Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Kolejne mieszanki

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

Czy to potrzebne?

Tak - to super pomysł Booma!
23
85%
Nie - im mniej możliwości w grze, tym lepiej!
0
Brak głosów
Czort wi
4
15%
 
Liczba głosów : 27

przez Boom » Pt, 26 cze 2015, 09:44:26

Sam zamysł prosty i bazujący na tym, co już jest w grze. Jednak ilość elementów - 6 mieszanek i kilka nowych materiałów, czyni go trochę bardziej rozbudowanym, dlatego zakładam osobny temat, coby nie utonął w nieskomplikowanych propozycjach.

Lekarstwo na błękitną zarazę zostało wynalezione. Fajny event, po którym pojawiła się możliwość produkcji tego leku przez wszystkich. I nawet sam ze dwa lekarstwa kupiłem na rynku od jakiś graczy, a teraz wchodzę i nic nie widzę wystawionego.

Skoro z powodzeniem (powiedzmy średnim, bo mało przedmiotów na rynku, ale to może dlatego że tak dobrze schodzą :)) udało się wstawić do gry jedną mieszankę (BZ) i zaimplementować system pozyskiwania surowców z potworów, to warto byłoby pójść za ciosem i stworzyć resztę receptur na mieszanki, na tej samej zasadzie. Czyli potrzeba; lekarstwa na suchoty, biegunkę, zatrucie alchemiczne itd. w sumie 6 kolejnych mikstur, które mogą wytwarzać alchemicy.

Do tego pasowałoby dać te dropy z potworów służące za materiały (mogą być wymieszane z obecnymi materiałami np; lekarstwo na suchoty - 2drop z potwora x + 1 drop z potwora y + 1000 ziela bagiennego.

Żeby stworzyć sytuacje w której te leki naprawdę są potrzebne i chętnie kupowane (pobudzić rynek) standardowa cena rynkowa powinna być dajmy na to 5-10 razy niższa, niż to co mamy w szpitalu Miszilacza. Tam wstawić ceny zaporowe rzędu 200k (chociaż nie wiem jak to z cenami, bo ja przez nadmiar gotówki jestem oderwany od rzeczywistych możliwości niskopoziomowych postaci) Leki rzecz jasna muszą pozostać w ogólnodostępnym sklepie (bez ich limitu ilościowego - tak jak teraz) bo może się zdarzyć sytuacja, że w danym momencie taki przedmiot nie będzie dostępny na rynku. Jednak wtedy cena powinna być znacząco wyższa, co zmusi gracza do poszukiwania tańszych rozwiązań i rozruszania zastałych alchemików.
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Thoran Rion » Pt, 26 cze 2015, 11:46:31

Nawet nie patrząc na ankietę wiem, że pomysł jest elegancki. Mógłbym go wprowadzić już w przyszłym tygodniu jeśli rozpiszecie mi receptury.
Tylko ogólnie żeby to miało ręce i nogi trzeba zrobić dwie rzeczy:
1. Przejrzeć choroby oraz ich efekty i zastanowić się nad bardziej dotkliwymi efektami (będę musiał sprawdzić czy obecne w ogóle działają :P).
2. Pomyśleć o wprowadzeniu receptur jako elementu gry, czyli specjalnych można powiedzieć artefaktów, które zawierają wiedzę o stworzeniu jakiegoś przedmiotu. Receptury mogłyby się dzielić na zwykłe (wielokrotnego użytku) i unikatowe (takie co się niszczą po użyciu). Receptura zawierałaby informacje o składnikach jakie trzeba użyć do wytworzenia przedmiotu/płynu/czegokolwiek.

Gdyby do wytworzenia tych mikstur na choroby potrzebne byłyby recepty wtedy można by łatwo wprowadzić też inne receptury na produkty, które zwiększałyby np. na jakiś czas cechy postaci, lub przyrost PA, lub długość włosów łonowych.

PS: skrypt do receptur mam właściwie gotowy więc nie bójcie się, ze to zajęłoby milion lat :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Pt, 26 cze 2015, 14:59:16

Tylko choroby mechaniczne? Mogą to być mikstury, które mogę wziąć do codziennika i łyknąć, żeby otrzymać jakiś efekt?
Proponuje, żeby mikstury dawały możliwość krótkotrwałego dostępu do umiejętności fabularnych:

Mikstury czeladnicze: Krótkotrwały dostęp do umiejętności na 2 poziomie.
eksperckie: 4 poziom
Mistrzowskie: 6 poziom
Arcymistrzowskie: 8 poziom

Receptury na mikstury wypadały by jako książki, za wykonanie jakichś zadań, bądź jako nagrody za codzienniki fabuły głównej. Można by je sprzedać na rynku. Ich zrobienie wymagało by biegłości alchemii, oraz składników. Im bardziej wymagająca receptura, tym więcej wymaganych składników. Składniki dropiły by z potworów, oraz podczas poszukiwań ziółek. Bazą do mikstur, byłby czysty alkohol, dostępny do kupienia w karczmie.

Drugim typem mikstur były by lekarstwa na choroby (chorób można trochę dołożyć).

Trzecim- petardy, które można rzucić podczas walki. Różnorakie efekty, głównie dmg, ale też spowolnienie, pozbawienie jakichś atutów, czy odesłanie przywołańca.

Czwarty- smarowidła na broń. Podczas walki w zwarciu, nakładały by efekty przy każdym ciosie. Smarowidła można robić na konkretne rasy.

Wszystkie mikstury mają podział od czeladniczych do arcymistrzowskich.

Receptur tak naprawdę można wymyślać sporo, włączenie z miksturami dostępnymi dla konkretnej profesji, organizacji, czy rasy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Boom » N, 28 cze 2015, 19:57:04

Przejrzałem obecne choroby i spróbowałem to jakoś ugryźć. Pozmieniałem wartości procentowe ( chyba, bo do tej pory nie wiem co to znaczy: "&#037" więc założyłem, że to procenty^^), czasami też zmieniłem sposób zarażenia, tak żeby każdy gracz mógł odnieść jakąś ranę/chorobę (do tej pory rzemieślnicy byli raczej bezpieczni). Na chwilę obecną jest tego 12. Nie sądzę, że warto dodawać dużo więcej przeszkód, bo to nie jest KF surwiwal :D Ale te które są z założenia mogą spotkać każdą postać.

Nazwa: Grobowa Zgnilizna
Opis: Ciało chorego zaczyna gnić od środka. Siła, wytrzymałość, zręczność, szybkość, percepcja, inteligencja, mądrość zmniejszone są o 20%
Zagrożenie: duże
Sposób zarażenia: Przez potwory: ścierwojad, samiec/samica trupojada, zombie, strzyga/mroczna strzyga, widmo, zmora, ghul
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Morgia (dotyk śmierci)
Opis: Podczas trwania choroby krew chorego robi się coraz zła. Chory nie praktycznie nie może funkcjonować samodzielnie. Przyrost PA spowolniony o połowę (czyli 1 PA na 10 minut, jako najbardziej odczuwalna kara)
Zagrożenie: bardzo małe
Sposób zarażenia: Odpoczynek w domku
Czas trwania: Wizyta w szpitalu

Nazwa: Spuchlizna
Opis: Ciało chorego zaczyna puchnąć. Każdego dnia trwania choroby siła, wytrzymałość, zręczność, szybkość, zmniejszone są o 20%
Zagrożenie: średnie
Sposób zarażenia: Przez potwory: krwiopijca/larwa krwiopijcy, czerw pustynny, szczypiec, ślimoryj,
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Biegunka
Opis: To chyba ten dziwnie pachnący ogórek... a może to dziwnie gęste mleko ? Wytrzymałość postaci -10%
Zagrożenie: małe
Sposób zarażenia: Podczas wizyty w karczmie (poprzez odświeżenie strony/wejście w ogóle)
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Lekkie szaleństwo
Opis: Postać traci poczucie rzeczywistości. inteligencja, mądrość, siła woli, percepcja są zmniejszone o 20%, siła zwiększona o 20%
Zagrożenie: średnie
Sposób zarażenia: Zebranie 25 pkt szaleństwa. Przez walkę PvP ( średnia szansa że postać dostaje 1 pkt po stoczonej walce PvP)
Czas trwania: Wizyta w szpitalu

Nazwa: Żądza krwi (zamiast poważnego szaleństwa)
Opis: Postać żyje w innym świecie, jest niebezpieczna, szalona. Inteligencja, mądrość, siła woli, percepcja zmniejszone o 40%, siła zwiększona o 40%
Zagrożenie: średnie
Sposób zarażenia: Zebranie 50 pkt szaleństwa
Czas trwania: Wizyta w szpitalu

Nazwa: Ślepica
Opis: Postać chwilowo traci zmysł wzroku. Jej codzienne życie staje do góry nogami, do czasu uporania się z problemem. ( nie ma sensu, coby zabierała percepcje, jako że ta w tworzeniu czarów nie jest w ogóle potrzebna, za to zręczność i szybkość przez to że się chwilowo oślepło, to już tak) zręczność, szybkość – 10%
Zagrożenie: małe
Sposób zarażenia: podczas tworzenia czarów
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Malaria ( Nie dotyczy gadów)
Opis: Jedynym miejscem, gdzie można złapać chorobę jest Reptilia. Następnym razem trzeba uważać, gdzie udajemy się na wczasy. Powoduje poważne osłabienie, a nieleczona może doprowadzić do śpiączki. Wytrzymałość – 25%
Zagrożenie: małe
Sposób zarażenia: Odwiedzenie lokacji w Reptilii.
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Przeziębienie
Opis: Zmęczenie, katar, kaszel. Jak nic to przeziębienie. Wytrzymałość zmniejszona o 5%
Zagrożenie: małe
Sposób zarażenia: Odwiedzenie lokacji „zimnych” np; Amarth, niektóre lokacje Irimgardu, Lodowe pustkowia itd.
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Zatrucie jadem
Opis: Postać została ukąszona, ugryziona przez jakiegoś wrednego gada. Wytrzymałość, percepcja, szybkość, zręczność spada o 10%
Zagrożenie: małe
Sposób zarażenia: Przez potwora ze statusem zatruty.
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Zatrucie alchemiczne
Opis: Wdychanie nieprzyjemnych oparów musiało się tak skończyć. Chory jest otumaniony. Inteligencja, mądrość, percepcja maleją o 20%
Zagrożenie: małe
Sposób zarażenia: I tutaj zmiana - zamiast picia mikstur, proponuje podczas tworzenia mikstur, jako element ryzyka zawodowego alchemika
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

Nazwa: Amnezja
Opis: Postać ma problemy z przypomnieniem sobie wydarzeń z przeszłości. Najczęściej na skutek urazu głowy. Wszystkie biegłości są obniżone o 30% do czasu wyleczenia
Zagrożenie: bardzo małe
Sposób zarażenia: Przegranie walki z potworem, tak że poturbuje nas do 1 hp.
Czas trwania: Do czasu zażycia mieszanki uzdrawiającej

+ Parę propozycji zmian w ranach. Do tej pory nie działa złamany palec u nogi.

Nazwa: Złamany palec u ręki, zwichnięcie:
Za co: walka z potworami + czynności rzemieślnicze w kategoriach: kowalstwo płatnerstwo + przy próbie kradzieży

Nazwa: Uszkodzenie oka
Za co: walka z potworami + wprawianie klejnotów (no załóżmy, że mu kamyk do oka odpryśnie)
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Tukan » Cz, 17 wrz 2015, 08:51:04

Cokolwiek? :c
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Alalion T`zdaar » Pt, 25 wrz 2015, 08:32:02

Pospisuje się pod tym pomysłem. Boom ma bardzo fajne pomysły. Sam bym coś jeszcze tu dorzucił ale musiałbym chwilę pomyśleć co by miało sens. Na bank przydało by się ( przynajmniej ja tak myślę ) żeby choroby też miały jakieś odbicie w sesjach.
Avatar użytkownika
Alalion T`zdaar
Chłop
Chłop
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr, 5 lis 2014, 04:03:40
Lokalizacja: Dwa razy sake poprosze
ID: 11566

przez Elros » Wt, 6 paź 2015, 15:53:50

BooMbowy pomysł :) jestem na tak :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Elros
Giermek
Giermek
 
Posty: 399
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 11:34:46
ID: 257

przez Tukan » N, 1 lis 2015, 15:42:38

Khem?
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Ronin Rion » Pn, 2 lis 2015, 09:38:31

Widać Tyn w wiedźmaka gra ;)

A do tematu. Czy to nie zbyt duża ilość chorób? Tzn czy najpierw zbieramy na jedną w evencie, a potem kolejne? Czy od razu na wszystko co się da? Sam pomysł fajny, ludzie w końcu wyrzucą zachomkiowane PA
Avatar użytkownika
Ronin Rion
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 442
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 13:21:37
ID: 938


Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości