piszesz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Ksyw'dzill » Wt, 3 lis 2015, 16:05:05

Jest realne, tak - wiem ile złota. Do magazynów z ograniczoną pojemnością odnosiłem się już wcześniej, w kontekście zmieniania dynamiki rozwoju postaci.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

Poprzednia strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość