Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

[Mechanika] Koncept rankingów czasowych

Moderator: Caindel

Czy podoba ci się ta opcja

Ankieta wygasła Pt, 30 mar 2012, 20:04:23

Tak
7
47%
Nie
5
33%
Nie mam zdania
3
20%
 
Liczba głosów : 15

przez Thoran Rion » So, 24 mar 2012, 10:43:31

Arisha napisał(a):No bo teraz chciałbyś zrobić dwa rankingi, dla tych co już są zarejestrowani i dla tych co się zarejestruję po 1 kwietnia. W jednym konta które mają 3 miesiące a w drugi nowe. Tylko od kwietnia jak miną trzy miesiące (lipiec- sierpień labo i później) to będziesz zakładał kolejny ranking dla nowych kont? Czy oni będą jednak rywalizować w rankingu z tymi z kwietnia?
Nowe konta jednak są zakładane cały rok. I ten i mam nadzieję przyszły i nawet następny ;D


Nie :) Jest sobie główny ranking. Do tego zakładamy co np. 15-30 dni ranking dla graczy zarejestrowanych w tym przedziale czasowym. Gracz widzi tylko ranking główny i ranking z jego przedziału czasowego. Czyli w sumie DWA ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Kirah » So, 24 mar 2012, 11:05:57

A w ten sposób. I gracz po tych trzydziestu dniach zostanie już tylko w rankingu głównym? Z jednej strony fajne bo widzi jak się rozwija w porównaniu do takich samych jak on, nowych graczy ale czy jeśli to będzie naprawdę nowy gracz to on się w ogóle zorientuje że bierze udział w dwóch rankingach? Na początku zawsze się najpierw rozwija konto i zaplecze więc lecą surki, surki i surki. Trzeba rozbudować włości, zdobyć kasę na ekw i te konta na początkowych levelach są wręcz swoimi własnymi klonami. Dopiero potem gdy już gracz zapozna się z grą, ma na czym oprzeć rozwój siły postaci, zaczyna bawić się w arenki, walki, dopasowanie umek i statów, szkolenie i dopiero wtedy zaczyna jego konto znaczyć coś w rankingu. Proces ten trwa chyba jednak właśnie około 3-4 tygodni :P Czyli jakby nie patrzeć to lada moment automat wypchnie go już tylko do głównego rankingu.
I znowu wracam do upierdliwego tematu: a jak nie ma szczęścia w odzyskiwaniu PA w domku to i częste logowanie nie pomoże mu w wybiciu się w rankingu.

Wydaje mi się tworzenie tego drugiego rankingu niepotrzebnym kłopotem dla admina.
Kirah
Giermek
Giermek
 
Posty: 216
Dołączył(a): So, 13 lut 2010, 12:36:30
ID: 13363

przez Thoran Rion » So, 24 mar 2012, 11:16:32

Arisha napisał(a):A w ten sposób. I gracz po tych trzydziestu dniach zostanie już tylko w rankingu głównym? Z jednej strony fajne bo widzi jak się rozwija w porównaniu do takich samych jak on, nowych graczy ale czy jeśli to będzie naprawdę nowy gracz to on się w ogóle zorientuje że bierze udział w dwóch rankingach? Na początku zawsze się najpierw rozwija konto i zaplecze więc lecą surki, surki i surki. Trzeba rozbudować włości, zdobyć kasę na ekw i te konta na początkowych levelach są wręcz swoimi własnymi klonami. Dopiero potem gdy już gracz zapozna się z grą, ma na czym oprzeć rozwój siły postaci, zaczyna bawić się w arenki, walki, dopasowanie umek i statów, szkolenie i dopiero wtedy zaczyna jego konto znaczyć coś w rankingu. Proces ten trwa chyba jednak właśnie około 3-4 tygodni :P Czyli jakby nie patrzeć to lada moment automat wypchnie go już tylko do głównego rankingu.


Em nie ^^ Ludzie którzy sa w tym samym rankingu czasowym przecież rywalizują między sobą. Nie rozumiem o co ci chodzi z tymi 30 dniami :D

Arisha napisał(a):I znowu wracam do upierdliwego tematu: a jak nie ma szczęścia w odzyskiwaniu PA w domku to i częste logowanie nie pomoże mu w wybiciu się w rankingu.


Tylko, że to nie temat o szczęściu w odpoczynku w domku O.o
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Kirah » So, 24 mar 2012, 13:19:02

To ty napisałeś o 30 dniach :P

Do tego zakładamy co np. 15-30 dni ranking dla graczy zarejestrowanych w tym przedziale czasowym.
Kirah
Giermek
Giermek
 
Posty: 216
Dołączył(a): So, 13 lut 2010, 12:36:30
ID: 13363

przez Thoran Rion » So, 24 mar 2012, 13:19:58

Arisha napisał(a):To ty napisałeś o 30 dniach :P

Do tego zakładamy co np. 15-30 dni ranking dla graczy zarejestrowanych w tym przedziale czasowym.



Nom a ty to jakoś dziwnie zrozumiałaś ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » So, 24 mar 2012, 15:21:25

spoko, to ja opracuje jeszcze turnieje automatyczne dla rzemieślników :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez akuku » N, 25 mar 2012, 13:34:58

Hm. A może podzielić istnienie serweru na jakieś pseudo ery lub pokolenia, albo coś podobnego?
Wszyscy będący w grze mniej więcej od początku to "pokolenie I", którego ranking między sobą można podejrzeć. Następnie od momentu rejestrowań osób, które wyraźnie już nie mają szans z tamtymi jest "pokolenie II" i można podejrzeć się na tle osób zbliżonych datą zarejestrowania?
Tylko nie wiem czy ciągle rosnąca liczba pokoleń nie byłaby problemem...
Mam nadzieję, że tym razem nic głupiego nie palnęłam ^^"
Obrazek
Avatar użytkownika
akuku
Chłop
Chłop
 
Posty: 37
Dołączył(a): Pt, 25 cze 2010, 23:33:48
ID: 1205

przez Thoran Rion » N, 25 mar 2012, 13:36:05

akuku napisał(a):Hm. A może podzielić istnienie serweru na jakieś pseudo ery lub pokolenia, albo coś podobnego?
Wszyscy będący w grze mniej więcej od początku to "pokolenie I", którego ranking między sobą można podejrzeć. Następnie od momentu rejestrowań osób, które wyraźnie już nie mają szans z tamtymi jest "pokolenie II" jakiesik następne i można podejrzeć się na tle osób zbliżonych datą zarejestrowania?
Tylko nie wiem czy to był problem z ciągle rosnącą ich liczbą...


Heloł, przecież o tym właśnie jest w pierwszym poście :D
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez akuku » N, 25 mar 2012, 13:39:24

Marcin napisał(a):
akuku napisał(a):Hm. A może podzielić istnienie serweru na jakieś pseudo ery lub pokolenia, albo coś podobnego?
Wszyscy będący w grze mniej więcej od początku to "pokolenie I", którego ranking między sobą można podejrzeć. Następnie od momentu rejestrowań osób, które wyraźnie już nie mają szans z tamtymi jest "pokolenie II" jakiesik następne i można podejrzeć się na tle osób zbliżonych datą zarejestrowania?
Tylko nie wiem czy to był problem z ciągle rosnącą ich liczbą...


Heloł, przecież o tym właśnie jest w pierwszym poście :D


FACEPALM :lol: Ja to jestem udana xD Nie wiem czemu czytając to za 1 razem jakoś inaczej zrozumiałam, a później straciłam wątek przebrnąwszy przez inne propozycje. W takim razie po prostu jestem za XD
Mam nadzieję, że tym razem nic głupiego nie palnęłam ^^"
Obrazek
Avatar użytkownika
akuku
Chłop
Chłop
 
Posty: 37
Dołączył(a): Pt, 25 cze 2010, 23:33:48
ID: 1205

przez Fawkes » Pn, 26 mar 2012, 11:04:05

W gwoli ścisłości:
Dostanie się na szczyt rankingu to bardziej kwestia sprytu i systematyczności niż daty rejestracji. Wiem coś o tym, bo w niecały miesiąc z 40-50 miejsca przeskoczyłem na pierwsze. Jeśli są chętni, to mogę napisać poradnik jak efektywnie wykorzystać PA.

Odnośnie pomysłu - zdecydowanie popieram. Dlaczego? Bo taki ranking może być dobrym motywatorem:
- Ciężko jest o chęci do rozwoju, gdy trudno określić poziom rywalizacji.
- Lepiej jest wiedzieć kogo się "goni", a przed kim się "ucieka", niż "tylko sobie expić". - W rankingach o mniejszym przedziale zdecydowanie łatwiej wskazać osoby wymienione w poprzednim podpunkcie.
Avatar użytkownika
Fawkes
Chłop
Chłop
 
Posty: 28
Dołączył(a): Cz, 23 lut 2012, 12:36:03
ID: 707

przez Gronel » Pn, 30 kwi 2012, 21:35:18

do wprowadzenia czy odrzucenia?
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Mistic » Pn, 30 kwi 2012, 21:41:16

do dalszej dyskusji chyba
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez neuromancer » Wt, 1 maja 2012, 10:18:32

Powiem tak - ja zacząłem grać w KF2 miesiąc po tym jak zostały utworzone, wcześniej nie miałem o nich pojęcia - na ranking zacząłem patrzyć dopiero miesiąc, może 1.5 temu bo tu było za dużo rzeczy do ogarnięcia, nie wiedziałem na prawdę w co "pakować pkt", jak expić, co mi się opłaca robić, a, czego nie - nie istnieje coś takiego jak tutorial więc do wszystkiego dochodzi się samemu. Tak więc, miesiąc, dwa nawet trzy to wg mnie trochę za krótki okres czasu żeby ktokolwiek nowy mógł coś ogarnąć bo dopiero po około trzecim zaczyna się rozgryzać "o co tu chodzi" i tworzy się "mechanicznie poprawny" koncept postaci.
Avatar użytkownika
neuromancer
Chłop
Chłop
 
Posty: 21
Dołączył(a): Wt, 28 lut 2012, 22:31:49
ID: 922

przez Mistic » Wt, 1 maja 2012, 14:33:14

Ok to przypomnę to co pisałem na forum adminów, co moim zdaniem będzie lepszym rozwiązaniem ^^

Założenie:

Pkty dają:
1. Walka 1 v 1 na arenie
2. Turnieje organizowane przez Tynka
3. Walki grupowe


2 i 3 robi Tynek i na pewno zrobi tak by dało się z tego uzyskać sensowne punkty do takiego rankingu jak proponuje

Naliczanie pkt
Punkty dla wojkasów w walce 1v1 na arenie
Przez wojasa rozumiem każdą profkę która z założenia ma expić na potworkach

Pkt rank. dostaje się tylko za walkę z innym wojasem. Walka z rzemykiem, choć da nam możliwość połamania go, nic do rankingu nie doda.
Postać A - wojas 1
Postać B - wojas 2
walczyć można z postaciami +/- 5 lvl
Po resecie głownym każdy dostaje dzienny przydział 100 pkt
Zaatakowanie przeciwnika kosztuje 1 pkt od osoby atakującej i 1 pkt osoby broniącej. Punkty te tworzą pulę o którą toczy się walka. Po walce oba pkt wędrują do wygranego, więc A będzie miał 101 a B 99 pkt
O północy następuje uporządkowanie rankingu wg zdobytych pkt. ( od największej liczby do najmniejszej) i zgodnie z tym za pierwsze 10 miejsc przydzielamy pkt rankingowe. Aby być liczonym, wymagane jest minimum 5 walk rozpoczętych w ciągu dnia.

Ot taka codzienna mała olimpiada dla klas walczących.


Dla złodzieja:

Złodzieje dostaną pkt za udane kradzieże, 1 do 5 pkt za kradziejowanie innych postaci, gdzie 1 pkt za postać o -5 do +1 różnicy lvl, 2pkt za +2lvl różnicy, 3 za +3lvl różnicy, 4 za +4lvl różnicy, 5 za +5 lvl w górę. Oraz 5 pkt za kradziejowanie banku/sklepu/rynku ( jeśli mogą ? ) Dodatkowo za każdą nieudaną próbę tracą 5 pkt
Przy resecie głównym następuje uporządkowanie rankingu wg zdobytych pkt. ( od największej liczby do najmniejszej) i zgodnie z tym za pierwsze 10 miejsc przydzielamy pkt rankingowe.

Dla rzemyka:
Liczymy przedmioty na poziomie ( względem lvl rzemyka) : [-2;0] , [1;3], [4;5]
Za każdy zrobiony przedmiot z szczęściem krytycznym dostają :
1/2/3 pkt za 1 szczęście
4/5/6 pkt za 2 szczęścia
7/8/9 pkt za 3 szczęścia

Analogicznie za krytyczną porażkę:

-1/-2/-3 za 1 fail
-4/-5/-6 za 2 faile
-7/-8/-9 za 3 faile

Przy resecie głównym następuje uporządkowanie rankingu wg zdobytych pkt. ( od największej liczby do najmniejszej) i zgodnie z tym za pierwsze 10 miejsc przydzielamy pkt rankingowe.


Kwestia cyferek, wyssane z palca są, ale to tylko schemacik roboczy, więc można je dobrać dowolnie wg możliwości graczy pod względem pa które mają na dzień do spalenia.



Wygląd rankingu




Kwestia tego co zrobić by osoba zaczynająca za pół roku miała szansa w rankingu. Otóż wprowadźmy sezony rankingowe, po których następuje reset rankingu oraz rozdanie jakichś tam nagród dla kilku pierwszych miejsc.

Sezony kwartalne czyli
1. styczeń luty marzec
2. kwiecień maj czerwiec
3. lipiec sierpień wrzesień
4. październik listopad grudzień

Kategorie:
1. Najlepszejsze postacie ogólnie czyli ranking główny
2. Najlepszejsi TU KAŻDA KLASA JAKO OSOBNA KATEGORIA
3. Ewentualnie dla każdej podklasy


Nagrody za pierwsze dziesięć miejsc, niech to będą unikatowe przedmioty, tynkowe znaczki do profilu, może jakiś chowaniec unikalny ( jak się takowe pojawią ), tytuł dostępny tylko za dany sezon w danym roku ^^ no i wieczna sława i chwała we wieściach.

Dzięki temu każdy lvl jak i gracz miał by realną szansę na bycie najlepszym niezależnie do profki, lvl, czasu rejestracji ( przy założeniu, że turnieje nie będą preferowały max lvl ^^ )


Uprzedzając, tak wzorowałem się na olimpiadzie z l2 i sezonach pvp z wowa
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Artsutaraz » Wt, 1 maja 2012, 15:36:30

Wydaje mi się, że rzemykowe-rankingi powinny być gruntownie przebudowane. Ponieważ obecnie są one jedynie monumentami... Rzemyk po prostu nie ma jak przeskoczyć kogoś nad sobą, o ile obaj mają łeb na karku.

Trzeba by coś dla nich zaaranżować tak jak to mają wojownicy. Walki, turnieje, tak! Bo tam nawet kiedy nieco słabsze skille, to możemy danego delikwenta pokonać kontr-buildem, dobrą taktyką, bądź lepszym ekwipunkiem.

U rzemyków problem jest taki, że trudno wymyślić coś sensownego. Klepanie itemków za punkty? Ale to sprowadzi się do tego, że gracze szybko wynajdą najlepszą kombinację i zaprzęgą swoje multikonta do skupywania przedmiotów z tego przedziału, jeszcze dołożą sobie 25% marżę. W ten sposób rzemyki przestaną produkować dla graczy, a zacznę produczyć dla pkt. rankingowych (oczywiście tylko część z nich, reszta po prostu oleje taki ranking).

W.g mnie najlepszy ranking rzemykowy byłby oparty o "renomę". Patrzmy na formułę 1, gdzie różne marki z sobą rywalizują, finansując wielkim sportowcom bryki i zaplecze techniczne. Fajnie by było jakby był taki ranking "renomy".

Za każdym razem gdy wojownik wygra walkę w turnieju czy PVP, to rzemyk dostaje 1 pkt renomy za każdy przedmiot jego tworu który wojownik nosił w momencie walki. Jest to moim zdaniem optymalne rozwiązanie dla Zbrojmistrzów i Płatnerzy, zaczną rywalizować o klienta bo im więcej i lepszych wojów będzie nosić mój sprzęt, tym więcej punktów wpadnie do rankingu.

Problem pojawia się przy układaniu rankingu dla Kartografów (Gesh, czasami się czuję jakbym był jedynym kartografem w krainie :roll: ) oraz Alchemików. Bo my klepiemy przedmioty jednorazowego użytku masowo. Oceniać nas po umiejętności/doświadczeniu też trudno, bo to jedynie kwestia czasu...

Warto, żeby jakiś alchemik się wypowiedział. Bo mapy na razie nie działają, więc nie wiadomo co znówże zostanie do nich wymyślone, a przeto trudno mi się wypowiadać o kartografii nawet będąc kartografem _^_
To jest w prawdziwym graczu wielkie, że codziennik jest dla niego celem, a nie mostem.
Avatar użytkownika
Artsutaraz
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 144
Dołączył(a): Cz, 19 kwi 2012, 00:41:53
ID: 1686

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Odrzucone

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości