Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Magazyn w organizacjach

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Astenna » Pn, 2 lis 2015, 13:28:36

Magazyny to beznadziejny pomysł, doprowadzi do zmonopolizowania rynku przez organizacje, które skupując wszelkie materiały (których, jak być może zauważyliście, bywać może niedostatek) zablokuje możliwość rozwoju dla pojedynczych graczy. W momencie, gdy organizacja nie ma celu by coś podobnego robić (a jest opcja, by robiła to nawet bez magazynów - obecność magazynów dyktować będzie jednakże wprowadzenie opcji wykorzystania zmagazynowanych surek na rzecz org), to gracze są bezpieczni, gdy zaś cel się pojawi, to niezrzeszeni z ograniczonymi sakwami mocno na tym ucierpią. Nie chcę, by istniała opcja przymusu/przekupstwa pod tytułem "dołącz do nas, albo będziesz miał bardzo utrudniony rozwój postaci".
Twoje niepokoje są bezpodstawne, ponieważ w dalszym ciągu będzie funkcjonował rynek, tak jak teraz. A jak widać surowce znikają i pojawiają się non stop. Nie ma możliwości zablokowania rozwoju dla pojedynczych graczy, bo na Rozdrożach i rynku są codziennie materiały. W niektórych organizacjach już jest opcja przymusu np. "Bez 100 lvla nie przyjmujemy."
Jak widać w tym temacie, zdecydowana większość jest za magazynem, bo on ułatwia grę wewnątrz organizacji. To po prostu będzie wewnętrzny obrót materiałami, które posiada organizacja, które wspólnymi siłami zdobyła z rynku bądź Rubieży. I każda organizacja będzie miała taką opcję, nie tylko rzemieślnicze, więc byłoby to sprawiedliwe wobec wszystkich. W moim post wyżej dałam też inne argumenty po co org. mają chomikować w magazynie surowce.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Nominis » Pn, 2 lis 2015, 14:27:43

Nie wiem co jest w planach, ale jeśli jest organizacja, która ma zamiar łupić napadać i takie tam, a gra idzie w stronę fabuły połączonej z mechaniką to np. za udaną sesje napadu dobra powinny spłynąć i mechanicznie.
Jeśli jest jakaś organizacja rzemieślników to chyba po to by dać pracę tym rzemieślnikom. Z czegoś muszą robić te wszystkie rzeczy jakie robią i gdzieś to powinni upłynniać. Obecnie rzemieślnikowi nie opłaca się być w takiej organizacji bo i tak sam sobie musi zadbać o materiały.
To są tylko dwa przykłady dwóch rodzajów organizacji, którym magazyn pomógłby sensownie egzystować w świecie. A jeszcze mogła by powstać jakaś hanza kupiecka, i wiele innych organizacji parającymi się wieloma dziwnymi rzeczami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » Pn, 2 lis 2015, 16:39:55

Astenna napisał(a):
Magazyny to beznadziejny pomysł, doprowadzi do zmonopolizowania rynku przez organizacje, które skupując wszelkie materiały (których, jak być może zauważyliście, bywać może niedostatek) zablokuje możliwość rozwoju dla pojedynczych graczy. W momencie, gdy organizacja nie ma celu by coś podobnego robić (a jest opcja, by robiła to nawet bez magazynów - obecność magazynów dyktować będzie jednakże wprowadzenie opcji wykorzystania zmagazynowanych surek na rzecz org), to gracze są bezpieczni, gdy zaś cel się pojawi, to niezrzeszeni z ograniczonymi sakwami mocno na tym ucierpią. Nie chcę, by istniała opcja przymusu/przekupstwa pod tytułem "dołącz do nas, albo będziesz miał bardzo utrudniony rozwój postaci".
Twoje niepokoje są bezpodstawne, ponieważ w dalszym ciągu będzie funkcjonował rynek, tak jak teraz. A jak widać surowce znikają i pojawiają się non stop. Nie ma możliwości zablokowania rozwoju dla pojedynczych graczy, bo na Rozdrożach i rynku są codziennie materiały. W niektórych organizacjach już jest opcja przymusu np. "Bez 100 lvla nie przyjmujemy."
Jak widać w tym temacie, zdecydowana większość jest za magazynem, bo on ułatwia grę wewnątrz organizacji. To po prostu będzie wewnętrzny obrót materiałami, które posiada organizacja, które wspólnymi siłami zdobyła z rynku bądź Rubieży. I każda organizacja będzie miała taką opcję, nie tylko rzemieślnicze, więc byłoby to sprawiedliwe wobec wszystkich. W moim post wyżej dałam też inne argumenty po co org. mają chomikować w magazynie surowce.


Wcale nie zbiłaś argumentu Imka związanego z monopolem organizacji. Magazyn w organizacji spowoduje jedynie to, że organizacje będą wykupywać wszystko z rynku dla siebie i dystrybuować to między swoich członków. A to, że kilka osób chciałoby mieć magazyn w organizacji wcale nie zmienia faktu, że to zły pomysł ;)

Nominis napisał(a):Nie wiem co jest w planach, ale jeśli jest organizacja, która ma zamiar łupić napadać i takie tam, a gra idzie w stronę fabuły połączonej z mechaniką to np. za udaną sesje napadu dobra powinny spłynąć i mechanicznie.
Jeśli jest jakaś organizacja rzemieślników to chyba po to by dać pracę tym rzemieślnikom. Z czegoś muszą robić te wszystkie rzeczy jakie robią i gdzieś to powinni upłynniać. Obecnie rzemieślnikowi nie opłaca się być w takiej organizacji bo i tak sam sobie musi zadbać o materiały.
To są tylko dwa przykłady dwóch rodzajów organizacji, którym magazyn pomógłby sensownie egzystować w świecie. A jeszcze mogła by powstać jakaś hanza kupiecka, i wiele innych organizacji parającymi się wieloma dziwnymi rzeczami.


Nie prawda. Bycie w organizacji powoduje, że jakaś grupa ludzi będzie ci pomagać gromadzić materiały a to już dużo zmienia. Jako, że każdy może kupić materiały dostępne w lokacji a zapewne każdego rodzaju surowca potrzebował nie bedzie więc to co mu zostanie bedzie mogł wystawić dla członków organizacji na rynku. A to już jest duża pomoc. I wcale żaden magazyn potrzebny nie jest.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » Pn, 2 lis 2015, 16:43:55

Na rozdrożach kupić można ~połowy potrzebnych materiałów by rzemykiem zużyć swoje dzienne PA. W momencie, gdy organizacja będzie miała powody by hurtowo skupywać materiały z rynku, to samotni gracze zostaną z ręką w nocniku. To, że każda organizacja, a nie tylko rzemieślnicza, miałaby tą możliwość bardziej tylko gra na niekorzyść pojedynczych graczy. Fakt, że większość ludzi widzi korzyści z rozwiązania z magazynem nie świadczy o tym, że poważnych problemów z nim nie ma. A "musisz mieć 100 poziom" nie jest przymusem by dołączyć, raczej ograniczeniem przemawiającym za brakiem dostępu, czymś dokładnie przeciwnym ^^'

Możliwość organizowania przez majętnych skupu materiałów dla początkujących graczy masywnie wpłynęłaby na mechanikę rozwoju postaci. Między innymi ze względu na brak takich rozwiązań możliwe jest posiadanie multikont, których równoległy rozwój nie zwiększa wzajemnych możliwości mechanicznych postaci. Gracze grupowo mogą zwiększać siłę organizacji, ale zwiększanie przez organizację siły grupy graczy już powodować będzie problemy. Jeśli miałaby istnieć jakaś opcja magazynu, to musiałaby być ona oderwana od przesyłania materiałów przez postacie (więc za razem wysuszania obecnego rynku) i pozbawiona możliwości wsparcia rozwoju pojedynczych postaci. Przykładowo suma punktów produkcji materiałów z wiosek mogłaby umożliwiać, po wykupie odpowiedniego ulepszenia organizacji, wyprodukowanie materiałów możliwych do sprzedania na rynku w celu zasilenia skarbca organizacji. Wystawienie takiej oferty jako dedykowanej dla członków organizacji i po najniższej cenie (średnio 85 dla członków z innych krajów i 60 dla członków z tego samego kraju) będzie już zgodne z zasadami naszego rynku i będzie dawać wsparcie członkom organizacji (poprzez dostęp do tańszych, porównywalnych z cenami rynkowymi (a nie sponsorowanych) surowców). Nie byłyby to wielkie ilości surowca (ze wstępnych przeliczeń wychodziłoby mi, że stosunek ~1:5 produkcja org : produkcja wiosek), ale spokojnie dostatecznie duże by grupa graczy mogła zapewnić swoim kilku rzemykom wsparcie - zakładając, że taki będzie właśnie priorytet organizacji i w tym kierunku zdecyduje się ona pójść.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » Pn, 2 lis 2015, 16:46:40

Taki magazyn miałby sens, gdyby włożone w niego surowce przeznaczyć można było tylko na inwestycje organizacji, a nie na finansowanie pojedynczych członków. Skoro nie ma mechaniki rozwoju organizacji, budowania czegoś, to i nie ma sensu wprowadzać magazynu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Ksyw'dzill » Pn, 2 lis 2015, 17:08:43

Gdyby dało radę przesyłać surowce od postaci do organizacji, to rynek i tak byłby narażony na niebezpieczny syf. Wyprodukowanie materiałów przez organizację i wystawienie ich na rynek w celu zwiększenia kasy org to jest inwestycja, ale nie ma problemu by inne inwestycje zamiast złota/pkt z wiosek/pa/czegotamjeszcze pobierały obecne w magazynie materiały. Źródła surowców na wioskach nie będą budowane na stałe, po kilku miesiącach będą się wyczerpywać, więc możliwe będzie zarządzenie w organizacji stawiania np. tartaków by w zamian za zebrane materiały móc za jakiś czas zainwestować w statki handlowe. Są to rzeczy raczej nieskomplikowane do wprowadzenia.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Nominis » Pn, 2 lis 2015, 18:46:45

Jeśli boisz się ze magazyny opróżnią rynek to zajrzyj teraz na niego. Wystarczy kilku graczy z kupa złota i efekt jest ten sam. A nawet gdy na rynku zaczyna brakować surowców to nie jest problemem dla innych graczy by go tymi surowcami zapełnić. Takie sa prawa rynku, w nieskończoność nikt nie będzie skupował surowców bo przy obecnym systemie nie da się zrobić monopolu. Czyli argument przeciwny magazynom ze względu na monopol uważam za nieważny :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » Pn, 2 lis 2015, 19:25:22

Nominis napisał(a):Jeśli boisz się ze magazyny opróżnią rynek to zajrzyj teraz na niego. Wystarczy kilku graczy z kupa złota i efekt jest ten sam. A nawet gdy na rynku zaczyna brakować surowców to nie jest problemem dla innych graczy by go tymi surowcami zapełnić. Takie sa prawa rynku, w nieskończoność nikt nie będzie skupował surowców bo przy obecnym systemie nie da się zrobić monopolu. Czyli argument przeciwny magazynom ze względu na monopol uważam za nieważny :P



Kilku graczy z kupą złota nie skupia surowca z rynku bo złoto w końcu się im wyczerpie, jeśli więc nie są rzemieślnikami to nie ma to kompletnie sensu. Organizacje zaś będą te surowce przetwarzać na przedmioty i złoto zdobywać z powrotem z zyskiem.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nominis » Pn, 2 lis 2015, 19:35:53

Jeśli teraz ktoś skupuje surki z rynku to chyba nie po to by mu ładnie na pułkach wyglądały. Ten obecny rynek nie wprowadzi monopolu bo nie jest to możliwe, przynajmniej według mojego zdania. A magazyn mógłby urozmaicić organizacje poprzez ich mechaniczne zastosowanie. Jak sens dzisiaj jest należeć do np. Cesarski Cech Rzemieślników??? No tak zrzesza rzemieślników i nic poza tym. Zaleją rynek sprzętem??? zyskają tylko kupujący. Da po dupie rzemieślnikom nie zrzeszonym??? Pewnie tak, no chyba, że są świetnymi fachowcami i klientela nie odejdzie od nich. Ktoś się boi zalaniu rynku surkami z magazynu??? To może wprowadzić warsztat przy magazynie dla członków organizacji. Tylko oni by tam coś mogli robić wyciągając zapasów w magazynie. Zablokować opcje wyjęcia surek i po kłopocie. To tylko jedna z opcji, która na prędce powstała w mojej poronionej głowie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » Pn, 2 lis 2015, 20:07:17

Nominis napisał(a):Jeśli teraz ktoś skupuje surki z rynku to chyba nie po to by mu ładnie na pułkach wyglądały. Ten obecny rynek nie wprowadzi monopolu bo nie jest to możliwe, przynajmniej według mojego zdania. A magazyn mógłby urozmaicić organizacje poprzez ich mechaniczne zastosowanie. Jak sens dzisiaj jest należeć do np. Cesarski Cech Rzemieślników??? No tak zrzesza rzemieślników i nic poza tym. Zaleją rynek sprzętem??? zyskają tylko kupujący. Da po dupie rzemieślnikom nie zrzeszonym??? Pewnie tak, no chyba, że są świetnymi fachowcami i klientela nie odejdzie od nich. Ktoś się boi zalaniu rynku surkami z magazynu??? To może wprowadzić warsztat przy magazynie dla członków organizacji. Tylko oni by tam coś mogli robić wyciągając zapasów w magazynie. Zablokować opcje wyjęcia surek i po kłopocie. To tylko jedna z opcji, która na prędce powstała w mojej poronionej głowie.


Sens zakładania organizacji jakichkolwiek dzisiaj jest tylko fabularny więc twoje pytanie nie ma kompletnie sensu ^^ Jak wejdą opcje dla organizacji to pojawi się mechaniczny sens ich zakładania.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nominis » Pn, 2 lis 2015, 20:40:14

No ja o magazynach wspominam na wypadek jak już wejdą mechaniczne opcje dla organizacji. Nie wymagam teraz i już, ale daje pomysł tylko do rozważenia. Dlatego miło mi się czyta wszystkie przeciw :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Ksyw'dzill » Wt, 3 lis 2015, 03:02:41

Wystarcza, by popyt w organizacjach mieścił się w podobnych wartościach co podaż, a wystąpi zagrożenie monopolu. Argumentacja, że "nie będą tego robić w nieskończoność" jest chybiona, bo 1) mogą to robić w nieskończoność 2) mieliby powody by robić to w nieskończoność 3) nie musieliby tego robić w nieskończoność by pozbawić niezrzeszonych na dłuższy czas możliwości skupu. Gracze mają ograniczoną możliwość skupu materiału do 3050 sztuk na 100 poziomie, rzemyk z dziennego przychodu może kupić sobie ponad 9000. Jeśli sami rzemieślnicy będą robić dla siebie zapasy na rynku ze swoich oszczędności, to potrzeba dwóch postaci + zakupu na lokacji by rynek nie mógł być wygłodzony. To jest spoko, bo rzemów jest znacznie mniej niż pozostałych typów postaci. A teraz mówimy o magazynie, do którego dowolna postać z organizacji wsadzałaby surowce by je dawać rzemom lub wykorzystywać na cele organizacji. Nawet gdyby każda wioska generowała dodatkowych 6k materiałów (a to raczej byłaby ekstremalna sytuacja), to generowałyby również dodatkowy przychód (choćby z tańszej produkcji czegokolwiek), który umożliwiałby wykupienie więcej niż 9k matsów dziennie. Nawet w nieprawdopodobnie korzystnej sytuacji rynek byłby mocno narażony na wygłodzenie. W realnej sytuacji niewiele byłoby potrzeba, by do tego doprowadzić. A nam bardziej zależy na stabilnym rynku i dobrej rozrywce dla wszystkich graczy, niż na tym, by ludzie mogli bawić się w magazynowanie matsów.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Nominis » Wt, 3 lis 2015, 10:58:29

Uważasz, że będą kupować dla zasady??? Nawet jak surowca już będą mieli na tyle by przez następne dwa tygodnie nic nie robić tylko robić rzeczy??? To można wprowadzić limit w magazynie.
Po za tym jeśli będą braki na rynku to możesz mi wierzyć, ze ludki będą go zapełniać ze swoich limitów bo kasa z tego jest niemała. Jest więcej ludzi bez organizacji niż w organizacji i ten właśnie limit na gracza nie pozwoli wprowadzić monopolu.
Po za tym jakby była opcja że z magazynu surek nie można wyciągać i jedynie rzemyki mogli by je brać już w procesie tworzenia to dlaczego miało by się opłacać zapełniać surowcami których już jest na tyle dużo by spokojnie sobie działać???
A nawet gdyby organizacje miały w ten sposób oczyścić giełdę to nie przeskoczą osób nie zrzeszonych, które wystawiają na giełdę towary tylko po to by samemu zarobić. Już wczoraj rynek świecił pustkami i jakoś się znów zapełnił.
No i sprawa zarobkowa. Nie opłaca się mieć monopol na rynku, im mniej towaru na nim tym niższa cena, więc jak chciałbyś monopol wykorzystać do zarobku???
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Mazurski » Wt, 3 lis 2015, 11:14:39

Nie opłaca się mieć monopol na rynku, im mniej towaru na nim tym niższa cena, więc jak chciałbyś monopol wykorzystać do zarobku???


Taką nawet, że każdy musi kupować od Ciebie. Więc cały rynek na np. żelazo należy do Ciebie i nawet przy cenie 115 możesz osiągać wielkie zyski. Nawet jak masz większą cenę to i tak starasz (z założenia) wystawić ją taniej, aby twój towar został kupiony w pierwszej kolejności i nie musiał czekać. Zagrożenie takie, że jeśli wystawisz drożej to jedynie podbijesz średnią cenę i możesz zamrozić sobie hajs w tym na kilka dni.

W tym momencie i tak tylko kilku ludzi bawi się w handlowanie (przykład taki, że Cesarscy potrafią skupować ode mnie towary (jestem z Urr). Cesarstwo ma pełno graczy, ale nie siedzą na rynku przez co ich rzemkowie na chwile obecną muszą sprowadzać towary z zagranicy i jechać po kosztach. Jak pewnie wejdą wioski to wymusi na innych, aby weszli na rynek przez co wzrośnie popyt i podaż na rynku.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Nominis » Wt, 3 lis 2015, 11:33:04

Wielu ludzi handluje na rynku http://www.kf2.pl/rynek/handlarze tutaj możesz to sprawdzić. I nawet jak będziesz miał trylion trylionów wszystkich surowców to np. ja wystawie swój dzienny limit drewna. Musiałbyś 24h/dobę siedzieć na rynku z tryliardem tryliardów złota by wykupywać wszystko co się na nim pojawi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości