Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Koloseum - Liga PvP

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Nominis » N, 22 lis 2015, 10:12:07

Jeśli odrzucenie będzie karane, a olanie powiadomienia i ie reagowanie nie to wszyscy nie będą reagować na nie i będzie tak jakby kar nie było.

Dlatego podoba mi się pomysł aby kara za to że z X odrzucił walkę czy zignorował walkę z nim anulowała się po tym jak tą walkę z X odbędzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Ksyw'dzill » N, 22 lis 2015, 15:46:11

Cai, obecnie każda postać z poziomami mistrzowskimi jest sporo silniejsza od zwykłej ze względu na biegłości. Jak był limit 100, to ludzie mieścili się w ~1,5k biegłości, teraz 3k nie jest odległe.

Dlatego to nie Wy planujecie każdą walkę z osobna, tylko wpisujecie swoją dyspozycję (możliwą później do zmienienia w razie czego) i za Was dobieraniem terminów zajmuje się system. Większość ludzi jest w stanie założyć, że kończąc pracę o 16 to od 18 - 21 mógłby przyjąć wyzwanie. Jeśli nie będzie mógł, to zmieni swoje ustawienia na dany dzień i system dobierze mu inny termin. Na ekstrema pokroju "Nie jestem w stanie stwierdzić żadnego dnia w miesiącu, czy dnia następnego będę miał o godzinie X czas" niewiele poradzimy, ale dla większość wypadków możliwość zmiany dyspozycyjności na dzień wcześniej byłaby rozwiązaniem problemu. A w razie czego ominięcie walki nie jest kaplicą, bo dwie kolejne próby i tak zostają. Zresztą, akurat w wypadku założenia, że każdy z każdym musi zawalczyć, to kalendarz akurat jest wielkim ułatwieniem. Dobrą opcją dodatkową byłaby możliwość przeprowadzenia walki przed wybranym przez system terminem, jeśli tak akurat się dogadają gracze. Zapewniam, że dobra organizacja w kwestii ustalania terminów da znacznie lepsze efekty, niż brak organizacji w ogóle ;)
Gdyby założenie, że każdy z każdym musi zagrać aby się klasyfikować było jedynym, które przyświecałoby rozgrywce, to byłoby mnóstwo miejsca na trolling. Ktoś mógłby wprowadzić swoje multikonto do rozgrywki i zagrać nim tylko z sobą, olewając pozostałe wyzwania i jako jedyna osoba kwalifikując się do nagrody.

Wystarczy przeczekać wyzwanie by je odrzucić, więc głupim byłoby, by nie karać za nieprzyjęcie. Jeśli był to przypadek, to aby pozbyć się kary wystarczy samemu rzucić wyzwanie. Jeśli nie był, to był to walkower. Wsio ^^ Ktoś, kto nie jest gotów na walkę z każdym, a wyłącznie na walkę ze słabszymi przeciwnikami, nie powinien brać udziału w lidze. Jak mieliby zostać wyłonieni zwycięzcy, jeśli im silniejsza postać, tym mniej osób chciałaby z nią walczyć?
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Caindel » N, 22 lis 2015, 16:22:59

Immek, nie bardzo tu rozumiem - chcesz obciąć wbijanie biegłości po uzyskaniu 100 lvl, czy co?

Co do kalendarz, to nie przekonasz mnie, sorry, ale zakładanie , że statystycznie większość graczy kończy pracę o 14/15/16 i od 18 do 21 jest bez sensu. Ze swojego życia wiem, że " chcesz rozśmieszyc Pana Boga, powiedz mu o swoich planach - szlag je trafi." Rozumiem, że kalendarz to taki"najprostszy" sposób, ale nikt nie będzie co do minuty ustawiał się na walki w Koloseum, bo tak to będzie wyglądało. A ze zmianą tez nie jest wcale tak jak napisałeś - to zmieni. Nie jesteś tego w stanie zrobić i zaplanować, to stała liczba, a zbiór niewiadomych.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Boom » N, 22 lis 2015, 16:36:48

Błędy:
Nie możesz wyzwać na pojedynek tej postaci aż do jutra.

Takie coś wyskakuje, jak chce walczyć z kimś kto odrzucił moje wyzwanie. Problem w tym, że nawet odczekanie 24 godzin nic nie zmienia.

W lidze miedzianej moje multikonto (moob) ma za duży awatar - kilkukrotnie większy od wszystkich innych.

Dyskusja:
Też jestem zdania, że kalendarzyk jako metoda jest przeżytkiem.
Najlepszy wydaje mi się pomysł Thorana z tym, że można atakować dowolną osobę która jest online, bez możliwości odrzucenia przez nią walki. Są 2 punkty PvP dziennie i po prostu nie ma co ich marnować walcząc z osobami z dołu rankingu.
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Thoran Rion » N, 22 lis 2015, 19:47:02

Błąd poprawiony, przy głównym resecie powinno zadziałać jak powinno ^^

Co do dyskusji to kalendarzyk ma swoje wady, przede wszystkich podporządkowywanie życia grze. Wolałbym by to była jednak przyjemność, wejść zbić te 2 punkty PvP dziennie i zająć się czymś innym niż czatować na to aż ktoś będzie mógł ze mną walczyć bo system miesiąc temu mi go wylosował.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » N, 22 lis 2015, 23:58:00

@Cai Wciąż nie widzę w jaki sposób niezorganizowane wyzywanie graczy miałoby być lepiej zorganizowane, niż takie zorganizowane przez system. Szczególnie, że ustawienie preferowanego czasu walk raczej pomogłoby ewentualnym bojownikom ogarnąć co musieliby zrobić, by w ogóle mieli okazję spotkać jakiegoś rywala w grze ;) Widzę jednakże, że sprawa rozbija się o element przymusowego organizowania sobie dnia (którego nie ma, bo termin zawsze można zmienić, ale skoro się na niego uparliście, to udawajmy, że jest ^^). Można by to zatem załatwić tak, że po zalogowaniu gry i wejściu na arenę klikałoby się "Przygotuj mnie do walki!" albo coś podobnego. Od momentu wciśnięcia do wyłączenia/wylogowania się z gry system dopasowywałby z listy obecnych graczy przeciwnika, z którym się jeszcze nie walczyło 3 razy i automatycznie wysyłał powiadomienie do postaci o zaczęciu potyczki. Jeśli nie chcecie w danej chwili walczyć, to nie wciskacie przycisku. Jeśli jesteście otwarci na wyzwania, to wciskacie i czekacie, aż pojawi się ktoś z kim można się bić. Gdzieś w zakładce ligi można by podejrzeć z jakimi przeciwnikami już się walczyło, jakie miało się wyniki i z kim trzeba jeszcze się tłuc. Można by też wysyłać wyzwania, które zapraszałyby uczestnika do koloseum i w wypadku przeczekania/odrzucenia ich groziłaby kara, początkowo punktowa a po kilku przypadkach wydalenie z ligi. Odbycie walki ofc karę by negowało.

Trzeba w systemie zawrzeć kilka mechanizmów broniących przed oszustami i promujących systematyczność graczy, wyłaniających postacie najsilniejsze a nie graczy, którzy "znajdą sposób". Ligi to element endgame, za które zdobywać będzie można wartościowe nagrody i nie chciałbym, by np. taki Boom mimo posiadania (na czas obecnej mechaniki) najsilniejszej postaci w grze nie był w stanie wygrać, bo ludzie boją się z nim walczyć, albo dlatego, że ludzie mają multikonta i na nich trzepią sobie zwycięstwa.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Leamas » Pn, 23 lis 2015, 00:01:47

Thoran Rion napisał(a):Wyczyść pliki tymczasowe teraz.


Niestety nie pomogło, wyczyściłem co się dało i nadal mnie wylogowuje :(

Edit: przed chwilą miałem właśnie ten przypadek i zauważyłem, że jakiekolwiek powiadomienie się pojawi, powoduje to wylogowanie, nie tylko wyzwanie z areny. Tyle że akurat przy tym ostatnim jest to najbardziej uciążliwe, bo nawet nie wiem, że zostałem wyzwany do walki i przeważnie ważność wyzwania już wygasa, zanim się zorientuję i zaloguję ponownie.
Avatar użytkownika
Leamas
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 74
Dołączył(a): Cz, 5 mar 2015, 13:51:54
ID: 10338

przez Nominis » Pn, 23 lis 2015, 18:25:53

Thoran Rion napisał(a):
No tak ale silniejszym nie opłaca się atakować słabszych bo i tak mają tylko 2 PvP punkty na dzień. Opłaca się atakować tych w topce rankingu.


Tak sobie właśnie myślę, że jak chcę zdobyć jak najwięcej pkt by być na pierwszym to mając tylko 2 PvP i przeznaczę je na walkę z najlepszymi to ponoszę ryzyko przegrania tej walki i nie dość że nie zyskam pkt to jeszcze dam je konkurentom. Lepiej przeznaczyć je na kogoś słabszego by być pewnym zdobycia punktów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » Pn, 23 lis 2015, 19:49:05

Niom ale ktoś może zaryzykować i wygrać ;) I tutaj się pojawia różnica między tymi w topce a tymi poniżej ^^ Kwestia wysokości podjętego ryzyka lub brak podjęcia tego ryzyka zależy od gracza.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Caindel » Pn, 23 lis 2015, 21:52:52

Immek, bo to gra i ma być zabawą, a nie upychaniem w sztywne ramy. Mi nie przeszkadza, że przychodzę na grę kiedy chcę, walczę kiedy chcę, przyjmując wyzwania. System umożliwiający rzucanie wyzwań graczom w Koloseum tak ja jest teraz tez jest ok. Wybacz, ale to nie opis na forum, gdzie trzeba pilnować się pktów. Wystarczy ze będą kary za odrzucenie/nieprzyjęcie wyzwania i gra i buczy. :)
I ten drugi pomysł według Immka jest już duzo lepszy :)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Nominis » Pn, 23 lis 2015, 23:47:28

Thoran Rion napisał(a):Niom ale ktoś może zaryzykować i wygrać ;) I tutaj się pojawia różnica między tymi w topce a tymi poniżej ^^ Kwestia wysokości podjętego ryzyka lub brak podjęcia tego ryzyka zależy od gracza.


Ja to rozumiem, ale żeby przy przymusie walki ci słabsi nie byli nękani przez tych mocniejszych dla punktów. O nic innego mi nie chodzi. Dlatego jak na turniej przystało jestem za przymusem walki każdy z każdym min raz. Reszta powinna zależeć od woli uczestników turnieju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » Wt, 24 lis 2015, 00:18:45

Nominis napisał(a):
Ja to rozumiem, ale żeby przy przymusie walki ci słabsi nie byli nękani przez tych mocniejszych dla punktów. O nic innego mi nie chodzi. Dlatego jak na turniej przystało jestem za przymusem walki każdy z każdym min raz. Reszta powinna zależeć od woli uczestników turnieju.


Fer enaf ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ksyw'dzill » Wt, 24 lis 2015, 13:52:27

Cai, cytuj na jakie części mojej wypowiedzi odpowiadasz, bo niekiedy próbuję się zorientować co właściwie argumentujesz i mam kilka nieokreślonych wariantów do rozpatrzenia xD

Tak czy inaczej, ta druga metoda też organizuje za graczy potyczki i neguje problem z mulciakami, więc moje postulaty spełnia. Więc... Co myślicie o tej opcji?

Ksyw'dzill napisał(a):Można by to zatem załatwić tak, że po zalogowaniu gry i wejściu na arenę klikałoby się "Przygotuj mnie do walki!" albo coś podobnego. Od momentu wciśnięcia do wyłączenia/wylogowania się z gry system dopasowywałby z listy obecnych graczy przeciwnika, z którym się jeszcze nie walczyło 3 razy i automatycznie wysyłał powiadomienie do postaci o zaczęciu potyczki. Jeśli nie chcecie w danej chwili walczyć, to nie wciskacie przycisku. Jeśli jesteście otwarci na wyzwania, to wciskacie i czekacie, aż pojawi się ktoś z kim można się bić. Gdzieś w zakładce ligi można by podejrzeć z jakimi przeciwnikami już się walczyło, jakie miało się wyniki i z kim trzeba jeszcze się tłuc. Można by też wysyłać wyzwania, które zapraszałyby uczestnika do koloseum i w wypadku przeczekania/odrzucenia ich groziłaby kara, początkowo punktowa a po kilku przypadkach wydalenie z ligi. Odbycie walki ofc karę by negowało.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Jasmina » Wt, 24 lis 2015, 17:13:02

Od razu mówię, że przekopałam się tylko przez pierwszą stronę tematu, gdzie wspomniano, że bazowo dostajemy 1000 punktów PvP. Rozpoczęłam, nie wchodziłam na KF od stworzenia Koloseum. Mam 845 punktów. Wszystko gra?
Obrazek
Avatar użytkownika
Jasmina
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt, 16 gru 2011, 09:59:14
Lokalizacja: Dziki Zachód
ID: 57

przez Thoran Rion » Wt, 24 lis 2015, 17:34:44

1000 punktów rankingowych nie PvP.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość