Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Koloseum - Liga PvP

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Thoran Rion » So, 21 lis 2015, 12:42:18

Wyczyść pliki tymczasowe teraz.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Dragonias » So, 21 lis 2015, 13:43:27

Siemka :lol:
Kilka pomysłów. Osobiście nie korzystam z areny walk, ale może któraś z propozycji się spodoba.
- turniej trwający miesiąc czasu uważam za miesiąc stracony. Tak po kilku dniach wszystko wiadomo a dalsze pojedynki nie wniosą nic nowego. Proponuje więc organizowanie jedno/dwu-dniowych turniejów/eventów. Tu otwiera się wachlarz kolejnych możliwości, zarówno dla państw jak i organizacji.
- pojedynki z przeciwnikami NPC. Nie wiem jak wygląda to od strony technicznej, ale pewnie idzie wykreować jakiegoś koksa, który powali nawet najlepszych :lol: Można by to było wykorzystać w walkach grupowych, np: event dla Organizacji, aby pokonać koksa NPC, który chce zagarnąć prestiż czy też coś innego.
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Bishmar » So, 21 lis 2015, 13:45:46

Caindel napisał(a):
Nadal jednak bym był za tym by karać za brak przyjęcia wyzwania. Tylko jeszcze nie wiem jak ^^


T, nie karać za brak "przyjęcia", a karać za odrzucenie. Ciężko karać kogoś, za to, że odpala KF, siada i...zaczyna się wielka pardubicka, bo cos sie dzieje poza siecią. W tym czasie masz wyzwanie, przyjąć go nie możesz. ^^


Caindel i tak i nie, bo czasami odpala ktoś KF, ale po chwili nie ma go przy kompie (bo robi inne rzeczy a sporadycznie sprawdza się KF) i dostaje kare za brak podjęcia walki. Inaczej jak jawnie odrzucasz walkę.
Ale gdy tę karę się wprowadzi za odrzucenie wyzwania to nie trzeba długo myśleć by ominąć tę karę po prostu nie reagując na zgłoszenia mimo, że jest się na KF i się widzi to wyzwanie.
Dlatego jakkolwiek by nie było to głównie powinno się nagradzać za ilość walk poza punktami. Kto nie podejmuje walk to nawet jak ma 1000 punktów nie może być wysoko w tabeli więc sam sobie wymierza karę prawda?
Natomiast ten kto te walki podejmuje, a przegrywa z silniejszymi to i tak będzie wyżej niż gracze którzy unikają walki. Więc nikt nie musi walczyć w koloseum, ale skoro nie walczy za wiele to jest na dole listy, może nawet mieć szansę na uzyskanie mało chlubnego tytuły wynikającego ze statystyk ;).

Nominis napisał(a):
Jeżeli ktoś bierze dział w turnieju i nie walczy to jakas kara być powinna. Wystarczy odrzucać walki by w rankingu nie być ostatnim, a to nie jest sprawiedliwe. Nikt nikogo do brania udziału nie zmusza.

Wyzwać kogoś można dopiero gdy jest zalogowany w grze i ma pełne HP. Od otrzymania wyzwania masz 15 min na podjęcie walki, to wystarczająco czasu by wrócić do odpowiedniej zakładki i przyjąć walkę.


To jest turniej 30 dniowy, a nie jednodniowy gdzie skoro wiesz, że masz wolny cały dzień to możesz w turnieju wystąpić. Przez 30 dni wiele może się wydarzyć. Dlatego popieram zdanie Dragoniasa, że turnieje powinny być w formie eventów 1-2 dniowych. Co do areny walk to cały czas powinna być otwarta.

Co w przypadku gdy ktoś poszedł za poważną potrzebą do ubikacji i siedzi tam 20 min ?;) Albo zasnął przy kompie i nie wyłączył go, a ktoś o 1:00 w nocy wyzywa go na pojedynek ? Sytuacji może być wiele w których nie zasługuje się na karę.

Nominis napisał(a):
Co do jednej walki z jednym graczem w jednym sezonie to zrobiłbym to troszeczkę inaczej:
Aby być branym pod uwagę w rankingu każdy musiały stoczyć minimum jedną walkę z każdym. Oczywiście trza by tu uwzględnić to, że ktoś odrzuca walki.
Albo że każdy każdemu musi minimum raz rzucić wyzwanie i zakończyć się ono musi walką i tu też jakoś trza by wyeliminować tych co walki odrzucają. Czyli każdy z każdym musiałby stoczyć dwie walki.


Popieram by był mus walki każdego z każdym jakąś określoną ilość walk. Nawet jak się nie ma szans to powinno się 2 - 4 walk przeprowadzić z każdym zawodnikiem.
Avatar użytkownika
Bishmar
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 127
Dołączył(a): Pn, 7 mar 2011, 08:14:47
ID: 505

przez Thoran Rion » So, 21 lis 2015, 14:07:36

Poprawiłem kwestię ucieczki z walki, powinno poprawnie naliczać przegraną.
A czas oczekiwania na odpowiedź zmniejszyłem do 5 minut.

Nie zgadzam się z tezą, że w rankingu po 3 dniach już się nic nie zmieni. Jeśli nowy system walki, przedmiotów i rozwoju postaci się sprawdzi to każda walka będzie sporym wyzwaniem i będzie decydowała umiejętność walki a nie klikanie kolejnych atutów czy poleganie na unikach. Także o ile ktoś kto dołączy do zabawy w trakcie nie będzie może miał większych szans na podium ale ktoś kto bierze udział w walce od początku może sporo namieszać.
Tutaj też bym przemyślał kwestię bycia w topce, bycie na szczycie listy jest prestiżem ale też powinno być większym wyzwaniem. Być może warto zrobić tak, że jeśli ja jestem na 20 miejscu i pokonam kogoś z miejsca wyższego to za każde 10 pozycji różnicy w rankingu dostawałbym +1 punkt. Czyli wygram z kimś na 10 miejscu to dostaję nie 1 a 2 punkty za walkę (a przeciwnik tyle traci).

Choć może jeszcze inaczej, same punkty mogłyby być tylko jednym z czynników stanowiących o pozycji w rankingu. Lub w ogóle nie dawać żadnych punktów tylko zliczać walki wygrane, przegrane, oraz różnicę poziomów między walczącymi. Coś jak w starej arenie Ratio ale taki system byłby właśnie bardziej stabilny i trudny do zmiany (bo wszyscy mają tyle samo punktów PvP wiec różnica w liczbie walk pojawiałaby się tylko gdyby kogoś nie było, a wygrana przez to, że się tylko było w grze i walczyło to kiepski algorytm xD).
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Boom » So, 21 lis 2015, 15:05:09

Dlatego jakkolwiek by nie było to głównie powinno się nagradzać za ilość walk poza punktami.


Tylko problem jest właśnie w tej ilości walk. Co z tego, że jestem online i parę innych osób, jak nie chcą ze mną walczyć i albo odrzucają, albo co gorsza czekają te 15 minut :( (przez co nie mogę wyzwać nikogo innego do momentu upłynięcia tego czasu)

Jedynym ratunkiem jest tryb incognito i walka w masce xD
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Thoran Rion » So, 21 lis 2015, 15:10:33

Więc może samo wyzywanie nie jest dobrym rozwiązaniem? Jeśli dołączasz do ligi to licz się z walką?
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nydard » So, 21 lis 2015, 15:26:24

Thoran Rion napisał(a):Więc może samo wyzywanie nie jest dobrym rozwiązaniem? Jeśli dołączasz do ligi to licz się z walką?

W takim wypadku karanie za wyjście z ligi nie jest dobrym pomysłem, bo nie będzie można spokojnie zająć się innymi sprawami, jak np. napisanie posta w sesji. Jak w sytuacji kiedy zapomni się wyjść z areny i ktoś cię wyzwie w trakcie pisania postu, który idzie w niebyt. ^^
Chyba, żeby dać jakieś zabezpieczenie przed utratą nieukończonego posta.
Avatar użytkownika
Nydard
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 149
Dołączył(a): So, 3 lis 2012, 21:55:30
ID: 5101

przez Nominis » So, 21 lis 2015, 15:59:25

Thoran Rion napisał(a):Więc może samo wyzywanie nie jest dobrym rozwiązaniem? Jeśli dołączasz do ligi to licz się z walką?


Biorąc udział w turnieju musimy liczyć się z walką, ale znowu nie może być tak ze ktoś silniejszy będzie tłuk słabszego w nieskończoność by nabić sobie punkty, a ten słabszy musi walczyć bo w końcu znalazł się tam.
Dlatego wyzwania są dla mnie ok, tak samo jak kara za odrzucenie lub unikanie walki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Thoran Rion » So, 21 lis 2015, 16:02:16

Nydard napisał(a):
Thoran Rion napisał(a):Więc może samo wyzywanie nie jest dobrym rozwiązaniem? Jeśli dołączasz do ligi to licz się z walką?

W takim wypadku karanie za wyjście z ligi nie jest dobrym pomysłem, bo nie będzie można spokojnie zająć się innymi sprawami, jak np. napisanie posta w sesji. Jak w sytuacji kiedy zapomni się wyjść z areny i ktoś cię wyzwie w trakcie pisania postu, który idzie w niebyt. ^^
Chyba, żeby dać jakieś zabezpieczenie przed utratą nieukończonego posta.


Coś w stylu komunikatu z boku ekranu - właśnie zaczęła się walka kliknij tutaj - i otwieramy nowe okno.

Nominis napisał(a):
Thoran Rion napisał(a):Więc może samo wyzywanie nie jest dobrym rozwiązaniem? Jeśli dołączasz do ligi to licz się z walką?


Biorąc udział w turnieju musimy liczyć się z walką, ale znowu nie może być tak ze ktoś silniejszy będzie tłuk słabszego w nieskończoność by nabić sobie punkty, a ten słabszy musi walczyć bo w końcu znalazł się tam.
Dlatego wyzwania są dla mnie ok, tak samo jak kara za odrzucenie lub unikanie walki.


No tak ale silniejszym nie opłaca się atakować słabszych bo i tak mają tylko 2 PvP punkty na dzień. Opłaca się atakować tych w topce rankingu.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Boom » So, 21 lis 2015, 16:34:05

Nowe okno z walką bardzo by się przydało. W tej chwili jak załącza się walka to znika wszystko (czaty, codzienniki, poczta) i tekst trzeba wprowadzać od nowa. Na pewno taka zmiana będzie na plus.

Rzeczywiście mając tylko 2 punkty PvP będzie opłacało atakować się zawodników z góry listy (pod warunkiem, że byłyby dodatkowe punkty za zwycięstwo z graczem, który jest wyżej w klasyfikacji (ktoś o tym wspominał). Uwaga: trzeba by resetować punkty pvp za każdym razem (z początkiem nowego sezonu) żeby nie trafiały się sytuacje, że ktoś zachomikował sobie 600 punktów pvp, nie brał udziału w paru zawodach, a kolejne po prostu zdominuje (atakując najsłabszych dajmy na to, bo będzie miał 10x tyle punktów pvp co reszta)
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Nominis » So, 21 lis 2015, 16:45:50

Thoran Rion napisał(a):
No tak ale silniejszym nie opłaca się atakować słabszych bo i tak mają tylko 2 PvP punkty na dzień. Opłaca się atakować tych w topce rankingu.


To może olać te punkty PVP. Jeśli to ma być turniej to nie widzę go bez walki każdy z każdym. W tym przypadku punkty PVP są niepotrzebne. Każdy może wyzwać każdego raz na sezon w razie remisu jakaś dogrywka i po ptokach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Bishmar » So, 21 lis 2015, 17:09:08

Thoran Rion napisał(a):Poprawiłem kwestię ucieczki z walki, powinno poprawnie naliczać przegraną.
A czas oczekiwania na odpowiedź zmniejszyłem do 5 minut.


Mnie się to podoba, bo właśnie miałem to zaproponować hehe, bo czekanie te 15 min aż ktoś podejmie się wyzwania jest zbyt długie.

Proponowałbym dobrze sprawdzić, czy atak na arenie faktycznie kasuje to co się chciało napisać w sesji. Ja osobiście tego nie odczułem, ale być może dlatego, że otwieram dwie karty. Jedna z sesją, a druga z koloseum, albo zwykłym widokiem gry. Dlatego jak pojawialo się info o walce to przechodziłem do walki co blokowało mi dwie karty z KF, ale po walce wracałem do pisania bez problemu. Czy tylko ja tak mam ?
Avatar użytkownika
Bishmar
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 127
Dołączył(a): Pn, 7 mar 2011, 08:14:47
ID: 505

przez Ksyw'dzill » N, 22 lis 2015, 06:25:24

Co do karania za nieprzyjęcie/odrzucenie wyzwania - tą sprawę można załatwić w łatwy sposób, oddając postaci punkty rankingowe zabrane przy odrzuceniu wyzwania w momencie, gdy walka między wyzywającym i wyzwanym się odbędzie w późniejszym czasie. W ten sposób nawet, jeśli ktoś nie będzie obecny przy komputerze i niechcący przegapi rzucone wyzwanie, to będzie mógł do końca ligi wyzwać swojego przeciwnika i odzyskać punkty. Nieobecny/gapa niczego na tym systemie nie traci.

Z drugiej strony sprawę wyboru przeciwnika załatwiłbym inaczej. Każdy z każdym w lidze powinien zawalczyć 3 razy. Zapisy do ligi odbywają się w ostatnim tygodniu miesiąca. Gracz deklaruje dni i godziny w których powinien być dostępny. Pierwszego dnia miesiąca system generuje kalendarz walk, w którym założone jest, że każda walka trwa najdłużej godzinę - walki trwające dłużej kończą się podliczeniem punktów za walkę (stosunek %HP zabranych przez uczestników, stosunek średnich % HP w trakcie walki (hardkorowym healerom można zabrać dużo HP, ale nie zrobi to na nich wrażenia), stosunek % HP w ostatniej turze walki) i przyznaniem zwycięstwa osobie z większą liczbą punktów. Możliwe jest wysłanie requesta o zmianę terminu walki z konkretnym przeciwnikiem na inny termin, w którym ów przeciwnik deklarował swój wolny czas, można też zmienić swoje ustawienia kalendarza/wolnego czasu najpóźniej na dzień wcześniej. Niestawienie się na walkę kończy się walkowerem, ale nie jest to koniec świata, bo wciąż pozostają dwa inne terminy walk. Wygranie 2 z 3 walk z danym przeciwnikiem owocuje zdobyciem jednego zwycięstwa. Osoba z największą liczbą zwycięstw wygrywa ligę. Jeśli jest remis, to ostatnie walki odbywają się w ostatnim tygodniu miesiąca. Zgłoszenie niedostatecznie dużej liczby godzin w miesiącu zaowocuje komunikatem z prośbą o wygenerowanie sobie czasu na odbycie walk z *tutaj lista walczących, z którymi nie dało rady dobrać sobie czasu na pojedynek i ich okienka bez walk w danym miesiącu*. Niedostosowanie się prowadzi do walkowera.

Poza zwycięstwem będzie można naturalnie zgarnąć też inne nagrody, które wynikać będą z naszych osiągów w walkach. Najwyższy %HP zabrany, najwyższy średni w czasie walki %HP, najlepsze ratio przegranych/wygranych itp. Można też będzie przyznać nagrodę rzemieślnikom, których sprzęty będą najsilniejsze w lidze -> nagroda za najwyższej jakości miecz 1h, miecz 2h, zbroję lekką, nagolenniki itp.

Myślę, że taki system skutecznie mógłby nam usunąć problem związany z multikontami i im podobnymi, zwycięzca byłby w sposób niemalże niekwestionowany (bo zawsze znajdą się mendy co coś wymyślą by zaczitować ^^') najsilniejszy, a 2/3/4... itp. miejsca mówiłyby dalej o jakości buildu postaci. Dla lękających się obecności jednej postaci po wsze czasy na szczycie (patrzę na Ciebie, Boom) system zakładać będzie, że rozwój postaci po poziomie 100 jest niemalże wstrzymany. W endgejmie najważniejszy będzie sprzęt i taktyka, a relacja między nimi i wybranymi atutami posiadać będzie subtelne niuanse, których poznanie pozwoli na osiąganie najlepszych wyników. Przegranie w jednej lidze nie oznacza końca zabawy, bo zmobilizowanie się, przeanalizowanie swojej taktyki walki i dobranie odpowiedniejszego sprzętu pozwolić może na odniesienie zwycięstwa w kolejnym miesiącu.
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Nominis » N, 22 lis 2015, 09:10:14

Pomysł z kalendarzem odpada, nie każdy jest w stanie zaplanować o której jutro będzie miał czas, a co dopiero na cały miesiąc (pisam na własnym przykładzie). Poza tym nie ma co kombinować, każdy z każdym (ilość razy to się ustali). Ten kto nie spełni warunku będzie nieklasyfikowany i tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Caindel » N, 22 lis 2015, 09:56:08

Immek, przecież postacie po 100 lvl się już nie rozwijają mechanicznie, więc to żaden news. ^^

A co do zapisów, to sorry, ale się zgadzam. Planowanie tego z kalendarzem w ręce to pomysł o kant zadka rozbić.

I sorry, ale nadal uważam, że karanie za nie przyjęcie wezwania jest nie teges. Odrzucenie rozumiem, ale nieprzyjęcie. Tak strasznie wam to przyszkadza, że ktoś nie przyjmuje? ;)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość