Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Konstruktor/Konstruktorka

Powstają tutaj opisy profesji do naszego systemu fabularnego.

Moderatorzy: Skrybowie, Grupa zadaniowa: profesje

Regulamin działu
Forum przeznaczone do archiwizacji. Proszę nie zamieszczać nowych tematów.

przez Shaed » Śr, 3 gru 2014, 21:01:29

Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem jak to ma wyglądać, ale jak mi co uciekło to zaraz poprawię.
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Leniwa » Śr, 3 gru 2014, 21:04:12

Przy Drodze Magii trzeba procenty też wypisać, jest to w zaktualizowanym schemacie :)
Obrazek ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Leniwa
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 859
Dołączył(a): N, 23 sie 2009, 12:19:34
ID: 7098

przez Nitlion » Śr, 3 gru 2014, 21:05:12

Nie, z fabularnymi wymogami byłaby specjalna. A tu nie trzeba fabularnych wymogów, nie jest to wysokie stanowisko państwowe, więc wymogi fabularne też won :D No i procenty, jak Leniwa pisze ^^
"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense."
~Tom Clancy
Avatar użytkownika
Nitlion
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 615
Dołączył(a): N, 29 cze 2014, 17:27:22
ID: 4046

przez Sokół » Śr, 3 gru 2014, 21:08:20

Moja pomyłka, zaraz z płucami mózg wypluję. Wymogi fabularne do wywalenia, procenty miały być. Ja na dziś chyba spasuję, dalej sami sprawdzajcie :D
Zło jest pojęciem względnym, kronikarzu. Nie można zawiesić na nim wywieszki. Nie można go dotknąć, posmakować czy ciąć go mieczem. Gdzie jest zło, zależy od tego, w którym miejscu stoisz, wskazując oskarżycielsko palcem.
"Moralność mam giętką, wszak kto chciałby być świętą, gdy wszystkie bębny piekieł na sabat wzywają?"
Triszał i Lith na forum: http://i.imgur.com/ThOlUNB.gif

Obrazek
Zgredek kocha Caindel. I jest z tego dumny!
Avatar użytkownika
Sokół
Herold
Herold
 
Posty: 2180
Dołączył(a): Śr, 26 mar 2014, 15:26:07
Lokalizacja: tak, proszę z podwójnym espresso
ID: 9776

przez Mistic » So, 6 gru 2014, 20:36:32

Traktuje to jako normalną, bo na tym stanęło w dyskusji, więc:

3. Wymogi profesji (dla Specjalnych)
Reputacja:
Wojsko Amarth - powyżej 30 (Wymaganie opcjonalne. Nie wiem czy reputacja po UPie będzie wreszcie dała się nabijać).
300 biegłości w magii żywiołów
Wymogi Fabularne:
Konstruktor Cywilny - co najmniej 1 zaakceptowane podanie lokacji wykonanej przez postać.
Konstruktor Wojskowy - co najmniej 1 codziennik opisujący ćwiczenia lub manewry wojskowe z udziałem postaci.

droga magii max 5% wsio inne leci


5. Fabularny zarys profesji (ze statusem społecznym)
Konstruktorzy to unikatowa w skali Sferrum profesja, występująca jedynie w Amarth.

profki normalne są ogólnodostępne więc to leci.
Mianem tym określa się wojskowych, jak i cywilnych magów-inżynierów.

mag-inżynier brzmi jak połączenie 2 profek. Nie robimy tego

Są nieliczni i przez to niebywale cenieni przez każdego dowódcę oraz zarządcę budowy. By zostać konstruktorem trzeba wykazywać uzdolnienia w kierunku magii żywiołów, co na wstępie eliminuje lwią część potencjalnych kandydatów. Z pośród tych którzy pozostali, wybierani są ci wykazujący szczególny talent do władania żywiołem ziemi. W przeciwieństwie jednak do geomantów nie skupiają się jedynie na rozwoju magicznych zdolności. Wybierając specjalizację konstruktora studenci, muszą niestety uczęszczać na zajęcia do dwóch uczelni: Akademii Massvary, gdzie uczą się przede wszystkim kontroli nad mocą magiczną oraz Uniwersytetu Sztuk Wyzwolonych, gdzie są kształceni głównie z zakresu matematyki i fizyki. Dzięki temu otrzymując wreszcie upragniony tytuł konstruktora są nie tylko zdolnymi magami, potrafiącymi tworzyć niezwykłe golemy, ale także architektami i budowniczymi.

Całe to jest do przeredagowania jeśli ma być normalną profką. Profka dla każdego ma być, możesz napisać, że korzystają z danej szkoły, ale nie jest to wymogiem ( czyli ktoś z magią śmierci może sobie profkę wziąć i być lipny nic niepotrafiącym konstruktorem ^^ )
6. Informacje przydatne w odgrywaniu graczowi
Konstruktorzy dzielą się na wojskowych oraz cywilnych. Ci pierwsi wyglądem starają się nie odbiegać od zwykłych żołnierzy

mam nadzieje, że niesugerujesz patatajania w zbroi :P

, jako że na polu walki są dla przeciwnika jednym z priorytetowych celi. A wszystko przez nierzadko naprawdę olbrzymie konstrukty, czyli golemy wykonane z ziemi i skał.

zaraz zaraz, to konstruktor robi golemy ? panie, to jest magia przywołań, nie żywiołów. Jeśli zrobisz golema ziemi cyz elementala to możesz jako drugą biegłość brać magię żywiołów bo tylko nią da się leczyć pokemony żywiołów :)

Strasznie niemagiczna nazwa :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Shaed » N, 7 gru 2014, 20:57:38

Nie, nie dobra... Bo to przestaje przypominać to co było w założeniu i lada moment zrobi się z tego zwykły mag potrafiący podnosić kamyczki, a totalnie nie o to idzie.

Myślę, że chyba jednak wrócę do tego co była na początku czyli profka specjalna. No i żeby to była profka specjalna, jakie wymogi musiałbym jeszcze dodać? (Procenty już daje).

mam nadzieje, że niesugerujesz patatajania w zbroi

Czemu nie? Lekka zbroja jest jakąś poważną przeszkodą? Tak czy inaczej chodziło głównie, by nie odstawiali wyglądem odm wojaków, a mniejsza czy będą mieć na sobie jedyne coś przypominające zbroję czy faktycznie skórzaną/ćwiekowaną sobie ubiorą...


zaraz zaraz, to konstruktor robi golemy ? panie, to jest magia przywołań, nie żywiołów. Jeśli zrobisz golema ziemi czy elementala to możesz jako drugą biegłość brać magię żywiołów bo tylko nią da się leczyć pokemony żywiołów


Znaczy masz rację w przypadku, gdyby golem żył i samemu coś tam robił. A tu chodzi o konstrukty czyli bardziej, mechanizmy tylko poruszane za pomocą magii. Czyli to trzeba tak zbudować, by mogło się poruszać, a i mniejszy opór ruchu tym lepiej, bo dłużej będzie twór chodził, nim Mag się wyczerpie. Stąd "kierowca" musi być albo zawsze w pobliżu, albo jeszcze lepiej na/w konstrukcie.

To nadal podchodzi pod przywołań?


A nazwa... ja wiem... Wydarłem z projektu Amarth, ale to nie znaczy, że nie można jej zmienić :P
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Mistic » N, 7 gru 2014, 21:16:31

mam nadzieje, że niesugerujesz patatajania w zbroi

Czemu nie? Lekka zbroja jest jakąś poważną przeszkodą? Tak czy inaczej chodziło głównie, by nie odstawiali wyglądem odm wojaków, a mniejsza czy będą mieć na sobie jedyne coś przypominające zbroję czy faktycznie skórzaną/ćwiekowaną sobie ubiorą...

Podpytaj imka on się bawi w mechanikę :P z tego co wiem jest kilka rodzajów metod obrony, uzależnionych od tego jak postać walczy ^^ więc magowie będą meić bodajże jakąś "magową" obronę :P nie uniki, nie pancerze, ale mówię, pytaj imka bo to dawn obyło jak wspominał :P


zaraz zaraz, to konstruktor robi golemy ? panie, to jest magia przywołań, nie żywiołów. Jeśli zrobisz golema ziemi czy elementala to możesz jako drugą biegłość brać magię żywiołów bo tylko nią da się leczyć pokemony żywiołów


Znaczy masz rację w przypadku, gdyby golem żył i samemu coś tam robił. A tu chodzi o konstrukty czyli bardziej, mechanizmy tylko poruszane za pomocą magii. Czyli to trzeba tak zbudować, by mogło się poruszać, a i mniejszy opór ruchu tym lepiej, bo dłużej będzie twór chodził, nim Mag się wyczerpie. Stąd "kierowca" musi być albo zawsze w pobliżu, albo jeszcze lepiej na/w konstrukcie.

Magia nie robi mechanizmów, robotów, gandamów, mechów i innych pierdół ^^ Więc kompletnie cię nie kumam, ale jeśli idzie ci o robota napędzanego magią, to nie ma opcji w ogóle by takie coś się pojawiło. Ustaloną zasadą jest brak łączenia nauki i magii, a mechanizmy są w nauce :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Shaed » Pn, 8 gru 2014, 12:29:27

Nie, za wysoki stopień skomplikowania. Chodzi raczej o kukiełki w których rolę sznurków pełni magia. Dzięki temu od razu byłoby ograniczenie, bo im większa kukła tym trudniej nią kierować. Po drugie, jeśli gdzieś nie wstawisz stawu, to zginać się dany element nie będzie. Mniej stawów, łatwiej(=szybciej) można się ruszać, ale wtedy także ruchy bardziej są ograniczone. Czy Mag będzie mógł np: jednocześnie się ruszać i walczyć takim tworem? Cóż przyjąłem, że skoro Nekromanci mogą kierować całymi oddziałami trupów, to Mag żywiołów da radę obsługiwać parę kończyn jednego stworzenia. Znaczy jeśli jest dość dobry, bo w innym wypadku zostaje albo ruch, albo atak :P

Nie mniej, jeśli coś tutaj przegiąłem to się zmieni na magię przywołań + żywiołów i będą to zwykłe golemy.

I lecę podręczyć Imka... ^^
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Caindel » Pn, 8 gru 2014, 16:22:25

Dzięki umiejętności tworzenia konstruktów może zapewnić sobie pomoc przy noszeniu i podnoszeniu ogromnych ciężarów, zaś magia żywiołów pozwala nie tylko poprawiać teren budowy, ale także tworzyć części struktur.


//Zamień "noszeniu"na "podnoszeniu".//

Oczywiście tworzenie całych ścian jest procesem bardzo wyczerpującym i konstruktor powinien być bardzo ostrożny robiąc to tylko i wyłącznie z pomocą magii.


//"za pomocą magii" nie "z pomocą magii".//

Warto także pamiętać, że cywilni konstruktorzy mają jednak o wiele więcej czasu i spokoju w pracy, stąd ich twory są o wiele bardziej dopracowane i szczegółowe, podczas, gdy w wojsku liczy się jedynie, by umocnienie przetrwało/zatrzymało atak.


//Powtórzenie "o wiele bardziej" - popraw to.//

a) Należy przy tym pamiętać, że wybierając karierę wojskowego konstruktora należy przestrzegać prawa oraz hierarchii dowodzenia.
b) Z kolei rezygnując z wojennych ścieżek, trzeba wykazać się o wiele większą finezją i dokładnością w działaniu.


//O ile ten pierwszy punkt, to jeszcze jest ok, to ten drugi wskazuje, że konstruktor wojskowy to jednym słowem nieokrzesany partacz. ;) Popraw to jakoś, żeby miało ręce i nogi. ;)//

Po poprawkach ode mnie AKCEPT.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Mistic » Wt, 9 gru 2014, 03:46:34

Shaed napisał(a):Nie, za wysoki stopień skomplikowania. Chodzi raczej o kukiełki w których rolę sznurków pełni magia. Dzięki temu od razu byłoby ograniczenie, bo im większa kukła tym trudniej nią kierować. Po drugie, jeśli gdzieś nie wstawisz stawu, to zginać się dany element nie będzie. Mniej stawów, łatwiej(=szybciej) można się ruszać, ale wtedy także ruchy bardziej są ograniczone. Czy Mag będzie mógł np: jednocześnie się ruszać i walczyć takim tworem? Cóż przyjąłem, że skoro Nekromanci mogą kierować całymi oddziałami trupów, to Mag żywiołów da radę obsługiwać parę kończyn jednego stworzenia. Znaczy jeśli jest dość dobry, bo w innym wypadku zostaje albo ruch, albo atak :P

Nie mniej, jeśli coś tutaj przegiąłem to się zmieni na magię przywołań + żywiołów i będą to zwykłe golemy.

I lecę podręczyć Imka... ^^


Ale to tak nie działa @_@

Raz, armia nieumarłych to była w diablo 2 tu na wiki do faq zajrzyj jak liczne armii może mag mieć ( dodaj z 1-3 pokemony jeśli się ma atut do zwiększenia liczby )
Stawy itd ? A niby jak to się ma kupy trzymać ? Golem przywołany czy szkielet czy nawet animowany pancerz, trzyma się kupy bo siedzi w nim byt z irreala, a tu ? Magia umysłu jest w stanie zdalnie coś trzymać itd, ale to jej nie używasz. W ogóle nie wiem skąd się ci wzięło, że magia żywiołów ma coś z konstruktami jakimikolwiek wspólnego, ona ma TYLKO z żywiołami, ognień, woda, wiater, sweter itd :P nie jakieś golemy, one są w magii przywołań i tylko w niej.
Koncepcja sznurków z magii itd, nazywa się magią umysłu rozwijającą telekinezę i znowu trzeba lalkę mieć, zrobić samemu, albo kupić bo sama magia umysłu jej nie zbuduje :P Do tego jest co najmniej niepraktyczna, skoro można umysłem po prosto polewitować cegły. Taki konstrukt sterowany przez maga miał by pewnie coś między siłą jego zaklęcia a wytrzymałością materiału, jeśli idzie o jego zdolność noszenia czegokolwiek, więc to jest strasznie przekombinowane :)
Pewno zdeka nieskładnie ale dochodzi 4 w nocy Oo

Póki co, nie jest to zgodne z projektem magii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Caindel » Pn, 15 gru 2014, 00:12:26

Mistic napisał(a):
Shaed napisał(a):Nie, za wysoki stopień skomplikowania. Chodzi raczej o kukiełki w których rolę sznurków pełni magia. Dzięki temu od razu byłoby ograniczenie, bo im większa kukła tym trudniej nią kierować. Po drugie, jeśli gdzieś nie wstawisz stawu, to zginać się dany element nie będzie. Mniej stawów, łatwiej(=szybciej) można się ruszać, ale wtedy także ruchy bardziej są ograniczone. Czy Mag będzie mógł np: jednocześnie się ruszać i walczyć takim tworem? Cóż przyjąłem, że skoro Nekromanci mogą kierować całymi oddziałami trupów, to Mag żywiołów da radę obsługiwać parę kończyn jednego stworzenia. Znaczy jeśli jest dość dobry, bo w innym wypadku zostaje albo ruch, albo atak :P

Nie mniej, jeśli coś tutaj przegiąłem to się zmieni na magię przywołań + żywiołów i będą to zwykłe golemy.

I lecę podręczyć Imka... ^^


Ale to tak nie działa @_@

Raz, armia nieumarłych to była w diablo 2 tu na wiki do faq zajrzyj jak liczne armii może mag mieć ( dodaj z 1-3 pokemony jeśli się ma atut do zwiększenia liczby )
Stawy itd ? A niby jak to się ma kupy trzymać ? Golem przywołany czy szkielet czy nawet animowany pancerz, trzyma się kupy bo siedzi w nim byt z irreala, a tu ? Magia umysłu jest w stanie zdalnie coś trzymać itd, ale to jej nie używasz. W ogóle nie wiem skąd się ci wzięło, że magia żywiołów ma coś z konstruktami jakimikolwiek wspólnego, ona ma TYLKO z żywiołami, ognień, woda, wiater, sweter itd :P nie jakieś golemy, one są w magii przywołań i tylko w niej.
Koncepcja sznurków z magii itd, nazywa się magią umysłu rozwijającą telekinezę i znowu trzeba lalkę mieć, zrobić samemu, albo kupić bo sama magia umysłu jej nie zbuduje :P Do tego jest co najmniej niepraktyczna, skoro można umysłem po prosto polewitować cegły. Taki konstrukt sterowany przez maga miał by pewnie coś między siłą jego zaklęcia a wytrzymałością materiału, jeśli idzie o jego zdolność noszenia czegokolwiek, więc to jest strasznie przekombinowane :)
Pewno zdeka nieskładnie ale dochodzi 4 w nocy Oo

Póki co, nie jest to zgodne z projektem magii.


Shead w tym wypadku, jako, że jest to niezgodne z projektem do czasu poprawki i dostosowania ode mnie AKCEPTU na profkę nie będzie. :)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Sokół » Pn, 15 gru 2014, 17:25:03

Szedziu, czekamy na poprawki :) Ja też wstrzymuję się od akceptacji, póki ich nie naniesiesz.
Zło jest pojęciem względnym, kronikarzu. Nie można zawiesić na nim wywieszki. Nie można go dotknąć, posmakować czy ciąć go mieczem. Gdzie jest zło, zależy od tego, w którym miejscu stoisz, wskazując oskarżycielsko palcem.
"Moralność mam giętką, wszak kto chciałby być świętą, gdy wszystkie bębny piekieł na sabat wzywają?"
Triszał i Lith na forum: http://i.imgur.com/ThOlUNB.gif

Obrazek
Zgredek kocha Caindel. I jest z tego dumny!
Avatar użytkownika
Sokół
Herold
Herold
 
Posty: 2180
Dołączył(a): Śr, 26 mar 2014, 15:26:07
Lokalizacja: tak, proszę z podwójnym espresso
ID: 9776

przez Shaed » Śr, 17 gru 2014, 20:21:17

Przepraszam... Priorytetem, są jednak codzienniki :P

I pytanie:
Mogę wymagać biegłości w dwóch szkołach magii? Czy tylko w jednej, ale dobrze byłoby, jakby kandydat umiał też "to"? Bo podstawą będzie na pewno magia przywołań i te ichnie konstrukty. Ale bez magii żywiołów jak Mist wspomniał, nie będzie się dało tego naprawiać.
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Mistic » Śr, 17 gru 2014, 22:04:15

Jesli zmienisz to na specjalna o.o to wymagaj co chcesz ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Shaed » Śr, 17 gru 2014, 23:57:49

Chyba wszystko poprawiłem. Podniosłem też wymaganą biegłość, bo w tekście stoi, że te golemy mogą być całkiem duże, więc byle kto sobie z tym nie poradzi...
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Opisy profesji

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość