Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Koło fortuny, loteria I kości

Moderator: Caindel

Czy podoba ci się ta opcja

Tak
14
93%
Nie
0
Brak głosów
Nie mam zdania
1
7%
 
Liczba głosów : 15

przez Thorr Harrun » N, 4 mar 2012, 16:50:15

Szczęście powinno mieć wpływ na gry losowe, w których - jakby nie patrzeć - wszystko zależy od szczęścia :P


I będzie miało wpływ. Albo masz szczęście i wygrasz,albo go nie masz i przegrasz. Do tego nie potrzeba mechaniki.
De'Cron
Avatar użytkownika
Thorr Harrun
Chłop
Chłop
 
Posty: 46
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 17:11:04
ID: 1441

przez Myladre » N, 4 mar 2012, 16:53:18

Hasturn napisał(a):
Myladre napisał(a):Można wprowadzenie gry w kości do miast związać z jakimś wątkiem fabularnym, np. pojawieniem się w krainie czegoś na kształt "mafii", które rozpowszechniają hazard, tym samym pozyskując, przykładowo, wpływy, dłużników itp. Ale to już kwestia MG ^^


Fajny pomysł.



Już nawet chyba wiem przy okazji czego można by to wprowadzić w życie. Może zgadam się z Trix w tej kwestii.
"-Nie chcę zmieniać tematu, ale kiedy miałeś ostatnio badanie mózgu?
- Pół roku temu. Wymóg firmy.
- Powtórz je."
Avatar użytkownika
Myladre
Giermek
Giermek
 
Posty: 281
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:09:40
ID: 20

przez ZedIsDead » N, 4 mar 2012, 17:19:00

Widzę, że zrezygnowaliście z opisu na rzecz jakiegoś fabularnego wprowadzenia, ale w tym czasie już mi się coś napisało, więc się podzielę. Może się gdzieś przyda, a jak nie to się nie obrażę :)



Kod: Zaznacz cały
Kości (pop. turlaki, runiaki)

W Fallathanie gra znana, jak świat długi i szeroki. Mówi się, że kości były od zawsze. Nie jest to jednak zupełnie prawda, a uczeni i historycy do dziś spierają się o umiejscowienie jej na osi czasu. Wśród wielu mało wiarygodnych doniesień i mitów, znaleźć można dwie najbardziej wiarygodne teorie. Jedna, ta mniej popularna, początek gry znajduje w orczej kulturze i jej szamańskich aspektach. Miałyby one wywodzić się, w prostej lini, od wróżb za pomocą zwierzęcych kości i zbiegiem czasu przekształcić w obecnie znaną formę. Druga donosi o jej krasnoludzkich korzeniach. Z początku sześcienne kości pokryte być miały runami i odnajdywać się w roli amuletów ochronnych. Wraz z wzrostem ich popularności, spadło przekonanie o ich magicznych właściwościach, aż w końcu ktoś rzucił kośćmi; spotkało się to z uznaniem wśród najmłodszych i przerodziło w pewien rodzaj zabawy. Runom na kościach przypisano rangi, rzucano nimi i sprawdzano, kto wyrzucił najkorzystniejszą ich kombinację. Po unormowaniu zasad, gra przyjęła się także wśród starszyzny, a później wśród innych ras.

Od tamtych czasów minęły wieki, a gra wzbiła się na wyżyny popularności. W kości grali chłopi i królowie, elfy i ludzie, młodzi i starzy. Grywali dla zabawy, grywali by sprawdzić swe umiejętności, a przede wszystkim grywali dla pieniędzy. Istoty wszystkich ras i profesji wygrywały i przegrywały dorobki swego życia. Chętnych do gry można znaleźć w każdej karczmie, burdelu czy specjalnie do tego przeznaczonych miejscach. Zagrać można także na wiejskich jarmarkach, dworach czy siedzibach zrzeszeń hazardowych.
Taki stan rzeczy nie umknął organizacjom przestępczym. Rozrywka ta zajmuje całą gałąź tajemniczego półświatka, stając się zgubą i błogosławieństwem wielu istot.


W miarę krótko, żeby ktokolwiek chciał czytać. No i bez opisu zasad na razie, skoro kombinujecie coś inszego.
Jużem słyszał to szczekanie..
Avatar użytkownika
ZedIsDead
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 93
Dołączył(a): Wt, 7 lut 2012, 18:11:54
ID: 969

przez Farkas » N, 4 mar 2012, 17:34:00

Najbardziej z tego opisu mi chyba nazwy przypadły do gustu :D
Kości (pop. turlaki, runiaki)


choć nie powiem opis cacy :)
Avatar użytkownika
Farkas
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 535
Dołączył(a): Cz, 25 cze 2009, 15:37:41
ID: 277

przez Phobos » N, 4 mar 2012, 18:43:08

Opis fajny, ale brak powiązania z kosmologią.
Proponuję coś na wzór podań o wprowadzenie rasy. Dołącz info, że to odwieczna zabawa Tenau i Neuwrath, którzy prowadzili nad tą grą badania :lol:
Avatar użytkownika
Phobos
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 184
Dołączył(a): N, 25 paź 2009, 19:35:02
ID: 12930

przez Red » N, 4 mar 2012, 18:51:57

Mi tam się opis Zada podoba. Chociaż event z wprowadzeniem też jest dosyć ciekawy... Hmmm... Przedyskutuje się. ;)

@Phobos: Nie mędrkuj i nie spamuj, z łaski swojej. :) Dzięki ;)
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Red
Herold
Herold
 
Posty: 2128
Dołączył(a): Pt, 3 lip 2009, 11:48:42
ID: 1986

przez Phobos » N, 4 mar 2012, 19:14:51

Proponuję też przedyskutować pomysł z kołem fortuny.

Koło Fortuny – w filozofii starożytnej i średniowiecznej, koncepcja odnosząca się do kapryśnego charakteru losu. Koło obracane przez boginię Fortunę. Nijak się to ma do jedynej, jak na razie, wiary - w Pradawne Potęgi.
Rozumiem, że to ma być tylko zabawa, a zamysł stworzenia wyjątkowej gry odstawiono w obliczu totalnego chaosu z grą fabularną.

Jakie mają być zasady gry na kole fortuny? Samogłoski i spółgłoski będą tanie, a hasła do odgadnięcia proste? Główną nagrodą będzie powóz? Jak to się ma do stanu faktycznego w Fallathanie, gdzie nie wszyscy umieją czytać/pisać/liczyć fabularnie?

@Rudy: Też nie mędrkuj i nie spamuj, prowokując do starcia. Dzięki.
Avatar użytkownika
Phobos
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 184
Dołączył(a): N, 25 paź 2009, 19:35:02
ID: 12930

przez Gronel » N, 4 mar 2012, 19:31:23

jeśli chodzi o sam sposób działania to możesz sobie wyobrazić to w inny sposób. Idziesz na jarmark, płacisz jakiemuś koboldowi 1000złota (przykładowo) i wkładasz rękę do jedwabnego woka z losami. Wybierasz jeden, otwierasz karteczkę i odczytujesz co dostajesz w zamian. Do wygrania byś miał większą ilość złota (niż wsadziłeś), surowce, kilka klejnotów, PA, item(...). Z racji tego że ten parszywy kobold nie chce być stratny to masz też do wylosowania puste losy za które nic nie dostajesz.

Co do umiejętności czytania i pisania to przynajmniej drugą posiadłeś :P Nie obraź się, ale na stronie nr 1, w pierwszym poście, masz napisane jak by działał ten konkurs. Trzeba tylko nagrody dostosować do realiów KF2 :]
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Ethan » N, 4 mar 2012, 19:36:16

to jest opcja mechaniczna łośki. Jakich powiązań fabularnych wy się dopatrujecie ?
Jak nie potraficie czytać ze zrozumieniem to się nie wypowiadajcie z łaski swojej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Gronel » N, 4 mar 2012, 19:41:45

Gronel napisał(a):Ta loteria jest rozrywką dla gracza, a nie dla jego postaci.
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Ethan » N, 4 mar 2012, 19:42:46

to nie karm trola ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Phobos » N, 4 mar 2012, 19:54:00

Drogi Gronelu..
Nie obraź się, ale też posiadłeś tę drugą umiejętność, bowiem Tynek w swej propozycji wskazał nagrody :mrgreen:

Jakich powiązań? No właśnie.. Jakich?
Mechanika miała być ściśle powiązana z grą fabularną, o ile dobrze pamiętam pierwotne założenia.
System gry fabularnej nie istnieje, jak na razie, więc trudno stworzyć jakiekolwiek powiązania. Ufam, że są już jakieś założenia, co do gry fabularnej, więc pomysły typu koło fortuny, kości i szczęśliwa liczba też powinny mieć powiązanie z fabułą, a nie być tylko kolejnym mechanicznym klikaniem.

Na tym kończę swoje rozważania nad pomysłem Tynka, bo wydaje mi się, że nie doprowadzą do niczego dobrego.
Avatar użytkownika
Phobos
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 184
Dołączył(a): N, 25 paź 2009, 19:35:02
ID: 12930

przez Ethan » N, 4 mar 2012, 20:03:21

i dobrze ci się wydaje.
Może jeszcze przycisk "wyloguj" mam ci uzasadniać fabularnie ? Ogarnij się. Można napisać jakąś krótką wieść do tego tak jak Thoran pisze, że dostarczy to informacji o świecie, ale nic poza tym, bo opcja jest typowym smaczkiem mechanicznym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Phobos » N, 4 mar 2012, 20:27:14

Przycisk "wyloguj" oznacza, że gracz jest offline. Pojąłem! :mrgreen:
Nie oznacza to jednak, że postać w grze jest offline bo to pojęcie abstrakcyjne :D

A teraz poważnie. Jak już są pomysły, odnośnie mechaniki, niech będą powiązane z fabułą.
Gra w kości może się odbywać w karczmie lub na jakimś targowisku, podobnie jak i koło fortuny. Niech to ma jakieś odzwierciedlenie w grze fabularnej, zgodnie z pierwotnymi założeniami.
Avatar użytkownika
Phobos
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 184
Dołączył(a): N, 25 paź 2009, 19:35:02
ID: 12930

przez Saurus » Pn, 5 mar 2012, 00:03:30

Phobos napisał(a):A teraz poważnie. Jak już są pomysły, odnośnie mechaniki, niech będą powiązane z fabułą.
Gra w kości może się odbywać w karczmie lub na jakimś targowisku, podobnie jak i koło fortuny. Niech to ma jakieś odzwierciedlenie w grze fabularnej, zgodnie z pierwotnymi założeniami.

Co racja to racja.
KF to RPG i polega na prowadzeniu postaci. I nie można pakować do jej wnętrza czegoś oderwanego od świata Fall, typu "Jak znudziło ci się na dziś prowadzenie postaci, to se klyknij baton i popacz co sie wyświetli". Jak się komuś znudzi na daną chwilę prowadzenie postaci, to się wylogowuje i wtedy może sobie odpalić jakiś flashowy symulator Jednorękiego Bandyty albo choćby potrząść trzymaną przy kompie kulą-zgadulą :P
A w KF uprawiać hazard może tylko postać, gracz bez postaci w Fall nie istnieje ^^
Kto to widział, żeby się herbatą w wielkim pocie czoła zdobytą dzielić! No kto!
Reguły są dla idiotów, ludzie inteligentni potrafią żyć w chaosie.
BYNAJMNIEJ TO NIE PRZYNAJMNIEJ

Jasne jasne Siwa ;>
Obrazek
Ekipa Kronik Fallathanu składa się z ludzi którzy wychodzą z założenia "I have no fucking idea what am i doing - but it's working" - jak trafnie ujął to Elros xD
Avatar użytkownika
Saurus
Bajarz
Bajarz
 
Posty: 1426
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:56:19
Lokalizacja: krypta
ID: 357

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Do wykonania

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość