Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Konto tylko fabularne?

Moderator: Caindel

przez Thoran Rion » Śr, 26 sie 2015, 14:15:09

Nydard napisał(a):
Tukan napisał(a):A jaki jest problem? Weszła opcja tworzenia własnych sesji powiązanych z fabułą główną.
Czyli teraz każdy gracz może prowadzić sesje ślubów, bali, urodzin i innych takich rzeczów. I dzięki temu będzie więcej sesji FG, a nie koniecznie wszystkie będą o wysokim ryzyku. Więc każdy, nawet ten z 1lv, będzie mógł pisać ;)
Nie doszukujmy się problemów tam, gdzie ich nie ma...


Problem jest taki, że opcja nie będzie celowała w graczy w których z założenia miała celować.


Tzn? Ktoś kto ma pierwszy poziom będzie mógł założyć sobie lub wziąć udział w sesji FG i zdobyć w niej PD podbijając swoją postać. Generalnie ma to sens.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Caindel » Śr, 26 sie 2015, 14:17:47

Będzie rozwijał postać poprzez pisanie postów, wbijając PD, bedzie przecież wbijał lvl. W temacie o zmianach w systemie sesji FG wszystko jest napisane, jak to będzie wyglądało, więc problem " bo w każdej sesji grają tylko te same osoby" też się rozwiąże.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Ethan » Śr, 26 sie 2015, 15:23:13

Dlatego rozwiązanie jest takie by zwiększyć liczbę PA wpłacaną za post i tym samym liczbę PD uzyskiwaną za post


Tylko dla konta FABULARNEGO. Jak to dasz dla wszystkich to równie dobrze możesz zlikwidować ranking, bo rywalizacja mechaniczna na grze straci zupełnie sens.

Konto fabularne powinno mieć zablokowany ranking (oprócz tego dla kont fabularnych), sprzedaż przedmiotów, eventy mechaniczne. Za pisanie postów powinien dostawać też kasę, oraz powinien mieć możliwość ugarnia sesji, w której zdobywa złoto (dodatkowa nagroda dla konta fabularnego. Mg na koniec sesji, dodaje mu złoto, po losowaniu, wedle widełek).
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Astenna » Cz, 27 sie 2015, 15:23:14

Propozycja wyboru typu konta czy normalne czy tylko fabularne mogłaby być zawarta w kreatorze postaci i w opcjach konta.
Zgadza się. W bardzo wielu grach na etapie właśnie kreatora jest wybór:
- styl fabularny - (dostęp do wszystkich lokacji fabularnych, karczmy, sesji, wieści i plotek [możliwość pisania komentarzy fabularnych czego u nas bardzo brakuje]) - nie nabija się poziomów mechanicznych, a poziomy fabularne. U nas zdobywa się PS.
- styl mechaniczny - (nabijanie poziomów przez walkę lub rzemiosło, opcja tylko pisania sesji priv, brak dostępu do karczmy, wieści, sesji publicznych itp.)
- styl fabularno-mechaniczny - (połączenie dwóch ww. stylów, dostęp do wszystkiego) - takie coś obowiązuje aktualnie w KF, gdzie ciągle podkreśla się połączenie fabuły i mechaniki.

Nie wyobrażam sobie, że ktoś dostaje na dzień dobry 100 czy nawet 50 lvl. Byłoby to skrajnie nie w porządku wobec tych, którzy poświęcali czas na regularne logowanie się do gry, by zdobyć poziomy. Na szczęście grono graczy już to w temacie mocno zaakcentowało.

Ten problem nie dotyka w ogóle systemu MF więc to nie jest krok wstecz, tylko wyjście do graczy, którzy nie klikają (nigdy nie będą) i nie biorą przez to udziału w FG choć może by mieli ochotę.
Idea pomysłu może i zacna, podyktowana dobrem graczy, ale mam kilka pytań.

1. Co z tymi graczami, którzy rozwijają i mechanikę (poziomy), jak i grają w FG pisząc posty? Czy będą mieć tyle samo expa za posty w FG co "Fabularni"? Bo jeśli mniej, to będzie to krzywdzące dla tej grupy graczy.

2. Moim zdaniem zdecydowanie więcej osób by się angażowało w mechanikę i klikanie, gdyby były inne możliwości w mechanice np. krawiectwo, gotowanie, zielarstwo (suszenie ziół, zbieranie ich) itp. Brakuje w mechanice pracowni, które byłyby ukłonem w stronę żeńskiej populacji gry. Zamiast z góry zakładać, że gracze nie będą klikać, to może najpierw umożliwić im rozwój mechaniczny, uatrakcyjnić grę? Czy jest coś robione w tym kierunku? Jest mnóstwo fajnych profesji, ale nie mają odzwierciedlenia w mechanice, nie mają swoich pracowni.

3. Kiedy będzie wcielony w życie jakikolwiek poradnik dotyczący podstaw mechaniki czyli nabijania poziomów? Bo ogólnie tu jest pies pogrzebany. Wielu graczy, którzy piszą fabularnie po prostu nie wie jak się tu nabija poziomy. Przez trzy lata funkcjonowania w grze i mając kontakt z graczami nie zliczę ile razy padło pytanie "Gdzie tu się nabija poziomy?" I trzeba było wprowadzać od zera, gdzie jest rynek, surowce, pracownie czy arena. Z braku sprzętu na rynku niewielu decyduje się na nabijanie poziomów przez arenę. Ten poradnik powinien być mega widoczny nie tylko na głównej stronie, ale też w grze. Statystyki w mechanice by się na pewno po takiej publikacji poradnika poprawiły.

Poza tym skoro robi się ukłon w stronę tylko graczy fabularnych, to warto też pomyśleć o tych, co chcą tylko mechanicznie się rozwijać, a nie chcą pisać. Taka grupa graczy też istnieje na rynku gier i u nas też są obecni. Mechaniczni gracze przecież też są w cenie i liczą się w organizacjach, bo generują złoto i wysokim levelem wzmacniają nie tylko wizerunek danej organizacji.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Mazurski » Cz, 27 sie 2015, 16:02:42

Może po prostu zaraz tworzyć dwa systemy zrobić jeden. Zwiększyć PD za posty i niech wtedy jeszcze dają złoto i każdy zadowolony. Kto chce klepie mechanicznie. Znudzi się napisze posty w sesjach i spali PD... Nie ma sesji to spala mechanicznie ^^
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Astenna » Cz, 27 sie 2015, 16:07:28

Mazurski mnie się podoba to co piszesz i jak rozumujesz. Nie ma co komplikować. Przez 11 lat gra funkcjonowała i dalej pozipie bez zbędnych udziwnień.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Ethan » Cz, 27 sie 2015, 17:07:55

Pozipie, z hordą 1 poziomowych postaci, które zaprzeczają wizji mechaniki tej gry :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » Cz, 27 sie 2015, 18:53:40

A niby dlaczego gracze MF mieliby dostawac wiecej PD za wpisy niz maja teraz? Wbijaja lvl, bieglosci, umki, cechy etc. robiac to mechanicznie, plus fabularnie. Gracze tylko fabularni nie wbijaliby bieglosci, nie byloby ich w rankach, wbijaliby tylko lvl, doświadczenie etc. Przyjmujac mechaniczny przelicznik pakietu PA ( dla mojego lvl) 10PA dla mnie to 2420 PD, iles tam bieglosic, zlota i dodatkowo unikow/jakichś wietych cusków. Zbijam PA 2-3 razy dziennie, a to daje min. 36 pakietów PA. Gracz fabularny musialby napisac dziennie 36 postów, a chocby nie wiem ile sesji brał, ile by sie nie starał, a sesje szły jak burza, to nie jest w stanie tego zrobić. Jeśli gracze fabularni mają wbijac lvl przez pisanie postów, to muszą dostawać więcej PD niż MFy.

Co do pracowni, to nie bardzo rozumiem? Chcesz by powstaly mechanicznie takie rzeczy? Bo jeśli mają być to lokacje fabularne do gry, to przecież to njest inicjatywa graczy.

A poradniki powstana, jak juz będziemy mieli na nie czas. Bez obaw, pamięta się o tym, a i zmiany w mechanice będą znaczne, więc pisanie czegokolwiek teraz, w oparciu o starą mechanikę, mija się z celem.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Tequila » Cz, 27 sie 2015, 22:10:18

Tylko dla konta FABULARNEGO. Jak to dasz dla wszystkich to równie dobrze możesz zlikwidować ranking, bo rywalizacja mechaniczna na grze straci zupełnie sens.


Ale czemu niby ma tracić sens? O.o

Jeśli weszłoby to konto czysto fabularne na wysokim poziomie za friko, no to wtedy zrozumiałe byłoby kwękanie tych, którzy na podobny poziom pracowali, trochę kontrowersji to rodzi (ale też wątpię, by gracze masowo rzucili się na tę opcję, bo jednak trzeba w niej z wielu rzeczy zrezygnować). Skoro jednak T zdecydował się dopracować fabularną drogę rozwoju, bez tworzenia tego nowego konta (? — jest tak w końcu? Przepraszam, jeśli coś przekręciłam!), to czemu niby rywalizacja mech. ma upaść?

Jeśli kogoś bawi tylko ściganie się w klikaniu, to raczej nie będzie wybierał opcji nabijania poziomu na postach, czyż nie?
A jeśli ktoś dąży do fabularnego wymiatacza, to wybierze tę drogę, która będzie łatwiejsza i tyle. Czasem mieszaną.

Przykładowo. Zdzisiu ma pozom 50, szło mu nieźle, ale trochę znudził się tłuczeniem mobków. Zdecydował, że drugą pięćdziesiątkę nabije sobie na sesjach. Dłużej, ale ciekawiej.
Za to Misiu ma poziom 50 uzbierany na sesjach, ale powoli kończy mu się czas wolny do zużycia na grę. Jeśli już jest w KF, to łatwiej mu wyklikać nadmiar PA w warsztacie, niż wysmarować wielką liczbę postów.

Gdzie Ty tu widzisz, Tynku, zabójstwo dla mechaniki?

Znam osobiście więcej graczy fabularnych niż mechanicznych i powiem Ci, że są to przeważnie osoby, które:
— biły lvl, bo musiały, ale przyjemności im to nie sprawiało;
— nabiły sobie wymarzony fach i odpuściły;
— nigdy za mechaniką nie przepadały i nie mają w niej wielkich sukcesów;
— są w grze bardzo często i na długo, stać je na utrzymywanie wysokiego tempa w pisaniu postów i równoczesne wbijanie poziomów, lubią jedno i drugie;
— w ogóle nie wykorzystują KF w ich pełnym wymiarze. Korzystają z wygody pisania postów w codziennikach, z opcji czatu, by pogadać z ziomeczkami, z poczty, by pisać w niej sesje, jakby codzienniki nie istniały lub po to, by wyżywać się pisarsko, nie erpegowo;
— światotworzą sobie, jak chcą, poza realiami KF, ale mechanikę lubią i w niej zdobywają osobne sukcesy (czyli właśnie ją wolą, bo fabuła główna KF im nie leży i do niej na pewno nie pójdą).

Te osoby nie są zagrożeniem dla czysto mechanicznych graczy, bo mają inne priorytety i co innego je bawi. ;) Niektóre z grup i tak nie będą korzystały z FG, więc w ogóle odpadają z jakiejkolwiek rywalizacji.

@Mazurski ujął to prościej. I bardzo celnie. Gdyby było właśnie tak, to gracz mógłby lepiej wykorzystywać czas spędzany w grze. Bo przy naszej mechanice jest hardkorowe pisanie sesji, udzielanie się w karczmie, ekspienie, robienie opisów i niekiedy również pełnienie jakiejś funkcji RÓWNOCZEŚNIE. Można by też przeskalować mechanikę czy ogólnie ją nieco zmodyfikować, ale w takim wypadku mogłoby to wkopać w KF w kolejny długoletni remont (choć pewnie przydałoby się coś takiego jak "trudność względna" przygody, dostosowana pod grupę docelową, oprócz istniejącej "trudności bezwzględnej", czyli równych dla wszystkich zasad testów itd.)

Plus to, co napisała @Astenna, a co jest bardzo istotne dla grupy MF, czyli tej, która wykorzystuje mechanikę w jak największej korelacji z fabułą. Brakuje większej fabularyzacji tego, co postać może mechanicznie zrobić. Był kiedyś pomysł fabularyzowanych zadań mechanicznych. Może jednak kolejny raz spróbować się nań szarpnąć? Bo teraz rzeczywiście jest tak, że to, co postać mechanicznie wytwarza/robi, ma się czasami nijak do jej fachu/ścieżki rozwoju.

Myślę, że ci "wieczni jednopoziomowcy", z postaciami zamrożonymi na starcie gry, udzielaliby się chętniej, gdyby właśnie zdobywanie PD bardziej wiązałoby się z logiką fabuły, nie tylko zgodnością cyferek (przynajmniej sprawdziłabym tę hipotezę). Jeśli mogliby wbijać poziom przez pisanie, może skusiliby się na bardziej zaangażowane istnienie w Kronikach. Obawiamy się tu wszyscy nieco spamu i trollingu, racja. Ale przecież każdy ma tu dozę zdrowego rozsądku i odróżni "asdafd" od postu w sesji. Wcale niełatwo będzie nimi nabić jakieś kolosalne ilości PD, bo jedna sesja w karczmie, taka porządna, to m.in. ze trzy godziny siedzenia na pryku przed kompem, zaś w sesji FG spokojnie trzeba napisać z +10 postów, a do tego odnieść się do wszystkich postaci dramatu, co przy masówkach jest niekiedy naprawdę ciężką sprawą, jeśli czasu mało. Dlatego można by mocno zwiększyć ilości bonusów za post. Komu nadal będzie za mało/za wolno, dobije sobie poziom w mechanice*. Zaznaczę jednak, że mówimy tu o naprawdę opłacalnych ilościach PD (złota, biegłości, itd.), bo inaczej to chyba wrócimy do punktu wyjścia.

Jeśli jednak konto czysto fabularne wraca na tapetę, to zastanówmy się może nad takimi sprawami:

1. Waluta jest mechaniczna i od całościowej jej liczby naliczane są ceny majątków fab. Pytanie: jak postaci pozbawione w ogóle narzędzi mechanicznych miałyby pracować, utrzymywać się, zarabiać? Złoto za sesję jest nieco abstrakcyjne, obecny system biednie, bo biednie, ale zapewniał jednak jakieś tam formy spełnienia się zawodowo (łowienie bestii, praca nad czarami, alchemia). Jak ustalić ilość złota za post? Czy zarobki takie byłyby godne zarobków mechanicznych graczy?
2. Jeśli jednak biegłości liczyłyby się w walce, to czy pozbawienie ich "klimaciarzy" nie byłoby niewłaściwe? Wyobraźmy sobie pojedynek turniejowy dwóch koksów na setce, z identycznie rozdanymi PU i podobnym ekwipunkiem. Jednemu naliczamy biegłość, drugiemu (fab.) nie. Niefajne, nie? Aczkolwiek nie wiem, jak to z tą biegłością jest/ma być.
3. Czy postać taka będzie mogła kupować i sprzedawać przedmioty, posiadać mechaniczny ekwipunek, również ten od Dariusa, zatem w pełni klimatyczny, czy i z tego zostałaby obdarta?
4. Co z eventami? Taki jak przy Zarazie, związany z kraftem, no to rozumiem, nie dałoby się, bo nie byłoby opcji. Ale już ten z pomnikiem czy z Twierdzą? Tego typu eventy, dające prestiż, też byłyby niedostępne dla "piszącej" frakcji?
5. To, co pisał Tynek, Sandman i poniekąd ja wcześniej: czy taka zupełnie ogołocona z mechanicznych smaczków postać nie byłaby w jakimś sensie zaprzeczeniem idei funkcjonowania KF? Tak jak pisałam wcześniej: ostatecznym celem i tak jest FABULARNA siła postaci, wyłączając cele łowców trofeów, tej grupy, która gra dla samej mechaniki i miejsca w tabeli. Zatem — w walce o wpływy zetkną się z sobą postacie z jednej i z drugiej grupy. Na co mechanika, jeśli do tego samego poziomu władzy/majątku/prestiżu da się dojść, tylko pisząc?

To nie atak. To pytania. :) Po prostu wciąż nie bardzo potrafię sobie wyobrazić to nowe konto. Tyle czasu człowiek słyszał: MECHANIKA, bij poziomy, jeśli czegoś chcesz, itd., że można się zastanowić, czy ktoś nam admina nie podmienił. I sobowtóra nie podstawił.


*Która, nie powiem, mogłaby się zmienić (pomarzyć miła rzecz^^)... Ale wtedy wyszłoby chyba na to, że tworzymy KF.3
[Nick na czacie: Tequila 1 (widoczny jako Tequila)]
Avatar użytkownika
Tequila
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 14 gru 2014, 17:45:03
ID: 11988

przez Thoran Rion » Cz, 27 sie 2015, 22:28:28

Ale ja już ze dwa razy pisałem, że mój pomysł był kiepski i lepiej dopracować to co mamy ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mistic » So, 29 sie 2015, 22:22:59

Az sie zacytuje

Mistic napisał(a):Nie dawaj sztywnej wartosci pa. Gracz ustala sam ile wydaje pa na post. Max wartosc jaka moze dac w sesji jest zaleZna od jej typu. Pierdzenie na trawie przy soczku - max 50pa. Sesja z najwiekszym stopniem ryzyka smierci 120pa zaleznie od sesji gracz daje tyle ile chce, ile ma, ile mu sie oplaca dla tego optymalnego wydawania pa itd o ktorym niektorzy pisaja gdzies na forum.

Im trudniejsza sesja tym wiecej pa mozna wydac na akcje. Do tego min liczba znakow w poscie by to uznac i wio ^^.

Wtedy da sie pa spalax sprawnie grajac w 3-4 sesjach nawet takich o lapaniu motylka na polance
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Ksyw'dzill » N, 30 sie 2015, 00:45:17

Idea, by zwiększyć liczbę PA za posty w sesjach FG jest fajna, ale pod warunkiem, że MG poza zaakceptowaniem sesji mógłby również strzelić kijem po łapach. Osoby, które opóźniają odpisy, mogłyby na koniec sesji dostać mniejszą nagrodę. Ludzie, którzy olali sesję całkowicie, mogliby nie dostawać niczego. Faktyczna groźba kary za bycie lamą mogłaby mobilizować ludzi do częstych odpisów. Motyw z podliczaniem nagrody na koniec sesji mógłby być również przydatny by ocenić wartość nagród zdobytych fabularnie (np. loot z jaskini smoka), część złota mogłaby zostać przekazana jako item fabularny lub mechaniczny... No ale to już inna rozkmina. Tak czy inaczej, dobrze by było zwiększyć wartość tej opcji płacenia PA za posta.

Dałbym jednakże wyższy próg niż 120 PA. 120 PA postacią walczącą zbijam w 10 minut, rzemem w mniej niż w minutę. Napisanie porządnego posta w sesji FG zajmuje mi zwykle między jedną a trzema godzinami, na pewno znacznie więcej niż łączny czas zbijania PA w ciągu dnia. Myślę, że takie ograniczenie do np. 420 PA (~35 minut ciśnięcia walk) lepiej oddawałoby wartość czasu włożonego w pisanie posta, szczególnie, że exp, złoto i biegłość za posta wyliczane są jako akcja na własnym poziomie a nie na +10, a więcej niż 1 PA na 5 minut gracz bez pakietów i tak nie osiągnie.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Ethan » N, 30 sie 2015, 00:53:36

Hmm, no mi chodziło o to, że to konto, nie ma wcale pa ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Ksyw'dzill » N, 30 sie 2015, 21:03:02

Jeśli istniejąca metoda "PA za posty" zostanie ulepszona na tyle, by była atrakcyjna dla graczy z awersją do mechaniki, to nie będzie potrzeby implementowania czegokolwiek dodatkowego jak właśnie przykładowo różne rodzaje kont z właściwą dla nich mechaniką. Wystarczy sprawić, by ta metoda faktycznie była łatwym sposobem na rozwijanie postaci.

W sprawie problemu z niższym przelicznikiem dla expa niż w walkach wymyśliłem coś takiego - można by zrobić, że postać na koniec sesji dostaje tyle expa/biegłości/złota, ile dostałby za daną liczbę PA przy walkach z potworkami na poziomie równym (poziom postaci + (PS i/lub PKF)/10). Nada to solidną wartość PS'om oraz będzie fajną nagrodą za pracę na rzecz gry, a poza tym da możliwość dążenia do rozwoju postaci poprzez drogę czysto fabularną. Zdobycie 100 PS to nie są przelewki, sprawa sporo trudniejsza niż walka z mobami na poziomie +10. Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Natrea » N, 30 sie 2015, 21:57:26

Imek:
Ja to approve bardzo! Fajnie i wygodnie brzmi. A i gracze, którym mechanika nie podchodzi, byliby w nią tak trochę "potajemnie" wprowadzani. Że zamiast "nie mechaniczę" ten 1-levelowiec zaczyna się przekonywać, bo nagle mu poziom wskoczył bez bicia potworków.
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Odrzucone

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości