Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Klątwa Ker'Tilial

Moderator: Skrybowie

przez chemik96 » N, 13 gru 2015, 21:14:28

Tutaj Trogg, tenże "Pokojowy" już nie pokojowy ork. To mój pierwszy opis, więc proszę o wyrozumiałość :)

Klątwa Ker'Tillial

Klątwa opracowana przed tysiącami lat gdy w Fallathanie żyli tylko ludzie i krasnoludy. Stworzona przez potężnego czarnoksiężnika imieniem Ker'Tilial, by pokarać jego wrogów i skazać ich na wieczne katusze. Klątwa miałaby dosyć specyficzny wpływ na przeklętego gdyż wpływała by mocno na jego magiczne umiejętności jeśli ten jakiekolwiek posiada oraz powodowałaby stopniową zmianę wyglądu jak i osobowości postaci czy NPC. Z osoby wcześniej miłej, towarzyskiej dana postać zmieniałaby się w samotnego gbura, mruka, ostatecznie zimnego, wypranego z wszelkich emocji potwora zdolnego do najstraszniejszego choćby okrucieństwa. Postęp klątwy jest powolny i następowałby w fazach, a każdą z faz charakteryzowałoby coś innego. Np. faza pierwsza, to nasilający się pod wpływem emocji bijący od przeklętego swąd gnijącego mięsa, w wypadku magów również wzrost natężenia aury magicznej i zmiana jej na niezwykle nieprzyjemną dla innych magów. Następnie nasilenie się objawów, pierwsze zmiany w osobowości, wzmożona agresja, pojawianie się potwornych wizji w koszmarach sennych. Zmiana wyglądu, zmiana koloru skóry na bardziej "trupi", w wypadku ludzi byłoby to od trupiej zieleni po kolor siny, w wypadku magów oczy iskrzące się od magii. Przedostatnią fazą byłaby jeszcze większa zmiana w wyglądzie, zapadnięcie się oczu wgłąb czaszki, wyostrzenie rysów twarzy, zapach gnijącego truchła wydzielany przez przeklętego zmieniłby się na metaliczny odór krwi. W ostatniej fazie włosy zaczynają siwieć lub siwieją całkowicie. Jakikolwiek odór zanika, głos postaci zmienia się, brzmi tak jakby pochodził gdzieś z oddali. Psychika postaci jest całkiem zmieniona co wymaga zmiany, na któryś ze ZŁYCH charakterów. Z racji, że miała to być kara jest możliwość, że klątwa wydłuży żywot istoty o 1/8 maksymalnego wieku, łączy się to z długowiecznym. Nie jest to jednak pewne. Pomimo, że przeklęty w ostatniej fazie wydaje się być bardziej umarłym niż żywym, to nekromanci nie są w stanie przejąć nad nim kontroli, gdyż zachował on pełną świadomość, nie jest nieumarłym, a po prostu przeklętym. Koszmary przestają robić na nim wrażenie, gracz przeklęty przyzwyczaja się do nich, ale psychika została już wystarczająco zmieniona.

Jedyną możliwością cofnięcia przekleństwa jest skorzystanie z silnego źródła magii życia i umysłu, stary, bardzo silny artefakt, potężny, bardzo potężny mag itd. Niestety w tym wypadku cofają się jedynie zmiany w psychice, wygląd pozostaje i jest on permanentnie zmieniony.
Avatar użytkownika
chemik96
Chłop
Chłop
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz, 12 lut 2015, 11:39:23
ID: 8930

przez Mistic » Pt, 18 gru 2015, 12:02:31

Nie bardzo kumam co to by miało być ^^ ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez chemik96 » So, 19 gru 2015, 12:54:36

Prawdę powiedziawszy mogłaby być to wada nabyta. Domyślam się, że trudno to przyporządkować, a także tego, że MG może samemu coś takiego wymyślić i w sesji użyć i na kogoś rzucić i działało by to fabularnie. Zastanawiam się jednak czy nie byłoby sensu kilka przykładów tego typu do całego uniwersum dołożyć. Coś o czym mogliby uczyć się magowie np. bo zauważyłem, że multum jest minifabułek pojedynczych graczy, z różnymi działaniami, ale nie wiem jak to jest z tym w FG, czy trafiają się tam tego typu rzeczy. Jeśli tak i dajmy na to gracz oberwie tego typu klątwą, to w sumie prócz uczestników sesji nikt nie wie o co chodzi i jak to ewentualnie leczyć. Gdyby na wiki czy gdzieś pojawiły się tego typu opisy, to ułatwiło by grę zdecydowanie, ponieważ w takim wypadku wystarczyłby wyjątkowo uczony mag by można było takową klątwę odczynić. Poszerzyłoby to zasób wiedzy graczy na dany temat. Jako przykładem mogę się posiłkować Bestiariuszem, który trochę ułatwia działanie argielicie czy innym zabójcom potworów w kontekście fabularnym. To mógłby być zaczątek działu poszerzającego wiedzę o magii i tym co już w grze się pojawiło jeśli o magię chodzi. Wiem, że każdy mag to twórca i samemu dokonuje odkryć i pracuje nad nowymi zaklęciami, ale powinien mieć się na czym uczyć. Prawda?
Avatar użytkownika
chemik96
Chłop
Chłop
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz, 12 lut 2015, 11:39:23
ID: 8930


Powrót do Inne

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości