Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Magazyn w organizacjach

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Ethan » So, 31 paź 2015, 17:39:56

To połączenie obecnie wygląda tak, że tej mechaniki zupełnie nie ma.
I nikt nie broni inwestować, inwestować organizacjom, zawierać sojuszy z innymi orgazacjami gospodarczych/militarnych czy herbatkowych.


Co mi po tym, jak to nic nie daje? Stanowiska państwowe? Za co? Za durne codzienniki? Sojusz? Co on daje?

Podpisujemy właśnie umowę na obsługę techniczną twierdzy, od jedzenia, po broń, wyposażenie. Co mi to obecnie daje? Dlaczego nie mam opcji, aby ustawić płatność dla tej organizacji co tydzień? Dlaczego moja twierdza nie dostaje za to bonusów, na przykład zapasy twierdzy, w radzie oblężenia, zwiększają się o tydzień. To jest mechanika. Pisanie codzienników to zwykłe pisarstwo, a nie mechanika.

Na serio uważasz, że szczytem możliwości tej gry jest pisanie codzienników, zbieranie pkt wpływów i obsadzanie stanowisk państwowych? Po pierwsze, jeśli nie jest to przekute na liczby, to jest to po prostu nierealne, bo nie można tego sprawdzić, po drugie, myślisz, że król pozwolił by na obsadzenie ważnego stanowiska komuś, kto mu nie pasuje, bo jego organizacja ma za duże wpływy i rozbieżne cele?

Proponuje prostą mechanikę, dającą możliwość interakcji z innymi organizacjami i graczami. Jak dla mnie gra organizacją, bez mechaniki jest na serio słaba i trwa to od wielu lat na tej grze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Lord Loczek » So, 31 paź 2015, 17:47:51

Proponuje w ramach pomysłu Tynka, kup podreczniki do Finansów i księgowości by każdy wiedział o co biega. A i oczywiście wtedy KAŻDY gracz płaci podatki, bo przecież państwo musi jakoś istnieć.
No i nie zapomnijmy iż wszystko kosztuje, wiec każda usługa też.

Obstawiam iż Fabularnie twój zamek upadł by w ruinę szybciej niż myślisz :P

Nie przekładajmy wszystkiego z naszego świata prosze...

Po trzecie, Wpływy Tynek ugrywa sie w sesjach, fabularnie.
To że nie dostajesz pierdyliarda złotych monet bo Venatori całuje stopy króla Irim nie znaczy że bedziezz od razu z tego powodu bogaty :P

Tynek, ty rozumiesz że STANOWISKO w panstwie to nie kasa, a WŁADZA? której nie przerobisz na mechanike :P

Thoran już tłumaczył iż pokoje i sojusze z panstwami wpływają na ceny materiałów. Czyli na cały rynek.
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Mazurski » So, 31 paź 2015, 17:49:43

Ethan napisał(a): moim zdaniem to nie rody, a organizacje właśnie, powinny i będą głównym kontenerem rozgrywki fabularnej. Trzeba to odwzorować odpowiednio mechanicznie... /quote]

(Oczywiście to samo rozwiązanie inwestowania złota można zastosować w rodach).


A co to wnosi do tematu? Ja piszę o mechanice, której również można użyć do rodów, żeby nie byli tylko nazwą i żeby realnie budowali swoją potęgę.


To w końcu nie ogarniam, raz piszesz, że tylko organizacje, raz ze rody :?:


Ale wrócimy do tematu magazynów w organizacjach. Ja ten pomysł popieram, bo umożliwia w fajny sposób handlować organizacją na rynku jak i pomagać kowalom i innym w organizacji bez ponoszenia opłaty za handel itp.

Ale, żeby nie było, aż tak tanio można dodać koszty organizacji za przechowywanie w magazynach ^^ przykładowo 1GP za sztukę towaru dziennie.

To połączenie obecnie wygląda tak, że tej mechaniki zupełnie nie ma.


Bez lvl nie masz szans zaistnieć w FG i w sesjach na rzuty.

Co mi po tym, jak to nic nie daje? Stanowiska państwowe? Za co? Za durne codzienniki? Sojusz? Co on daje?


Wyobraźnia wystarczy, aby to zrozumieć. Zajmuje wysokie stanowisko i mam wpływ na państwo itp.

, myślisz, że król pozwolił by na obsadzenie ważnego stanowiska komuś, kto mu nie pasuje, bo jego organizacja ma za duże wpływy i rozbieżne cele?


Król nie zawsze ma taką siłę, aby móc coś zatrzymać. Jak mam wpływy to co król mi może naskoczyć. Wiele razy były, że król to król (spójrz na polskę elekcyjną, gdzie szlachta robiła co chciała.)

Jak dla mnie gra organizacją, bez mechaniki jest na serio słaba i trwa to od wielu lat na tej grze.


Myśl organizacji to wspólna idea a nie jakaś mechanika. Spójrz na PM, którym przyświeca rasizm do elfów i IB, którzy bronią elfów i jakoś trwają bez mechaniki.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Caindel » So, 31 paź 2015, 18:11:35

Ethan napisał(a):To połączenie obecnie wygląda tak, że tej mechaniki zupełnie nie ma.
I nikt nie broni inwestować, inwestować organizacjom, zawierać sojuszy z innymi orgazacjami gospodarczych/militarnych czy herbatkowych.


Co mi po tym, jak to nic nie daje? Stanowiska państwowe? Za co? Za durne codzienniki? Sojusz? Co on daje?

Podpisujemy właśnie umowę na obsługę techniczną twierdzy, od jedzenia, po broń, wyposażenie. Co mi to obecnie daje? Dlaczego nie mam opcji, aby ustawić płatność dla tej organizacji co tydzień? Dlaczego moja twierdza nie dostaje za to bonusów, na przykład zapasy twierdzy, w radzie oblężenia, zwiększają się o tydzień. To jest mechanika. Pisanie codzienników to zwykłe pisarstwo, a nie mechanika.

Na serio uważasz, że szczytem możliwości tej gry jest pisanie codzienników, zbieranie pkt wpływów i obsadzanie stanowisk państwowych? Po pierwsze, jeśli nie jest to przekute na liczby, to jest to po prostu nierealne, bo nie można tego sprawdzić, po drugie, myślisz, że król pozwolił by na obsadzenie ważnego stanowiska komuś, kto mu nie pasuje, bo jego organizacja ma za duże wpływy i rozbieżne cele?

Proponuje prostą mechanikę, dającą możliwość interakcji z innymi organizacjami i graczami. Jak dla mnie gra organizacją, bez mechaniki jest na serio słaba i trwa to od wielu lat na tej grze.



Tak czytam Twojego posta Tynek i zastanawiam się o co Ty walczysz? O wolne poniedziałki? Jesteś na grze, gdzie fabuła łączy się z mechaniką i nie jest to NOWOŚĆ, tak jest od ..zawsze. Jeśli według Ciebie pisanie codzienników jest durne, mechanika nie spełnia Twoich ( osobistych oczekiwań) to może pora przerzucić się na sapera multipayer? ;) Bo na razie to wymyślasz cuda na kiju, bo albo czegoś nie rozumiesz, albo nie czytasz ze zrozumieniem. Ogólnie sprowadza się to do jednego - niezadowolonego Tynka, bo on miał inną wizję świata.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Ethan » So, 31 paź 2015, 18:16:30

Proponuje w ramach pomysłu Tynka, kup podreczniki do Finansów i księgowości by każdy wiedział o co biega


Tak proste rzeczy, trzeba Ci podręcznikiem tłumaczyć? Zamek 100 00, twierdza 50 000, potrzebujesz do tego podręcznika? Serio?

Po trzecie, Wpływy Tynek ugrywa sie w sesjach, fabularnie.


I właśnie to jest bardzo złe. Organizacja, aby móc założyć sesję w której zdobywa wpływy, musi mieć infrastrukturę, aby wejść w tematy sesji.

Walka armią w Reptilii? Wymagania: Siedziba w pobliżu, a w niej koszary (które oczywiście generują koszty).
Budowa wielkiego pomnika dla cesarza w Cesarstwie? Wymagania: Faktoria w cesarstwie, a w niej magazyny z surowcami, rzemieślnicy w organizacji, będący na organizacji liście płac.

Tynek, ty rozumiesz że STANOWISKO w panstwie to nie kasa, a WŁADZA? której nie przerobisz na mechanike


Stanowisko, to efekt końcowy wpływów. Na serio chcesz to uprościć do poziomu założenia codziennika, bez kompletnie żadnych podstaw?

To w końcu nie ogarniam, raz piszesz, że tylko organizacje, raz ze rody


Pisałem, że tą mechanikę można również użyć w rodach.

Bez lvl nie masz szans zaistnieć w FG i w sesjach na rzuty.


Piszesz o pojedynczych graczach, ja piszę o zbiorze ludzi, o mechanice gry organizacją i rodami.
Wyobraźnia wystarczy, aby to zrozumieć. Zajmuje wysokie stanowisko i mam wpływ na państwo itp.


Tyle, że to gra mechaniczna, a nie papierowy system rpg.
Król nie zawsze ma taką siłę, aby móc coś zatrzymać. Jak mam wpływy to co król mi może naskoczyć. Wiele razy były, że król to król (spójrz na polskę elekcyjną, gdzie szlachta robiła co chciała.)


To kiepskie porównanie. Szlachta była już, a my mamy sytuację taką, gdzie król jest, a organizacje są mu kompletnie podległe i dopiero raczkują. O tym czy się wybiją, wy chcecie określać działem na forum "załóż codziennik dla organizacji". Ja chcę to rozwiązać mechaniką, zbieraniem kasy, inwestowaniem jej w gałęzie gospodarki kraju. Dopiero jak wszystko idzie dobrze, mamy środki ulokowane na przykład w szkutnictwo (jeśli się jest organizacją rzemieślniczą, związaną z handlem morskim), to możemy zaproponować na forum, że nasza organizacja chce porozmawiać z królem, zaproponować sprzedaż kutrów rybackich. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, nasze zbudowane statki znikają, zarabiamy kasę i dostajemy wpływy.

Myśl organizacji to wspólna idea a nie jakaś mechanika. Spójrz na PM, którym przyświeca rasizm do elfów i IB, którzy bronią elfów i jakoś trwają bez mechaniki.


No, jakoś. Bez żadnych liczb, które mogą określić ich pole działań i prawdopodobieństwo sukcesu.

Tak czytam Twojego posta Tynek i zastanawiam się o co Ty walczysz? O wolne poniedziałki? Jesteś na grze, gdzie fabuła łączy się z mechaniką i nie jest to NOWOŚĆ, tak jest od ..zawsze. Jeśli według Ciebie pisanie codzienników jest durne, mechanika nie spełnia Twoich ( osobistych oczekiwań) to może pora przerzucić się na sapera multipayer? ;) Bo na razie to wymyślasz cuda na kiju, bo albo czegoś nie rozumiesz, albo nie czytasz ze zrozumieniem. Ogólnie sprowadza się to do jednego - niezadowolonego Tynka, bo on miał inną wizję świata.


O mechanikę dla organizacji, proste.
I masz rację, czekam na to od dawna (tak jak na herolda, który w realny sposób rozwija fabularnie kraj), a jak zostanie to spłycone do poziomu podania na forum, przy waszym poparciu dziwnym, to ja poszukam sobie ambitniejszej gry i widzących więcej ludzi. Oczywiście każdego to jebie i słusznie, odpowiadam Ci po prostu.

Napisałem co miałem do napisania, przemyślcie sprawę.
Pozdro.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » So, 31 paź 2015, 18:26:00

Tynek, O mechanike? Człowieku, T nie przyszedł wczoraj i nie napisał na tym forum - mechanika jest od jutra takz siaka i owaka.AMEN. Klepał ten temat na forum do przysłowiowego urzygania, nie pamiętam od kiedy. A Ty się obudziłeś i "pójdę na inną grę", bo to tamto i siamto jest BE!. Zamiast wiecznie płakać i jęczeć, zacznij coś robić, pomagać. A jak nie chcesz, to chociaż nie płacz. Bądź facetem. ;)

Skończyłam z Tobą dyskutować, bo szkoda mi czasu na rzucanie grochem o ścianę. Miłego Halloween Wszystkim :D
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Mazurski » So, 31 paź 2015, 18:28:52

Wzajemnie Cai.

Ale wrócimy do tematu magazynów w organizacjach. Ja ten pomysł popieram, bo umożliwia w fajny sposób handlować organizacją na rynku jak i pomagać kowalom i innym w organizacji bez ponoszenia opłaty za handel itp.

Ale, żeby nie było, aż tak tanio można dodać koszty organizacji za przechowywanie w magazynach ^^ przykładowo 1GP za sztukę towaru dziennie.

Czy jednak pomysł odpada totalnie?
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Lord Loczek » So, 31 paź 2015, 18:30:09

Sam pomysł z magazynem org. Jest świetny ;D
I jak najbardziej go popieram.
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Ethan » So, 31 paź 2015, 18:44:44

To co jest teraz, jest bardzo fabularną częścią gry, ja chcę dodać do tego mechanikę, cyferki. Mamy skarbiec, padła propozycja magazynów, rozwijam to po prostu.

Tym co opisałem, chciałem rozwinąć pomysł Thorana, a nie go zastąpić.
Wpływy i stołki są nagrodą, ja piszę o tym, co jest przed tym.

Obecnie jest tak:

Organizacja zakłada codziennik - dostaje wpływy - po jakimś czasie obsadza stołki.

Ja chcę zrobić tak:

Organizacja pomnaża swój kapitał (poprzez mechanikę którą opisałem) - Mg poprzez herolda daje możliwość pomnożenia wpływów/lub organizacja poprzez inicjatywę własną (zgodnie z posiadanym kapitałem - organizacja rzemoli z careogrodu, nie może zdziałać niczego wielkiego w codzienniku walki, w romen - dorze) - dostaje wpływy - po jakimś czasie obsadza stołki.

Prościej nie wyjaśnię ^^ Wiecie, że te wasze magazyny, w tym pomyśle są?
Cai, toć nie płaczę, piszę jak jest :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Deus » So, 31 paź 2015, 18:47:19

Ta... już to widzę jak ja w Xeh"hera płacę podatki a potem może jeszcze żołd dla nieumarłych oddziałów xD

PS. Przecież rody i organizacje(lub tylko organizacji, nie pamiętam) będą miały możliwośc rozwoju w mechanice poprzez wioski, mają za to dostawać różne bonusy. Jak dla mnie nie ma sensu jeszcze więcej tutaj mieszać.
A pomysł magazynu jest dobry :)
Avatar użytkownika
Deus
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 137
Dołączył(a): So, 22 cze 2013, 16:46:30
ID: 7511

przez Caindel » So, 31 paź 2015, 19:58:21

A tak przy okazji magazynów, to może jeszcze jakaś zbrojownia organizacyjna/rodowa? Skoro zmieni się system robienia eq ( będzie się używać, trzeba będzie robić nowe) to taka zbrojownia miałaby rację bytu na tzw. przetrzymanie nim nam rzemol, obłożony planem gierkowskim wymłóci nowe stalowe gacie. Jednak to tylko taki luźny pomysł :)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Astenna » So, 31 paź 2015, 22:38:03

Jak świat długi i szeroki w każdej grze, w której byłam, w organizacji była opcja magazynu. Wynikało to m.in. z tego, że wspólnymi siłami budowano Machinę Astralną, do której potrzebne były astronomiczne sumy surowców wszelakiego rodzaju. Była na forum kiedyś mowa o tym, że organizacje będą mogły budować w Fallathanie obiekty publiczne, świeckie, sakralne itp. a że nic z powietrza się nie bierze, to powinny być chomikowane surowce. Będzie je można przeznaczać na różne cele tak jak to było przy event ściepą surowców w Urr.
Można to przełożyć na mikroeventy dla danych państw.
Chcemy teraz wybudować pomnik dla bohaterów cesarskich w fabule - czemu tego nie zrobić i mechanicznie? Pewnie nie byłby to żaden problem techniczny dla admina.

Idea magazynu jest też dobra z innego powodu - np. rekrutuję do organizacji rzemieślniczej żółtodzioba, gracza z 1 lvl (w fabule Uczeń/Pomocnik np. krawca, kowala itp.) bo wyznaję zasadę, że każdemu można i trzeba dać szansę się rozwinąć. I co? I byłoby super móc takiego świeżaka wesprzeć surką. Wydaję mu np 1000 surki z magazynu gildii na dzień by nabijał levele.

Czyli magazyn surowców może służyć do:
- pomagania niskolevelowcom
- zbierania składek na różne inwestycje np. organizuję festiwal to potrzeba drewna do sceny, straganów itp.
- budowy różnych obiektów z eventów np. świątyni
- opracowywania np. wynalazków, artefaktów (tu można dać plan planów do wykonania)
- surowce to też zamrożony kapitał, który może się przydać w czarnej godzinie, gdy złota braknie
Idea magazynu - w moim odczuciu to nie tylko pomysł trafiony, co wręcz niezbędny, jeśli chcemy uatrakcyjniać grę mechaniczną.

;)
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Ksyw'dzill » N, 1 lis 2015, 22:32:36

Magazyny to beznadziejny pomysł, doprowadzi do zmonopolizowania rynku przez organizacje, które skupując wszelkie materiały (których, jak być może zauważyliście, bywać może niedostatek) zablokuje możliwość rozwoju dla pojedynczych graczy. W momencie, gdy organizacja nie ma celu by coś podobnego robić (a jest opcja, by robiła to nawet bez magazynów - obecność magazynów dyktować będzie jednakże wprowadzenie opcji wykorzystania zmagazynowanych surek na rzecz org), to gracze są bezpieczni, gdy zaś cel się pojawi, to niezrzeszeni z ograniczonymi sakwami mocno na tym ucierpią. Nie chcę, by istniała opcja przymusu/przekupstwa pod tytułem "dołącz do nas, albo będziesz miał bardzo utrudniony rozwój postaci".

Z kolei inwestycje i pensje dla członków organizacji mogą mieć pewną przyszłość. Oznaczać to będzie, że organizacja musi być aktywna, dbać o swoją ekonomię by nie zapaść się pod ziemię pod ciężarem wzroku ZUS'u. Zbalansuje się rozkład sił organizacji, gwarantując ciekawszą rozgrywkę. Wioski członków organizacji wpływać będą na jej możliwości, więc każda org przyjmując i opłacając kogoś będzie płaciła za konkretne bonusy proporcjonalne do ceny. Zarazem wykorzystanie tych bonusów i opłaty nie musiałyby być przymusowe, mogłyby wynikać z nadania postaci konkretnej rangi "funkcyjnej". Tu można by stworzyć ciekawy system i będę miał tą opcję na uwadze gdy będziemy go opracowywać ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Toe » Pn, 2 lis 2015, 07:12:07

Teraz pytanie takie.. Pominąwszy że lokacja wiosek to dość abstrakcyjne pojęcie..

Ale mamy w org ludzi z każdego kraju fall. Więc teoretycznie oni posiadają wioski w swoich państwach. Jak to będzie wyglądać w praktyce? Tj wioski pewien % oddają na rzecz orgu i inny % w ramach haraczu dla państwa? Zwanego inaczej podatkami?
Czy też wioski można budować wokół siedziby organizacji XY?
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Thoran Rion » Pn, 2 lis 2015, 09:33:33

Wioski powstają wokół miast. Więc jeśli ktoś mieszka w Cesarstwie to jego wioska będzie podlegała miastu Cesarstwa. Bonus dla organizacji będzie niezależny od miejsca postawienia wioski.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości