Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Koło fortuny, loteria I kości

Moderator: Caindel

Czy podoba ci się ta opcja

Tak
14
93%
Nie
0
Brak głosów
Nie mam zdania
1
7%
 
Liczba głosów : 15

przez Ethan » Cz, 9 cze 2011, 00:10:33

Koło Fortuny

Opcję można wykorzystać raz dziennie. Po wejściu w opcję kręci się kołem ( losuje się nagrodę ).
Można wygrać następujące rzeczy:

Każdy z dostępnych Chowańców ( każdy jest osobnym polem przy losowaniu )

Każdy z dostępnych surowców i minerałów
- losowy przelicznik 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 x poziom postaci

Energia - 10, 15, 20, 50, 100

Energia - jeden maksymalny poziom z resetu

Mikstura - 1, 5, 10, 15 mikstur o losowym działaniu ( np życia ), o mocy 10 000

Darmowy zakup w sklepie fabularnym

Złote monety do handlarza - 3 monety

Puste pola - 100 pól

Dostępne pola
chowańce - 30
surowce i minerały - 26
energia - 5
maksymalna energia - 1
mikstury - 4
zakup w sklepie fabularnym - 1
złote monety - 1

Wygrane pola - 68
puste pola - 100


Szczęśliwa liczba

Po wejściu w opcję, raz na tydzień można wybrać jedną liczbę z puli od 1 do 100.

Los kosztuje 100 000 sztuk złota

Raz na tydzień ( w niedzielę ), gra losuje jedną liczbę.
Wygrany zdobywa całą kasą za losy ( przy 1000 osób które zagrają, wygrany zdobędzie 100 000 000 sztuk złota ).
Jeśli więcej osób skreśliło tą liczbę, pula jest dzielona na taką ilość osób.


Kości

Każdy w profilu ma opcję "Wyślij zaproszenie na grę w kości"
po kliknięciu pojawia się ustal stawkę "od 10 000 do 100 000 sztuk złota"

Do wyzwanego przychodzi do dziennika
gracz ... ( imię i id gracza będące linkiem do profilu ) wyzywa cię na pojedynek w kości. Stawka to ... sztuk złota. Przyjmij wyzwanie. odrzuć wyzwanie.

Po kliknięciu na odrzuć - Gracz ( imię i id ) nie chce z tobą grać

Po kliknięciu na przyjmij pojawia się okno do gry w kości
Wyzywającemu po przyjęciu wyzwania przychodzi wpis do dziennika
Gracz ... przyjął twoje wyzwanie. Przejdź do gry ( gry jest linkiem przenoszącym do planszy gry ).

Plansza gry.

Pojawia się informacja
Wyzywający ( imię gracza ) rzuca kośćmi
Pojawia się mu opcja rzuć kośćmi
Pojawiają się wynik, jakie kości wypadły, widoczne dla obu graczy

Pojawia się informacja
Wyzywany ( imię gracza ) rzuca kośćmi
Pojawia się mu opcja rzuć kośćmi
Pojawiają się wynik, jakie kości wypadły, widoczne dla obu graczy

Po tej rundzie obaj gracze mają możliwość podbicia stawki od 10 000 do 50 000 sztuk złota.

Pojawia się informacja
Wyzywający ( imię gracza ) rzuca kośćmi po raz drugi
Pojawia się mu opcja zaznacz kości, które chcesz przerzucić ( te nie zaznaczone zostają na stole )
Pojawia się mu opcja rzuć kośćmi
Pojawiają się wynik, jakie kości wypadły, widoczne dla obu graczy

Pojawia się informacja
Wyzywany( imię gracza ) rzuca kośćmi po raz drugi
Pojawia się mu opcja zaznacz kości, które chcesz przerzucić ( te nie zaznaczone zostają na stole )
Pojawia się mu opcja rzuć kośćmi
Pojawiają się wynik, jakie kości wypadły, widoczne dla obu graczy

Pojawia się informacja kto wygrał i ile kasy.

Na każdy rzut każdy z graczy ma 30 sekund w swojej turze
na raz można prowadzić jedną grę i wysłać jedno zaproszenie ( jeśli się nie przyjmie przez dwie minuty, link w dzienniku przyjmij/odrzuć staje się nieaktualny i ktoś może wysłać komuś innemu wyzwanie ).
Kasa pobiera się z banku. Nie można wysłać wyzwania/podbić stawki, jeśli się nie ma tyle pieniędzy w banku
Podczas pojedynku ta kasa w banku jest zamrażana

Zasady gry w kości:
Rzuca się 5 kośćmi ( 6 ścienne )

Układ siły od najmniejszego do największego

Para- 2 takie same kości
Dwie pary- 2 jednakowe i 2 jednakowe kości
Trójka- 3 jednakowe kości
Mały strit- Kombinacja 1,2,3,4,5
Duży strit- Kombinacja 2,3,4,5,6
Full- 3 jednakowe i 2 jednakowe kości
Kareta - 4 jednakowe kości
Poker- 5 jednakowych kości

W przypadku gdy nikt nic nie ma, jest remis
W przypadku gdy ktoś ma ten sam układ ( np taką samą parę ), jest remis
W przypadku gdy ktoś ma parę, wygrywa silniejsza ( 6 i 6 wygrywa z 5 i 5 )
W dwóch parach 6 i 6 i 5 i 5, wygrywa z 6 i 6 i 4 i 4 ( większa suma )
Trójka zrobiona z 6 i 6 i 6 jest silniejsza niż 5 i 5 i 5 ( większa suma )
Full 6 i 6 i 6 i 5 i 5, wygrywa z 6 i 6 i 6 i 4 i 4 ( większa suma )
Kareta 6 i 6 i 6 i 6, wygrywa z 5 i 5 i 5 i 5 ( większa suma )
Poker 6 i 6 i 6 i 6 i 6, wygrywa z 5 i 5 i 5 i 5 i 5 ( większa suma )

Można zrobić posąg dla najlepszych hazardzistów ( najwięcej wygranych )

Przy wprowadzeniu loterii i kości, należy umieścić na stronie głównej dodatkowe pegi, ostrzegające przed elementami hazardu

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Cz, 9 cze 2011, 09:15:58

Hmh, hazard? ^^
Można by to podpiąć pod karczmę w fabularnym sensie.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Cz, 9 cze 2011, 09:20:13

koło fortuny taki bajer do codziennego kliknięcia
loteria raz na tydzień dziesiątki ludzi czekający na głosowanie ^^
kości, jak najbardziej można też w karczmie, byle by za kasę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Sathiel » Cz, 9 cze 2011, 11:08:02

Jak najbardziej popieram. Idea jest sprawdzona i zawsze chwyci - przecież to hazard :) W niejednej grze już to widziałem i każdy praktycznie brał w tym udział :)


Edit: Tak się zastanawiałem do tego losowania 1 ze 100 liczb i głównej nagrodzie, czyli sumie wszystkich losów.

Co sądzicie, żeby zamiast tego dać, np. zakres liczb od 1 do 20 i przy wypełnianiu losu dać sześć liczb do wyboru i zrobić tak jak w losowaniach lotto, czyli:

6 trafień = nagroda pierwszego stopnia
5 trafień = nagroda drugiego stopnia
4 trafień = nagroda trzeciego stopnia
3 trafień = nagroda pocieszenia, czyli zwrot pieniędzy za los
2 trafień i 1 trafienie = brak

Oczywiście nagrody do ustalenia.

Mało to się różni w sumie od pomysłu podanego przez Ethana, prawdopodobieństw nie liczyłem, więc pewnie tutaj jest różnica oraz w różnorodności nagród.
Avatar użytkownika
Sathiel
Chłop
Chłop
 
Posty: 17
Dołączył(a): So, 28 maja 2011, 18:32:28
ID: 3939

przez Ethan » Cz, 9 cze 2011, 11:46:24

za trudne, numerek prostszy ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Carvel » Pt, 10 cze 2011, 21:59:11

Brawo!
Naprawdę znakomity pomysł.
Jestem jak najbardziej na tak.
Zapowiada się znakomita zabawa. :)


Aha, 5 takich samych kości to to się podobno Generał nazywa, a nie poker! :)
Ale wszystko i tak genialne! Super!


EDIT: Po przemyśleniu z "Koła Fortuny" wyrzuciłbym opcję mikstur. Już teraz jako alchemik nie mam za bardzo co robić, a jak przyjdzie jeszcze opcja, że człowiek będzie tracił klientów to to będzie w ogóle nieopłacalne. :)
Reszta jak najbardziej na tak!
Avatar użytkownika
Carvel
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 93
Dołączył(a): Pn, 25 kwi 2011, 01:39:29
ID: 2300

przez Eowald » So, 11 cze 2011, 12:54:05

Kiedy jest szansa, żeby to się pojawiło w grze?? :D
Avatar użytkownika
Eowald
Chłop
Chłop
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pn, 6 cze 2011, 10:38:17
ID: 681

przez Sharon » So, 11 cze 2011, 14:00:49

Fajna sprawa ;)
A good day to die
Obrazek
Avatar użytkownika
Sharon
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 120
Dołączył(a): Pt, 15 kwi 2011, 10:48:22
ID: 1414

przez Gronel » So, 11 cze 2011, 14:03:49

Ethan napisał(a):Koło Fortuny
Energia - 10, 15, 20, 50, 100


Tutaj bym zmienił na to co krąży w obecnej grze, czyli zależność wygranej energii od poziomu postaci.
1/5; 1/4; 1/3; 1/2; 1
Powód: 100en dla postaci z 150 poziomem to nie jest znowu tak dużo, a dla postaci z 10 wręcz przeciwnie

Ethan napisał(a):Szczęśliwa liczba

trzeba zadecydować co zrobić z nietrafionym numerkiem przez nikogo. Może kumulacja?:> Dodatkowo bym wprowadził że nie 100% puli tylko 85% (wyjaśnię zaraz dlaczego). Myślę, że nie spowoduje to jakiegokolwiek spadku zainteresowaniem, a tak zdobyta kasa się przyda do kości.

Ethan napisał(a):Kości

Kości jakoś do mnie nie przemawiają- małe stawki. Wg moim zdaniem nie będzie miało większego uznania w grze...
Chyba że by zrobić raz na jakiś czas event - powiedzmy raz na 2 tygodnie robiło by się turniej. Kasa dla 3 najlepszych w zależności od miejsca w rankingu... a nagroda finansowa by była wzięta z tych 15% ze szczęśliwego numerka.
Co do zasad turnieju: każde układy by były punktowane, a suma punktów z najlepszych 5 gier w godzinie turnieju by była wynikiem rankingowym. Z każdym przeciwnikiem by można było w ramach turnieju grać tylko raz.
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Ethan » So, 11 cze 2011, 14:09:32

Tutaj bym zmienił na to co krąży w obecnej grze, czyli zależność wygranej energii od poziomu postaci.
1/5; 1/4; 1/3; 1/2; 1
Powód: 100en dla postaci z 150 poziomem to nie jest znowu tak dużo, a dla postaci z 10 wręcz przeciwnie


byle nie miało to kluczowego znaczenia. To taki bonus po prostu.
trzeba zadecydować co zrobić z nietrafionym numerkiem przez nikogo. Może kumulacja?:> Dodatkowo bym wprowadził że nie 100% puli tylko 85% (wyjaśnię zaraz dlaczego). Myślę, że nie spowoduje to jakiegokolwiek spadku zainteresowaniem, a tak zdobyta kasa się przyda do kości.


Może być kumulacja na następny tydzień.

Kości jakoś do mnie nie przemawiają- małe stawki. Wg moim zdaniem nie będzie miało większego uznania w grze...
Chyba że by zrobić raz na jakiś czas event - powiedzmy raz na 2 tygodnie robiło by się turniej. Kasa dla 3 najlepszych w zależności od miejsca w rankingu... a nagroda finansowa by była wzięta z tych 15% ze szczęśliwego numerka.
Co do zasad turnieju: każde układy by były punktowane, a suma punktów z najlepszych 5 gier w godzinie turnieju by była wynikiem rankingowym. Z każdym przeciwnikiem by można było w ramach turnieju grać tylko raz.


można zlikwidować limit stawek, niech grają nawet i 2 miliardy, na tym hazard polega :)
Turniej jak najbardziej, fajna sprawa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Gronel » So, 11 cze 2011, 15:00:45

Ethan napisał(a):Plansza gry.

Pojawia się informacja
Wyzywający ( imię gracza ) rzuca kośćmi
Pojawia się mu opcja rzuć kośćmi
Pojawiają się wynik, jakie kości wypadły, widoczne dla obu graczy

Pojawia się informacja
Wyzywany ( imię gracza ) rzuca kośćmi
Pojawia się mu opcja rzuć kośćmi
Pojawiają się wynik, jakie kości wypadły, widoczne dla obu graczy

Po tej rundzie obaj gracze mają możliwość podbicia stawki od 10 000 do 50 000 sztuk złota.

Jak dla mnie troszkę nielogiczne jest to co jest pogrubione. Proponowałbym najpierw podbicie stawek a dopiero później pokazanie drugiemu graczowi kości, które ma się po pierwszym rzucie:

---Gracz 1 i 2 rzucają kośćmi.
---Gracz 1 i 2 deklarują się czy chcą podbić stawkę (dostępne opcje: nie podnoś stawki, podnieś o 10%; 30% 50%). Mając dwie deklaracje bierze się tą najniższą. Np gr1 wybierze 30% a gr2 da 10% -> stawki zostaną podniesione o 10%
//tutaj jest pokazane co by widziała moja postać w pierwszej turze:
Obrazek
teraz by się pojawiło pole z wyborem:
*nie podnoś stawki
*podnieś stawkę o 10% (tutaj by się rzecz jasna pojawiła od razu wartość. 10% tego co wsadzaliśmy a nie puli ... puli wyjdzie 5%. W tym wypadku by było 2,5mln.)
*podnieś stawkę o 30% (wyświetliło by się podnieś o 7,5mln)
*podnieś stawkę o 50% (wyświetliło by się podnieś o 12,5mln)
Pojawia się info o tym ile jest podniesiona stawka i zwiększa się pula.//
---Gracz 1 i 2 rzucają wybranymi kośćmi drugi raz, po czym pokazują wyniki rzutów obydwu graczy.
Opcjonalnie można dać też przed pokazaniem kości zrobić jeszcze jedną opcję podnoszenia stawek, ale to wg mnie tylko niepotrzebnie wydłuży rozgrywkę


Po zaznaczeniu przez obudwu graczy jakieś stawki

Proponuje zmienić nazwę Poker na Generał (w grze w kości nie ma czegoś takiego jak poker - poker to jest strit w kolorze)

Remisy bym ograniczył do minimum:
-gdy obydwoje nic nie mają to wygrywa ten co ma większą sumę oczek
-gdy obydwoje mają taką samą parę to liczy się najmocniejsza z pozostałych kości. Opcjonalnie wygrywa ten co ma większą sumę oczek (czyli po prostu ten co ma większą sumę kości nie wliczonych do pary)
-gdy obydwoje mają takie same dwie pary to wygrywa ten co ma silniejszą ostatnią kostkę
-gdy obydwoje mają Trójkę to wygrywa ten co ma mocniejszą z niewliczanych kości. Opcjonalnie ten kto ma większą sume oczek.
-gdy obydwoje mają karety to wygrywa ten co ma silniejszą piątą kostkę
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Ethan » So, 11 cze 2011, 15:56:05

Jak dla mnie troszkę nielogiczne jest to co jest pogrubione. Proponowałbym najpierw podbicie stawek a dopiero później pokazanie drugiemu graczowi kości, które ma się po pierwszym rzucie:


to nie poker gronel. W kościach gracze widzą rzuty swojego przeciwnika.

Proponuje zmienić nazwę Poker na Generał (w grze w kości nie ma czegoś takiego jak poker - poker to jest strit w kolorze)


oki
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Mistic » Wt, 28 cze 2011, 17:06:57

Hmm czytam ten pierwszy post i nie ogarniam tego, gubię się na tych pustych polach, weź to narysuj czy coś :P

btw, energia do zmiany na punkty akcji, wartości wygranych pkt akcj. pewnie też :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Gronel » N, 4 mar 2012, 02:09:29

nie ukrywam, że ten pomysł bardzo mi się spodobał (sama loteria, bo resztę można na razie pominąć). Jest jakaś szansa, że pomimo tego iż jest pewnie dużo innych spraw do zrobienia, to wejdzie to w niedalekiej przyszłości do gry?

rzecz jasna wygrane i ceny losów będą dostosowane do realiów panujących obecnie w grze. Jeśli tylko będzie zielone światło to mogę pozmieniać nagrody i dać komuś do opinii :)
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez ZedIsDead » N, 4 mar 2012, 07:59:16

Kości - gdyby mi się chciało, sam był to zaproponował. Zajebiście tu pasują. Miałem ponarzekać na ich brak.

Mały strit- Kombinacja 1,2,3,4,5
Duży strit- Kombinacja 2,3,4,5,6



Tutaj mam tylko uwagę. Byłoby to takie samo prawdopodobieństwo. Nie lepiej tak (jak ja znam):

Mały strit - cztery kolejne liczy oczek (2,3,4,5 lub 1,2,3,4 lub 3,4,5,6)
Duży strit - pięć kolejnych (1,2,3,4,5 lub 2,3,4,5,6)

Więcej kombinowania, no i raczej ja się spotykałem z taką wersją. Jest też jakaś faktyczna różnica między małych, a dużym.


Jak się podniosą głosy, żeby na grę wpływało szczęście, to reakcja będzie jaka?
Jużem słyszał to szczekanie..
Avatar użytkownika
ZedIsDead
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 93
Dołączył(a): Wt, 7 lut 2012, 18:11:54
ID: 969

Następna strona

Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości